Vanillia ja het is echt fijn dat Harley zo blij is met haar maatje. Vanavond lagen ze samen te slapen in een hangmat. Zo lief!
Wat een schrik ja!! Gelukkig gaat het nu weer goed met haar. Zeg maar dat ze niet zo eng moet doen!!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Naskapower schreef:Ik zit mij een beetje af te vragen wanneer een ratje nou echt op is. (klinkt raar als je het zo leest).
Mijn dame van 3+ begint echt oud te worden. Haar vacht word de laatste tijd veel slechter, niet meer dicht aaneen gesloten, er vallen gaten in. Ook valt ze heel erg in qua gewicht. Verder is haar balans grotendeels weg. Als ze zich gaat wassen valt ze vaak om. Ik denk dat ze ook de kracht in haar (achter) pootjes aan het verliezen is. Ze kan niet meer op mijn schouder zitten omdat ze er van af glijd (ze wil het wel graag, probeert altijd omhoog te klimmen, dus af en toe mag ze wel op m'n schouder, maar dan houd ik haar wel tegen zodat ze niet wegglijd).
Haar dag bestaat uit slapen, een beetje rondscharrellen in de kooi. Ze krijgt van mij (naast het gewone voer) pap te eten (sowieso 1x per dag, soms vaker) en ik zet haar vaak ook even apart met wat extra brokjes. Ze woont samen met haar vaste maatje en mijn twee nieuwe ratten (moeder en dochter). Vooral de dochter (is nogal jong) trekt heel erg naar haar toe.
Ik heb echt nog het idee dat ze nog wil, maar haar lijf gaat wel steeds meer achterruit. Hoe ver zal ik het laten komen? Wat als haar achterpoten straks niks meer doen aan kracht hebben.
Wanneer is het voor jullie echt klaar?

). Kijk onder m'n vest, ligt m'n meisje daar te slapen.
er heen gaan voor een ratje is namelijk niet mijn voornaamste doel, dat is namelijk hele bups aan spullen voor de schildpadden die hier ook rondzwemmen) 
hoop ook dat weer leuke spullen voor de ratjes kan scoren voor weinig geld.
Hoop dat je dochter ook wordt aangestoken met het rattenvirus.
Kreeg hem paar dagen voor verjaardag en op verjaardag lag hij dood in het hok 
Had daarom ook al besloten om geen rat daar vandaan omdat ik het best wel volle bakken vond en niet allemaal lekker erbij vond zitten. Wel een heel leuk gesprek daar gehad met een meneer die een leuk klimtoestel in zijn muizenbak had staan en kreeg zelfs zijn email als ik zoiets voor mijn ratten wilde
Ze zijn trouwens beide Dumbo en zal binnekort nog even wat foto's maken van ze.
:

ze hebben er 0,0 interesse in..Saintelette schreef:Hahaha geweldige foto!!
Hangmatjes zijn bij onze ratjes niet in trekze hebben er 0,0 interesse in..
Ook de takken vinden ze niet echt heel spannend (ze lijken ook totaal niet van klimmen te houden)..
Oh nog even een vraagje: onze grijze rat (10 weken ongeveer?) heeft een beetje kleurverandering in zn vacht.. Niet heel extreem, maar de toon van het grijs is op verschillende plaatsen opeens anders... Verliezen ratten ook hun jongere haren ofzo? Hihi
Ze passen echt prima bij de groep en zijn al wat ouder wat het alleen maar makkelijker maakt.
Plastic zakken moeten er ook altijd aan geloven. Allemaal om een nestje te bouwen, Wou eens dat ze er vanaf bleven
En kan het trouwens niet zijn dat je een huskey ratje hebt? Die kunnen ook van grijs spontaan naar lichter en zelfs naar wit gaan. Ik had een ratje dat van creme/grijs naar wit met grijs en later bijna helemaal wit is gegaan