Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marisje76

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:10

Echt leuk de baby kogeltjes...

Net m'n chrystal red binnen!! Helaas 1 de reis niet overleefd de anderen zijn na het overwinnen proces de bak al flink aan het onderzoeken.
Probeer foto's te maken maar ze zijn nog zo druk..eerst even laten settelen dus die houden jullie tegoed

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:39

@melyoramel Alduin ziet er goed uit in zijn nieuwe bakje. Hij heeft mooi geluk dat jij hem hebt meegenomen.
Gaaf dat er een nieuwe bak bij komt. Benieuwd hoe die gaat worden. Mooi met zoveel hout.
Sterkte met de familie omstandigheden Y;(

@MarliesR Hoeveel baby kogeltjes heb je nu nog? Gaat de groei goed?
Mooi bakje heb je voor ze gemaakt

@L_Rivaldo ik hoop dat de behandeling aanslaat bij je. Zo sneu

@Nessa handig zo`n vriend. Hij denkt gewoon goed vooruit ;)
Ben benieuwd naar een foto van je dure garnalen. :') Wat is er zo bijzonder aan?

@julius_juut. hoe gaat het nu met de visjes? Nog sterfte?

Dinsdag zijn de garnalen weer in het aquarium gegaan. Wel wat sterfte gehad maar de groep is nog groot genoeg. Beide aquaria doen het goed. Geen sterfte meer gezien in mijn grote aquarium. Ik had er garnalen ingedaan en dacht dat ze allemaal opgegeven waren. Maar toch hebben er 2 overleefd. Als ik boven meer grote rode garnalen heb gaan er nog meer naar beneden.
Ik hoop dat de planten in de grote bak nog meer gaan groeien. Ze lijken een beetje stil te staan ondanks dat zien ze er wel gezond uit.
Afbeelding
Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:54

Marisje76 fijn dat de garnalen binnen zijn! Zonde dat eentje het niet gered heeft.Maar fijn dat de rest lekker de bak aan het verkennen is

Ufurio4e, ja ze groeien echt super! Wel grappig, want ik zie ze bijna de hele dag (tja, dat krijg je met elke 2 ~ 3 uur voeren) en dan kan ik soms nog “schikken” hoe groot ze na een nachtje slapen al weer zijn geworden whaha! Het blijven hele kleine frutseltjes hoor. Maar ze begonnen echt als zwemmende stipjes, en nu zijn het echt al mini visjes! De genen die al wel artemia eten hebben duidelijk weer een grote (groei)ontwikkelstap gemaakt ook! Hoeveel het er concreet nog zijn is lastig te bepalen door alle plantjes in de bak. Gisteren heb ik er in elk geval nog 13 gezien!

Jammer dat je toch wel echt wat garnalen bent verloren al met al, maar gelukkig dus niet alles!

Bij deze hoef ik in elk geval niet te twijfelen of ie al aan de artemia is :')

Afbeelding

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:13

Pff ik zou met zo'n visjes geen tijd meer hebben om te gaan werken..zou de hele dag voor de bak zitten visjes bewonderen <3

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:23

<3 ze zijn nog ieniemienie maar zoooo leuk.

Ze bewegen veel dus foto's superlatieven lastig, maar goed, paar zijn redelijk gelukt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi verschillende graden.. die met weinig rood zijn eigenlijk de beste maar ik vind eigenlijk die met duidelijk rood witte bandjes het mooist

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:52

Oh Marisje wat zijn ze mooi zeg <3

MarliesR daar hoef je niet over te twijfelen, dat zon mini zon artemia opkan! Superleuk om te zien dat ze al iets groter worden! Hoeveel heb jer nog ongeveer denk je?

L-Rivaldo balen zeg, hoe gaat het nu met ze?

Mijn pandas beginnen ook 1 voor 1 te gaan, toxh niet zo’n sterk visje helaas :(

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:10

nps schreef:
Snelle reactie (lees nog steeds mee) maar ook de middelste! Misschien dat kleinere blok nog linksvoor dat t midden een beetje vrij is? Mooie stukken hout!

Oei balen julius_juut :( enig idee hoe het komt?

@Rivaldo: Cool! Dat is inderdaad heel herkenbaar! En hoewel de winkel geen aquariumontworming had heb ik nog wel levamisol in huis voor de vogels. :D Dus licht uit, stromingspompje op het oppervlak zodat er in elk geval genoeg zuurstof in het water is ondanks het gebrek aan licht en 3.5ml van dat spul er in gegooid. Morgenochtend dan maar grote waterwissel doen en over een tijdje herhalen. Mooi dit!

Ik kan niet echt zien of er nog weer sterfte was (nu de zalmpjes er niet meer zijn heb ik alleen nog endlerguppen als goed zichtbare vissen en dan in zulke aantallen dat tien of twintig meer of minder niet opvalt) maar ik hoop dat dit afdoende is.
Ik vermoed dat het meegekomen is met het stuk hout dat ik van krabbenbak naar aquarium overgeplaatst heb, en dat is dan ook meteen een verklaring waarom mijn krabben het allemaal opgegeven hebben nadat ik er nieuw bloed bij heb gezet. -O-

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:00

Marisje76 wat een mooie garnalen zeg!

Uforio4e wat fijn dat ondanks de paar die het niet gered hebben de rest wel goed gaat.

MarliesR wat een werk zeg, leuk om het zo te volgen.

Nps wat naar dat ze het niet overleven. Weet je waar het aan kan liggen?

Julius_juut wat fijn dat je wat aan die info had en dat je de spullen al in huis had. Ik heb het bij de dierenarts gehaald, nu was zijn collega en tevens eigenaar hier voor onze koeien en die zei volgende keer gewoon mij bellen hoor dan neem ik het voor je mee. Dat scheelt weer hoop uitleggen, maar ik hoop dat het na deze kuur wel over is. Moet zeggen dat ondanks er nog 1 is gaan hemelen de rest er veel gezonder uit ziet. 1 gup was ongezond opgeblazen en vertoonde raar gedrag, deze is weer mooi slank. Zaterdag kuurtje nummer 2.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:25

Mn 2 platy vrouwen zijn zwanger ze moeten toch een heel eind zijn ze staan op ontploffen bijna 6 weken onderweg. Ze verstopt zich nu ook meer. De witte ziet er hetzelfde uit bij haar zie je de eitjes echt goed zitten super interessant maar zij verstopt zich ook veel.
Op de foto man en vrouw, hij blijft bij deze in de buurt de witte is een beetje afzijdig
Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:07

Ze zitten erin hoor!
Lastig foto's te maken. Dus ook maar filmpje

Afbeelding

Ook filmpje van de cory's. Ze waren zo leuk

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:20

Ooh mooie garnaaltjes!! <3

Hier eet een kogeltje heel slecht. 1 is er helaas al overleden omdat die niet at, nu een 2e ben ik bang, die zag er aan t begin ook al dun uit. :( Ik geef ze diepvriesvoer: brine shrimp, cyclops, Daphnia en bloedwormen. Heb een artemia kweekschaal besteld, hopelijk dat die iets meer eetlust krijgt van levend voer..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:21

Heb je schone sloten in de buurt? Hier zit de sloot al weer aardig vol met watervlooien, dat zou misschien aanlokkelijker zijn dan diepvries? Sneu hoor!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:24

Goede! Ik ga zo is een rondje wandelen, ben alleen bang dat de sloten hier niet schoon zijn.. :(

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:13

@Nessa - ooh wat een mooie! Foto's maken is lastig met die beestjes soms :')

@Joanieke- heh, dat is balen :( Hopelijk krijg je ze aan het eten!

Iemand die een oversized Echinodorus bleheri wilt? :') wortels zaten echt aan de andere kant van de bak, holy crap.
Afbeelding

Dus ik heb in de aanbieding:
- Echinodorus bleheri (1x)
- Cryptocoryne wendtii (enkele)
- Cryptocoryne parva (meerdere)
- Sagittaria subulata (enkele)
- Bacopa caroliliana (enkele)
- Limnobium laevigatum (drijfplant, meerdere)
- Salvinia (drijfplant, meerdere)

Let op, ik heb baardalg gespot toen ik de bak leeg haalde. Dus mogelijk dat het met de planten meekomt, alhoewel ik daar niet perse iets op zie zitten (wel op mijn Anubias, maar die hou ik :Y) )

De ruby tetras zijn vanochtend opgehaald, komen in een super jungle bak bij iemand :)
En de rest van mijn vissen zitten er tijdelijk zo bij:
Afbeelding

Ben blij met hoe de nieuwe bak aan het worden is, maar ik show hem wel wanneer ie klaar is :o

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:51

Kijk mijn bakje nou <3

Afbeelding
10 april

Afbeelding
Vandaag

1e foto is wel met 2 lampen aan. Onderste met 1 lamp.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:13

Melyoramel schreef:
@Nessa - ooh wat een mooie! Foto's maken is lastig met die beestjes soms :')

@Joanieke- heh, dat is balen :( Hopelijk krijg je ze aan het eten!

Iemand die een oversized Echinodorus bleheri wilt? :') wortels zaten echt aan de andere kant van de bak, holy crap.
[ [url=m/EW9jdk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus ik heb in de aanbieding:
- Echinodorus bleheri (1x)
- Cryptocoryne wendtii (enkele)
- Cryptocoryne parva (meerdere)
- Sagittaria subulata (enkele)
- Bacopa caroliliana (enkele)
- Limnobium laevigatum (drijfplant, meerdere)
- Salvinia (drijfplant, meerdere)

Let op, ik heb baardalg gespot toen ik de bak leeg haalde. Dus mogelijk dat het met de planten meekomt, alhoewel ik daar niet perse iets op zie zitten (wel op mijn Anubias, maar die hou ik :Y) )

De ruby tetras zijn vanochtend opgehaald, komen in een super jungle bak bij iemand :)
En de rest van mijn vissen zitten er tijdelijk zo bij:
[ [url=m/ZtLq2w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben blij met hoe de nieuwe bak aan het worden is, maar ik show hem wel wanneer ie klaar is :o

Ik heb je een appje gestuurd.. :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:06

nessa wat mooi!!
en die garnalen, ook zo mooi!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:53

Nessa, wil je er ook nog javamos in? Wordt het een garnalenbak?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:00

wat mos op die takjes plakken zou wel erg leuk zijn :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:39

Nee gezelschapsbakje.
Komen nog rasbora galaxy bij. Daarna is ie klaar.

Mos op takjes plakken?
Als in met lijm?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:58

Yup soort secondelijm...werkt als een trein..kost geen drol.
Als iemand interesse heeft over twee weken heb ik een flinke pluk (of misschien wel 2) javamos over die wil ik best versturen tegen verzendkosten kan brievenbuspost. Stuur maar pb bij mij brult het de bak uit

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:26

Marisje76 schreef:
Yup soort secondelijm...werkt als een trein..kost geen drol.
Als iemand interesse heeft over twee weken heb ik een flinke pluk (of misschien wel 2) javamos over die wil ik best versturen tegen verzendkosten kan brievenbuspost. Stuur maar pb bij mij brult het de bak uit

Elke lijm (meestal secondelijm) van cyanoacrylaat is aquarium-veilig.
Het slaat wel wit uit in water, dus niet teveel gebruiken.

Ik gooi net een bundel javamos weg :') onkruid is het!

Dinsdag/woensdag komen pas mijn planten binnen voor het aquarium. Maar alles is al opgezet, hoef ze dan alleen te planten en dan kunnen de vissen ook over!
Arme vissen in een plastic bak :') maar het oude filter draait daar op, dus ze zullen het wel even volhouden.

Sneak peak!
Troebel nog, maar filter draait dus zal snel opklaren. Zodra de vissen over gaan, gaat ook het oude filtermateriaal in dit nieuwe filter.
Stuk hout middenvoor besloot toch maar te drijven (terwijl het eerder gewoon zonk). Dus de steen gaat nog weg, en links komt ook een zandpad, maar pas als de steen weg is :+

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:07

wauw, wat gaaf zo!

nessa, ja met lijm, kan ook met wat visdraad er omheen vastdraaien.
is handiger als het al in het water zit.
zoiets:

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:52

Mooie bakken zie ik voorbij komen.
Melyoramel mooi gedaan zo met dat hout, je hebt zo echt mooi in de diepte.

Nessa wat groeien jou planten al goed door. Hier lijken ze wel stil te staan.
Ga dat nu proberen op te lossen met meer licht.

Uforio4e gefeliciteerd met je verjaardag.

Julius_juut hoe is het nu met jou bak nu je het behandeld hebt?

Ik had dag 1 behandeld. Tussen dag 1 1n 3 water ververst en dag 3 weer behandeld.
Helaas blijf ik 1 gup houden die steeds die wormen heeft. Zit nu te twijfelen om op dag 6 weer te behandelen. Maar dat zou misschien teveel kunnen zijn? Ook is dat het laatste keer wat ik nog aan middel heb en dat zou ik eigenlijk over 2 weken gebruiken. Ze lijken ook nog te leven want ze kronkelen nog vanuit de anus.

Heb gezocht op Google maar helaas het antwoord niet kunnen vinden wellicht dat iemand dit weet?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:33

Hier lijkt het goed te werken. Geen dode dieren meer gezien en alles zwemt schijnbaar comfortabel rond. :D Morgen weer een portie in het water gooien en dan zien hoe het op de langere duur gaat. Bodem is nu brandschoon (meteen maar een grandioze opruim en schoonmaakdag van gemaakt bij het verversen) dus zou ik moeten kunnen zien of ze nog wat loslaten qua wormen. Ik had gelukkig een vol flesje van die troep staan, dus zou de bak wel twintig keer kunnen behandelen. :+
Heel erg blij dat het de planten en het mos inderdaad niets lijkt te deren, dat is heerlijk op groei en zou ik echt poedersuiker hebben gevonden als die er aan onderdoor waren gegaan.