Indy_Mouse_9 schreef:Wanneer hebben jullie het mierenzuur er op gehad? Twee weken geleden, voordat het zo warm werd?
Voeren doe ik op dezelfde manier Morpheus, zo'n witte bak (2L is dat meen ik) op de kast, 'savonds rond 17:00 vullen, dan zijn ze smorgens leeg.
Mijn kleine volkje had bij controle wel broed, dus de jonge Q legt in ieder geval, maar ik vond ze nogal rustig, en er leek weinig voorraad in de kast te zitten. Vandaar toch maar een bak suikerwater voor de varroa behandeling, en nu ogen ze een stuk levendiger weer
Ja wat Century ook zegt, de week voordat het zo warm werd. Dat was eigenlijk een perfecte week.
En inderdaad, ik gebruik ook de 2 liter bakjes. Ik koop voor elk volk een eigen jerrycan, die nummer ik met de kastnummers. Ik voer elk volk uit haar eigen can. Zo weet ik zeker dat er voldoende in ieder volk is gegaan. Ik heb ook nog 2 extra cans om volken die na hun eigen can nog steeds opnemen nog wat extra te geven.
Ik heb zaterdag een rondje gedaan en alle volken hebben nog minimaal 7 ramen broed. Een aantal 8 en een enkele nog 9 ramen broed! Ik voer dus niet teveel ineens om te voorkomen dat ze het broednest vol gooien met voer. Zo lang ze eind september hun eigen jerrycan maar leeg hebben, dan is het eigenlijk altijd goed.