Vanillia ja het is echt fijn dat Harley zo blij is met haar maatje. Vanavond lagen ze samen te slapen in een hangmat. Zo lief!
Wat een schrik ja!! Gelukkig gaat het nu weer goed met haar. Zeg maar dat ze niet zo eng moet doen!!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Naskapower schreef:Ik zit mij een beetje af te vragen wanneer een ratje nou echt op is. (klinkt raar als je het zo leest).
Mijn dame van 3+ begint echt oud te worden. Haar vacht word de laatste tijd veel slechter, niet meer dicht aaneen gesloten, er vallen gaten in. Ook valt ze heel erg in qua gewicht. Verder is haar balans grotendeels weg. Als ze zich gaat wassen valt ze vaak om. Ik denk dat ze ook de kracht in haar (achter) pootjes aan het verliezen is. Ze kan niet meer op mijn schouder zitten omdat ze er van af glijd (ze wil het wel graag, probeert altijd omhoog te klimmen, dus af en toe mag ze wel op m'n schouder, maar dan houd ik haar wel tegen zodat ze niet wegglijd).
Haar dag bestaat uit slapen, een beetje rondscharrellen in de kooi. Ze krijgt van mij (naast het gewone voer) pap te eten (sowieso 1x per dag, soms vaker) en ik zet haar vaak ook even apart met wat extra brokjes. Ze woont samen met haar vaste maatje en mijn twee nieuwe ratten (moeder en dochter). Vooral de dochter (is nogal jong) trekt heel erg naar haar toe.
Ik heb echt nog het idee dat ze nog wil, maar haar lijf gaat wel steeds meer achterruit. Hoe ver zal ik het laten komen? Wat als haar achterpoten straks niks meer doen aan kracht hebben.
Wanneer is het voor jullie echt klaar?
Saintelette schreef:Hahaha geweldige foto!!
Hangmatjes zijn bij onze ratjes niet in trekze hebben er 0,0 interesse in..
Ook de takken vinden ze niet echt heel spannend (ze lijken ook totaal niet van klimmen te houden)..
Oh nog even een vraagje: onze grijze rat (10 weken ongeveer?) heeft een beetje kleurverandering in zn vacht.. Niet heel extreem, maar de toon van het grijs is op verschillende plaatsen opeens anders... Verliezen ratten ook hun jongere haren ofzo? Hihi