Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:We hebben er hier erg weinig, maar er zijn wat geïsoleerde gevallen gevonden. Toen ik nog in Húsavik woonde heb ik één keer een teek van mij hond geplukt.
Voor zover ik weet (nog) geen teekgerelateerde ziektes.
Knakker schreef:ons teefje is 3 weken geleden gesteriliseerd.
Ik vond het ook zo spannend, maar viel reuze mee hoor.
Het moeilijkste was om haar bij de dierenarts achter te laten, ik mocht er redelijk lang bij blijven, ze was al redelijk suf.
Maar toch, ik zat met tranen achter het stuur en o wat was ik blij toen ik haar op mocht halen.
De 1 en 2e dag heeft ze heel veel geslapen en toen was ze weer de bekende stuiterbal!
Ik heb het via een kijkoperatie laten doen, dan heeft ze maar 2 kleine gaatjes.
Succes er mee!
TeSzZz schreef:Voor of na de loopsheid is idd eigen keuze en net wie je t vraagt, vandaar dat ik zei dat t mijn persoonlijke voorkeur wasMaar ondanks dat er met goede apparatuur heel veel zichtbaar is, ken ik toch zeer weinig dierenartsen die (met name ED) zo jong doen. De groeischijven enzo zijn dan nog niet gesloten, dus het zal misschien wel een goede indicatie geven of er grote afwijkingen zijn maar niet definitief te zeggen hoe het is als ze uitgegroeid zijn.
Hier waren ze beide ongeveer anderhalf toen ze compleet op de foto gingen.
72Melanie27 schreef:Ze wordt met 18 maand nog eens op de foto gezet, maar ik wil nu op mijn hoede zijn.
Als ze in orde is dan gaat ze de sport in, mocht ze toch iets hebben dan weet ik dit en kan ik hiermee al vroeg rekening houden qua bespiering. Zodat ze hier zo min mogelijk last van heeft en dan hoeft ze met een jaar ook niet naar de trainingen natuurlijk.
Het is nu eigenlijk puur voor mijzelf, dan weet ik al een beetje waar ik aan toe ben!
72Melanie27 schreef:De foto's zijn de go of no go voor de hondensport. Er zijn veel honden die de sport doen zonder op voorhand foto's te maken, maar dit vind ik niet fair tegenover het dier. Aangezien ze er flink last van kunnen krijgen bij bijvoorbeeld hd en ed.