Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:54

Moet alleen nog goede plek hebben om mijn spullen ook uit te leggen hihi. Maarten wel wat vlakke grote velden

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:15

JesdaPower schreef:
LhinnOlijf, heb je pb gestuurd over 't para-agility. Ik doe zelf niet mee maar ben vorig jaar in Hongarije geweest en dit jaar gaan we naar Italië. 2 cursisten doen er aan mee en we gaan met een heel team. Echt enorm gaaf!

PB terug gestuurd :D Wat gaaf dat jij er bekend mee bent!

KarinW86 schreef:
Moet alleen nog goede plek hebben om mijn spullen ook uit te leggen hihi. Maarten wel wat vlakke grote velden

Dat wordt een bolderkar aanschaffen zo te lezen := En anders 1 a 2 toestellen neerzetten ipv alles :P ?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:40

Vanavond weer lekker getraind in de manege, hebben veel blinde wissels geoefend en ook korte draaien. En een aantal leuke rondjes uiteraard met daarin ook wat lastige wissels en lijnen. Tapas heeft lekker gewerkt weer, ik vind het vaak lastiger dan zij.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:07

Hihi ja ik denk dat ik maar een karretje zoek inderdaad hihih

Fijn Odin! Wij zijn nu ook bezig met wat wissels vind ik soms nog best even nadenken hihi

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:15

Belgische wissels vind ik heel gemakkelijk want die heb ik toen ik net begon gelijk al geleerd. Klassieke wissels gaan ook prima. Maar blinde wissels en Ketzkes vind ik nog erg lastig, hoewel die langzamerhand steeds beter gaan.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:16

Odin schreef:
Belgische wissels vind ik heel gemakkelijk want die heb ik toen ik net begon gelijk al geleerd. Klassieke wissels gaan ook prima. Maar blinde wissels en Ketzkes vind ik nog erg lastig, hoewel die langzamerhand steeds beter gaan.

Bedoel je met een blinde wissel toevallig de Franse wissel?

Karin bij mij heeft droog oefenen met een lint/ speeltje geholpen. Lint stelde de hond voor. Je hebt het lint dan vast aan de kant waar de hond loopt. Zelf vond ik het een effectieve methode om te kijken waar ik de mist in ging. Al die draaien zijn in het begin best lastig.
Vooral als je een instructeur hebt die er vanuit gaat dat je ze wel kent (dmv afkijken bij een gevorderde cursist) :=

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:26

Ik vind frans wisselen dan weer het makkelijkste. Met een belg loop ik mezelf altijd in de weg, al gaat het tegenwoordig wel beter :) ketchkers gebruik ik niet heel veel (nog). Maar Csiva pakt 'm wel lekker op. Klassiek is nog een trainingsdingetje. Csiva gaat snel veel te wijd. Alleen op de breed kan ik goed klassiek wisselen, dan is ze wat langer aan het springen dan op een gewone sprong :P

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:13

Ja ze lukken wel de wissels, maar als ik allebei achter elkaar doe (zoals afgelopen les) wil ik nog wel eens per ongeluk de ander doen hihi. Zit er dan zo in. Wij hebben tot nu toe de Franse en Belgische gedaan :).

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:41

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:49

De blinde wissel is inderdaad ook wel de Franse genaamd. Wij moesten er 6 achter elkaar doen op een lijn. Eentje lukt me ook wel hoor, maar 6 achter elkaar terwijl je zelf rechtdoor moet blijven lopen tussen de sprongen in, en precies op tijd je wissel aan moet geven zodat je hond om en om de linker en de rechtersprong neemt is een iets ingewikkelder verhaal hoor.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:52

Toen ik nog met Jesda trainde gebruikte ik heel weinig wissel. Ik wisselde wel van hand maar deed het altijd heel simpel. Volgens mij zit daar geen naam aanvast. Jesda voor uit sturen over een sprong en dan achter haar langs wisselen kon ik niet. Zij stopte dan voor de sprong terwijl het met een tunnel wel kon.
Daar moet je ook nog rekening mee houden wat je hond wel en niet wil/kan zegma

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:14

Odin schreef:
De blinde wissel is inderdaad ook wel de Franse genaamd. Wij moesten er 6 achter elkaar doen op een lijn. Eentje lukt me ook wel hoor, maar 6 achter elkaar terwijl je zelf rechtdoor moet blijven lopen tussen de sprongen in, en precies op tijd je wissel aan moet geven zodat je hond om en om de linker en de rechtersprong neemt is een iets ingewikkelder verhaal hoor.

Haha, ik verdwaal dan zelf :D Ben ik sowieso erg goed in. Gisteren moesten we een stukje indraaien en dan weer de andere kant op draaien. Pffffffff *duizel duizel*

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:16

Als wij de wissels gaan trainen let ik zelf niet op waar ik loop en loop dan ook regelmatig een hindernis omver :')

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:27

Zo meteen weer trainen. Even kijken of een kleine camera wel wat te filmen is. Helaas is het voor een mobiel te donker :')

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:40

Daantjee12 schreef:
Zo meteen weer trainen. Even kijken of een kleine camera wel wat te filmen is. Helaas is het voor een mobiel te donker :')

succes en hopelijk wil het filmpje lukken. Anders gewoon bij een ander in de handen drukken 'Ff vasthouden en filmen graag'

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:27

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:44

Leuke foto's!

Filmen is best donker, maar toch aardig gelukt. Zijn voortaan maar met 2 dus trainen nu een half uur intensief. Uur vorige keer was echt te veel :=
Even veel vooruit getraind en een paar wissels.

Hier had hij elke keer moeite met de hoek. Alsof er iets lag waar hij niet op wilde lopen ofzo :') Vandaar moeizame start en kwamen vanuit de breedtesprong (lekker breed he :') )

Wat gebruiken jullie trouwens voor de paaltjes? Raak namelijk nogal buiten adem als ik heel de tijd gogogogogogog zeg. :') Maar als ik dan adem wil halen raakt Beau in de was en stopt meestal..

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:59

Leuke filmpjes, ziet er goed uit hoor!
Ik gebruik voor de paaltjes nu eigenlijk zelden nog iets, behalve als ik zie dat ze er in vertraagt.
Voorheen deed ik sssshhhhhhhhhhhhhh of prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. ;)
Denk dat dat minder vermoeiend is en minder adem kost dan gogogogogo.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:03

ik zeg neits met de palen, wil uiteindelijk dat ze de palen op afstand kan lopen, en dan kan ik ook niet altijd wat zeggen.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:08

Wat een leuke honden hier !
Ik had zelf 8 honden, nu jammer genoeg nog maar 1 :(

Het is een knappe Border Collie reu van 4 jaar en een half.

Wij doen er gehoorzaamheid, agility en flyball vooral mee.
Soms gaan we eens fietsen en lange boswandelingen komen zeker en vast niet te kort :D
Ook is hij mijn fotomodel, want ikzelf hou van leuke foto's trekken met men reflexcamera.
Hier enkele foto's van Ijaro ( roepnaam: Jaro )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik met mijn vriend deze zomer een weekendje naar het vakantiehuisje van mijn zus gingen
hadden we de 2 honden ( die van mij en men vader Jaro & die van mijn zus Indy ) meegenomen
en die vonden dat super leuk !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week nog eens zelf getraind met Jaro en hem eens zo hoog mogelijk laten springen.
En zoals je het bij de paarden zegt hij sprong over de pikketen ! Zeker een meter over een hindernis terwijl hij zelf misschien 40-50cm is :p
Heb ik jammer genoeg geen fotos van :(

Hopelijk vind je het leuke fotos !

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:28

Leuke foto's Odin :)

Leuk om te zien die filmpjes daantje.. Zal ook eens iemand vragen te filmen

Welkom hier KingChay, leuke hond

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:37

Dankje :)
Echte trainingsfotos heb ik nog niet :/ omdat ik dan meestal mijn camera niet bij heb :(

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:22

Zo de band is ook binnen :).. Kom maar op goed weer dan kan ik ook die uitproberen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:43

Ik wil tegen het voorjaar ook wel wat agility spulletjes aanschaffen.

Hebben hier 5 minuutjes vandaan een mooi veld waar het nooit druk is.
Wellicht kan ik daar wat met Mecx trainen.

Voor diegene die meer weten van de wedstrijd in Brummen, welke hindernissen zijn er wel bij de beginners?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:57

Alles, maar zonder slurf, wip, band en palen. Dus gewoon kattenloop, schutting, tunnel, hoogte en breedtesprongen lijkt me.