Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:07

nou precies! het is dat ze nu helemaal rechts op de pallet zat en ook nog aan de goede kant heeft laten vallen, anders was deze ook stuk geweest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:17

Gut, wat een handige plekken om te leggen :')

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:41

Hahaha wat een handige plekken om te leggen....nou ja, alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen! :D
Die van mij zijn ook niet handig daarin. Ook vanaf de stok is een van de favorieten plekken, of onder het nachthok ( kan ik op mijn knieën tot achterin kruipen om ze te pakken) op het dak van het leghok...ach, het is iedere keer weer een zoektocht :Y) .

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:51

komt denk ik vanzelf als ze broeds worden... want dat gaat zo lastig op de stok/pellet.

Ik vond in het begin de eieren van de (jonge)kippen door het hele weiland heen. Was net pasen, alleen waren de eieren niet geverft en niet van chocolade....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:10

Nouuuu.... doe es gek.

Vanmorgen klom Conchita van de pallet af, een verdieping lager en liep zo pompiedom het legnest in en ging daar zitten *\o/*

Ze zal wel een verhelderend droompje gehad hebben :')

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:55

_O-

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:00

En ik vraag over hoe net zit met broeds zijn, gaan ze ineens braaf hun nest af en gaan scharrelen :?
Kippen, breek me de bek niet open _O-

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:10

Ze lezen vast mee ... :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:11

mirim schreef:
Ze lezen vast mee ... :D

:oo

Dat is inderdaad de enige logische verklaring!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:22

Ik ga Conchita en Catootje op marktplaats zetten :(

Nu ze eitjes leggen is de herrie helaas te groot... Voor nu gaat het nog, maar ik heb er in de zomer geen zin in dat ze om 6.00 uur al beginnen met kakelen.

Binkie en Bibi blijven wel, dan zijn ze weer met zn tweetjes.

http://link.marktplaats.nl/m877309067

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:16

Wat zonde, ben benieuwd naar de foto's. Hier is wel weer plek op de stok.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:42

Kan net zo goed zijn dat ze straks om 10 uur leggen. Ik slaap gewoon door het geluid heen.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:47

Maar kipjes leggen niet op zelfde tijdstip hun eitje. Of kakelen ze ook zonder ei. Die van mij leggen zo wisselend op de dag.
Kun je het niet nog een poosje aanzien.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:45

Is je hok helemaal donker of kan er licht invallen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:44

Ze worden morgen opgehaald.

De schuur is donker gemaakt, maar tegen een uur of negen gaan ze toch wel kakelen dat ze eruit willen.

Nu gaat het nog wel, maar in de zomer heb ik er gewoon geen zin in met dat vroege daglicht. Ik heb dan zelf geen rust: 'hoor ik al wat? kakelen ze al?'

Want ze MAKEN me toch een pak herrie :oo

Het helpt ook wel dat ik aan deze twee niet zo gehecht ben. Betty_Boop vind ik nog steeds erg dat die weg is, en de twee kleintjes blijven ook gewoon.

Trouwens, over de kleintjes gesproken. Binkie de kleine zwarte heeft de rare gewoonte om soms achteruit te lopen en met haar kopje te schudden. Eerder deed ze dit als ze broeds was, maar daar is nu geen sprake van.

Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:03

Na 2 maanden helemaal geen, gewoon geen eieren, werd ik vandaag getrakteerd op een vers eitje! Keurig in het legnest. *\o/* Hopenlijk doet goed voorbeeld volgen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:23

De grote zijn gisteren opgehaald.

Was op zich wel grappig, ze zouden door ene Guido opgehaald worden. Ik had mn vriendinnetje al geappt, om half zeven is die Guido bij mij ik laat wel weten als ie weer weg is. (je weet het nooit als je als dametje alleen woont natuurlijk)

Komt ie binnen, twee kinderen bij zich, en het eerste wat ie zegt "ja ik dacht al dat jij het was!"
Ik: :?
"Jij hebt daar en daar paardgereden toch? Ja ik dacht <naam> uit Weert, dat zal zij wel zijn, en inderdaad!"
Ik: :?

Blijkt ie dus vlak in de buurt te wonen van het geappte vriendinnetje, en zij is ook de paardrijplek waar hij het over had.

Later vertelde vriendinnetje dat hij dus het broertje is van een gemeenschappelijke vriendin. De wereld is klein.

Hij heeft gelukkig zo poof die twee hennen van hun pallet geplukt (ik vind dat nog steeds eng na het fiasco met de twee New Hampshires) en hij was er zo blij mee! Ze krijgen een haan ook.

Vanmorgen besefte ik me pas dat ik bij hem ook wel eens jonge parkietjes opgehaald heb.

It's a small world :+

Nouja, hoe dan ook: Binkie en Bibi zijn weer alleen.
Gisteravond heb ik ook nog vitamines van Koudijs besteld voor Binkie. Hopelijk trekt dat rare gedrag dan weg met wat ondersteuning.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:54

wortelsussie schreef:
Heeft iemand een tip,

Wij hebben sierkipjes welke eieren leggen maar sinds de zomervakantie legt nog maar 1 kip af en toe.

Ze krijgen grit en gemengt voer van leg korrel en dat graan/mais achtig voer. Daarnaast vaak avond eten rijst sla etc.

Als ze niet leggen aan het eind van de winter gaan ze weg en dat wil ik niet :(.

Mag ik deze even omhoog gooien? De kippen zien er onwijs slecht uit. Doffe kammen en hun veren in hun nek zien er niet goed uit. Ook eten ze hun rijst, sla etc slecht tot niet... Wel hun normale voer. Wat kan t zijn...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:56

wortelsussie schreef:
wortelsussie schreef:
Heeft iemand een tip,

Wij hebben sierkipjes welke eieren leggen maar sinds de zomervakantie legt nog maar 1 kip af en toe.

Ze krijgen grit en gemengt voer van leg korrel en dat graan/mais achtig voer. Daarnaast vaak avond eten rijst sla etc.

Als ze niet leggen aan het eind van de winter gaan ze weg en dat wil ik niet :(.

Mag ik deze even omhoog gooien? De kippen zien er onwijs slecht uit. Doffe kammen en hun veren in hun nek zien er niet goed uit. Ook eten ze hun rijst, sla etc slecht tot niet... Wel hun normale voer. Wat kan t zijn...
Ben je al naar een arts geweest? Vind je veren? Is het niet gewoon de rui? Om te verlangen dat ze NU gaan leggen, vind ik echt niet reeël. Veel kippen houden op met leggen in de winter.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:17

Nee ze hoeven zeker niet NU meteen weer te leggen, daar is het weer ook niet naar. Berichtje had ik even moeten aan passen sorry. De rui, nu?

Maar ik wil wel dat ze gezond zijn. Dierenarts gaat m niet zomaar worden aangezien ik bij mijn ouders woon en die beslissen dat...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:43

Koop een flesje vitaminen bij de dierenzaak voor een euro of acht....mijn kippen hadden dit duidelijk even nodig om door de rui te komen en zich weer fit te voelen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:52

mirim schreef:
Koop een flesje vitaminen bij de dierenzaak voor een euro of acht....mijn kippen hadden dit duidelijk even nodig om door de rui te komen en zich weer fit te voelen.

Bedankt ga ik doen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:01

Ik hoop dat zij er net zo goed op reageren als die van mij. Succes!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:43

wortelsussie schreef:
mirim schreef:

Bedankt ga ik doen.

Ik heb van de week dit besteld:
http://www.kippenhuis.nl/koudijs-vitami ... me=koudijs

Het is wel een bruin spulletje en een eetlepel op 2 liter water geeft in de drinksilo iets dat lijkt op.... urine haha! Maar ze drinken het. Binkie ziet er ook niet zo goed uit en ze doet nog steeds dat rare achteruit lopen, maar ze krijgen de vitaminen dan ook pas twee dagen.

Ze eet/drinkt en scharrelt wel goed. Net aangevallen op meelwormen en de wekelijkse andijvie gaat er ook weer in als.... kool. haha.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:01

zo, hier hadden we 38 eieren van afgelopen week/1,5 week.

bordje bij de weg, en een stukje de uitrit op had ik een kca bak (klein chemisch afval) en daar had ik de eieren en een bakje in, deze middag al 16 verkocht in 2 uur dus dat was nooit verkeerd ! :+

nu maar eierdozen sparen ! :))