Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:29

Wij kunnen hem aankomende zaterdag ophalen, dan is hij (bijna) 8 weken. :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:34

wat een bolleke ! Misschien heb ik er over gelezen met wat is zijn naam? En met wat is de border gekruist?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 15:37

Ohhh wat een bolletje fluff absque

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:41

Je hebt er niet overheen gelezen. We moesten nog even nadenken. Maar het wordt Cooper. Zijn K9 tuigjes met naamlabeltjes zijn zojuist ook besteld. :')
Zijn moeder is een Duitse Herder x BC, en zijn vader een Boerenfox x BC. Misschien niet de voor de hand liggende mix, maar ouders waren helemaal naar onze zin. En alle pups ook. :D
Puppycursus is aangemeld. Eerste avond is theorie. Hartstikke goed natuurlijk, maar ik heb zoooo'n zin om aan de slag te gaan met Cooper en samen dingen te leren, dat ik er een soort van beetje van baal dat we eerst theorie moeten doen. :') Ik ben heel benieuwd hoe hij alles straks gaat oppakken. :):)
Op dit moment ligt hij zo te slapen:

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:46

2 bolletjes fluf dus dit weekend naar hun nieuwe huis, want die van Diandra kwam ook dit weekend toch?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:48

Inderdaad aparte mix. Ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien!

Hier contact gehad met de fokker. Was niets in het nest van nu dat mij aanstaat. Goed contact met haar en dit voorgelegd. Ze hebben nog een nestje voor 1 april. dus wacht gewoon tot dan. is het pas voor in het najaar ofzo. Daar wel iets meer kans dat er iets tussen zit waar ik wel verliefd op wordt. Al is het allemaal met volle staarten. Beeld mij al maanden in zonder staart en nog nooit 1 in het echt gezien met dus vind dit "raar" in mijn hood :P Hoe onnozel ook waarschijnlijk :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:53

fannetje klopt, Diandra mag haar knapperd ook ophalen het weekend!

xLaraaj, wat balen zeg! Lijkt me idd wel even wennen hoor zonder of met staart, als je je hebt ingesteld op het een. :+ Jij wacht op een aussie toch?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:17

Ja inderdaad. Maakt da hond natuurlijk niet minder. Maar weet niet door al maanden het zo te fantaseren is het precies dat nu met staart geen echte aussie is. I'm Crazy I know :+ :P

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:17

Jammer Lara dat er niks voor je bijzit. Ik had ook gehoopt op bobtail maarja, ik kan niet alles hebben. Wou graag een teef en vind merle t mooiste en dat is het geworden.

Je bent welkom hoor om die van mij (beide met lange staart) te komen bekijken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:23

Wat een gave kleur absque! Is dit anders dan de standaard blue merle?

Bedankt voor al jullie antwoord! Ik realiseer me heel goed dat dit gedrag enorm aangepakt moet worden omdat we anders eindigen met een monster. Hij is nu bijna vier maanden, in principe nog geen puberteit dus.

Een fysieke strijd aangaan is inderdaad niet handig zoals iemand zei (zit op telefoon dus kan niet zo makkelijk teruglezen), dat had ik nog niet helemaal bedacht. Is met een pup goed te doen namelijk maar straks als ie +-20kg weegt niet.

Bench is hier ook absoluut geen straf hoor. Hij gaat er met plezier in. Bench is puur als time out omdat hij anders keer op keer in Dundy hangt. Hij heeft een hele sterke eigen wil daarin.

Een lijntje eraan hangen ga ik doen. Dan ga ik hem verder ook niet meer optillen om van bed of bank af te halen maar alleen nog "voor de lol", ik wil namelijk wel dat hij dat gewoon accepteert. Je weet maar nooit wanneer dat handig uitkomt.

Werken voor zijn voedsel moet hij op zich altijd wel. Hij moet sowieso netjes stil zijn wanneer we het klaar maken en vervolgens of naar zijn bench om het te eten of wachten tot het in de puzzel zit. Daar was hij eerst ook een doordrammer in met gillen, blaffen en springen maar nu wacht hij netjes.

Voor mijn gevoel komt het grommen dat hij doet ook wel weg uit een ochtendhumeur. Hij doet het namelijk alleen wanneer hij echt heel moe is en gewoon wil blijven liggen. Het is een hele diepe slaper. En dus wanneer hij speelt en moet stoppen. Maar dan lijkt hij het uit verdediging te doen ondanks dat we hem echt geen pijn doen.

Bedankt voor jullie adviezen in elk geval!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 16:26

Oh wat jammer Lara! Maar als je geen goed gevoel hebt bij dit nest moet je het ook gewoon niet doen. Is misschien wel heel jammer, maar dan komt er dadelijk vast een leuke pup op je pad.

absque; wat is ie knapp! Inderdaad geen voor de hand liggende kruising, maar wel een grappige uitkomst. Ben benieuwd hoe dat ie uitgroeit!
Snap dat je snel wil beginnen haha. Maar goed dat je voor een school met theorie gekozen hebt!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:32

Kaus, ik dacht dat dit gewoon standaard blue merle wordt genoemd? Ik vind red merle en red tri echt prachtig. :+: Maar in dit geval niet voor de kleur gekozen. Ik was gewoon echt verliefd op deze puppy's. Stiekem ben ik dus wel een beetje jaloers op Diandra die een hele knappe red merle aussie heeft/krijgt. :D
Ik ben ook erg benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. :j
Lastig die puberpuppy's. Ik hoop dat je er snel uit komt. Dat met een lijn eraan klinkt als een handige tip!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:41

absque_dubio schreef:
Je hebt er niet overheen gelezen. We moesten nog even nadenken. Maar het wordt Cooper. Zijn K9 tuigjes met naamlabeltjes zijn zojuist ook besteld. :')
Zijn moeder is een Duitse Herder x BC, en zijn vader een Boerenfox x BC. Misschien niet de voor de hand liggende mix, maar ouders waren helemaal naar onze zin. En alle pups ook. :D
Puppycursus is aangemeld. Eerste avond is theorie. Hartstikke goed natuurlijk, maar ik heb zoooo'n zin om aan de slag te gaan met Cooper en samen dingen te leren, dat ik er een soort van beetje van baal dat we eerst theorie moeten doen. :') Ik ben heel benieuwd hoe hij alles straks gaat oppakken. :):)
Op dit moment ligt hij zo te slapen:

[ [url=m/g8q6hk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/y6vcDx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke naam!!
Echt een hele mooie kleur heeft ie ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit.
Leuke mix denk ik wel!

Pff.. net had Mika plastic te pakken, wilde dit afpakken en ze was het er niet zo mee eens. Rolde om en moest vervolgens overgeven ;(
Nu is ze daarna in de bench gekropen, voel me nu zo schuldig. :(:)
Maar wil niet dat ze plastic binnen krijgt (was een plukje kunstgras van de puppy wc)
Op zulke momenten voel ik me dan dus echt rot en ben ik bang dat ik haar 'verpest' heb :o
Normaal luistert ze goed naar los maar sinds vandaag is ze zo gehaaid op dat kunstgras

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:42

Hmm ik twijfel of dit self merle is. Ik weet namelijk niet of die helemaal geen wit mogen hebben of wel witte voetjes en een wit neusje. Het is in elk geval niet gebruikelijk dat blue merle geen wit over het lijf heeft en geen witte kraag.

Mag ik je foto gebruiken om het in een Facebook groep te vragen? Vind het namelijk erg interessant!

RG, niet te druk om maken hoor! Niet dat je hem het gras moet laten eten natuurlijk, maar om het lastige afpakken. Dexter vindt het soms ook machtig om er een spelletje van te maken. Of weg te rennen en achterom te kijken of je hem volgt als hij iets heeft wat niet mag. Het zijn allemaal kleine monstertjes op deze leeftijd.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 13-03-18 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 16:43

_R_G_ schreef:
Pff.. net had Mika plastic te pakken, wilde dit afpakken en ze was het er niet zo mee eens. Rolde om en moest vervolgens overgeven ;(
Nu is ze daarna in de bench gekropen, voel me nu zo schuldig. :(:)
Maar wil niet dat ze plastic binnen krijgt (was een plukje kunstgras van de puppy wc)
Op zulke momenten voel ik me dan dus echt rot en ben ik bang dat ik haar 'verpest' heb :o
Normaal luistert ze goed naar los maar sinds vandaag is ze zo gehaaid op dat kunstgras

:(:)
Geen zorgen. :(:) En liever dat ze spuugt dan dat spul opeet toch? :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:16

RG, zo gaat het hier elke dag hoor. Ik moet ongeveer zo'n 5x keer per dag iets uit Neela haar mond halen. Zij spuugt dan nooit maar goed. Gewoon blijven doen, liever dat ze even onder de indruk zijn en even moeten spugen dan dat ze het echt opeten. Dat schuldgevoel hoef je niet te hebben, weg ermee, daar heeft zij ook niks aan. Gewoon streng blijven, is voor haar bestwil.

Kaus, ik zou hem dan niet meer in slaap laten vallen op bed. Leg hem zodra die wilt gaan slapen meteen in de bench.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:26

is denk ik wel gewoon merle. Er is merle en dan kan + white. En dan ook nog is + tan ? Dacht ik he :P
Had ook een red tri gezien maar was voor het zicht gewoon helemaal donker bruin. Echt wel cool !

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:51

Een beacereax (schrijf je dat zo?) kan toch ook Blue merle zijn. Dat wit staat er los van.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:53

Zoe_97 schreef:
Een beacereax (schrijf je dat zo?) kan toch ook Blue merle zijn. Dat wit staat er los van.

Beauceron :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 17:53

Zoe_97 schreef:

Oke google geeft geen hits.. dus een Wattes? :o?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:55

kiwiwitje schreef:
Zoe_97 schreef:

Oke google geeft geen hits.. dus een Wattes? :o?

Zie Lara haar post net boven jouwe hahahaha sorry

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:56

BEAUCERON (soort black and tan ruwharig type, denk ruig uitziend soort Dobermann).

Franse afkomst.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 18:09

Ohhhh die ken ik wel :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:18

XxDiandraxX schreef:
Jammer Lara dat er niks voor je bijzit. Ik had ook gehoopt op bobtail maarja, ik kan niet alles hebben. Wou graag een teef en vind merle t mooiste en dat is het geworden.

Je bent welkom hoor om die van mij (beide met lange staart) te komen bekijken.

Ouh is super vriendelijk. Wie weet hou ik je er ooit wel aan <<)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:32

kiwiwitje en Amandavd, klopt daar hebben jullie gelijk in!
Ben al lang blij dat ze meestal gewoon luistert naar los. Maar schrok best van dat ze moest overgeven.

Gelukkig rent en springt ze gewoon nog vrolijk door huis nu haha