Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 18:34

Wil iemand hier even met Chick komen spelen. Ze komt steeds met het rubberen balletje aanzetten(ik kan niet tegen rubber.) En ik ruil het steeds voor ander speelgoed, maar dat is natuurlijk niet leuk genoeg.. :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:36

Haha, arme Chick. Ik heb trouwens het idee dat Neela wat verkouden aan het raken is, ze heeft een loopneus, niest veel. Ik wilde eigenlijk gaan wandelen maar het regent best flink en dat is natuurlijk geen optie nu.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 18:42

Ze was toestraks misselijk, waarschijnlijk de hoefjes wat gulzig gekauwd, want dat kwam er uit(en een paar koekjes) toen ze spuugde. Maar t gekke beest is altijd helemaal overstuur als t gebeurd. Terwijl ik altijd bij haar ga zitten(want ze zoekt me dan echt op) en ga aaien, en rustig tegen haar praten. Maar daarna, en daarvoor is ze altijd super zenuwachtig. Heeft ze gespuugd krijgt ze daarna altijd iets eetbaars en dan is t gedrag ook gelijk over... Gek beest.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:47

xLaraaj schreef:
XxDiandraxX schreef:
Jammer Lara dat er niks voor je bijzit. Ik had ook gehoopt op bobtail maarja, ik kan niet alles hebben. Wou graag een teef en vind merle t mooiste en dat is het geworden.

Je bent welkom hoor om die van mij (beide met lange staart) te komen bekijken.

Ouh is super vriendelijk. Wie weet hou ik je er ooit wel aan <<)

Dat mag hoor. Kenai is super vriendelijk, die vind dat alleen maar leuk..

(En puppyknuffelen is natuurlijk altijd leuk..)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:49

Hahah. Ik lig in de zetten met Daeva en Kenai op school gedrukt met 3 soorten ballen omringt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:59

kiwiwitje schreef:
Ze was toestraks misselijk, waarschijnlijk de hoefjes wat gulzig gekauwd, want dat kwam er uit(en een paar koekjes) toen ze spuugde. Maar t gekke beest is altijd helemaal overstuur als t gebeurd. Terwijl ik altijd bij haar ga zitten(want ze zoekt me dan echt op) en ga aaien, en rustig tegen haar praten. Maar daarna, en daarvoor is ze altijd super zenuwachtig. Heeft ze gespuugd krijgt ze daarna altijd iets eetbaars en dan is t gedrag ook gelijk over... Gek beest.

Bevestig je haar dan niet juist dor er echt extra aandacht aan te geven en gerust te stellen?

Hier mogen ze best troost komen zoeken maar meer dan een hand op hun rug krijgen ze niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 19:13

Azmay schreef:
kiwiwitje schreef:

Bevestig je haar dan niet juist dor er echt extra aandacht aan te geven en gerust te stellen?

Hier mogen ze best troost komen zoeken maar meer dan een hand op hun rug krijgen ze niet.

Als ik t niet doe kruipt ze zo ver in me dat ik ook onder zit. Of ze laat ook haar plas lopen. Dat deed ze in het begin toen ze hier kwam namelijk. Alleen dat nerveuze als ze moet spugen of gespuugd heeft krijg ik er niet uit. Alleen als ze bijvoorbeeld in de nacht/ochtend moet spugen en in haar bench zit is er ''niks'' aan de hand.. Dan kan ik er een bak onderschuiven(voerbakken staan altijd tot de volgende ochtend bij de bench na t voeren) en dan spuugt ze gewoon in de bak. koekje er in en weer slapen. Maar als ze dus buiten de bench spuugt is het ''paniek'' of als ik te laat ben met de bak, dan is het ook paniek.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:14

Bij jullie ook zo’n slecht weer? Hier al hele dag gietende regen. Heb zo niet echt zin naar de hondenschool te gaan. Maar ik moet eerst een uit les geven aan de puppyklas (ik haat de puppyklas, ik hebt normaal de B klas, maar het zijn overgangen en de hoofdinstructeur die die afneemt geeft normaal de pups) en daarna zelf nog een uur met Daeva in de debutantenklas/programma 1 klas trainen :D
We zijn vorige les begonnen met los volgen terwijl de geleider met andere voorwerpen bezig is (zoals een kruiwagen duwen of zo’n hand pletwals voorttrekken), Daeva bekeek me maar raar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 19:15

Zoe_97 schreef:
Bij jullie ook zo’n slecht weer? Hier al hele dag gietende regen. Heb zo niet echt zin naar de hondenschool te gaan. Maar ik moet eerst een uit les geven aan de puppyklas (ik haat de puppyklas, ik hebt normaal de B klas, maar het zijn overgangen en de hoofdinstructeur die die afneemt geeft normaal de pups) en daarna zelf nog een uur met Daeva in de debutantenklas/programma 1 klas trainen :D
We zijn vorige les begonnen met los volgen terwijl de geleider met andere voorwerpen bezig is (zoals een kruiwagen duwen of zo’n hand pletwals voorttrekken), Daeva bekeek me maar raar.

Hier ook al de hele dag regen. En dat vinden de honden erger dan ik :') Wat een gedoe met uitlaten. ze rennen naar t gras, plassen en weer terug :P

Snap wel dat je dan geen zin hebt. Zeker omdat je lekker lang in de regen kan blijven ook..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:18

In de regen is hondenschool niet zo leuk vind ik, ging altijd wel braaf.
Spip vind het niet erg. Die sjokt naar buiten om te plassen en slaat haar 2 minuten spelen wel over om sneller naar binnen te kunnen. Lui beest :')

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:26

kiwiwitje schreef:
Wil iemand hier even met Chick komen spelen. Ze komt steeds met het rubberen balletje aanzetten(ik kan niet tegen rubber.) En ik ruil het steeds voor ander speelgoed, maar dat is natuurlijk niet leuk genoeg.. :P

Stiekem dat rubberen balletje dan toch in de vuilnis gooien? :')

Oh lijkt me idd niks, cursus in de regen. Maar dat vind ik van paardrijden in de regen ook.
Wat moet, dat moet. In de winter in de kou vind ik ik nog erger. :=

Ik ben benieuwd welke kleur Cooper nou heeft. Ik dacht zelf nog wel blue merle omdat hij nog wel wat wit heeft (en er bij andere rassen het ook blue merle wordt genoemd als ze geen wit hebben).
Ik vind het echt jammer dat hij geen witte kraag heeft. Maar zijn mooie zwarte piratenlapje maakt een hoop goed. :D

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:28

@Kaus ik zou me persoonlijk niet te veel zorgen maken om het grommen hoor. Al begrijp ik wel dat je het een beetje angstaanjagend vindt. Het is gewoon een manier om te laten zien dat hij het ergens niet mee eens is, wat natuurlijk niet wilt zeggen dat jij maar toe moet geven. Let wel goed op dat je het grommen zelf niet afstraft maar dat je gewoon zoals hier al tips gegeven zijn hem een 'alternatief' geeft, als hij het er niet mee eens is gaat hij maar van de bank af en/of de bench in.

En wat is die kruising van de vorige pagina leuk zeg!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 19:36

absque_dubio schreef:
kiwiwitje schreef:

Stiekem dat rubberen balletje dan toch in de vuilnis gooien? :')

Oh lijkt me idd niks, cursus in de regen. Maar dat vind ik van paardrijden in de regen ook.
Wat moet, dat moet. In de winter in de kou vind ik ik nog erger. :=

Ik ben benieuwd welke kleur Cooper nou heeft. Ik dacht zelf nog wel blue merle omdat hij nog wel wat wit heeft (en er bij andere rassen het ook blue merle wordt genoemd als ze geen wit hebben).
Ik vind het echt jammer dat hij geen witte kraag heeft. Maar zijn mooie zwarte piratenlapje maakt een hoop goed. :D

Chuck it zijn de enige balletjes die ze heel lijken te laten :+ Dus die mogen blijven.. :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:43

Met een tang de bal oppakken en weggooien?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 19:52

StonedRomy schreef:
Met een tang de bal oppakken en weggooien?

:')
Ik heb zo'n vangstok. Maar vriendlief vind dat geen goed idee voor binnen :') Heeft misschien met mijn talent voor gooien te maken :') :') :')
Kon haar Chuck it net ruilen voor een oranje tennisbal. Inmiddels ligt ze weer prinsheerlijk opgevouwen te slapen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:54

Hier vinden ze regen niet erg en ik smelt ook niet. Heb nu zowel zondag als vandaag met het 6 tal 1.5 uur in het bos kunnen klieren en wandelen zonder iemand te zien. Dat is mij wel.wat regen waard af en toe ;)
Daarna wel wat extra poetswerk in huis

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 19:56

dierenfan schreef:
Hier vinden ze regen niet erg en ik smelt ook niet. Heb nu zowel zondag als vandaag met het 6 tal 1.5 uur in het bos kunnen klieren en wandelen zonder iemand te zien. Dat is mij wel.wat regen waard af en toe ;)

Wij hebben dat ook al wel eens gehad. bedacht dat we tussen de buien(mislukkkkkt) gingen wandelen.. Wat een rust met wandelen. Helaas vinden de hondjes het dan echt minder leuk. T mag nat zijn en modderig alles mag als t maar niet van boven komt.. :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:30

kiwiwitje schreef:
dierenfan schreef:

Wij hebben dat ook al wel eens gehad. bedacht dat we tussen de buien(mislukkkkkt) gingen wandelen.. Wat een rust met wandelen. Helaas vinden de hondjes het dan echt minder leuk. T mag nat zijn en modderig alles mag als t maar niet van boven komt.. :P

Haha dat vinden de mijne maar watjes gedrag.
https://youtu.be/bAjLnsbkAnU

Filmpje van maansen terug. Toen regende het 48 uur ofzo

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:39

Huh hier helemaal geen regen joh? Waar wonen jullie nou dat het regent ^)

Dundy trekt zich niks aan van regen, maar Dexter gaat meteen piepen en trekken na zn plasje dat ie naar binnen wil _O-

Hahaha kiwi heel herkenbaar _O- Wij hebben in huis een hekel aan balletjes want die gaan onder de bank en de verwarming en het is gewoon irritant. Maar stiekem omwisselen voor iets anders ho maar. Daar zijn ze het niet mee eens :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:51

Neela begint net ineens van een soort reversed sneezing te doen in haar slaap. Zou dat getriggerd kunnen worden door de verkoudheid? Ze bleef daarna wat proesten en slikken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 20:52

dierenfan schreef:
Haha dat vinden de mijne maar watjes gedrag.
https://youtu.be/bAjLnsbkAnU

Filmpje van maansen terug. Toen regende het 48 uur ofzo

Haha dat spelen in water en blubber vinden ze hier ook leuk. Heb zo een geweldig filmpje van boellie dat ie zo in de drek gaat LIGGEN tijdens t wandelen :')

als ik hier indd ga stofzuigen en de bank en stoelen weghaal kom ik ook van alles tegen kaus

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:53

Olivia haat modder. Haar zusjes springen overal doorheen... En Olivia blikft dan rustig op het droge.

Maar onweer en storm vind ze dan weer geweldig, dan pakt ze haar halsband en komt mij vragen om naar buiten te gaan met haar. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:19

absque_dubio schreef:
Kaus, ik dacht dat dit gewoon standaard blue merle wordt genoemd? Ik vind red merle en red tri echt prachtig. :+: Maar in dit geval niet voor de kleur gekozen. Ik was gewoon echt verliefd op deze puppy's. Stiekem ben ik dus wel een beetje jaloers op Diandra die een hele knappe red merle aussie heeft/krijgt. :D
Ik ben ook erg benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. :j
Lastig die puberpuppy's. Ik hoop dat je er snel uit komt. Dat met een lijn eraan klinkt als een handige tip!

Als merle verzamelaar kom ik me er even mee bemoeien. Dit is gewoon een blauwe, niks geks aan. :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:49

Klopt inderdaad Kim. Had het gevraagd in de Facebook gevraagd en die zeiden het ook. Wel zou hij self merle zijn als hij geen witte voetjes en geen wit neusje had. Maar je ziet toch vaker blue merle waar wel wit doorheen zit. Dus hij is ergens wel een beetje zeldzamer :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 21:50

Kaus schreef:
Klopt inderdaad Kim. Had het gevraagd in de Facebook gevraagd en die zeiden het ook. Wel zou hij self merle zijn als hij geen witte voetjes en geen wit neusje had. Maar je ziet toch vaker blue merle waar wel wit doorheen zit. Dus hij is ergens wel een beetje zeldzamer :D

Ik voelde me aangesproken :') En ik dacht HEH?

mijnnaamisookkim :')