Begint ze al een beetje interesse te krijgen voor het mannelijk schoon in de volière?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
-Namiro- schreef:Wij zijn gisteren naar Zoo Veldhoven geweest en jij bent vaak onderwerp van gesprek geweest Cayenne!![]()
We kwamen langs een volière met allemaal edelpapegaaien waarop ik heel enthousiast en hard riep: oh!! Allemaal Mango’s!!!
Dat leverde wat rare blikken open heb ik dus even uit moeten leggen..
Ook hebben ze een hele grote volière met allemaal valkjes waar je ook bij kunt. Veel vogels zijn tam en komen bij je zitten.. waarbij ik dus steeds zei: oh kijk die is mooi! Die lijkt op ‘noemt naam vogel van Cayenne’ en die op ‘noemt andere naam’..![]()
Ik vond het overigens een hele mooie dierentuin waar de nadruk nog steeds ligt op de papegaaien die er wonen (oorspronkelijk opvang). Toch weer een klein zaadje gepland om in de toekomst weer vogels te gaan houden
speurneusc schreef:En toch (mijn paard staat bij een stal aan overkant vd weg daar,) s'zomers hebben ze bij de ingang enkele boomstammen waarop ze dan een kerkuiltje vastzetten, diertjes staan hele dag daar kort vastgebonden zonder schaduw/drinken/eten... vind ik vrij commercieel en dieronvriendelijk.