Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:54

Mandyy schreef:
Ik heb twee krabpalen, diverse mandjes en een heleboel speeltjes. :+

Het was niet zo positief bij de dierenarts. Het pigment lijkt terug te komen. We kunnen nu alleen maar afwachten. Over een maand controle en tot die tijd nog doorgaan met medicijnen.
Haar kap moest af want ze heeft veel last van haar oren erdoor.

Natuurlijk wist ik dat dit risico er was maar pff ik had zo graag anders gewild. ;(

Wat naar! Hopelijk gaat het toch vlot beter.

Mandyy

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:56

Nja als er pigment komt gaat het niet meer beter worden. ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:47

Knuffeltje Mandy!

Hier 1 kamerhoge klimaat en verschillende ligplekjes.

Dé eettafelstoelen is bij 1 van de 2 geliefd. De ander ligt graag op de bank. Ook liggen ze veel samen in de klimpaal.

Dé veranda heeft ook veel klim en ligplekjes.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:54

Wat balen zeg mandy!

Hier een hoge krabpaal in de woonkamer, een kleine simpele paal in de gang, een heerlijke brede paal met groot kussen in de slaapkamer die erg geliefd is als we gaan slapen en een heerlijke krabton tussen de woonkamer en eetkamer in waar dankbaar gebruik van word gemaakt.

Vanavond was echter de grote paal in de woonkamer erg geliefd
Afbeelding

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:54

Ohhh watvbalen mandy

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:38

Amandavd schreef:
Hoi kattenliefhebbers!

Ik val even dit topic binnen, als jullie dat goedvinden, met een vraag. Ik ben Amanda en wij hebben 3 katten thuis, 3 Heilige Birmanen. Nu hebben zij boven een eigen kamer met spullen en ze mogen de rest van het huis gebruiken. Nu wil ik echter de onderverdieping eens aanpakken en wat katvriendelijker maken. Of zoals Jackson Galaxy zegt, catifying your house :D Nu vroeg ik mij af of jullie daar tips voor hebben? Hoe zien jullie woonkamers er uit? Ik wil de ruimte zo aantrekkelijk mogelijk voor ze maken. Op dit moment hebben we 1 mandje onder, 1 hangmandje en 1 grote krabpaal.

Ik heb in de woonkamer een krabton, een vierkante poef (hocker?) met een kussen erop en op de vensterbank een vensterbankkleedje voor de katten.
In de gang ligt een krabmat (ipv een kokosmat, die hebben ze ondergeplast :+) en in hun eigen kamer staan een kleinere krabton en een huge krabpaal, 3 kattenbakken en op de vensterbank staan een mand en een vensterbankkleedje (verder staat hun voer, kattenbakkorrels etc daar opgeslagen).
Ze mogen overigens vrijwel overal komen, alleen mijn slaapkamer is streng verboden voor de katten omdat ik zelf allergisch ben en mijn luchtwegen 's nachts wat rust nodig hebben.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:20

Hier mogen ze ook niet 's nachts in de slaapkamer op zolder, dan doet mijn man geen oog dicht, slaapt heel licht.

Wil nog wel in de logeerkamer een klimwand maken waar ze lekker kunnen spelen en rondhangen. Ze mogen naar boven maar alleen als ik weet dat er niet iemand door de voordeur komt, vanwege ontsnappen.

Wat naar Mandy..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:25

Misschien een gekke vraag maar heeft iemand hier ervaring mee?
Afbeelding

Een beetje vuurwerk kunnen onze katten wel handelen maar net ging er een flinke vuurpijl af en allebei mijn katten waren over de zeik -O-
Ze schoten allebei uit de krabpaal en stonden met een behoorlijke staart, en echt op scherp geschrokken om zich heen te kijken, dus overweeg toch om iets te halen waardoor ze wat rustiger worden..

Sammie ligt inmiddels weer in de krabpaal te tukken maar jessie komt er nu niet bij in de buurt.. en aangezien we niet thuis zijn..

Vind het zelf ook rete spannend omdat ik niet kan zien hoe ze er onder gaan zijn..

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn Trijntje geniet van "onze " vakantie.
Als een pro "bewerkt" ze alle foto's op de hele vroege morgen ( want natúúrlijk heeft het spul honger........ook in de vakantie!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 07:14

Balen Mandy!

Bedankt voor alle tips!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:48

Ik heb gisteren al weer contact gehad met mn dierenarts. Het oog van Mel dat niets mankeert zat volledig dicht, later half dicht met knijpen maar ook snel weer over.

De dierenarts denkt een kleine beschadiging van het hoornvlies door overmatig krabben omdat de kap net af was. Dat zou met 24 uur over moeten zijn. Als dat niet zo was moest ik vanochtend langs komen.

Ik hoop dat hij gelijk heeft. Het lijkt nu over!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:33

LoveUggs schreef:
Misschien een gekke vraag maar heeft iemand hier ervaring mee?
[ [url=m/q5PCb4.png]Afbeelding[/url] ]

Een beetje vuurwerk kunnen onze katten wel handelen maar net ging er een flinke vuurpijl af en allebei mijn katten waren over de zeik -O-
Ze schoten allebei uit de krabpaal en stonden met een behoorlijke staart, en echt op scherp geschrokken om zich heen te kijken, dus overweeg toch om iets te halen waardoor ze wat rustiger worden..

Sammie ligt inmiddels weer in de krabpaal te tukken maar jessie komt er nu niet bij in de buurt.. en aangezien we niet thuis zijn..

Vind het zelf ook rete spannend omdat ik niet kan zien hoe ze er onder gaan zijn..

Is dat de beaphar No stress band?
Indien ja; daar heb ik goede ervaring mee maar ik gebruik hem niet weer omdat de lucht van de band me op mijn luchtwegen sloeg.
De spot-ons gebruik ik naar volle tevredenheid, geen extreem sterke geur en 1x per week toedienen dus geen gekl**t met pillen die minimaal 2x daags toegediend moeten worden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:39

Ja die bedoel ik!
Ik wilde het eerst gewoon aankijken maar omdat ze zo schrokken gister wil ik toch iets voor ze kunnen doen. Misschien wanneer de ervaring nu minder intens is dat het andere jaren helemaal niet nodig is. Ik haal hem dan nu puur voor oud en nieuw dus als hij heel erg stinkt is het maar even afzien :+

Heb al gebeld en er 2 apart laten leggen omdat ze erg hard gaan dus ga ze zo halen en krijgen ze hem gelijk om. Kan het meteen gaan werken! :j

Blij je goede ervaring in elk geval even te horen!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:53

Ik schrok.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:08

Ik gebruik No Stress nu voor de 3e keer en ik merk gewoon een hoop verschil.
Voorheen had ik Sanal relax voor Mowgli, maar dat moet je 2x daags toedienen en probeer dat maar met een kat die zich verstopt en mentaal op slot zit door de vuurwerkangst. :Y)
Met de No stress was het 1x in de week toedienen dus een hoop minder stress en door de etherische olie/kruiden een kat waarvan de ergste randjes van de angst af waren.

Vanmiddag hebben Aife en de opvangkat ook een pipetje gehad, Aife omdat ze zeer gevoelig en snel gestresst is en de opvangkat omdat hij zoveel stress te verwerken heeft gehad de laatste tijd dat hij een beetje extra ondersteuning kan gebruiken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:27

Ik hoop vooral dat sammie zijn bandje laat zitten. Die krijgt hij namelijk af :+ ik heb denk ik ook de druppels zien staan maar dacht dat dit zo'n 'spray' was die je in het stopcontact moet doen, zoals feliway :+

Maar dit zijn dus pipetjes, ga ik even onthouden!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:35

Hopelijk zijn ze niet te angstig. Zo sneu voor de dieren altijd.

Die van mij zijn wel bang maar niet extreem.
Ik blijf wel bij ze. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:45

Ik ben ook altijd thuis, zit toch niet lekker elders als de katten met dit soort dingen alleen zijn. :o
Ik boe overigens wel wat extra schuil-plekken aan door dozen neer te zetten, verder gaan de gordijnen in de middag potdicht en de radio en tv staan de hele dag aan.
LoveUggs schreef:
Ik hoop vooral dat sammie zijn bandje laat zitten. Die krijgt hij namelijk af :+ ik heb denk ik ook de druppels zien staan maar dacht dat dit zo'n 'spray' was die je in het stopcontact moet doen, zoals feliway :+

Maar dit zijn dus pipetjes, ga ik even onthouden!

Bandje is moeilijk af te krijgen hoor, is vrij stug nl. :+

Er is spray, pipetten voor in de nek, halsband, pillen en ik meen ook verdamper (zoals feliway in het stopcontact).
Maar als je even googlet op 'Bepahar No stress kat' zie je hun assortiment wel voorbijkomen. :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:07

Trijntje geniet van de vakantie zo te zien ja! Vooral de laatste foto is heel enthousiast:D leuke plaatjes!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:07

Ik moet zeggen dat ik nu snap wat je bedoeld met de lucht :+ :j

Sammie vond het wel interessant en snuffelde van een afstandje. Jessie moet niets hebben van alles wat in de richting van een menthol geurtje ruikt, die was dan ook meteen foetsie. Maargoed ze hebben hem nu allebei om en liggen rustig te slapen.

En zoals verwacht probeerde sammie eerst het bandje af te krijgen :+

Het ruikt best intens moet ik zeggen, dus hoop dat ze niet te veel in bed komen knuffelen deze dagen :=

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:27

Helaas, sammie kan halsbandjes echt niet handelen, zelfs niet voor 2 dagen.. aangezien deze geen veiligheids sluiting hebben en hij zojuist weer vast zat met zijn kaak bandje door moeten knippen. Jessie gelukkig nergens last van dus die houd hem om (is dan ook de grootste schijterd van de 2), dus volgend jaar toch maar voor de druppels en sammie zou er dit jaar toch zelf doorheen moeten..

Baal heel erg want moet morgen werken dus kan ook niks anders voor hem halen, als er al iets open zou zijn..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:34

Ik denk dat ze zich gewoon het meest prettig voelen in hun eigen omgeving. Onze katten mogen bij uitzondering in onze slaapkamer waar ze evt onder het bed kunnen kruipen. Maar ik verwacht er weinig van. Vorig jaar zat de oudste voor het raam naar buiten te kijken en ze reageren nu ook totaal niet op de knallen die we nu horen. Ik ga dan ook met een gerust hart even weg morgenavond.

Heet blijft toch vervelend als je diëten er zo op reageren. Mijn laatste hond werd er heel waaks van. Liep met zijn haren recht op dit het huis en sprong tegen de ramen op waar hij het zag gebeuren.
Het gaf veel stress, daarna had hij dan diarree..
Ik héb echt wel eens overwogen gewoon een stuk te gaan rijden naar een rustig viaduct oid om van daaruit wat te zien, op veilige afstand van de herrie. ellende.

Van mij maag het gecentraliseerd worden per plaats. Dan hoor je het ook nog wel maar wel minder.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:08

Mijn kat vind het vuurwerk wel interessant maar als er echt harde klappen komen komt ze bij mij liggen(doet ze normaal nooit)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:37

Onze katten zijn dit jaar alleen thuis, tijdens hun allereerste oud en nieuw...
Hoop dat t goed gaat! Maar verwacht van wel eigenlijk :)
Om n uur of 9 komt er nog even iemand bij ze kijken ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:39

Wij gaan denk ik rond een uur of 21.30 pas weg vanavond gelukkig dus hoop dat ik dan een beetje kan inschatten hoe ze reageren..