De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:50

Jaa Ginny vindt Pepper wel leuk en gaat wel naast haar zitten of liggen maar bij Billy is ze altijd op de hoede, zodra die zich beweegt is Ginny weg, Flo is weer wat minder bang en wat baziger aangelegd, Flo is wel banger naar mensen waarbij Ginny weer aanhankelijker is, gekke muppies :D

charrr91

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:12

Vriendschap is..
Afbeelding
Samen hooi eten <3

En daarna samen uitbuiken! :+:
Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:19

Lekker dutje vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 23:44

Wat lief <3 !

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 23:52

Coconut schreef:
Wat akelig zeg -O- . Sterkte! Ik heb Nijn toen bij de dierenarts achtergelaten.

Vandaag zijn Guus en Pumba voor de apk geweest :'). Helemaal goed gekeurd!!! Goed op gewicht en alles zag er prima uit. De dierenarts was dik tevreden, omdat veel konijnen, zeker de grote rassen, vaak veel te zwaar zijn. Entingen zitten er ook weer in :D.


[ [url=m/Gs3JVB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn dat het goed ging!

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 07:13

Wat een leuke foto's Amber en charr!

Een spannende dag vandaag ben al sinds 6 uur wakker, alle konijntjes zijn al gevoerd en de vervoersboxen staan klaar. We gaan om 8 uur vertrekken. Ben heel erg benieuwd met welk konijn we naar huis gaan. We moeten 1,5 uur rijden enkele reis dus hoop dat alles goed gaat. We hebben hooi, brokjes, wortels en water mee.

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:41

Super spannend ben heel benieuwd hoe het gaat! Veel succes +:)+

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:53

Spannend Fedje! Succes! :D

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:25

Wij zijn weer op weg naar huis. Met een nieuw vriendje *\o/* . Echt een lieverd, nog wel jong en een beetje bang. Straks een foto update als ik thuis ben!

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:33

Wat een schattige foto's hierboven <3

Spannend Fedje!

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:43

Wat een lieve foto's <3
Fedje, wat leuk! Ik ben benieuwd!

Mijn rijkdom <3
Wat kun je toch veel van die lieverds houden, ik wordt zo gelukkig van ze!
Ik krijg elke morgen een binky te zien van Pepper, daar krijg ik bijna spontaan tranen van in m'n ogen!
Daarnaast groeien de meiden heel goed en ben ik heel trots op het olijke duo wat ze vormen <3
Billy houd z'n dames goed in toom en vindt het duidelijk wel gezellig zo :D
En van Puk en Macho krijg ik het ook elke keer weer warm van binnen, Macho het sulletje en Puk het slimme dametje Hihi <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3

Sorry maar jullie zullen wel begrijpen hoe gelukkig ik hier van wordt! :D

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:46

Snap je helemaal Tarzan <3

Afbeelding
Afbeelding


Mijn rijkdom moet nog groeien :))

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:01

Hihi geweldig <3

Ik word gewoon zo gelukkig van m'n konijnen <3

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 12:04

Super Fedje *\o/* !

Konijnen zijn bij ons ook gewoon deel van het gezin! En een tikje verwend :')

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:10

Ik snap je helemaal, altijd als ik naar ze kijk glimlach ik. Ik denk dat mensen ook echt niet snappen hoe het is om zo konijnen te houden als iedereen hier heeft, als deel van je gezin en niet achter in de tuin in een hokje.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 12:16

Afbeelding
Blik oefent vast voor zombie konijn :') .


Afbeelding
Maar, wen aai van baasje is altijd goed.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:26

Sorry dat ik hier even kom binnenvallen, maar ik wil eigenlijk graag even andermans ideeën/meningen weten.

Als eerste al die foto's <3

Ik heb twee konijnen, als eerste Athos, hem heb ik al 10 jaar en hij zal ook zo'n 10,5 a 11 jaar zijn. Hij heeft sinds een paar weken een nieuw vriendinnetje, Fluffy, ook een oud maar gezond fit en supernieuwsgierig konijn. Zijn oude vriendinnetje is ruim een maand geleden overleden aan ouderdom(hebben ook bijna 9 jaar samen gezeten).
Nou is zijn nieuwe vriendin een prima match, maar helaas is Athos sinds 2 weken aan het kwakkelen met zijn gezondheid.

Het begon bij in het weekend opeens minder eten, op maandag is mijn vriend met hem naar de dierenarts gegaan, zij heeft hem gecontroleerd en vond haakjes op de kiezen. Hij kon daar direct blijven om daar onder narcose te gaan en de haakjes te verwijderen. Hier leek hij goed uit te komen en we mochten hem 's avonds weer ophalen waar hij bij thuiskomst ook wel weer wilde eten van zijn hooi en een stukje wortel ging er ook in.
Helaas dinsdagochtend wilde hij niets hebben dus overlegd met de dierenarts kon ik medicatie ophalen. Cisaral en daarna ook carprofen.
Hiermee begon hij wel wat beter te eten, maar alsnog weinig hooi en geen biks. Wel kruiden, groente en stukjes oud droog brood. De eerste paar dagen heb ik hem ook even op weg geholpen door 's avonds voor we op bed gingen te dwangvoeren met wortelhapje.
Vanaf vorige week zaterdag had hij echt weer meer eetlust, leek dus de goede kant op te gaan. Helaas een paar dagen later had hij een vies neusje en hoorde ik hem af en toe niezen. Weer contact opgenomen met de da en hij is daar weer even voor controle geweest en heeft nu ook antibioticakuur erbij. Met de cisaral en carprofen mogen we afbouwen, de cisaral had ik zelf al afgebouwd ivm. het wel eten.

Het blijft alleen een beetje twijfelachtig gaan, het ene moment lijkt hij wel gewoon trek in eten te hebben, het andere moment niet.
Verder wast hij zich nog, drinkt zelf nog en huppelt wel rond, geen teken verder dus dat hij zelf opgeeft.
Nu wil ik sowieso de antibioticakuur afmaken maar ondertussen valt hij wel nog meer af omdat hij niet voldoende eet, weer dwangvoeren lijkt me alleen averechts werken omdat hij juist zelf moet blijven eten en dan misschien van het dwangvoer vol gaat zitten.

Heel lang verhaal maar ik ben benieuwd of jullie nog dingen weten die ik kan proberen, maar ook hoe lang dit zou "mogen" duren. Op de dagen dat hij minder goed eet begin je je natuurlijk wel af te vragen wanneer inslapen de juiste optie zou zijn... om hem verder leed te besparen. Maar dat voelt ook weer niet goed als hij zelf nog wel levenslust toont.

Oja: hij keutelt wel gewoon(in het begin van de cisaral kwamen er wel veel kettingkeutels uit met veel haar), ze zijn natuurlijk wel vaak kleiner dan normaal aangezien hij minder eet.

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:33

Hihi gelukkig snappen jullie het!
Ik geloof ook niet dat er veel mensen zijn die ons snappen maar konijnen blijven geweldige dieren <3

Esther, dat kan Blik wel goed he, vermommen :') Heerlijk ventje!

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:38

Hoi, zeker mag je je vraag hier stellen :)

Sinds wanneer is dit aan de gang?
Ik heb zelf een konijn gehad met haakjes (die altijd zonder narcose geholpen werd) en hij had altijd wel een week zeker last van z'n mondje door het klemmetje wat ze in krijgen. Door hem zacht voer te voeren bleef hij wel eten en na een tijdje kon hij weer alles hebben.

Dus als het nu sinds afgelopen maandag is dan zou het dag misschien kunnen zijn :)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:47

Bedankt! Het is sinds vorige week maandag 1 oktober, dus helaas al wat langer. Maar nu zou het natuurlijk ook de verkoudheid kunnen zijn waardoor hij nog niet goed eet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:22

Misschien even wat brok in water zacht laten worden ?


Een nieuwtje :

Afbeelding


*\o/* Ze bleven aan het hek trekken snachts, maar zag vandaag ook die twinkel in Tarzan zijn ogen op de 1 of andere manier dus hek weg en het is alsof ze elkaar al jaren kennen :)F :):) . Gooide brok en hij deed niet brommerig en wild en gek _O-

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:35

Wat vervelend! Hooi thee maken? Kruiden door het hooi? Brokjes idd weken en dan de sience selective. Peterselie schijnt ook eetlust opwekkend te zijn.

Ik hoop dat die het red

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:52

Amber_anne schreef:
Ik snap je helemaal, altijd als ik naar ze kijk glimlach ik. Ik denk dat mensen ook echt niet snappen hoe het is om zo konijnen te houden als iedereen hier heeft, als deel van je gezin en niet achter in de tuin in een hokje.


Helemaal mee eens!! <3

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:16

Oei oei 50 pagina's bijlezen wordt wat te veel %) .

Ga dadelijk even kort de laatste pagina's doorbekijken maar voor nu even ego vraag.

Ik ben momenteel gedaan met fokken, ergens zit nog de twijfel om in het voorjaar van 1 bepaald koppel nog 1x een nest te doen en daarna ballen af maar er nog niet over uit... Gedaan omdat ik voor rammen geen plek vind en die verdienen ook hun thuisjes + opvangen zitten vol, die verdienen ook een plek.

Nu vraag ik mij af of het te doen zou zijn 6 voedsters en 4 gecastreerde rammen samen? Zouden thuis liefst hebben dat ik enkele herplaats maar het er echt moeilijk mee. Dacht als ik gewoon een groep vorm dat het misschien ook zou moeten gaan lukken? Zijn momenteel 4 rammen apart, eentje koppel ik volgende week met de meiden normaal. De andere hebben nog ballen en heb nu 2 groepjes van 3 meisjes samen (Oma, mama, dochter) en de andere (Mama, zus en halfzus).

1 Ram is helaas weggevallen deze week, toen ik ging voeren vond ik 'm dood met z'n vriendje er zielig naast zittend :\ . Helemaal onverwacht was pas 4,5 en de dag ervoor niks aan de hand, hoop dat die niet heeft afgezien.

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:26

Lori, sterkte met het verlies van je ram!
Je konijnen in een groep houden is zeker mogelijk, maar dan moeten ze wel klikken. De koppeling is moeilijk en lukt niet altijd. Ik heb zelf een groep van vier en dit gaat goed, maar nummer vijf past helaas niet in de groep. Voor haar hebben we een vriendje gehaald.

Air, welk voer krijgen ze? Wellicht zijn de brokjes te hard of vind hij ze niet meer lekker.

Tarzan, moppie, Esther en amber
Ik word regelmatig voor gek uitgemaakt omdat ik 6 (nu 7) konijnen heb. Mensen vinden dat wij veel te veel geld aan de konijnen besteden, maar ook voor ons zijn ze gewoon een lid van de familie en kan me geen dag meer zonder hun Voorstellen.

Coco update: Ze zijn inmiddels een aantal uur thuis. Het gaat best goed, coco is nog wel gestrest maar niet gek na 3 uur in de auto vandaag.

Afbeelding
Links is de nieuwe. Een ex-rammetje van 3,5 maand oud. Hij is samen met zijn broertjes gered. Hij zou eigenlijk slangenvoer worden :( . Hij is vrolijk, eet goed en heel nieuwsgierig. Hij is wel nog heel bang voor bewegingen, maar hij is ook nog niet echt in de hand geweest. Mijlpaal van vandaag : hij ging coco wassen *\o/* .