gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:56

Muesli is hetzelfde als gemengd voer. Ik heb het de dames hier gegeven voor het geval ze niet wilden eten na de castraties, maar ze eten selectief. Ze eten alleen het lekkers ertussen uit. Ik zou je konijn gewoon zijn eigen biks geven en bijvoeren met luzerne, erwtenvlokken, havermoutvlokken, dat soort dingen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:00

Eoweyn_x schreef:
Ja hoor, als ze groen gewend zijn wel

Oké fijn gelukkig!

Mijn hart smelt altijd als ik mijn twee konijntjes bij elkaar zie liggen en ze likken elkaar <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:08

Yv, dankje, dat is Puk (uit de opvang).

Ollie en Puk zijn een koppel en apart van hun zat Lilly samen met Sam (die ik heb moete nlaten inslapen).

Dus ik heb een bestaand koppel met een aparte voedster en aparte ram bij elkaar gezet.

Tsja kleine konijntjes zijn heel schattig, had het er gisteren toevallig nog over met die van de opvang. Maar ik vind de volwassen konijnen ook leuk en wil hun ook graag een kans geven! :) ze zijn echt niet minder schattig!

P.s. Ik heb Ollie en Puk even weggezet aangezien de nieuwe helemaal verkleumd en verregend zich niet meer durfde te bewegen, hij heeft echt even tijd nodig om bij te komen (en voor Lilly is het ook niet slecht om even bij te komen)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:51

Eoweyn_x schreef:
Oh dat staat wel vreemd inderdaad.. Niet alleen scheef maar het pootje lijkt ook veel langer, als je snapt wat ik bedoel.

Nu je het zegt, ik loop zo wel even naar haar toe.

Of het warm is weet ik niet, zal zo wel even voelen.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:33

_Tarzan schreef:
Love animals, dankjewel, moeilijk is het zeker! Sam was echt mijn vriendje, liep overal achter mij aan en kwam ook altijd even knuffels vragen, kon hem uren op de arm houden en kriebelen, vond hij zo geweldig! <3

Ik vind groepjes ook altijd zo leuk uitzien, vandaar dat ik het eens wilde proberen, met Sam ging het gewoon niet, die was veels te fel daarvoor, even afwachten hoe het deze week verloopt! Zag nu net dat Puk achter de nieuwe aan ging :=

Het leek me echt een lieverd echt zo een die je ga missen om je heen lijkt me echt heel moeilijk maar gelukkig slepen je andere nijntjes je er wel doorheen :) hopelijk word de nieuwe goed aanvaard in de al bestaande groep ik duim voor je +:)+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:39

love_animals schreef:
_Tarzan schreef:
Love animals, dankjewel, moeilijk is het zeker! Sam was echt mijn vriendje, liep overal achter mij aan en kwam ook altijd even knuffels vragen, kon hem uren op de arm houden en kriebelen, vond hij zo geweldig! <3

Ik vind groepjes ook altijd zo leuk uitzien, vandaar dat ik het eens wilde proberen, met Sam ging het gewoon niet, die was veels te fel daarvoor, even afwachten hoe het deze week verloopt! Zag nu net dat Puk achter de nieuwe aan ging :=

Het leek me echt een lieverd echt zo een die je ga missen om je heen lijkt me echt heel moeilijk maar gelukkig slepen je andere nijntjes je er wel doorheen :) hopelijk word de nieuwe goed aanvaard in de al bestaande groep ik duim voor je +:)+

Dat was hij zeker! Echt een heerlijk diertje, zo trouw <3 had het er gisteren nog over met die van de opvang, ik zei: ik hou echt van al m'n konijntjes maar Sam was toch echt m'n vriendje, die stond toch echt met stip op 1! Zo heeft ieder z'n favoriet denk ik zo.

De nieuwe is echt een schat van een beest, en ik heb al gemerkt dat het een heerlijke knuffelkont is (bof ik even ;) ) met Lilly gaat het nu goed samen, morgen kijken hoe het weer als groepje gaat!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:51

Dat heb ik met Ilona :j die kan ik echt lezen gewoon.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:03

Eoweyn_x schreef:
Dat heb ik met Ilona :j die kan ik echt lezen gewoon.

Heerlijk is dat he!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:08

Afbeelding
Binky vandaag, haar scheve pootje is niet warmer dan het andere pootje

Afbeelding
Binky 10 april

Afbeelding
Binky 8 mei

Dat had ik met Stampertje, ze was echt mn maatje Y;(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:11

Dat pootje ziet er echt raar uit ja.. Loopt ze wel gewoon normaal?

Dat is het nadeel van dieren, dat je ze nooit voor eeuwig bij je kunt hebben helaas :(

Hopelijk wordt de nieuwe de knuffel opvolger ;)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:17

Ja, ze loopt we normaal.

Helaas niet :n

Ik weet nog zo goed dat ik na lang zeuren ( :') ) eindelijk 2 Hollanders erbij mocht. Een van de 2 was binnen 1 maand ingeslapen, de andere na 3 maanden.
En van die knuffelige konijnen vind je maar zelden.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:19

Hmm dat pootje is gewoon vergroeid denk ik. Waarschijnlijk heeft ze er eerder wel iets aan gehad en is het gaan vergroeien.

Ik zou dus echt graag een Belgisch haas konijn, een vlaamse reus of een lotharinger willen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:31

Ik vind een Vlaamse Reus ook zo ontzettend gaaf! Maar vind 1 konijn zielig en 2 van die grote is toch ook wel wat in mijn tuin :').

Mijn Hollandertje is best schuw, maar wel heel erg lief en komt steeds wat langer kijken. Eerst was het hap koekje en snel ergens onder, nu eerst ruiken, dan koekje en dan blijft-ie ook gewoon naast je zitten. M'n geen-idee-wat-voor-ras-maar-leuk-kleurtje (zwart otter) is heeeel nieuwsgierig, vindt alles leuk en is ook behoorlijk brutaal :+.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:35

Ja ik vond dus ook dat je met een vlaamse reus of dat formaat wel een konijn erbij moet hebben dat qua formaat een beetje in de buurt komt. Dat was geen optie dus dan maar twee kleinere

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:40

Oh god ja de Belgische haas, als Bun en Bob hier weg zijn komen er 2 van die Belgische hazen. Ik vind ze zo onwijs mooi :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:47

Gisteren in de opvang zat er ook een Franse hangoor, echt een leuk dier maar m'n oog was op deze gevallen.

Ze zijn inderdaad helaas niet allemaal zo knuffelig maar mijn nieuwe vind het echt heerlijk om gekriebeld te worden, goeie keus dus :D

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:01

Zeeuwsemeid schreef:
Oh god ja de Belgische haas, als Bun en Bob hier weg zijn komen er 2 van die Belgische hazen. Ik vind ze zo onwijs mooi :D

Ja ik vind ze ook echt prachtig! <3 <3

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:16

Hee, ik kom weer ff binnenvallen. Ik heb een vraag, mijn konijn staat nu buiten, maar kan je d'r af en toe naar binnenhalen om even te knuffelen of is de overgang te groot?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:24

Overgang is te groot nu

Ik zei altijd geen grote konijnen te willen. Nu heb ik al een Franse hangoor x wild gehad, en nu twee Lotharinger x wild :')

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:33

Ik vind Bambi toch wat slomer en ondanks dat ik hem nog niet zo heel goed ken niet zich zelf. Morgen avond naar de dierenarts. :(

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:52

Oh wat vervelend D_Desteny, hopelijk is het niks ernstig..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 06:19

Desteny, succes met Bambi! Hopelijk niks ernstigs!

Hier gaat het wel goed, Flip zoals de nieuwe genoemd is heeft de hele nacht naast Lilly onder het hok gezeten en net toen ik voer bracht begonnen ze samen te eten, dus tussen die 2 zit het wel goed gelukkig :) .. Nu hebben ze hopelijk straks ook ietsje meer voorsprong in de groepskoppeling nu ze elkaar beter kennen!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:26

Temperatuur is 37,4 -O-

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:04

Kun je nu niet gaan? Klinkt niet goed..

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:24

Dat dacht ik ook maar de dierenarts vond een afspraak voor half 5 goed. Hij klonk helemaal niet zo bezorgt eigenlijk