Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:48

Nee op de nbt’s zij hebben normaal alle jaren een paar maar zelfs dit jaar geenenkele en vorig jaar ook niet veel.

Mossel

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:54

In het nest van Elmo zaten ook niet veel nbt’s

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:48

Ja ik bedoel dat er een nest in Duitsland lag wel allemaal blacktri' maar zij heeft heel veel ntb in haar nest. Maar nu alles gereserveerd enkel nog een reu met staart

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:50

Grappig al die verschillende staarten.
Ons varkentje reu draagt hem altijd zo...

Afbeelding
:+
Wel eens het commentaar gehad dat hij vast heel bang was omdat zijn staart tussen zijn benen zat.
Eh.. dat zou ik knap vinden. Zo zonder staart :') . Hij is overigens gecoupeerd.

De prinses draagt haar staart meestal laag. En als ze iets interessants ziet gaat ie iets omhoog. Maar niet in zo'n husky krul. Perfecte graadmeter om te zien of het tijd is om haar even bij me te roepen.

Waarom willen jullie zo graag een nbt trouwens? Mooier dan met staart? Of nog andere voordelen? En is gecoupeerd ook een optie of alleen nbt?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:53

Couperen mag niet dus als je er 1 zonder staart wil is nbt toch de enige optie, of je moet de staart tussen de deur oid krijgen. Ik had een nbt wel leuk gevonden, maar ik ben blij met mijn hond zoals hij is ook al wordt hij 30x per dag uitgemaakt voor border collie en tegenwoordig zelfs schotse collie

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:01

Ik weet dat couperen niet mag in Nederland en België. Maar er wordt ook genoeg reclame gemaakt voor buitenlandse Aussies waar het nog wel mag. En volgens mij mag je die nog prima importeren en ook showen. De gecoupeerde moeder van mijn teef is iig regelmatig BOB geweest in Nederland.

Dat gezegd hebbend... ik had zelf nooit een gecoupeerde pup uitgezocht. Deze herplaatser... tsja die staart was er al af en kan ik er niet aanplakken. Ik weet niet of hij er nadeel van ondervindt.
Je merkt er in omgang met andere honden soms wel aan dat hij moet overcompenseren in de rest van zijn lichaamstaal omdat hij zijn staart mist. En in het water mist hij een "roer" :+

Maar verder is het gewoon een blij stuiterend ei ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:10

Ik zou iig niet de keuze maken om hem naar een ander land te brengen om daar te couperen dan zou ik voor nbt gaan.

Wbt overcompenseren naar andere honden is inderdaad ook wel een dingetje, honden communiceren heel veel met de staart, en als je die al mist moeten ze dat indd opvangen met oren en lichaamshouding.

En qua zwemmen.. volgens mij gebruikt die van mij zijn staart daar niet voor haha. Wat wel lastig is aan de staart is dat hij alles van tafel veegt :')

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:15

Voor dat alles van tafel vegen gebruikt de reu gewoon een grote knuffel die hij in zijn bek pakt :') :)) . Sta je dan met je staartloze hond :+

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:27

:') :')
Ja die fluffy billen kunnen ook goed gebruikt worden om dingen om te gooien, maar die staart die nooit stilstaat slaat echt alles haha

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:32

Waarom ik een nbt wou: vind ik gewoon “mooier” en meer het typerende aussie. Liefst nbt maar ben niet tegen couperen.
Maar wou een pup uit eigen land dat je vaak genoeg langs kunt gaan en info inwinnen voor mijn eerste ausshole :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:36

Ik vind nbt erg mooi maar heb er twee met lange staarten.. :Y) Mijn reu zijn ouders hebben beide lange staart dus dat was makkelijk (destijds wilde ik perse lange staart) en mijn teefje komt uit een nbt vader dus hoopte op een nbt pup maar werd ook een lange staart..

Je kan idd nog pups uit het buitenland halen die gecoupeerd zijn, hoef je niet eens zo ver voor weg. Frankrijk staat het couperen van staarten nog toe (oren niet meer). En met een verklaring dat ze geboren en gecoupeerd zijn in een land waar het ten tijde van couperen nog mocht mag je hier in nederland gewoon showen en wedstrijden lopen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:23

Honden die aan de staart gecoupeerd zijn en die in Nederland geboren zijn na 31 augustus 2001 of in het buitenland nadat een wettelijk coupeerverbod van kracht is geworden, mogen niet aan de tentoonstelling deelnemen. Honden met geamputeerde staarten mogen wel deelnemen aan deze tentoonstelling, mits deze amputatie het gevolg is van een medische noodzaak. De verklaring van de noodzakelijke amputatie dient door een praktiserende dierenarts schriftelijk in het Europees dierenpaspoort te zijn vastgelegd. Deze verklaring dient men te kunnen overleggen op het evenement. Tevens kunnen honden met geamputeerde staarten deelnemen als aangetoond kan worden dat deze hond geboren- en aan de staart gecoupeerd is, in een land waar geen coupeerverbod van staarten geldt of geboren voordat er in het geboorteland een coupeerverbod van staarten van kracht was. Het geboorteland moet in dat geval vermeld worden bij inschrijving door toevoeging achter het NHSB nummer Imp. (Land)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:28

Ja dus als je een hond uit Frankrijk haalt met gecoupeerde staart, dan mag je gewoon meedoen.

Onze reu mag niet meedoen. Maar dat heeft niets met het couperen te maken. Ergens wel jammer, want zijn volle broer (die ik persoonlijk minder in het type vind staan) is al meedere keren kampioen.
Maar goed.. ook niet jammer, want showen zou niets voor mij zijn.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:23

Waarom mag hij niet meedoen?

En inderdaad uit frankrijk mag. Zag er ook veel van hongarije of rusland enz

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:37

En in belgie mag je niks met gecoupeerde hond ook al komt hij van land waar het wel mag. Hoop dat dit ook in nl komt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:34

keona schreef:
En in belgie mag je niks met gecoupeerde hond ook al komt hij van land waar het wel mag. Hoop dat dit ook in nl komt

Zou mij wel verbazen met dat je niets anders ziet als gecoupeerde? zelf nog niet met staart gezien.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:56

xLaraaj schreef:
keona schreef:

Zou mij wel verbazen met dat je niets anders ziet als gecoupeerde? zelf nog niet met staart gezien.

Soms moet je dna uitslag laten zien dat het een ntb is geloof ik

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:50

Klopt het trouwens ook dat je geen nbt x nbt mag doen, net als merle x merle?

Want dat zou wel lastig zijn om België als er alleen nbts op show zijn ;)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:07

Wat een leuke pups weer <3

Wij hebben Australian cattle dogs, maar moeder en zoon hebben ook tover staarten. Soms dragen ze allebei de staart gekruld omhoog, maar als ze muizen vangen, iets bijelkaar willen drijven of ergens anders heel geconcentreerd op zijn dragen ze hem wel laag..

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:34

Afbeelding
Nanook
Getrimd bij bruce

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:33

Keona,is een dochter van dailo love is all around. Onze reu heeft als papa Glen Scott de l'herbier feerique. Volgens mij heb ik die vaker hier gezien leuk familie! :D En een dame uit de thornapple lijn.

Hier dragen ze allemaal de staart bijna tussen de benen, op een na. Allemaal hebben ze een staart zou graag ooit een nbt willen. Liefst een hele korte, met een halve heb ik minder... Ik hoor wel van ieder die er een heeft dat je moet rekenen op veel commentaar van mensen :o

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:56

Commentaar door couperen bedoel je? Ik heb er hier eigenlijk nog nooit echt negatief commentaar op gehad.

Leuk dat je een dochter van Josh hebt. :) Ik heb zijn moeder een tijdje gehad.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:59

Hier in mijn omgeving vind dat een hond een staart hoort te hebben en vinden het dan heel zielig :P ze geloven ook niet dat ze zo geboren kunnen worden.
Heb ook niet veel met die halve of kwart staart

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:19

Nou wat ik begrijp juist ook commentaar waarom hij gecoupeerd is terwijl dat verboden is hier.. en inderdaad ook dat ze het zielig vinden. Maargoed als er ooit een komt zal ik het ondervinden :o moet eerlijk zeggen dat ik er wel lang over heb gedaan voordat ik het leuk vond, eerst zeker geen fan haha

Ow wat leuk zeg dat je zijn moeder in huis heb gehad :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:14

Zijn moeder was echt super knap, lief en mooi. Maar ook echt de domste hond die ik ooit heb ontmoet :') . Het equivalent van een prachtig dom blondje.
Gaf niet, want als knuffelmaatje was ze de beste <3 .
Haar dochter (volle zus van josh) is wel superslim. Komt vast van papa's kant.

Wat is de moeder van jouw hond?