[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:14

ja het treft altijd mij.... heb gezegd maandag middag is die er om 17 uur zo niet wil ik me geld terug. Blijf niet aan de gang zeg...

volgende keer? bestel ik niks, ik ga naar de winkel. Liever 25 euro meer kwijt en alles zekerheid op tijd hebben als elke keer dat gezeik... zucht.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:15

Wat komen er weer mooie vissen/aquaruim voorbij:). Ik zag ergens hier op bokt. Waar weet ik niet. Een site van verschillende vissen(alfabetisch ) als je op een naam van een vis klikte kon je zien. Hoe groot ze werden. In hoegroote bak ze konden. Weet iemand wat ik bedoel??

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:20

Aidenn schreef:
LoveUggs schreef:
Jaa klopt, zo had laatst ook al ineens jongen maar wist nooit de mannen van vrouwen te onderscheiden. Nu heb ik 2 mannen en 2 vrouwen, en nog 3 jongen rond zwemmen :+

Uughh hoe overleef ik het trainingsweekeind van mijn vriend..? (Lees; bier drinken, dronken worden, uitgaan, en een klein beetje voetbal) Ik word echt gek van mezelf en moet het even kwijt (aangezien de groep waar ik het normaal mee deel ook goed met hem omgaat kan dat dus even niet.. ) en ik vertrouw hem 100% echt waar, maar door vorige relaties vind ik 'loslaten' heel moeilijk en ik heb echt medelijden met hem.. Want doordat ik me zo kl**te voel, reageer ik dat weer af op hem, of ik zeg banketstaaf dingen.. Nu heb ik hem van te voren al een aantal keer verteld dat ik t moeilijk vond etc. Dus als ik weer wat doms zeg en vervolgens mn excuus aanbied zegt hij dat het niet uitmaakt omdat hij het van me weet, en dan ben ik pissig omdat t m niks doet. Dus hoe overleef ik dit? (En dalijk dus mn 5 maanden interne stage) of sterker nog, hoe ga ik met mezelf om..? :')
Sorry, moest er eventjes uit!

met hem om tafel gaan zitten en het gaan bespreken , vooral hoe jij je er over voelt en hoe je dan reageert . verder strekte want het is altijd lastig als dingen even niet mee zitten :(:)

Ik heb het hem idd verteld, gewoon omdat ik weet hoe ik hierop reageer. Bang dat ik echt de verkeerde dingen zeg en hij zo iets heeft van; daar wil ik niks van weten, ik heb hier geen zin in. En dat hij me laat vallen ofzo. Maar het is een lieve jongen, te lief af en toe, dus ik weet heel goed dat hij dat niet zomaar zou doen, maar het gevoel, waar ik niets aan kan doen, dat sloopt me echt.

Probeer het hem zo min mogelijk te laten merken, en hem zn plezier te gunnen want dat doe ik ook echt. T is gewoon het gevoel waar ik zo onzeker van word.. Maar ik bespreek het binnenkort gewoon weer met hem. We komen er vast wel :j

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:37

@LoveUggs waarschijnlijk zijn het de kleine dingen die zich een beetje op hopen, ik denk als je beide je hart lucht dat het hartstikke meevalt :(:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:40

Ga zelf ook wat leuks doen, zoek je afleiding
En niet onzeker zijn joh!! :(:)

Is helemaal niet nodig,, wel vind ik dat als je alles al gezegd hebt je er eigenlijk niet over door moet gaan praten
Hij weet heus wel hoe het zit en zal zich gedragen toch?
Dus hup jij, ook wat leuks doen, koop een dikke reep chocola ,word je veel vrolijker van :D

En ik snap je, al mijn exen ( heb al 3x samen gewoond) zijn vreemd gegaan,maar ik ga echt mezelf niet gek maken van jaloezie bij mijn huidige vriend.
Wat een verspilde emotie vind ik dat dan, ga liever iets doen waar ik happy van word :j

Oh edit.

*knuffel* kun je wel gebruiken!!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:56

Balen zeg van je (weer) niet geleverde pakketje. Zou inderdaad een compensatie verwachten die iets verder gaat dan een stukje hout.

De molly lijkt mij zwanger. Leuk weerjjong spul erbij.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:00

Vraagje: welke vissen kunnen samen?

*black Molly
*citroen tetra
*marmerbijzalm
*platy's
*ramirezi(ofzo iets )
*rouw tetra
*roze tetra
* guppen
* zilverbijzalm
* zwaarddrager
* zwarte tetra.

Zat eerst te denken aan discus/maanvis. Maar dat gaat niet lukken in een bak van 1meter haha

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:01

zwarte tetra zou ik er niet bij doen persoonlijk

en ligt ook aan je bak, zijn meerdere scholenvisjes

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:05

Wou ok nie alles:)gewoon een combi maken wat wat bij elkaar past heb een bak van 1m ong 40 cm hoog

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:05

Sterkte LoveUggs, ik snap precies hoe je je voelt, ik heb er zelf ook altijd weg veel moeite mee.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:14

doezel2 schreef:
Vraagje: welke vissen kunnen samen?

*black Molly
*citroen tetra
*marmerbijzalm
*platy's
*ramirezi(ofzo iets )
*rouw tetra
*roze tetra
* guppen
* zilverbijzalm
* zwaarddrager
* zwarte tetra.

Zat eerst te denken aan discus/maanvis. Maar dat gaat niet lukken in een bak van 1meter haha
Wou ok nie alles:)gewoon een combi maken wat wat bij elkaar past heb een bak van 1m ong 40 cm hoog

Maanvis valt inderdaad af. Ik zou bv zeggen omdat je 1meter hebt ik neem 2 scholenvisjes

zoals de zwarte neon (is andere als tetra) zijn rustige leuke groepsvisjes. Veel tetra soorten in je lijst zijn hyper de pyper, en als je bv een koppel of harem ramirezi wilt dan word t vaak te druk voor ze.

En zou dan keuze maken tussen de molly harem of zwaarddrager of zo iets. En dan eventueel nog ander leuk bodem visje als je zand hebt, zoals corydoras. Dan kan je eventueel nog koppel electric blue nemen maar zou er niet teveel bij doen meer.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:17

Ik heb grind als bodem bedeling. Discus vis valt ok af he?

Soms lastig haha om de goeie visse bij elkaar te zetten. Liefst zoek ik een grote vis dan de gup(alleen als dat kan hoor)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:23

ja die vallen zeker af, ook ivm je hoogte net zoals de maanvis hebben die grote aquaria nodig en zijn groepsvissen.

Dwergchiclide zoals kersen buiken, electric blue, dwerg gourami enzo kan wel :) worden per koppel gehouden

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:54

Wat een gedoe Miuoux...

Loveuggs, wat rottig dat je er zo tegenop ziet. Ik ben ooit een klein stukje meegenomen in een relatie waar geen vertrouwen was. Was dodelijk voor de sfeer moet ik zeggen. En om me heen gezien dat dat wantrouwen vaak averechts werkt. De stellen die elkaar alle plezier gunnen zijn het meest gelukkig.of misschien beter andersom: ze zijn gelukkig dus ze gunnen elkaar 'eigen' vrije tijd inclusief het vertrouwen.
Ik zie vreemdgaan als een symptoom en geen oorzaak. Dus de relatie is vaak in een dip als zoiets gebeurd.

Voor jezelf zou ik dus werken aan je eigen geluk en zelfvertrouwen. Wees open, eerlijk, direct naar je vriend. Maar ga niet beklemmen.Plan anders een romantisch etentje voor hij weggaat, dan weet hij ook wat hij missen gaat dat weekend :D

Mijn bakje ziet er onwijs goed uit, zit eigenlijk te wachten op slechte waarden en troebel water. Maar misschien juich ik ook te vroeg. Hij draait nu al bijna drie weken. Volgende week garnaaltjes bestellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:00

Ik zou voor bovenin een groepje (7/8) bijlzalmpjes doen, in de middenlaag citroentetra's (9/10) en op de bodem kun je een corydorassoort zetten als je het grind wil omzetten in zand.

Marmerbijlzalmpjes (carnegiella-strigata)
20 – 28 °C
pH: 4.0 – 7.0

OF

Zilverbijlzalmpjes (carnegiella-marthae)
20 – 28 °C
pH: 4.0 – 7.0

Citroentetra (Hyphessobrycon pulchripinnis)
20 – 28 °C
pH: 5.5 – 7.5

Als je kiest voor een Mikrogeophagus ramirezi (of een vis uit de Apistogramma familie) kun je verder geen bodemvisjes doen zoals Kuhlii's of corydoras. Deze trekken zich namelijk niets aan van het territorium die de mikrogeophagus/apistogramma maakt en deze kan door de hierdoor veroorzaakte stress sneller dood gaan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:03

Ik heb zelf nooit problemen gehad, maar moet ik ook zeggen had ik ze samen in de juwel rio 240 :P corydoras én khuli én ramirezi ook wildvang :P

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:05

Dankje wel voor de tips enzo:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:08

Het geldt in elk geval voor een 80cm, dus ging er gemakshalve ook vanuit dat het voor een 100cm ook zo zou zijn. Een 240 is weer eens 21 cm langer :P Maar als ze grind heeft zou ik sowieso voor de Ramirezi gaan en niet voor een andere koppel/harem vis bij de vissen die ik voorstelde.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:09

Zo zie je maar :P elke bak is anders, en ook kwa smaak. haha Ik zou zelf nooit hypervisjes als de citroen tetra willen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:22

Gelukkig wel ja! Achja, zolang de visjes het goed hebben is het prima, toch? ^^

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:34

Ha zeker:). Beter. Leuke visjes dan alles bij elkaar gepropt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:07

Ahh lieve berichtjes! <3

Hij is vandaag vertrokken en komt zondag weer terug (het zijn maar 2 dagen, ik weet het :+) maar vind het gewoon moeilijk. Vertrouwen doe ik hem gelukkig wel, zou mn leven in zn handen leggen midden in een mijnen veld, echt heel cliché maar hij is het beste dat me overkomen is. Vult me aan waar ik te kort kom, ik heb een kort lontje en hij is juist heel rustig. Ook zeker geen type dat vreemd zou gaan ofzo, ben ik ook absoluut niet bang voor. Waar ik wel bang voor ben? Geen idee. Gewoon een gevoel dat je niet kan uitleggen. Heb een ex gehad die zei dat hij dingen met zn collega had gedaan op werk, vervolgens zei dat ik op school met jongens de wc in dook en zich daarna opsloot in zn kamer omdat hij zei zelf moord te plegen. Mn laatste ex stond uitgebreid te knuffelen met een vriendin als we uit gingen en mijn aandacht was ver te zoeken, dat wilde hij niet bij zn vrienden. Heb altijd gehad wanneer ik me ging hechten aan iemand dat die persoon me weer liet vallen en ik durf bijna 100% te zeggen dat de oorzaak van mijn gevoel bij die 3 dingen ligt. Het slijt met de tijd, vast wel, maar nu is dat nog moeilijk. :j
ik mocht vanavond gelukkig weer een uurtje paardrijden, en morgen avond werken. Zondag ochtend weer werken en daarna is ie er weer, dus ik kom er wel doorheen denk ik :+

Wat betreft de molly's; ik ben benieuwd of ze zwanger is, ik merk het vanzelf! En de platy's; ik heb er 4 gekocht; zijn het 4 mannen :+ de gourami's worden van de week opgehaald.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:12

Wauw Esther die is gaaf, dat wil ik in de toekomst ook.
Eerst maar eens kijken hoe lang ik deze bak goed kan houden :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:48

Mooie bak die voorbij kwam!!

Ik ga nu ff rijlessen en daarna mijn visjes halen voor t grote aquarium en wat hout en plantjea voor de kleine die ik om ga gooien

Kan ik die visjes gewoon even in een glasbak doen in hun eigen water of moet ik daar echt iets anders mee doen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:25

LoveUggs.. ga gewoon lekker je eigen ding doen.. komt goed.. ;)

Hier net even 3 uur bezig geweest met de bak.. pff..
Eerst alle planten (behalve de anubias) radicaal kort gesnoeid en de moeder planten vervangen door de stekjes..
Daarna de leidingen schoon gemaakt.. bah.. wat een bagger zit er soms toch in.. :r
Vervolgens heel de bodem schoon gezogen en met emmers in de weer geweest om 100 liter water te verversen.. joepie..
Maar.. het is gebeurd!! En het ziet er weer heel fris uit..!! *\o/* *\o/*