Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisie94

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:49

Ah thnx kiwiwitje & skippy!

Stelt me gerust, het schrokken lijkt wel minder te worden ook met nieuwe voer terwijl de brok qua grootte ongeveer gelijk blijft, ook vind ik zijn poep wat steviger, maar nog niet te hard. We kijken het even aan. Dus misschien toch net wat meer voeding in de brok zitten(?)

Fijn om te horen dat het in elk geval niet te snel gaat. Koos bewust voor rustig omdat ik weet dat ie bij verandering snel aan de dunne wil raken. (Althans dat idee heb ik xD)

Plan was om hem in 2 weken over te laten gaan ipv 1.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 09:54

meisie94 schreef:
Ah thnx kiwiwitje & skippy!

Stelt me gerust, het schrokken lijkt wel minder te worden ook met nieuwe voer terwijl de brok qua grootte ongeveer gelijk blijft, ook vind ik zijn poep wat steviger, maar nog niet te hard. We kijken het even aan. Dus misschien toch net wat meer voeding in de brok zitten(?)

Fijn om te horen dat het in elk geval niet te snel gaat. Koos bewust voor rustig omdat ik weet dat ie bij verandering snel aan de dunne wil raken. (Althans dat idee heb ik xD)

Plan was om hem in 2 weken over te laten gaan ipv 1.

1 week is langzaam zat hoor :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:54

@Meisie94 meer ontlasting is vaak juist iets meer ballaststof in de brok, niet per se meer voedingsstof. Voedingsstoffen nemen ze op, ballast poepen ze uit. Maar kan ook goed zijn dat hij gewoon echt moet wennen aan deze brok, dus geef het even tijd. Blijft er echt opvallend meer ontlasting komen, dan zou ik nadenken over een andere brok (hey, je bent niet getrouwd met het merk wat je nu voert denk ik haha). Het is ook een kwestie van je hond leren kennen daarin natuurlijk. Zo poept Toby op de meeste brokjes 2 a 3 keer per dag een beetje. Komt er veel meer ontlasting, of moet hij vaker dan 3x, dan is het niet het goede voer voor hem. Ik vond 3x altijd best wel veel, maar blijkbaar is dat zijn 'normaal'. Mijn vorige hond deed het 2x per dag en de hond van mijn ouders ook.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:05

Wij zitten voor de verandering weer eens in quarantaine :+
Maar aangezien Jip er toch uit moet, ga ik extra vroeg, waar niemand komt of op de tijdstippen dat het rustig is. En dat leverde vandaag een heel mooi beeld op <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:10

He bah, quarantaine sucks! Hopelijk valt het allemaal mee.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:19

Skippy01 schreef:
He bah, quarantaine sucks! Hopelijk valt het allemaal mee.

Dat weet je zeker. Voor de 2e keer alweer. Ben er ondertussen wel een beetje klaar mee. Deze duurt ook extra lang omdat m'n moeder zich niet kan isoleren hier :(:)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:57

Balen Cupcakes :\ maar wel mooie foto’s!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:01

Poeh hè Willemijn, wat een ellende weer. Het zit je ook totaal niet mee hè :knuffel: Wel hele mooie foto's!

Meisie, fijn dat het schrokken minder is! Heeft hier ook behoorlijk wat tijd in gezeten om dit tegen te gaan. Maar hier gaat het inmiddels goed. :D

Zhiva zit aan de pijnstillers, niet heel heftig, ze heeft soms gigantisch pijn, dus op advies van de DA zit ze op pijnstillers en mag ze niet meer los. Ze is zo chagrijnig nu tijdens het wandelen :')

Tijdens onze vakantie nog foto's gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:07

Ooh.. no Willemijn.... dat is ruk!

Nayomie schreef:
Zhiva zit aan de pijnstillers, niet heel heftig, ze heeft soms gigantisch pijn, dus op advies van de DA zit ze op pijnstillers en mag ze niet meer los. Ze is zo chagrijnig nu tijdens het wandelen :')

Tijdens onze vakantie nog foto's gemaakt.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mooie foto's!

Mag ik vragen waarom ze zo'n pijn heeft?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:11

Thanks <3
Ze had een aantal keer lopen gillen van de pijn uit het niets. Dus vorige week direct langs de DA gegaan. Het lijkt op groeipijn, dus pijnstillers gekregen. Nu mag ze er geen last van hebben, als ze wel pijn houdt, dan moeten we terug voor een schouder/heup foto. Maar tot nu toe lijkt ze beter te gaan zo en lijkt ze stukje levendiger nu de pijn gestild wordt. :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:45

Nayomie schreef:
Thanks <3
Ze had een aantal keer lopen gillen van de pijn uit het niets. Dus vorige week direct langs de DA gegaan. Het lijkt op groeipijn, dus pijnstillers gekregen. Nu mag ze er geen last van hebben, als ze wel pijn houdt, dan moeten we terug voor een schouder/heup foto. Maar tot nu toe lijkt ze beter te gaan zo en lijkt ze stukje levendiger nu de pijn gestild wordt. :D

ah oke,

hopen dat het daarna weg is ! :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 14:58

Duimen voor groeipijn nayomie!

He wat rot cupcakes! Hoe gaat t met Jip?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:56

He wat vervelend CC. Gelukkig was het erg mooi vanmorgen met Jip <3

Wat sneu voor je knapperd Nayomie!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:03

Ik duim ook voor groeipijn Nayomie! Arme Zhiva :knuffel:

@ Kiwi, het is een best lastige plek die maar moeilijk dicht gaat. Dus vandaag zijn de schoentjes binnen gekomen, zodat hij buiten iets makkelijker loopt. Hij vind er nog niks aan, dat filmpje van Otje, zo liep Jip ook door het huis. :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:10

Ah gossie Zhiva! Heel veel sterkte Nayo, ik duim mee dat het alleen groeipijn is! Dikke knuffel voor jullie :knuffel:

En Willemijn ook een knuffel, quarantaine sucks. Sterkte! :knuffel:
En ik kan me voorstellen dat Jip ook zo door het huis ging _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 16:27

CupCakes_ schreef:
Ik duim ook voor groeipijn Nayomie! Arme Zhiva :knuffel:

@ Kiwi, het is een best lastige plek die maar moeilijk dicht gaat. Dus vandaag zijn de schoentjes binnen gekomen, zodat hij buiten iets makkelijker loopt. Hij vind er nog niks aan, dat filmpje van Otje, zo liep Jip ook door het huis. :+

Ja heeel rot zo’n plek. Beterschap Jip!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:20

Willemijn waar heb je die foto's gemaakt :D

Hopelijk valt het mee Nayomie

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:26

x_Jeanine_x schreef:

Dat is bij restaurant Twins :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:52

CupCakes_ schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Dat is bij restaurant Twins :D

Check op het lijstje :D

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:22

Het was een enorm turbulente dag gisteren voor de fokker, beide dames zijn bevallen en helaas ging het niet zonder slag of stoot.
Maar gelukkig zijn er in totaal 7 knappe, gezonde pupjes geboren, 4 reutjes en 3 teefjes. Wij gingen er vanuit dat we helaas geen pup zouden krijgen van deze nestjes gezien wij nummer 7 op de lijst waren.. Toen ineens onverwacht bericht van de fokker, zij hebben besloten om in plaats van 2 pups aan te houden, slechts 1 reutje te houden en het bericht dat wij dus een hondje krijgen. *\o/*
Echter is het niet zeker of wij een teefje kunnen krijgen omdat we laatste keuze (wat betreft de pups) hebben.

Na overleg met mijn vriend hebben we besloten dat wij, ongeacht welk geslacht het wordt, er graag voor willen gaan. :D
Hopelijk hebben de mensen voor mij snel een keuze gemaakt welk geslacht zij graag willen, zodat duidelijk wordt welke pup van ons wordt.
Elk bericht wat we ontvangen over de pups, gaat mijn hart sneller van kloppen. Veel momenten al gehad dat mijn hart ook echt een sprongetje maakte bij het horen van berichten en zien van foto's hihi. Ze zijn vandaag ook alle 7 al goed aangekomen zei de fokker. Al met al leef ik op een soort roze wolk hihi. <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 22:28

Spannend! Wel fijn dat er eentje voor jullie bij zit!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:33

Gefeliciteerd! Y)(^)

Hebben ze dus maar 7 pups uit twee teven?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:02

Nee het waren er 10. Zoals ik schreef ging het niet zonder slag of stoot helaas, 1 van de 2 dames moest uiteindelijk zelfs 's avonds nog een keizersnee ondergaan omdat het werpen niet meer vorderde.
Zij had in totaal 7 volgroeide pups, helaas waren er 3 overleden. ;(
De andere dame zat niet zo vol, die had er maar 3.
Van beide dames was het hun eerste nestje. Heel sneu ook voor de fokker, die zal deze turbulente dag voorlopig niet vergeten.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:14

Ach jeetje wat een verhaal ;(
Toch gefeliciteerd, leuk dat jullie toch een pup kunnen krijgen! Hoe gaat het met de moeder honden nu?

Wij zijn vandaag voor het eerst wezen kijken. Ik heb nog nooit zulke jonge pups gezien, wat is dat bijzonder zeg <3
Ze lagen allemaal zo heerlijk te slapen, en als ze opstonden wiebelde ze gelijk weer om. Ik wilde eigenlijk helemaal niet knuffelen en aaien, ik liet ze liever met rust om te bekijken. Wat een baby’tjes zijn het eigenlijk <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De fokker had ons als eerst uitgenodigd omdat het onze eerste hond (ooit) wordt, dat stelde ik erg op prijs. Heb best veel vragen en we hebben heerlijk twee uur kunnen kletsen. De volgende keer als we gaan nemen we onze dochter mee, dan gaan we kijken welk teefje ons uitzoekt of aanspreekt. Ben zo benieuwd!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:21

Net bericht gehad, we mochten toch nog kiezen tussen een reutje of een teefje. Er heeft iemand vanaf gezien. Lucky us! *\o/* <3

Woepsie: wat super super schattig!!! <3