Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:26

@Leo: kan zeker nog komen :+ verschiet eerlijk gezegd wel van het gewicht! :')

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:34

@ hennos: spannend! Succes alvast
@ imandra: <3 wat een mooie kleine pluizenbol!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:39

Ik meld mezelf.

Mijn Teckel die ik met de fles groot heb gebracht. Nu 6 weken oud.

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 07:51

Zonnetje81 schreef:
Ik meld mezelf.

[ [url=m/V5lHm1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awww wat lief!

Hier gaat het goed! Vaak uitlaten dus weinig ongelukjes gehad. Alleen ze is zo snel afgeleid _O-
Ook met eten; van de fokker het advies meegekregen om 4x60gr te voeren (ze mag ook wat extra reserves krijgen) maar dat krijgt ze nog niet op. Heb het idee dat ze meer aandacht gemotiveerd is dan voer gemotiveerd dus dat is compleet anders dan onze labrador hiervoor :)). Maar met een beetje karnemelk gaat er aardig wat in.

Wel slim, ze heeft goed door wat de weg naar huis is dus dan zet ze een tandje bij qua snelheid _O-

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:28

Ondanks dat ik niet echt actief ben in dit topic, heb ik toch even jullie advies nodig! :D

Ik verwacht dat mijn pup binnen nu en de komende maanden loops wordt. Ik wil voor de zekerheid vast een aantal broekjes in huis hebben, zodat ik niet hals over de kop naar een winkel moet en daar allicht niet het juiste merk aanwezig is. En zodat er ook eentje als backup bij de oppas ligt, haha.

Over welke loopheidsbroekjes zijn jullie tevreden?

Mijn hond is niet heel groot, ze weegt nu 8,8 kg, even een foto voor de beeldvorming. Allicht speelt dat namelijk ook nog mee:

Afbeelding

Afbeelding

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:30

Eve_16 schreef:
Ondanks dat ik niet echt actief ben in dit topic, heb ik toch even jullie advies nodig! :D

Ik verwacht dat mijn pup binnen nu en de komende maanden loops wordt. Ik wil voor de zekerheid vast een aantal broekjes in huis hebben, zodat ik niet hals over de kop naar een winkel moet en daar allicht niet het juiste merk aanwezig is. En zodat er ook eentje als backup bij de oppas ligt, haha.

Mijn hond is niet heel groot, ze weegt nu 8,8 kg, even een foto voor de beeldvorming. Allicht speelt dat namelijk ook nog mee:

[ [url=m/wxMc1U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zSdRRB.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik vind de broekjes van dutch for dogs erg fijn.
https://www.facebook.com/dutchfordogs

en de eigenaar is erg attent en wil graag helpen met de maatvoering :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:49

Eve_16 schreef:

Ik vond de broekje van For My Dogs fijn.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:56

Hier geen broekjes, 1e loopsheid geprobeerd, maar was geen succes :+ broekje werd scheef getrokken, inlegkruisjes opgegeten en op een gegeven moment zat er een gat in het broekje :')
Moet zeggen dat ze zichzelf (en onze vloer) goed schoonhield na die 1e loopsheid. Dweil in de aanslag en dan was het goed te doen. Inmiddels is ze gecastreerd, dus geen last meer van.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:01

IMANDRA schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik meld mezelf.

[ [url=m/V5lHm1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awww wat lief!

Hier gaat het goed! Vaak uitlaten dus weinig ongelukjes gehad. Alleen ze is zo snel afgeleid _O-
Ook met eten; van de fokker het advies meegekregen om 4x60gr te voeren (ze mag ook wat extra reserves krijgen) maar dat krijgt ze nog niet op. Heb het idee dat ze meer aandacht gemotiveerd is dan voer gemotiveerd dus dat is compleet anders dan onze labrador hiervoor :)). Maar met een beetje karnemelk gaat er aardig wat in.

Wel slim, ze heeft goed door wat de weg naar huis is dus dan zet ze een tandje bij qua snelheid _O-

Brokjes? Misschien in een simpel voerspeeltje? :D Mijn aus at zn brokjes ook met lange tanden en liet staan, maar in een toppl (eerst gewoon een enkele, dus open aan de bovenkant) of een deel in een snuffelmat en het ging schoon op. Ik deed dan 60/40 of 50/50, deel in de bak en deel in voerspeeltje. Hij doet gewoon graag wat meer moeite voor zijn eten. :+

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:09

Bedankt voor de tips!

Oh dat is een goede nog om rekening mee te houden, we zijn al een keer naar de dierenarts geweest ivm knuffel opgegeten en daarna zijn er nog wel wat van dat soort voorwerpen de pineut geweest. :7
Ik blijf er wel even goed bij aan het begin haha.

Als het goed is heb ik er ook maar 1x last van, haha want daarna wordt de afspraak ingepland. We gaan het zien!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:45

Leo schreef:
IMANDRA schreef:

Awww wat lief!

Brokjes? Misschien in een simpel voerspeeltje? :D Mijn aus at zn brokjes ook met lange tanden en liet staan, maar in een toppl (eerst gewoon een enkele, dus open aan de bovenkant) of een deel in een snuffelmat en het ging schoon op. Ik deed dan 60/40 of 50/50, deel in de bak en deel in voerspeeltje. Hij doet gewoon graag wat meer moeite voor zijn eten. :+

Onze hond was in zijn slecht-eten periode dan weer andersom. Deed ik de brokjes in de snuffelmat dan bleef de mat gewoon helemaal vol zitten. Uit de voerbak wilde hij het uiteindelijk wel een keer eten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:10

Leo schreef:

Thanks!
Haha ja volgens mij was het nog wennen vooral. Inmiddels eet ze elke dag een beetje meer, maar gewoon wanneer ze zin heeft. Als ze niet zo’n zin heeft wil uit de hand voeren wel helpen. Snuffelmat heb ik maar dat vond ze de 2e dag iig niks, kan ik straks nog wel eens proberen. Heb nu een Kong in de vriezer liggen met brok en geitenmelk, dat koelt dr gelijk af straks :D. Kijken of ze daar meer interesse in heeft. Heb hier nog wel een intelligentie spel liggen, kan ik ook nog wel eens proberen.

Met oefenen voor bijv zit en recall is het wel ff wennen, dan moet ik echt een speeltje gebruiken ipv snoepjes want snoepjes heeft ze vaak ook geen zin in :)). Das wel wat anders dan m’n veelvraat-labrador

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:32

Hier werkte vooral gestoomde worst daar heel goed voor. Dat in kleine stukjes snijden. Ruikt sterk en Fitz kwam er heel goed op af :)) herkenbaar dat trainertjes wat minder populair zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:55

Waar kan je dat halen? (heb je een linkje :D)
Kan eens proberen of dat beter werkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:58

Eve_16 schreef:

Ik zou de broekjes achterwege laten en MPS shirts bestellen, zoveel fijner, icm loopsheid plak ik er achter wel een inlegkruisje in. Ze worden ontzettend goed schoon in de was maar door gebruik van de inlegkruisjes hoef ik er geen twee op een dag te verschonen en ze gaan jaren mee. Ik vind het een prettiger idee als ze schoner blijven door het gebruik van inlegkruisjes.

Soms is een broekje of MPS ook echt niet nodig, sommige teven houden zichzelf heel goed schoon.

Wij gebruiken ze vooral als weermiddel tegen de reuen, niet omdat de teven zo vies zijn. :+

Dat gezegd hebbende, Dana is sinds een week ook weer voor het eerst loops na de puppy's. Als zij klaar is verwacht ik Maze loops en als die klaar is zal Vixem wel ongeveer haar eerste loopsheid hebben. :') _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:00

Ik zou wat betreft voeren vooral niet teveel extra dingen gaan toevoegen want daar gaan ze dan op wachten als ze de keuze moeten maken tussen droge prut of droge prut met iets extra's.

Ik zou vooral eerst proberen door te zetten en dan pas eventueel te wisselen van voer of te wisselen van smaak.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:07

Ja ga voorlopig nog geen voer wisselen, dit heeft ze prima gegeten bij de fokker dus moet goed komen, ze moet denk ik even wennen aan 4x per dag voer voor haar alleen. Zoek meer iets wat haar interesse wekt met trainen, wat lekkers qua beloning :j

Doe 1x per dag ('s avonds) wat karnemelk of geitenmelk erbij zodat ze wat meer eet, maar de andere 3x is wel gewoon kale brok. Vooralsnog haal ik nog niks weg (wil haar eerst ff volledig laten wennen).

Super bedankt voor alle tips wel!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 16:29

Wij gebruiken ook de medical pet suits of suitical. Op de zelfde manier als KimD

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:33

Hier ook Medical Pet Shirts op dezelfde manier als KimD :) overdag hoeft Otje geen broekje om maar ze slaapt ‘s nachts in bed en dan is het wel fijn om het bloed op te kunnen vangen. Ze wordt 9 augustus laparoscopisch gesteriliseerd dus dan zijn we ervan af. Ze heeft zo’n last van dr loopsheid altijd, nu 3x loops geweest (in mei voor t laatst).

Gelukkig is Appa een reu, hebben we dat gedoe iig niet :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:06

Enige nadeel aan (meerdere) teven, dat loops worden. Niet zozeer het loops worden zelf maar alles eromheen, de rondvliegende hormonen, het bloedverlies (indien hevig), reuen van ander volk die zich niet weten te gedragen. :') Als die baarmoeder ook nutteloos wordt laat ik ze castreren, weg met dat gezeik. :+

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:20

Wat een fantastisch idee zo'n medical petshirt. Die zet ik even op m'n lijstje voor als het zover mag zijn!

Hier vandaag gevaccineerd. 16,5 week. Zo zie je maar! Over 3 week checken of ie aangeslagen is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 22:51

Wat goed Flux! *\o/*

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:37

Ik kan niet meepraten over loopsheid hier een reu haha!
Wat fijn Flux! Zo zie je maar hoe goed het is om te titeren, zou wat zijn geweest tot 1 jaar onbeschermd anders :o

Ik wil even janken hoor.. xD Waar is mn puppy, tijd is gevlogen hahaha..

Eind dec 2020
Afbeelding

Mei 2022
Afbeelding

Inschrijving voor de eerste hoopers wedstrijd is de deur uit! Ontzettend benieuwd hoe dat gaat haha!
Hoe gaat t bij jullie qua warmte? Houden ze het een beetje vol.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:07

Super bedankt voor alle tips! Ik heb van alles wat besteld, en ga dus wel zien hoe het werkt haha. Bedankt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 22:09

Hier vandaag op dag 49 van de dracht een rontgen gemaakt. Omdat de echo ronduit ruk was

Afbeelding
Afbeelding