[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:31

Hier wordt ziek zijn wel dragelijker van :)
T is de kat van mn vriend, maar in een paar dagen ben ik al gek op dit beest, wat een lief en aanhankelijk dier :)

Afbeelding

DiscoDipp

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:16

Ik heb nieuwe visjes! *\%/*

10 neon tetras lekker makkelijk
5 sumatraantjes
En 5 corys julii

Wou eigenlijk nog 4/5 garra flavatra of ruffa erbij maar die waren uitverkocht |( dus die komen nog wel een andere keer!

Ga straks fotos maken!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:12

Hmm... vandaag water ververst.. ben benieuwd of de pandavrouw nu weer binnen 2 dagen gaat bevallen.. :o

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:10

Dit zijn de jongen van de vorige lichting, nu 3 weken oud..

Ik snap er trouwens niks van.. heb nog steeds gedoe in mijn bak.. ;(
Bak is inmiddels behandeld met omnipur (breedspectrum behandeling), mycopur (tegen wormen), esha 2000 (breedspectrum behandeling) en Esha exit (tegen bepaalde parasieten).. en nu zie ik ineens weer vissen schuren over de bodem.. :x :x :x
Heb net Costapur (tegen meerdere parasieten) besteld en Flagellex (tegen flaggellaten).. maar anders weet ik het ook niet meer.. -O-

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:10

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:47

Zo ik ben net thuis van een dagje werken.. Van 3 tot half 12.. Hadden balans vandaag.

Aquarium draait nogsteeds goed! Nu 3 dagen geleden van de verandering naar filterzand. Waardes zijn nogsteeds perfect! Geen nitriet of nitraat. Kan ik nogsteeds de nitriet piek verwachten of kan ik gaan denken om de laatste laag oud water weg te doen?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:45

Weet iemand welk visje dit is?

Afbeelding

Denk er aan mn hele bestand te veranderen behalve de molly's, platy's, dwerg gourami's, en cory's, maar om te verkopen moet ik wel alle namen weten :+ dit is de enige die ik niet weet.

Ik wil er dan graag nog een koppeltje dwergjes bij, en een paar platy's, want ik vind ze onwijs mooi in mn bak staan. :j <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:37

Toevoeging aan mijn vorige post;
Ik ben er inmiddels achter dat het om chinese danio's gaat!
Ga morgen even een advertentie plaatsen voor dit bestand. Heb ook al contact opgenomen met een aquarium zaak hier in de buurt, om te vragen of ik het bestand aan vissen dat ik kwijt wil eventueel bij hun kwijt kan. Ik denk dat het zeker een bestand van 30-40 euro is dat het ze kan opleveren, dus heb ze gevraagd of ik dit misschien mag ruilen voor een stuk of 4 kleur rijke platy's en een plantje. Dan maken ze officieel gezien winst op mijn aanbod, dus ik hoop dat ze het aan willen pakken. Dan weet ik in elk geval dat de vissen een goed huisje krijgen, en er wel eerlijk geïnformeerd word tegen klanten, en ze dus niet in een te kleine bak terecht komen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:05

Jaja.. hier is de pandavrouw weer bevallen.. dr buik is weer dun en dr vlek weg..
Heb alleen nog geen jong gezien :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:28

Fleur, Beterschap! En fijn dat je kat je gezelschapwil houden, lief dier :)

LoveUggs, je wil dus enkel Platy's als ik dat goed begrijp?

Casarell, dat is jammer :(

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:40

Inmiddels wel een (donker) jong gezien.. die werd achterna gezeten, maar met een beetje geluk is hij ontkomen..
Overigens.. ik geef er niet om of er nu jongen overblijven hoor.. heb er nog een stuk of 30 in de kleine bak zitten.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:46

Jammer dat je zo ver weg zit LoveUggs, anders had ik nog wel een leuke kudde Platy's in de aanbieding :Y)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:49

Gisteren begon een Corry panda zich afzijdig te gedragen. Eentje van de nieuwe lichting. Had er wel rekening mee gehouden dat het lastig zou worden deze levend te houden.. Zo klein en teer. Baal er wel van, prijzige krengetjes. :o

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:33

Aanschouw de gerenoveerde 60 cm bak!

Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:36

Spruit schreef:
Fleur, Beterschap! En fijn dat je kat je gezelschapwil houden, lief dier :)

LoveUggs, je wil dus enkel Platy's als ik dat goed begrijp?

Casarell, dat is jammer :(

In ruil voor de vissen die ik daar inlever wel.
Anders even verder kijken of ik de vissen kwijt raak voor een zacht prijsje zodat ik zelf nieuwe kan halen.

Ik heb nu platy's sunset/sunrise en die zijn zo gaaf van kleur, maar heb voor zover ik kon ontdekken enkel mannen. Heb bij de winkel die ik benaderd heb op de site hele gave blauwe gezien.

Heb vooral veel effen kleuren in mn bak, en wil er wat meer kleur in. Staat heel gaaf naast de planten die er nu inzitten. :j
Maar met het bestand dat er nu in zit is het echt niet te doen om er meer bij te doen.

Dus de te grote gourami's gaan eruit, de diamant zalmpjes gaan eruit, en de chinese danio's, van wat er nog over is gaan eruit.
Dan houd ik de platy's, molly's, 2 dwerg gourami's, cory's, en de garnalen over. Heb 4 molly's, 4 platy's, 7 cory's. Dus een stuk of 4 platy's erbij en dan vind ik het voorlopig even genoeg. Iets meer rust in de bak. De molly's en platy's zijn natuurlijk vrij druk, de gourami's een stuk rustiger, en de cory's gaan hun gang op de bodem. :j

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:15

Kozbi, Leuk zo die plantjes met het stuk hout! Ga je er nog meer plantjes bij zetten of hou je het zo?

Eindelijk een stuk hout gevonden. :+ Mopani hout is het. Zit nu in een emmer water of moet ik dat uitkoken? :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:17

Ik heb het mopani hout toen gewoon een dag in het water gelegd, niet uitgekookt.
De komende tijd zal wel je water wat verkleuren.. al heeft het mij niet gestoord.. :o

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:25

Meliaforever schreef:
Kozbi, Leuk zo die plantjes met het stuk hout! Ga je er nog meer plantjes bij zetten of hou je het zo?

Eindelijk een stuk hout gevonden. :+ Mopani hout is het. Zit nu in een emmer water of moet ik dat uitkoken? :)

Ik heb mijn mopani hout 2 dagen in de wasbak gelegd met warm water, kwam daarna niks vanaf.

Ik denk dat ik het zo hou, staat alleen maar Anubias nana, anubias congensis en javamos in redelijk lowtech dus en makkelijk te onderhouden!
Dit was het idee:

Afbeelding

Vind dat ik er best dicht bij ben gekomen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:24

Ben benieuwd Kozbi, hoe het is als de planten mooi gegroeid zijn..!
Het idee is in ieder geval duidelijk.. en mooi.. :D

Hier net een jonge pandaman uit de grote bak gevist en in de mannenbak gezet; hij was al aan het oefenen met de pandavrouw (moeders dus).. :+
Jammer maar helaas voor hem zit ik niet te wachten op inteelt-vissen.. :o

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:26

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:31

Sorry dat ik zo kom binnenvallen.
Maar een tijd geleden heb ik ook op bokt in een aquarium topic gezeten en kom eigenlijk binnenvallen voor het volgende :p

Wegens tijdgebrek heb ik mijn aquarium verkocht.
Maar nu heb ik nog drie betta vrouwtjes zitten die nog een goed tehuis zoeken.
Het gaat om een normaal vrouwtje en twee wat apartere.
Ik woon vlakbij Alphen a/d rijn, mocht er iemand in de buurt een aquarium en visbestand hebben waar ze bij passen en ze graag wilt hoor ik het graag :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:43

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:47

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:47

Aidenn schreef:
heeft iemand hier ervaring met de site : http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ ben namelijk van plan om hier een hoop spullen te gaan bestellen :7

Ik heb hier een keer wat voor mijn garnalen besteld.
Goeie ervaring mee :)
Kreeg snel antwoord toen ik een vraag had en duurde niet heel lang voordat ik het in huis had :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:49

Lieszje schreef:
Aidenn schreef:
heeft iemand hier ervaring met de site : http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ ben namelijk van plan om hier een hoop spullen te gaan bestellen :7

Ik heb hier een keer wat voor mijn garnalen besteld.
Goeie ervaring mee :)
Kreeg snel antwoord toen ik een vraag had en duurde niet heel lang voordat ik het in huis had :)

Fijn om te horen :) was de kwaliteit ook goed ?