Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonjoy schreef:Het is gewoon de keiharde waarheid, dankzij het fenomeen 'mensheid'
Sperziemone schreef:Bonjoy schreef:Het is gewoon de keiharde waarheid, dankzij het fenomeen 'mensheid'
Klopt. Precies de reden waarom ik steeds meer moeite heb met 'de mensheid'. Alles voor het geld, gemak, tijd, en eigen plezier. Dieren zijn maar objecten die voor er voor ons zijn, om mee te doen wat wij willen.
Hoe meer ik over mensen leer, hoe meer ik van dieren ga houden :=
Citaat:Ik denk dat dit soort verhalen bij fokkers vandaan komen. De meeste fokkers castreren de beren niet, omdat castraties best veel geld kosten. Zij verspreiden het verhaal dat je beter een babybeertje bij een andere beer kan zetten, zodat ze ook van de babybeertjes af komen. Voor fokkers is het vaak lastig van beertjes af te komen en daardoor hangen ze verhalen op die niet waar zijn.
Wij krijgen regelmatig klanten, die door een fokker opgescheept zijn met 2 babybeertjes en als de beertjes dan in de puberteit komen, dan gaan ze vechten. Er is zelfs een fokker geweest, die tegen die klant had gezegd dat ze de beren gewoon hun gang moest laten gaan. Ze zouden vanzelf stoppen met vechten.
Je mag schrijven dat ze in de opvang kunnen komen kijken, zodat ze met eigen ogen kunnen zien dat er geen sprake is van hitsig gedrag bij de koppels gecastreerde beer/zeug. Dit krijg je wel als je een geholpen zeugje met een ongeholpen beer neer zet. Die beer blijft erop willen.
De meeste gecastreerde beren willen alleen een zeugje bespringen als het zeugje nieuw is. Na een paar dagen is dat over.
Als beren langer geleden gecastreerd zijn, doen ze zelfs dat vaak niet meer.
Als het is, zoals zij schrijven, dan zou ik heel wat ontevreden klanten hebben.
juultje353 schreef:Gelukkig maar!![]()
Vind het vreselijk dat mensen hun caafjes aflaten maken want 'tjah er is toch geen vooruit gang, dus dan maar afmaken'. Ik zou wachten tot ik voor die caafjes een baasje heb en dan weer verder proberen te fokken.
En ja, alles voor je harige vriendjes he, haha!
Sperziemone schreef:Trouwens antwoord gehad van Cavia opvang HillegomCitaat:Ik denk dat dit soort verhalen bij fokkers vandaan komen. De meeste fokkers castreren de beren niet, omdat castraties best veel geld kosten. Zij verspreiden het verhaal dat je beter een babybeertje bij een andere beer kan zetten, zodat ze ook van de babybeertjes af komen. Voor fokkers is het vaak lastig van beertjes af te komen en daardoor hangen ze verhalen op die niet waar zijn.
Wij krijgen regelmatig klanten, die door een fokker opgescheept zijn met 2 babybeertjes en als de beertjes dan in de puberteit komen, dan gaan ze vechten. Er is zelfs een fokker geweest, die tegen die klant had gezegd dat ze de beren gewoon hun gang moest laten gaan. Ze zouden vanzelf stoppen met vechten.
Je mag schrijven dat ze in de opvang kunnen komen kijken, zodat ze met eigen ogen kunnen zien dat er geen sprake is van hitsig gedrag bij de koppels gecastreerde beer/zeug. Dit krijg je wel als je een geholpen zeugje met een ongeholpen beer neer zet. Die beer blijft erop willen.
De meeste gecastreerde beren willen alleen een zeugje bespringen als het zeugje nieuw is. Na een paar dagen is dat over.
Als beren langer geleden gecastreerd zijn, doen ze zelfs dat vaak niet meer.
Als het is, zoals zij schrijven, dan zou ik heel wat ontevreden klanten hebben.