Heel veel sterkte Nientsje Wat een ontzettend moeilijke keuze zal dat zijn..
Hommage
Geplaatst: 18-10-18 12:36
Heel veel sterkte gewenst Nientsje
melody7
Geplaatst: 18-10-18 18:16
Nanni gaat terug naar de opvang Ze gaat Nibbit steeds erger terroriseren (niet gewoon aan de kant sturen of een keer bijten, echt opjagen, insluiten en er flink op in happen) dus het is niet houdbaar zo.. Super jammer, want het is een heel leuk en actief beestje met een lekker brutaal karakter
Oh jeetje, dat is ook niet leuk Was dat al vrij vlot zo of nu echt pas later? Ik kreeg altijd een beetje het idee dat je twee groepen had. Maar dat heb ik dus verkeerd begrepen
melody7
Geplaatst: 18-10-18 19:52
Ik gok op vette oorlog Het begon al vrij snel (Ik gok dat ik het na twee dagen voor het eerst zag), maar ik had het idee dat het wat minder was geworden. Gisteren zag ik het meerdere keren gebeuren omdat ik langer boven zat, en toen vielen de puzzelstukjes in elkaar. Nibbit zat sinds de nieuwe brug alleen maar boven, was afgevallen en kwam niet echt eten. Ik dacht dat ze het zelf lekker rustig vond om boven te zitten, maar ze werd er dus heen gejaagd en mocht er niet af Ik twijfel of ze het ook al (in mindere mate) tegen Marley deed, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb inderdaad twee groepen! Eentje met de dames + Zippy, en eentje met de mannen. Dat was dus een duo, maar Freddy is helaas overleden.
Oooh op die manier. Jeetje, ik had niet verwacht dat Cavia's zo tegen elkaar konden doen Of nouja wel mot natuurlijk. Eén van mijn konijnen was uit de groep verstoten op de één op andere dag. En toen zat er werkelijkwaar óveral bloed ……. Nu is ze happy met haar eigen vent.
En het is niet mogelijk om haar bij de andere groep te plaatsen? Ik denk maar wat hoor. Wel fijn, aan de andere kant, dat ze terug mag. Maar lijkt me ook geen leuke keus.
melody7
Geplaatst: 18-10-18 20:13
Oh bah, zo wil je ze ook niet vinden Cavia's kunnen echt enorm de pik op elkaar hebben, maar je ziet dat niet heel vaak. Nibbit en Effie mogen elkaar ook echt niet, maar tolereren elkaar met een castraat wel.
Nanni is een zeugje en Diggy een intacte beer, dat is dus niet zo'n goed plan Nee dat is het zeker niet! Ik koop dieren met de bedoeling om ze levenslang te houden, dus ik vind dit echt niet leuk.
Ohnee, dat is inderdaad geen sterk plan ….. Jammer hoor!
Ja dat was niet tof. Humpie (zo heet de kwestie in dame) heeft nu ook een gespleten oor. Ze heeft er geen last van, maar het valt wel direct op. Maar jeetje … wat een bloed zeg. Heel t hok zat onder, dat krijg je niet meer weg En puntje bij paaltje niets aan de hand. Zaten allebei aan andere kant van de ren. Dus zodoende dan nu twee 'groepen'. Eén van vijf en één van twee.
Ik snap helemaal dat je dieren voor het leven neemt. Dat zou bij iedereen de intentie moeten zijn. Maar soms … soms kan het gewoon niet. En Nanni krijgt echt wel een goed nieuw thuis!
Ik ben er hier heel kordaat in; bij oorlog gaat de onruststoker weg. Maar ik probeer wel eerst of ik het niet er uit kan krijgen. Soms doet een dagje alleen buiten wonderen
Nientsje
Geplaatst: 18-10-18 21:47
Bedankt allemaal
Pake gaat binnenkort naar huis met een rits medicijnen...
Behandelen is meer rekken... beter worden gaat hij helaas niet... we weten niet hoe lang hij nog bij ons zal zijn... kan een half jaar zijn, maar ook een kwestie zijn van weken... we hopen dat we in ieder geval nog een keer kerst kunnen vieren met zijn allen...
Pff wat lastig Melody! Maar dan is de keuze om haar terug te doen beter om je eigen groep te beschermen.
Hier helaas ook al een keer zoiets meegemaakt. Jong zeugje heeft er toen een volledig doormidden gescheurd oortje aan overgehouden...
melody7
Geplaatst: 19-10-18 18:35
Ik duim voor je mee dat jullie nog een fijne tijd mogen hebben Nientsje
Marley heeft ook een hap uit haar oor, ik verdenk moeder Effie ervan. We hebben Nanni vanmiddag terug gebracht, ze mocht meteen de groep in. In de opvang woont een geweldige castraat die het heel leuk vindt om de dames in toom te houden. Dat is maar goed ook, want er brak echt oorlog uit. Ze heeft zich meteen van haar slechtste kant laten zien en is flink tekeer gegaan tegen iedereen die ze tegen kwam (behalve haar zus, die herkende ze waarschijnlijk nog.) Uiteindelijk werd ze toch rustig dankzij de castraat, maar ik denk dat hij daar nog wel wat extra werk mee krijgt
Ik heb ontzettend veel koppelingen gezien, maar dit nog nooit. Vergeleken hiermee was ze bij ons eigenlijk nog heel lief Bevestigd wel dat dit de juiste keuze was, want ze worden hier allemaal bejaard en dan is het niet fijn als zo'n jong ding de boel terroriseert..
Jeetje wat pittig zeg! Zo'n beer corrigeert dan echt de boel? Vind dat wel mooi om te lezen, maar kan me er geen beeld bij krijgen
melody7
Geplaatst: 19-10-18 18:50
Ja! Als hij hoort piepen rent hij er meteen naartoe, gaat er tussenin zitten en stuurt ze als het ware uit elkaar. De meeste castraten houden het daarbij (of bemoeien zich er helemaal niet mee), maar deze hapt ook (terug) indien nodig. Dat is helemaal super, want sommige zeugjes hebben dat echt even nodig. Hij krijgt alle felle (nieuwe) dames om ze wat manieren bij te brengen.
Zippy doet eigenlijk niets. Af en toe gaat hij er wel naartoe, maar meestal is dat dan omdat ze afgeleid zijn en hij er op die manier snel op kan springen Mijn vorige castraat ging er wel echt naartoe om ze uit elkaar te duwen.
Ik vind dat ook echt heel boeiend om te zien, groepsinteractie is sowieso super leuk. We hebben er ook nog zeker een half uur naar staan kijken, totdat ze allemaal wat rustiger waren. Het voelt ook wat beter om haar in rust achter te laten.
Ach jeetje wat balen Melody veel sterkte gewenst!!
melody7
Geplaatst: 19-10-18 19:31
Ja ach ze was hier natuurlijk pas twee weken. Ik vond haar wel heel leuk, maar na twee weken ben je er gelukkig nog niet erg aan gehecht. Het voelt meer verkeerd omdat ik ze niet meer weg wil doen. Dat zul jij vast ook gehad hebben Jij had ze natuurlijk nog veel langer, dan lijkt het me helemaal lastig..
Balen meldody maar wat een vinnige tante zeg! Eerste castraat was ook eentje die de meiden wel op hun plek zette gelukkig. Nu alleen en stel slome heren op Arrow na