Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 07:52

Marlis schreef:
Hier helaas waarschijnlijk geen puppy. De teef heeft de echo gehad en waarschijnlijk maar 1 pup met hartslag. Vrijdag gaan ze terug voor nog een echo. Vorige nest waren er 9 of 10.

Als er een levende pup uitkomen houdt fokker deze zelf, ongeacht reu of teef.

He balen!

fannetje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 07:58

Jammer Marlis, ik hoop voor hun dat er iig 2 of 3 in zitten, beter voor de mama, beter voor de pups

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:11

Jammer Marlis! Hopelijk is die kleine fit en gezond. :(:)

Wij hebben Harvey verzekerd, hij is Stef Stuntpiloot en dekreu. Ik vind het een prettig idee dat ongeacht wat er gebeurt hij volledig verzekerd is. De rest is niet verzekerd omdat de prijzen niet aantrekkelijk genoeg zijn en voor bijvoorbeeld teven is er niks rondom de dracht verzekerd dus dan heb ik er vrij weinig aan met bijvoorbeeld een spoed keizersnede oid.

De rest van de kosten zijn dan 'het risico van het vak' maar buiten Puk zijn de DA kosten echt minimaal gebleven tot nu toe. Godzijdank natuurlijk! _O_

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:00

Zonde Marlis :(:)

Wel slim dat jullie Harvey verzekerd hebben!
Toevallig heb ik Jip ook van de week verzekerd. Die valt inmiddels ook onder de categorie Stef Stuntpiloot _O-

Gisteren pijnstilling voor Jip opgehaald, want het mank lopen werd steeds erger. Ik hoop dat die booties/schoentjes snel binnenkomen.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:49

Cody is verzekerd, in ieder geval voor het eerste jaar, daarna kijken we verder. Cody was als pup ziek en een echte brokkenpiloot. En zijn hart was als kleine pup onzeker. In zijn eerste half jaar hebben we de dierenarts rond de 10x gezien. Na de eerste 2 ongelukjes besloten toch maar even te verzekeren :') Het gaat nu wel beter, al een paar maanden geen gekke dingen gehad.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 09:55

Hier geen verzekering. Voor de fok word niets verzekerd.
En afkloppen. Ze hebben hier eigenlijk nog nooit wat gehad.
Vorige uitplaatspup was wel verzekerd voor t eerste jaar.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:07

Hier ook geen verzekering voor de teckel :)
Ze sluiten toch al bijna alles uit. Zet elke maand iets opzij voor dr.
En daarnaast hebben wij beide een spaarrekening.

Marlis, wat balen!

Gowlan, 1 hond had er altijd al wel meer. En nu een keer iets minder. En de andere juist beetje veel :+
Ze hebben een aantal nesten van 8-9 gehad :o

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:52

Dat zou balen,zijn Marlis! Hoop voor de moeder ook dat ze meer heeft lijkt me beter.

Woody word ook een stuntpiloot, heb hem niet verzekerd omdat idd veel word uitgesloten , vaak x percentage toch zelf betalen of dat je declaratiekosten betaald.

Wij willen idd ook 50 per maand opzij zetten en zal zo nu en dan zelfs meer zijn. Onze spaarpot hebben we omgedoopt tot hondenspaarpot, daar gaan bijv ook de koopzegel opbrengsten in :p onze spaarpot zal nou ook de eerste flinke back up zijn.

Gewoon reguliere kosten bij de da gaan daar ook niet uit. :)

Ooehh husky! <3

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:42

Zo dat is veel Jeanine!
Bedankt voor de reacties over verzekeringen tot nu toe. :)

En jaaaaaa, het is begonnen!!!! Beide dames hebben het zwaar (vanmorgen beide honden de temperaturen rond 37, hijgen, piepen, onrustig) maar 1 van de 2 is vanmiddag echt begonnen met werpen. De eerste pup is geboren. <3

Zo benieuwd hoe het verder gaat, of alles goed gaat en gezond geboren wordt. We hebben een groepsapp waar we door de fokker in gezet zijn als gegadigden en worden op de hoogte gehouden, maar we hebben al 2,5 uur stilte op de radar. Ze zullen denk ik (hoop ik) hun handen vol hebben. Hopelijk straks weer een update <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:45

Gowlan schreef:
Zo dat is veel Jeanine!
Bedankt voor de reacties over verzekeringen tot nu toe. :)

En jaaaaaa, het is begonnen!!!! Beide dames hebben het zwaar (vanmorgen beide honden de temperaturen rond 37, hijgen, piepen, onrustig) maar 1 van de 2 is vanmiddag echt begonnen met werpen. De eerste pup is geboren. <3

Zo benieuwd hoe het verder gaat, of alles goed gaat en gezond geboren wordt. We hebben een groepsapp waar we door de fokker in gezet zijn als gegadigden en worden op de hoogte gehouden, maar we hebben al 2,5 uur stilte op de radar. Ze zullen denk ik (hoop ik) hun handen vol hebben. Hopelijk straks weer een update <3

Oeh spannend.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:51

Super spannend Gowlan <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 16:53

Spannend

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:09

Spannend Gowlan

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:38

Spannend Gowlan!

@Cupcakes Otje heeft ook schoentjes! Voornamelijk voor als er gestrooid is, ik wandel nu veel over asfalt met d’r. Overigens heeft ze ze buiten nog niet aangehad, zijn nog aan het trainen en ze vind het maar gek! :=

Ik heb de Ruffwear Summit Trex met de liners erbij:
https://www.instagram.com/reel/CJ6W0G1B ... 3kndogbb1m

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:42

Hahahahaha dat filmpje van Otje

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:04

Iemand een idee wat de reden kan zijn dat pup ineens veel meer poept en plast?

Hij is 10min buiten geweest met mijn vriend toen flink geplast.. hij kwam terug binnen en hij begon na paar minuten naar de keuken te lopen. Dus hop woody naar buiten. Daar alles weer gedaan nog 5min gespeeld.

Ga ik naar binnen even naar de wc en in die tijd heeft hij nog een keer gepoept en 2x geplast.. ik snap 't niet...

Er is niks veranderd sinds zaterdag op wissel naar nieuwe voer, al 2 dagen op deze hoeveelheid.. verder niks geks gedaan of veranderd (?)

Hij gaat meermaals buiten, en plast meerdere keren ziezo... poepen doet ie gemiddeld 3 a 4 x per dag zo ook vandaag voor ie binnen deed.

Kan dat ook van overprikkeling zijn? Mijn vriend wil nogal veel doen en ben ik aan het remmen, die doet het liefst een uur per dag trucjes in de hoop dat Woody beter naar hem gaat luisteren. ( heel erg gericht op mij). (Ik laat hem max 10min per dag doen , over 3 rondes)

Sorry voor deze uiterst smakelijke vraag :Y)

Dat filmpje van Otje is wel grappig om te zien kan me voorstellen dat het raar voelt. Goed dat je oefent.
Laatst bijgewerkt door meisie94 op 12-01-21 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 22:32

Wisseling van voer kan hier zeker mee te maken hebben. Aangezien t lichaam in principe een paar weken nodig heeft om helemaal te settelen in t voer.
Hij kan ook meer drinken door dit voer. En dat valt pas op als je er op gaat letten. T kan ook puur toeval zijn. Wat ben je gaan voeren?

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:36

Hij zit nu op 50/50, 70gr totaal 3x daags

50% optilife vanuit fokker
50% totalbite

Vanaf zaterdag al op deze combi, ga minder snel over dan ze zeiden dat kon. Vond binnen week volledig over te snel gaan. :)
Gestart met 45-25
40-30 en nu 2 dagen 35-35

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 22:52

Dat kan zeker het poepen en plassen verklaren :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:10

Otje :')

De eerste bestellingen voor spulletjes voor onze golden pup zijn gedaan, best leuk om alles uit te zoeken zeg. De webshops Actieve Honden en Hondenschool Online zijn wel errug aanstekelijk! Heb ook een tweedehands Dog Copenhagen tuigje gescoord :))

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 07:48

kiwiwitje schreef:

Dat klinkt heel overtuigd haha!

Gaat het dan toch te snel of teveel verschil? Want dan kijk ik even wat ik kan veranderen. :)

Qua drinken drinkt ie niet meer dan voorheen maar hij drinkt wel aan de veel kant volgens de DA dus haal savonds de drinkbak eerder weg. In overleg, overdag alleen als hij blijft drinken.

Woepsie,pas maar op voordat je het weet heb je teveel speelgoed en snoepjes hahahahaha! Dat was hier tenminste wel het geval. :P

Altijd leuk om dingetjes te gaan uitzoeken!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 07:51

meisie94 schreef:
kiwiwitje schreef:

Gaat het dan toch te snel of teveel verschil? Want dan kijk ik even wat ik kan veranderen. :)

Woepsie,pas maar op voordat je het weet heb je teveel speelgoed en snoepjes hahahahaha! Dat was hier tenminste wel het geval. :P

Altijd leuk om dingetjes te gaan uitzoeken!

Niet te snel. Je gaat al zo langzaam. Maar de ene poept meer van de ene voeding of drinkt er meer van. En overschakelen kan altijd wat veranderingen mee brengen.
Alleen in de gaten houden dat t wel beter word

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:37

meisie94 schreef:
kiwiwitje schreef:

Qua drinken drinkt ie niet meer dan voorheen maar hij drinkt wel aan de veel kant volgens de DA dus haal savonds de drinkbak eerder weg. In overleg, overdag alleen als hij blijft drinken.

sommige honden hebben op bepaald voer meer ontlasting en / of moeten er meer van plassen (vaak ook meer drinken dan).
Zo ging ik een poosje terug voer met kruiden proberen die de stress van vuurwerk moesten verminderen (van Prins) en kon ik midden in de nacht steeds opstaan om de hond uit te laten (en mijn hond is volwassen). Geen succes dus.
Inmiddels weet ik ongeveer wel wat wel en wat niet goed gaat, maar sommige soorten voer, resulteren ook bij de mijne dus nog in overprikkelde darmen. In de gaten houden dat het wel normaliseert, en anders zijn er nog tal van andere soorten die mogelijk beter bevallen :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:24

Gebruikt iemand hier de Adaptil reisspray?
Heb goede verhalen gelezen over degene die in het stopcontact moet, maar die zit er dan al vaak enkele dagen in. Bij de reisspray doe je het maar 15 minuten van te voren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:38

@oshaa ik gebruik alleen diegene die in het stopcontact moet, maar ze gebruiken dezelfde feromonen. De reisspray spuit je ergens op. Dan heb je gewoon een kleinere 'ruimte' (het kussen/ dekentje/ de bench) waar dezelfde geur blijft hangen.