Ik vind dan laat iemand langs komen, kijk wat de hond beheerst en besluit dan of het wel of niet acceptabel is.
Benno luisterde(en nog steeds) beter dan de gemiddelde hond die alle gehoorzaamheid cursussen afgerond heeft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xDenies schreef:Ik heb tot nu toe altijd gehoord dat je eerst gehoorzaamheid afgesloten moet hebben voordat je cursus behendigheid mag doen. Daarom ben ik met Bodhi geen behendigheid gaan doen omdat wij op 1 puntje faalde voor het gehoorzaamheid diploma - en dat was niet eens het loslopen en gehoorzamen
CupCakes_ schreef:Ik weet dat er bij ons op de hondenschool ook lessen bestaan als 'basiswerkhond' dan kan je alledrie, speuren, behendigheid en jachttraining uitproberen.
KimD schreef:Behoorlijk krom. Want een goede agilityhond kent zo min mogelijk gehoorzaamheid. "Zit, af, blijf, staan, wacht" is belangrijk. Maar volg en dergelijke überhaupt niet, want dat zorgt voor klevers. Dat is moeilijker af te leren dan aan te leren.
Daarnaast beginnen wij met agilitytraining op de dag dat ze komen als pup. Die van ons hebben dan nog geen succesvolle cursus afgerons.
Skippy01 schreef:KimD schreef:Behoorlijk krom. Want een goede agilityhond kent zo min mogelijk gehoorzaamheid. "Zit, af, blijf, staan, wacht" is belangrijk. Maar volg en dergelijke überhaupt niet, want dat zorgt voor klevers. Dat is moeilijker af te leren dan aan te leren.
Daarnaast beginnen wij met agilitytraining op de dag dat ze komen als pup. Die van ons hebben dan nog geen succesvolle cursus afgerons.
Haha, mag ik dit quoten naar de trainer van de school die vond dat de mijne opnieuw op gehoorzaamheid moest?![]()
Nee, gekkigheid natuurlijk, maar inderdaad: klevers zijn leuk voor doggydancing, maar niet handig voor behendigheid, flyball en andere sporten op hoog tempo waarbij ook afstand van de baas aan de orde is.
Zoe_97 schreef:Ik doe geen agility dus daarin ga ik me niet mengen.
Ik vind het wel grappig dat iedereen die iets op de Hondenschool niet aanstaat in de regels maar zeggen “hun verlies” terwijl er vaak erg goede redenen voor regels zijn. Hier in de omgeving alvast liggen hondenscholen echt niet wakker van een lid minder zeker niet voor mensen die overal tegendraads in zijn (zeg niet dat jullie dat zijn). Op “mijn” Hondenschool is er een wachtlijst van 4-6 maanden constant. Sommige scholen in de omgeving nog veel langer. Die missen 1 lid echt niet
Skippy01 schreef:Zoe_97 schreef:Ik doe geen agility dus daarin ga ik me niet mengen.
Ik vind het wel grappig dat iedereen die iets op de Hondenschool niet aanstaat in de regels maar zeggen “hun verlies” terwijl er vaak erg goede redenen voor regels zijn. Hier in de omgeving alvast liggen hondenscholen echt niet wakker van een lid minder zeker niet voor mensen die overal tegendraads in zijn (zeg niet dat jullie dat zijn). Op “mijn” Hondenschool is er een wachtlijst van 4-6 maanden constant. Sommige scholen in de omgeving nog veel langer. Die missen 1 lid echt niet
Haha, 'hun verlies' zal het inderdaad meestal niet zijn. Maar het mijne ook niet als ik er met frustratie heen zou gaan, toch?En dat geldt vast voor meer mensen zo. Zeker als je voor de hobby een bepaalde sport wil bedrijven, dan is dat heel anders dan trainen voor de topsport. Dat weten we bij de paarden allemaal. En bij honden heb ik soms het idee dat als je niet voor de top / wedstrijden mee wil doen, je maar beter niet kunt gaan trainen. Dan is er nog wel winst te behalen, denk ik. Mijn bescheiden mening op basis van wat ik nu met in totaal 3 honden meegemaakt heb in twee takken van sport (jachttraining en behendigheid), dus zéker geen professional en ook geen hele uitvoerige ervaring, want enkel in mijn eigen regio