Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EeCee

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:37

Tilmar, gefeliciteerd (alsnog)!!

Lor, fijn dat ze op een goed plekje is!

Pfoe, op vakantie... Nog niet gebeurd sinds ik m'n sphynxjes heb (5 jaar). Ik moet wel ver weg gaan anders ben ik zo weer thuis :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:54

Klinkt goed Lor! Lastige beslissing denk ik. Is de rust nu weergekeerd?

Klaaz blij dat jullie weer thuis zijn Joolien?

Ik heb een koophuis en de kozijnen zijn heel slecht (vurenhout) en moeten dus aan de achterkant vervangen worden, we zijn met kunststof bezig.
Maar ondertussen dus lekkage op zolder. Als het regent dan stroomt het echt naar binnen. En dat komt dan weer van het dak (en daarna door het rotte kozijn).
En de wasmachine is kapot aan het gaan, maar dat mag ook wel die is 27 jaar oud :=
Maar zo zijn er nog wat akkefietjes :(

In het kader van de bezuiniging dus een doe het zelf kast gekocht (=goedkoop), het was wel hilarisch met de katten zeg. De voorbereidingen (kamer verbouwen) vonden ze al leuk, maar het in elkaar zetten en de kartonnen dozen waren helemaal geweldig. Zodra er iets af was moesten ze er op en in klimmen.

Alleen missen we een klein onderdeeltje, redelijk essentieel.. Dus hij staat nu in 2 delen in de kamer want het bovenstuk kan niet aan het onderstuk vastgemaakt worden.
En een van de schuifraampjes is kapot. Maar even een mailtje gestuurd naar de klantenservice, dat wordt meestal wel goed opgelost.

Overigens is de kast wel echt heel mooi en stevig, is een paar uur werk geweest maar wel de moeite waard. Hij was 480 euro terwijl ik zulke kasten (gemonteerd) voor 1900 euro heb gezien. Daar heb ik wel een weekeindje klussen voor over!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:16

Was een hele lastige beslissing want ik was (en ben) knettergek met die kleine smurf.
Heb ook vanaf dat de beslissing viel tot ze verhuisde ontzettend lopen janken. :o
Eenmaal daar voelde het gelijk goed, heb 's avonds nog liggen huilen maar meer omdat het nu definitief was, Abby is weg en komt niet meer terug.
Vanaf het moment dat Abby weg was voelde ik de spanning gewoon wegzakken, Mo is nu ook veel relaxter en nu zie ik pas echt dat ik (te) lang heb doorgemodderd, wetende dat Abby niet op haar plek zat bij mij.
Heb er geen spijt van dat ik Abby toen heb opghaald en inmiddels ook geen spijt meer dat ze weg is, het is goed zo. :)
Zo af en toe mail ik even hoe het gaat en over een poosje ga ik haar opzoeken, denk dat ik dan een heel gelukkige Abby ga zien. <3

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 14:20

Dan is het toch goed zo Lor :j

Tilmar dat Is het zeker waard dan om de kast zelf in elkaar te zetten. Scheelt nogal!

Joolien weer thuis bij Klaaz?

Ik ga zo de mannen in bad doen, november voor het laatst geweest en nu worden ze een beetje smoezelig :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:00

Nu pas smoezelig, wow. Die van mij is na een week als smerig. Ik doe hem tegenwoordig in de tummy tub hahha genieten vindt hij dat.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:11

Lor een moeilijke beslissing, maar wel een eerlijke!

Jolien alweer thuis?

Tilmar is het toevallig een Ikea kast :=, maar het scheelt inderdaad wel heel veel geld!

Wij doen Sushi om de drie maanden in bad: hij vind het echt niet leuk en hij is (zover ik kan beoordelen ) best schoon, geef bijna niet af... Ik wapper af en toe met een baby doekje over 'm heen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:14

Wij zinn weer thuis. Klaaz was dolblij. Hij spinde zich gisteren helemaal schor. Te lief :')

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:31

Welkom thuis Joolien!

Dappere beslissing lori..

Vega nog steeds dubbele hoektandjes. Alle vier gewoon he. Heb wat zitten snuffelen op internet, je leest meestal onder of boven. Ik heb weer een aparte hoor.
Verder is hij begonnen met puberen. Alles wat niet mag doet hij. Lol!
Of zou hij merken dat ik minder mobiel ben? Hardstikke stijf in mijn Onderrug.
Kleine etter laat me 100x opstaan haha!
Maar komt ook nog steeds heerlijk bij me liggen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:41

Even aankijken of de dubbelen er zelf uit vallen of dat ze hulp nodig hebben. :)
Best kans dat ze er binnenkort uitvallen, in dat geval voor je gaat stofzuigen even je tapijt etc uitpluizen, wellicht vind je er nog terug. :D
Mocht je denken van het duurt me te lang of wanneer het hem hinderd dan even op controle bij de dierenarts.
De mijne zei gelijk dat Abby een gebitsbehandeling nodig zou hebben, geloof 3 dagen later waren ze er uit zichzelf uit.
Die dierenarts is nu ook mijn dierenarts niet meer, was hem al helemaal beu met z'n gedram over feliway, dierenartsvoer, strenger opvoeden en weigeren te chippen.
Heb nu alweer een poosje een superfijne dierenarts, neemt mij serieus, dringt niets op, denkt mee en is ook nog wat liever voor de portemonnee. :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 08:55

Mijn da is ook echt kei fijn.
Vega heeft er gelukkig geen last van, eet gewoon en speelt met zijn speelgoed zoals altijd. De assistente vertelde me dat de da zei nog een maand te wachten. Dus als ze rond de 13de er nog niet uit zijn weer even bellen. Hoop dat ze er zelf uit gaan eigenlijk.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 15:45

Afbeelding

Verliefd op mijn eigen foto <3

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:58

Terecht! :+:

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:07

Helemaal terecht!

Gossie na twee en een halve maand thuis zitten ben ik weer aan het werk, en Sushi moet echt even ontwennen: ik ben vandaag vrij en hij zit zowat in me.. Als we thuiskomen staat ie ook echt bij de deur te wachten...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 18:59

Ah gos, arme Sushi :(:) dan Is het weggaan naar je werk echt niet leuk!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:44

Achos

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:35

Wat een heerlijke foto.
Wij zitten er nu zo bij, lekker Ariël kijken.

Helaas heeft mijn oppas voor roque afgezegd. Verdorie. Nu moet ik toch wat anders verzinnen voor de bouwvak.... Straks controle bij de Da voor zijn smoeltje. Ik hoop dat zij een goed adres weet.
Afbeelding

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:21

Bloem je mag hem wel hier brengen hoor! Wat een schatje :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:35

Hahaha lief he.
Ben gisteren bij een pension gaan kijken moet zeggen dat ik het best ok vond. Je moet wat toch?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 11:39

Voor hoelang is het Bloembloem, en welke periode? Ik vind een pension zo sneu, ze snappen er helemaal niks van als ze daar worden achtergelaten ;(

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:47

Het gaat om de zomervakantie.
Ik ook maar ik weet anders ook niet wat ik moet. Het is of alleen thuus blijven zodat ik iemand regelen voor eten en dus geen aandacht krijgen of naar een pension en aandacht krijgen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:48

Bloem je moet zeker wat, lastig!
(Serieus als je nou echt niets kan vinden wat geschikt is, kunnen we mssn wat regelen hoor, weet niet waar je woont ed, maar hij mag best bij ons en sushi logeren ;) )

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:58

Wij wonen in Leiden.

Roque is ook niet zo makkelijk te "verkopen".

# zijn stront stinkt als de ziekte
# hij vreet alles wat los en vast zit
# hij wil bij je in bed slapen
# hij hangt tijdens het spelen nog wel eens in de bank of stoel

Ben je nog steeds geïnteresseerd :+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 12:31

Ik zat ook al te denken om iets te regelen, kan het niet over mijn hart verkrijgen zon klein moppie in een pension te stoppen. Alleen is Texas bij mij wel een probleem, denk niet dat hij heel blij is met nog zo'n monster in huis :+

En over zijn poep, hier ruikt het ook niet naar roosjes. :+ Heeft Roque wel mooie drollen ? :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:32

Maar het pension is echt ok hoor. Ze krijgen plenty aandacht. Lekker eten. Hebben vriendjes. Speelgoed krabpalen ze kunnen naar buiten.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:59

BloemBloem schreef:
Wij wonen in Leiden.

Roque is ook niet zo makkelijk te "verkopen".

# zijn stront stinkt als de ziekte
# hij vreet alles wat los en vast zit
# hij wil bij je in bed slapen
# hij hangt tijdens het spelen nog wel eens in de bank of stoel

Ben je nog steeds geïnteresseerd :+

Ha, ha, dat is nog eens een verkooppraatje! :=
Ik denk dat dit wel voor veel sphynxmonstertjes geldt.. In ieder geval voor die van mij!
Gelukkig blijft mijn dochter thuis in de vakantie. Dus wij hebben geen probleem.
Ik geloof dat ik aandacht het belangrijkste zou vinden. Iemand die 2x per dag langs komt om eten te geven is gewoon niet genoeg. Dan klinkt dat pension helemaal niet zo verkeerd!