Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:59

Oooh zo ja, zenna kan dat idd ook wel eens doen, of als Nelson dan bij haar in de buurt komt. Om vervolgens bij Nelson zijn bot te jatten.... en die kijkt dan alleen een beetje beteuterd en meer niet. De heks :D

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 23:07

Mannen kunnen zulke mietjes zijn :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:13

Nellie is zoiezo al een held op sokken haha!
Tot dat laatst de watermeneer binnen kwam die aangaf niet bang te zijn. Tot hij Nel zag... toen werd ie onzeker. En Nelson daardoor ook. Die begon me toch te grommen :oo! Maar gauw t bot in z'n muil gestopt en meneer gauw z'n koffie laten drinken :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:17

Ja buffel doet er ook niks op uit al denk ik dat als ze het echt probeert af te pakken dat ie dat ook niet pikt
Buffel pakt nu wel voor het eerst van zijn leven snoepjes aan. Want ja zij eet het wel dus dan moet ie ook maar.. hahhaa

Oeps, ja als je geen honden gewend bent en Nelson gromt.... dan is ie best groot. Helemaal naast zenna

Vind buffel ook weer groter lijken nu haha

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 23:32

Nelson heb ook niet een middel formaat hond. Dus kan het me voorstellen ook :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:54

Nou, had hem duidelijk aangegeven dat het om
Een grote hond ging :')

Laterna gaf hij ook aan 2x gebeten te zijn door een hond bij klanten dus dat hij wel alerter was. Dat voelen ze natuurlijk ook.

Pfff zenna bezorgde me zojuist weer een hartaanval. Tijdens het wandelen zie ik dat ze iets oppakt, kaken vol op elkaar, schudden en schuimbekken..... ik was bang voor een pad, maar gok zo dat het een klein muisje geweest is. Net nog maar extra gecheckt want ik ga dan niet met een gerust hart naar bed pfff mevrouw lag nog wat te smekken maar dat was het. Pfff druif...

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:03

Oh, nieuwe teef en dan ook nog loops, dat zal een feest zijn...
En kan me voorstellen dat nelson spannend er uit ziet als je honden niet altijd 100% vertrouwd qua formaat. Mensen vinden Milo al eng en die wordt misschien half zo groot.

Milo en ik hadden gisteren een rare dag. Eerst werden zn snoepjes met zakje en al uit mn zak gejat door een hond en met plastic en al opgegeten. Gelukkig zag Milo het als een leuk spelletje. Wandeling daarna heeft Milo, of all things, met 3 tekkels gespeeld. Hij had een stok en deed "nanananaaaanaaa" en de tekkels er vol enthausiastme achteraan. Hilarisch. Toen milo de stok verloor en voer ging op worstelen vonden de tekkels het iets minder leuk dus Milo maar aangelijnt. 1 van de tekkels bleef maar terug komen, blijkbaar was het worstelen toch niet zo vervelend :P

Oeh Loez, een pad.. Milo heeft ook al paar keer achter een pad aangezeten. Laatst 1 in de tuin. Gelukkig zag ik dat hij aan het jagen was, dus ik Milo in een houdgreep en mn vriend de pad veilig uit de tuin verwijderen. Laatst op de wandeling kwamen we een zand hagedis tegen oid. Zat super mooi in zn holletje op het pad, staart nog in het hol en lijf als een soort mini draakje er omheen gekrult. Was echt heel tof. Milo liep er gelukkgi straal aan voorbij omdat hij zo stil zat.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:58

Pff gelukkig maar haha!
Ik zag helemaal niks, ik zie dat ze grijpt naar iets, begint te schudden en hield d'r muil dicht pfff draak!

Oooh Milo en de tekkels hahaha dat lijkt me een mooi gezicht :D

Gelukkig was mevrouw vanochtend zo hyperactief als iets! Dus niks geks geweest

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:05

Ja met die tekkels was leuk :D een gladharige een ruwharige en een kruising met.. beagle? Milo hield zelfs in zodat ze konden denken dat ze een kans maakten. Echt hilarisch.
Ik merk wel echt dat hij als we in het bos zelf honden tegen komen veel leuker speelt dan op de zandvlakte waar iedereen verzameld om de honden te laten spelen. Daar is hij veel meer hyper, wat defensiefer en vooral veel lomper. Dan is het vaak alleen maar worstelen wat voor de meeste honden gewoon teveel is. Zachtjes zijn heeftie echt nog niet geleerd (ondanks verwoedde pogingen van mij)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:15

Kan goed zijn dat er daar honden lopen waar hij minder goed mee matched en zich dus defensiever en vinniger op zal stellen. Miss een tikkeltje onzekerheid kan ook nog. Als hij honden in het bos tegenkomt is het rustiger en minder prikkels. Dus dat verschil in gedrag vind ik niet eens zo gek :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:21

Nee, ik idd ook niet. Dus momenteel vermeid ik de zandvlakte beetje. Hij is afentoe een tikje onzeker, maar gecombineerd met brutaal en dapper, en een cooping mechanisme wat zorgt dat zijn reactie op ongeveer alles "bek likken en spelen" is. Zijn andere honden soms snel klaar mee...
Ach het blijft een schatje en een puber dus komt vanzelf goed.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:00

Volgens mij speel jij super op hem in en hou je hem super in de gaten :) Dus met wat sturing hier en daar komt dat echt wel goed!!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:55

Klinkt echt goed hoor airborn!
Nyati heeft het eerste kleed al gesloopt. Dat wat ik voor haar had gekocht. Beetje jammer. Handdoek houd ze wel heel dus moet ze daar maar op liggen in de bench.

Oh en ik had stuk kophuid gehaald.... vandaag allebei op een kleedje aan de andere kant van de kamer, dat gaat goed echter zij vreet gewoon dat hele ding op in 25 minuten terwijl buffel nog amper een begin heeft kunnen maken. Das echt niet gezond

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:19

Mooie naam Donna <3

Hmmm.. Is ook wel een stukje staff eigen! Dat vreten voor je leven met zulke dingen.
Kan goed zijn dat ze er meer moeite voor heeft moeten doen voorheen?

Zodra Zenna weet dat ze met rust gelaten wordt doet ze er langer over.. Nelson ook.
Maar voorheen als zij en Beast langs elkaar lagen bijvoorbeeld, dan was deze ook veeeeel sneller op.

Ik leg ze met zulke dingen vaak écht apart. Voor ieders rust. Niet ivm ruzies onderling oid.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:27

Ze lag achter de bank dus niet in zicht. Nu ligt ze wel naar buffel te loeren hahaha
En buffel is er niet van gediend dus trekt af en toe een lip op.
Ze blijft daardoor wel keurig op afstand.
Heb haar nu weer uit zicht gelegd

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:31

Donna89 schreef:
Ze lag achter de bank dus niet in zicht. Nu ligt ze wel naar buffel te loeren hahaha
En buffel is er niet van gediend dus trekt af en toe een lip op.
Ze blijft daardoor wel keurig op afstand.
Heb haar nu weer uit zicht gelegd

Ja precies, ze kennen elkaar natuurlijk nog niet lang. Dus alles moet nog even nét wat beter beschermd worden voor hun idee.

Daarom leg ik ze in het begin altijd apart. Voor ieders (en mijn :'), ben geen politieagent :D) rust.

Nu kunnen ze iets lekkers prima bij elkaar in de buurt eten zonder dat er gegromd of gesnauwd moet worden.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:18

Loez wat een leuke foto's ! En wat is Nelson gegroeid zeg ! Hele andere hond geworden ! En Zenna met dr big smile, schattig !

Ow Donna je hebt wel meteen de vuurdoop he met zo'n loopse teef... Maar klinkt alsof het al erg goed gaat voor zo'n nieuw combinatie !

Hier waren zojuist de hondjes weer eens de pineut voor mijn lens. De bouvier blijft erg lastig leuk erop te krijgen met die pony maar de grootste en de kleinste zijn gemaakt om voor de lens te staan !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:25

Dankjewel kim!!

Mooie foto's van jullie 3 musketiers!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:30

Ohh, mooie foto's! Wat voor ras is de bovenste ookalweer?
Hmmm, misschien moet ik ook eens fatsoenlijke foto's van Milo gaan maken.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:31

Thanks allebei !
Charlie is een kruising rottweiler met amerikaanse bulldog :) kleine 50 kilo en bijna twee jaar dus zal nu wel stoppen met groeien :P

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:33

Ohhh, je bedoelt, hij zal nu wel de breedte in gaan! Hehe, rotti weet ik niet zeker, maar am bulldog gaat net als de cane corso vanaf 1,5 tot 3 jaar vooral de breedte in :P

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:52

Vooruit, de breedte mag er nog wel wat bij dus dat zou niet erg zijn :P Maar als meneer rechtop staat is hij bijna net zo groot als ik ben dus dat is wel genoeg nu haha !

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:21

Wauw haha
Leuke kruising ook

Gelukkig doet buffel er nog weinig op uit. Alleen wat snuffelen en kwijlen af en toe.
Maar wel even extra opletten geblazen.
zijn beide lieve honden maar zit echt niet te wachten op pups haha

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:18

Ik heb even wat tips nodig.
Nyati is natuurlijk geen tuin gewend dus de eerste dagen plaste ze op het gras in de tuin.
Gras nu afgezet en toen was het ook over.
Nu sinds vandaag plast ze in de tuin ook gewoon op de tegels. Ze laat het gewoon maar lopen. Nu in 2,5 uur tijd al 3 x. We lopen dan meteen met haar naar het veld maar dan plast ze natuurlijk niet meer.
Hoe krijg ik haar tuin zindelijk? Haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:23

Hier duurde het nogal voor Sygin zindelijk was en hebben we daar ook de tuin voor gebruikt wat in eerste instantie idd tot piesen in de tuin leid
Daar wilden wij ook toch wel een beetje vanaf
Maar wij hebben heel simpel het tuin piesen gewoon genegeerd. En het piesen tijdens wandelen uitbundig beloond

Alles gebeurd nu tijdens de wandelingen op een sporadisch tuin plasje na