Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wortelsussie schreef:Heeft iemand een tip,
Wij hebben sierkipjes welke eieren leggen maar sinds de zomervakantie legt nog maar 1 kip af en toe.
Ze krijgen grit en gemengt voer van leg korrel en dat graan/mais achtig voer. Daarnaast vaak avond eten rijst sla etc.
Als ze niet leggen aan het eind van de winter gaan ze weg en dat wil ik niet.
wortelsussie schreef:Ben je al naar een arts geweest? Vind je veren? Is het niet gewoon de rui? Om te verlangen dat ze NU gaan leggen, vind ik echt niet reeël. Veel kippen houden op met leggen in de winter.wortelsussie schreef:Heeft iemand een tip,
Wij hebben sierkipjes welke eieren leggen maar sinds de zomervakantie legt nog maar 1 kip af en toe.
Ze krijgen grit en gemengt voer van leg korrel en dat graan/mais achtig voer. Daarnaast vaak avond eten rijst sla etc.
Als ze niet leggen aan het eind van de winter gaan ze weg en dat wil ik niet.
Mag ik deze even omhoog gooien? De kippen zien er onwijs slecht uit. Doffe kammen en hun veren in hun nek zien er niet goed uit. Ook eten ze hun rijst, sla etc slecht tot niet... Wel hun normale voer. Wat kan t zijn...
wortelsussie schreef:mirim schreef:Koop een flesje vitaminen bij de dierenzaak voor een euro of acht....mijn kippen hadden dit duidelijk even nodig om door de rui te komen en zich weer fit te voelen.
Bedankt ga ik doen.