Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:24

Misschien schoonmaken met azijn dat geeft sterke geur af en is niet schadelijk.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:31

Is azijn niet schadelijk?
Ja ik wil het wel proberen maar ben dan ook een beetje bang dat ze helemaal niet meer op het plateau komen :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:37

Is hennepvezel het zelfde als vlas?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:43

Zou een combi hennepvezel en green mile (golfkarton) en hooi een goeie combi zijn?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:03

Albion schreef:
Is azijn niet schadelijk?
Ja ik wil het wel proberen maar ben dan ook een beetje bang dat ze helemaal niet meer op het plateau komen :')

Ik heb toen natuur azijn gebruikt om mijn 2e hands bak te ontsmetten wel daarna nagespoelt met water. Heb ze er nooit vreemd op zien reageren.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:51

OMG ;( ;(

Ik zat net op de bank en opeens hoor ik heleboel lawaai in mn bak, zit een van mn katten erin, MET POLLY IN DR BEK ;( ;( ;(

Ik ben nog noooit zo geschrokken... ik was er wel op tijd bij, Polly is niet beschadigd, hoewel poes wel een pluk vacht in dr bek had.. heb DA gebeld ivm injectie oid, maar die vindt het te risky om meteen te komen aangezien ze niet beschadigd is en stress juist voor overlijden kan zorgen in dit geval..

Met een sisser afgelopen dus.. Polly eet gewoon en doet net of er niks gebeurd is, net als dr zus, maar dat beeld van poes met gerbil in dr bek ;( jemig ik moet haar goed in de gaten houden natuurlijk, kan verder niet echt wat doen.

Sorry moest ik even kwijt -O- heb al zo'n poedersuiker en dan ook dit nog mehhhhh
Bak zat overigens gewoon dicht maar poes heeft m zelf opengemaakt :/ heb meteen het slotje er weer opgedaan. Is evengoed een jaar goed gegaan maar doe het niet meer -O-

%) %) %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:59

Zou wel antibiotica halen voor zekerheid. Misschien toch ergens een wondje oid.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:00

Tsja dat vond de DA dus geen goed idee :?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:37

Oei dat is schrikken zeg jeetje hopelijk heeft ze niks behalve dat ze flink geschrokken is.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:44

Wat schrikken zeg! Ik zou toch ook voor antibiotica gaan, doen ze met gegrepen vogels ook, wondje zichtbaar of niet.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:48

Zo XMendy dat is even schrikken. Hopelijk valt t mee..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:35

Ik ga voor hennepvezel en supasoft bedding, uiteraard ook hooi.

Ik twijfel alleen of ik gerriegerbil ga geven of Gerbil Nature. aangezien ze die in de dierenwinkel bij ons in een grote zak hebben. Maar de 2 voerders zijn totaal verschillend..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:38

Jeeeetje Mendy wat schrikken zeg!!! Kan de poes zelf de bak open krijgen? Misschien morgen ochtend even de DA bellen om te overleggen, dan is ze weer wat tot rust gekomen en zal ze een bezoekje aan de DA wel weer aan kunnen.

@plutolover: de voeders zijn idd wel wat anders maar allebei gewoon goed en volledig voer. Het is net wat voor jou het makkelijkst verkrijgbaar is en wat jouw toekomstige gerbils het lekkerst vinden. Hennepvezel is niet echt hetzelfde als vlas. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar je het mee kan vergelijken, zit wat tussen vlas en zaagsel in. Je kan eens bij een dierenwinkel gaan kijken, het wordt ook wel minihemp genoemd.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:58

Pff dat is schrikken! Kun je niet even een andere dierenarts bellen voor een second opinion, al is het maar dat je die zekerheid hebt enzo..
Bah ik zou me ook helemaal kapot schrikken, gelukkig is het 'goed' afgelopen.. Had natuurlijk veel erger kunnen zijn.. Katten zijn ook zo onvoorspelbaar op dat gebied, ze lijken dan een hele tijd lui en ongeïnteresseerd en dan opeens hebben ze het jachtinstinct weer terug..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:31

Mijn gebitltje is helaas maar ook gelukkig voor haar, 26 oktober overleden, nog geen uur nadat ik het bericht plaatste. Het is goed zo. Nu helemaal zonder gerbils voor het eerst in 10 jaar ofzo.

xMendy :(:) Ah dat is schrikken zeg! Die katten zijn echt handig, hier helaas ook 2 gerbils verloren door de kat. En dan zaten ze in aquaria met plastic deksels of kooien met buizen, die beesten maken alles open. Gelukkig nu "hufterproof" Duna's. Hopen dat alles verder meevalt :)

EllaBellaah kan je niet alsnog zand op het plateau (of bedding of iets) leggen zodat dat de geur en het vocht een beetje opneemt.

Hier altijd de beestjes op Supasoft bedding gehad. Evt met wat stro of hooi om fijn te knagen en dan wcpapier als nestmateriaal.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:32

Oef dat is heftig ja, gelukkig is het vooralsnog goed afgelopen.
En een DA kan niet zomaar AB meegeven, AB resistentie...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:39

Hoe gaat het nu met je gerbil mendy?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:02

Dacht dat duna's niet geschikt waren? Of toch wel.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:51

Ze worden afgeraden vanwege het plastic wat ze kapot kunnen knagen. Met gerbils nooit last van gehad, mn ratten daarentegen ging vol door de onderbak heen. Fijne aan Duna's vind ik dat ze geen graafrommel geven. Maar er zit nu een hamster in en heb een hamster in een 240 liter aqua.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:52

Hebben jullie leuke foto's van jullie gerbils?

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:28

Kijk maar eens terug in dit topic, staan genoeg leuke foto's van onze gerbils :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:11

Oja goede, nog niet aan gedacht.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:00

Dag dames, met Polly gaat alles nog steeds goed gelukkig :) nog steeds actief als altijd en heeft nergens last van.
Iemand vroeg of poes zelf de bak open kan maken, ja dat kan dus.. Martijn had gezegd dat ze dat niet kunnen en opzich is het ook een jaar goed gegaan maar ik heb sinds een paar maanden een Oosters typje in huis, en die zijn zeg maar intelligenter dan de gemiddelde HTK kat en dat blijkt maar weer. Ze heeft gewoon haar nagels tussen een van de schuifruitjes gezet en zo opengetrokken. Slotje zit er dus op nu en gerries zitten veilig :)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:38

Oh dat is wel goed om te lezen :) hopelijk is je gerbil niet bang geworden nu..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:35

@Sappos: Vervelend dat je gerbil overleden is, maar voor haar is het beter :(:). Ben je van plan om weer gerbils te nemen of voorlopig even niet? Hier hebben ze altijd bodembedekking op het plateau dus dat neemt wel wat vocht op maar ook dat wordt heel smerig. Heb net de bak schoongemaakt en het plateau met dettol afgenomen, hopelijk ruiken ze het nu niet meer en gaan ze mooi ergens anders plassen.

@xMendy: gelukkig dat het goed afgelopen is met Polly! Ze zal wel flink geschrokken zijn, maar als dat het ergste is, is ze er toch goed vanaf gekomen.

Heb m'n bak weer schoongemaakt, ze hebben nu wel heel veel speelgoed en huisjes. Ze vervelen zich in ieder geval niet := De bak lijkt op deze foto heel klein, maar hij is toch echt 80x40x40
Afbeelding