Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:09

Rond Mango's kooi is de witte muur nu met paarse stipjes opgevrolijkt. Mango's granaatappelpitjesverslaving (leuk woord voor galgje) heeft voor extra decoratie gezorgd :')

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:57

Bix schreef:
Hier hebben we het behang destijds geverfd. Dus ik heb nu thv hun verblijf (waar een aantal speelbomen op staan) allemaal witte plekjes op de muur. Heel decoratief! Ik heb de verf nog in de schuur staan, dus af en toe tip ik het maar wat aan :P

Zoiets krijg je dan :')

Afbeelding

Verder zijn ze wel leuk hoor :+

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:05

Zo ken er ook 2 :roll:
Maar dan met een fotolijst die op zijn kop op de kast lag
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:58

OMG jullie kunnen saampjes een afbraak- en sloopfirma beginnen :=

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 00:19

En ik klagen over dat mijn vogels aan kaartjes vreten _O- _O-
Ik ben blij dat ze bij mij niet zo erg zijn! :') _/-\o_

Ik heb even een stuk papier aan een lintje gehangen, precies zoals de kaartjes waar Jopie aan knabbelt, en in de kooi gehangen. Hij was er meteen druk mee :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:20

Hier was het vanochtend weer voliere schoonmaaktijd.
Mijn trouwe helpers waren ook weer present, alleen dat eeuwige geruzie over wie welke emmer mag bewaken :roll:
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:03

Hihi, leuk zo’n helpers! Dat compenseert Mango zijn bekladkunsten.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:34

Jopie en Lucy krijgen nu een paar dagen nutriberries in plaats van zaadjes. Het is een groot succes. Ze zijn er echt dol op, en zo krijgen ze ook nog wat vitaminen en mineralen binnen. Dit lijkt nu goed te gaan bij ze, de neusgaatjes blijven mooi open staan! :o

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:17

Ahh, dat is fijn Kiimm_! :)

Hier alweer een afspraak gepland voor een van de Japanse Meeuwtje, die ik pas sinds 11-01 van dit jaar heb. Snaveltje groeit afwijkend, terwijl wel aan alle randvoorwaarden wordt voldaan. Advies gevraagd aan Rob van Zon. Kan meerdere oorzaken hebben, van minder onschuldig door voedingstekort (wat ik zelf niet denk), tot minder onschuldig...leverprobleem of zelfs polyomavirus.

Snaveltje gaan ze slijpen en er volgt een onderzoek naar aanwezig van het polyomavirus. Even 120eu aftikken. Vind het wel pittig voor een diertje dat je bij wijze van spreken zo weer koopt voor 10eu. Of ben ik nu heel bruut?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:22

Euh, nou ik heb valken van 35 euro die al ruim 500 euro hebben gekost (en eentje zelfs het dubbele), maar ik vind niet dat je de aanschafprijs mee moet laten tellen. Het is een dier en daar moet je voor zorgen. Als het zoveel geld kost, so be it ;) De waarde die ze voor mij hebben is sowieso niet in geld uit te drukken.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:25

Vandaag kom ik even met iets heel anders.
Mijn oma heeft een kanarie nu ongeveer 2 jaar, gekregen van mijn tante als verassing.. Heel fijn, maar ze vind hem helemaal niet leuk en hij zit de hele dag alleen in een klein kooitje. Ze klaagt alleen maar over dit beest en ik vind het ondertussen zo zielig worden dat ik haar eigenlijk wil vragen of ik op zoek mag naar een nieuw huisje. Belangrijk is dan natuurlijk ook wel dat dit een goed huisje is, met in ieder geval een soortgenoot/soortgenoten en het liefst ook een wat groter verblijf.
Is er iemand die hem eventueel over zou willen nemen, of een goede plek weet? (heb nog geen toestemming, maar wil de vraag vast neerleggen)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:26

Ah gut, lief bedoeld van je tante maar een dier als cadeau geven is niet heel handig.
Ik hoop dat je snel een plekje vind!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:30

Cayenne schreef:
Ah gut, lief bedoeld van je tante maar een dier als cadeau geven is niet heel handig.

Klopt, ik vind dieren geven ook echt not done, maargoed, oma hield van vogels in de tuin dus ze wou er vast ook wel een in huis :roll:
Ze heeft copd en moeite met lopen, schoonmaken van als die pluisjes is voor haar dus ook nauwelijks te doen, ze heeft al een hulp in huis om zich zelf te wassen, laat staan dat ze met plezier voor dat beestje kan zorgen, maargoed, impulsief idee van mijn tante, niks meer aan te doen, ik hoop nu dat ze hem af wil staan voor een beter plekje en dat ik wat kan vinden

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:38

Cayenne schreef:
Euh, nou ik heb valken van 35 euro die al ruim 500 euro hebben gekost (en eentje zelfs het dubbele), maar ik vind niet dat je de aanschafprijs mee moet laten tellen. Het is een dier en daar moet je voor zorgen. Als het zoveel geld kost, so be it ;) De waarde die ze voor mij hebben is sowieso niet in geld uit te drukken.

Ben ook wel bang voor een vervelende, achterliggende oorzaak. Maar goed, laten we vooral nog even rustig blijven. Zijn bovensnavel groeit links en rechts door, alleen het puntje blijft mooi. Ik ga hem zeker laten helpen, wat je zegt..als je dieren hebt moet je er ook voor (kunnen) zorgen. Het is een grappig ventje - voor zover je een "band" kunt hebben met zo'n dergelijk vogeltje. Het is echt wel heel anders dan een grasparkiet/valkparkiet/etc. Maar het blijft pittig. En ik heb geen garantie dat het slechts bij een behandeling blijft.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:39

Faelynn schreef:
Cayenne schreef:

Klopt, ik vind dieren geven ook echt not done, maargoed, oma hield van vogels in de tuin dus ze wou er vast ook wel een in huis :roll:
Ze heeft copd en moeite met lopen, schoonmaken van als die pluisjes is voor haar dus ook nauwelijks te doen, ze heeft al een hulp in huis om zich zelf te wassen, laat staan dat ze met plezier voor dat beestje kan zorgen, maargoed, impulsief idee van mijn tante, niks meer aan te doen, ik hoop nu dat ze hem af wil staan voor een beter plekje en dat ik wat kan vinden

Fijn dat je je om het beestje bekommert. Hopelijk vind je een fijn, nieuw thuis.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:42

Qua doorgroeiende bovensnavel zou ik niet direct denken aan iets ernstigs.
Het kan natuurlijk wel, maar het komt vaker voor en dan is het meestal door een kweekfout zoals inteelt.
Bij papegaaien en valkparkieten komt het helaas ook regelmatig voor.
Je kunt het dan vergelijken met doorgroeiende tanden bij een konijn die regelmatig bijgewerkt moeten worden.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:46

Oke, dus ik moet me niet te snel ten onrechte op kosten laten jagen? Rob van Zon noemde wat mogelijkheden, en de arts waar ik heen ga is daar van op de hoogte. Ik kan helaas geen foto tonen, ze zijn zo snel, haha!

Bedankt voor je info in iedergeval!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:12

Bix schreef:
Ahh, dat is fijn Kiimm_! :)

Hier alweer een afspraak gepland voor een van de Japanse Meeuwtje, die ik pas sinds 11-01 van dit jaar heb. Snaveltje groeit afwijkend, terwijl wel aan alle randvoorwaarden wordt voldaan. Advies gevraagd aan Rob van Zon. Kan meerdere oorzaken hebben, van minder onschuldig door voedingstekort (wat ik zelf niet denk), tot minder onschuldig...leverprobleem of zelfs polyomavirus.

Snaveltje gaan ze slijpen en er volgt een onderzoek naar aanwezig van het polyomavirus. Even 120eu aftikken. Vind het wel pittig voor een diertje dat je bij wijze van spreken zo weer koopt voor 10eu. Of ben ik nu heel bruut?

Goh, dat is eigenlijk bij het merendeel van de huisdieren wel zo ... Dan zou bij wijze van niemand met een vogeltje, cavia, hamster, konijn enz... ooit naar de DA moeten want 1 visite kost meer dan de aankoopprijs van het diertje.
Mijn hondje moest een keer geopereerd, 2700€. Daar had ik er ook verschillende nieuwe voor gehad. Ook al ligt een hond gevoelsmatig allicht anders dan bv. een kip maar elk dier heeft toch recht op verzorging.
Dus, knap van je dat je geweest bent en hoop dat je meeuwtje snel opknapt en het een onschuldig iets is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:21

Bix schreef:
Oke, dus ik moet me niet te snel ten onrechte op kosten laten jagen? Rob van Zon noemde wat mogelijkheden, en de arts waar ik heen ga is daar van op de hoogte. Ik kan helaas geen foto tonen, ze zijn zo snel, haha!

Bedankt voor je info in iedergeval!

Ik bedoel meer dat het van alles kan zijn. Ik zou testen afwachten en dan kijken wat je vogelarts zegt.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:33

Happy me! Gisteren hebben Jopie en Lucy een tijdje op mijn schouders gezeten, in de huiskamer (eerder deden ze dit alleen op het toilet), in de buurt van hun kooi, zonder weg te willen of te vluchten! *\o/* Ook nog eens samen, ieder op 1 schouder. Normaal weten ze niet hoe snel ze naar elkaar toe moeten en dan gaan ze vaak samen snel weg :')

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:50

Supergoed! *\o/*

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:22

Ooh wat goed!!!!
Hier gaat het super met de grasjes die ik uit de voliere heb gehaald.
En izzy heeft vamdaag voor het eerst weer even buiten gestaan. Even langzaam opbouwen en dan mag hij lekker onder de overkapping blijven.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:28

Wat fijn Kiimm_ !! +:)+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:54

Mango is gisteren ook een paar uur buiten geweest. Wat een onderneming om zo'n kooi buiten te krijgen :P

En de valken konden weer badderen <3

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:21

Ik wilde ze ook meenemen naar buiten, maar durfde het niet goed. De vogelarts had gezegd dat ze mee konden als we zelf in een t-shirt naar buiten zouden gaan, daar vond ik het nog wel te fris voor :')