Haha ik kan jullie inderdaad gerust stellen, Beau zat apart van Kees vanwege het grootteverschil Dit was ook alleen maar voor de foto, Kees was ondertussen al afgekoeld dus lag half te slapen. Hoe groot Kees is weet ik niet precies, zou ik even aan mijn zus moeten vragen of even kijken als ik mij weer thuis bevind.
Beau heeft het prima naar zijn zin in zijn lekkere bak, af en toe heerlijk fanatiek rondrennen en hij eet volgens mij ook wel goed. Het liefst hangt hij wel de hele dag rond op zijn takje
Ik heb trouwens nog een vraagje, lees overal dat een baardagaam UVB lamp hoort te hebben maar is een daglicht lamp niet voldoende hiervoor? Ik weet namelijk dat Kees geen UVB lamp heeft, maar vraag me toch af of hij dan wel zo essentieel is om te hebben voor Beau, ze zijn namelijk best wel prijzig
lies-miek UVB straling zorgt voor een goede bot opbouw, doordat de calcium te samen met vitamine AD3 die je toevoegt aan het eten van de dieren kunnen worden opgenomen.
Is toch wel essentieel idd. Al helemaal als ze nog groeien, maar ook voor volwassen baardjes hoor. Bij tekort aan uv kunnen ze erge botvergroeiingen krijgen. Lees je goed in op reptielenfora over welke lamp je het beste kunt nemen, want er worden heel veel slechte verkocht (vooral in dierenwinkels). Ik ben uitgekomen op een solar raptor lamp. Die zijn wel duur, maar wel de beste volgens veel kenners. Ik had ook niet gedacht dat ze samen in een terra zouden zitten hoor, maar zelfs voor eventjes voor de foto zou ik het hier niet aandurven. Moeders baardagaam is nogal een felle jager...
Ik wist niet dat de solar raptor het best is. Wij hebben die niet. Toen tijdje zitten kijken bij die lampen en zitten dubben, want welke moet je nou kiezen... Nog een voorraadje van die andere en daarna zullen we wel overstappen. Halen ze overigens in Duitsland. Scheelt een hoop in de prijs.
Dat kwam ik op veel fora tegen in elk geval dat men die over het algemeen het beste vond, met van die metingen erbij enzo, dus ik ga ervan uit dat ze weten waar ze het over hebben, haha. Er zijn vast wel meer goede, maar blijkbaar ook veel rotzooi. Reptiglo bijvoorbeeld dacht ik, wordt heel veel verkocht, maar schijnt slecht te zijn. Topics daarover had ik gewoon via Google gezocht.
Anoniem
Geplaatst: 05-02-14 13:59
Chimene15 schreef:
Mag ik vragen hoe lang jou regius is en welk geslacht?
Hoelang die precies is, dat weet ik niet. Gok rond de 1.20. En het is een man.
Chimene15
Geplaatst: 05-02-14 18:16
love_western schreef:
Chimene15 schreef:
Mag ik vragen hoe lang jou regius is en welk geslacht?
Ah, oke bedankt!
Anoniem
Geplaatst: 05-02-14 18:26
Chimene15 schreef:
love_western schreef:
Okey, dan ga ik ook op zoek naar een UVBlamp. En hoelang hebben jullie de lampen aanstaan? Ik heb een tijdsklok maar geen idee hoe lang nou precies nodig is. Heb hem nu van 8 tot 7 staan.
Baardagamen mogen volgens mij 14 uur licht op een dag hebben. Behalve in winterperiode. Maar heb er niet veel verstand van.
sweetsox
Geplaatst: 06-02-14 10:33
ik doe het een beetje zo als het buiten is. nu van 7 tot 5 ongeveer. in de zomer een stuk langer.
hoe oud zijn jullie baardjes. ik heb een grote baard en die is ongeveer 5 jaar oud.
cherell0
Geplaatst: 06-02-14 11:04
Ik twijfel . Ze zouden 5 & 4 mnd. Zijn nu ong. ... Maar rango groeit niet meer ( is nu 15 cm) wat hem een dwerg baardje zou maken i.p.v. een gewone . En bullenbeest ( die nieuwste) is nu 18 cm wat hem op 4 1/2 mnd zou brengen .
Ik ga me nu eerst flink inlezen over dwergjes ... En kijken wat ik hier mee kan .
O ja , lichten worden tussen de 10 & 14 uur geadviseerd , hier staan ze ong. 12 u aan.
Ook lijkt ( weet wel zeker) de slakkenbak een worm probleem te hebben ... Ook hier dus een oplossing voor gaan vinden .
Okey, dus dan zou ik hem op 13 uur kunnen laten staan Het nadeel is dat hij in dezelfde kamer staat waarin ik slaap dus het is voor mij niet fijn als ik hem extreem vroeg aan laat gaan.
Cherell, als het een dwerg is dan kan je dat toch zien? Qua uiterlijk schijnt er namelijk wel enig verschil te zijn tussen een gewone baard en een dwerg