Toosje en haar Gremlins. Ze zitten heel stoer op stok, maar wel onder mama haar vleugels.
anneliesdj
Geplaatst: 20-11-14 12:18
Amaris schreef:
anneliesdj schreef:
Je hebt al eerder gezegd dat je je niet aan de ophokplicht wilt houden Amaris, vind ik echt niet netjes
Waar zeg ik dat dan?
O sorry ik heb reactie's door elkaar gehaald, jij hebt inderdaad niet zo gezegd dat je je er niet aan wilde houden, dat was iemand anders.
anneliesdj
Geplaatst: 20-11-14 12:20
kohtje schreef:
Wij gaan misschien verhuizen naar een plek waar vossen zijn. Dus moet er straks een hok komen waar vossen niet in kunnen. Iemand een goed idee?
Gewoon stevig hok maken en 's nachts de boel op slot. Maar waar ga je heen? Wij wonen nu al op ons 3e adres in het buitengebied, nog geen vos gezien. Wel marters en dat zijn grotere rovers.
Bij ons tegenover hebben ze uit 2 verschillende rennen de kippen weg gehaald. Wij wonen aan de rand van het bos. De jager heeft de vos ook echt zien lopen hier. En toen leefde zij niet meer....... Ik doe dus zo veel mogelijk het hok dicht. Gewoon met zo'n val luikje.
Ik lees het nu ook. Sjips zeg. Binnen een half uurtje gaan de dames sowieso op stok en gaat het luikje vanzelf dicht, dus daarvoor ga ik ze niet weer vangen en in de stal zetten. Morgenvroeg maar weer met de dames gaan slepen en op en neer lopen voor een paar dagen. Gelukkig laten ze zich heel goed pakken. Ik durf ze 's nachts echt niet in de stal te laten, je weet nooit of een rat of ander beest daar zou gaan huishouden.
Misschien toch maar een provisorisch hokje maken of een goedkoopje kopen, dat in de stal 's nachts wel gewoon dicht kan. Zal de laatste keer wel niet zijn dat ze binnen moeten blijven. Is misschien weertechnisch zelfs af en toe nog wel eens fijn om ze even binnen te kunnen laten.
Jeetje, irritant! Net nu mijn kipjes veel moeten lopen (genezende kalkpoten) en onder behandeling van DA staan. Dan de druppels ivermectine zelf maar ophalen en af en toe een uurtje steggelen (los).
Vervelend voor de sector, verschrikkelijk voor de betrokkenen.
De ren van mijn kippenhok is overdekt en aan 3 kanten dicht. Mijn krieltjes hebben dus gelukkig wel de mogelijkheid te scharrelen. Één van mijn krieltjes is sinds vandaag druk bezig het nachthok op stelten te zetten. Ze graaft zich een ons in de bodembedekking. Hoewel ze al vrij tam was, is ze nu enorm aanhankelijk en komt ze direct aanvliegen als ik eraan kom. Ze stort zich nog net niet in mijn armen. Ik weet dat ze tegen de leg aan zitten. Zou dat dit gedrag verklaren?
Geen idee. Het klinkt wel grappig Geef haar de knuffels maar waar ze behoefte aan schijnt te hebben Ik ben blij dat mijn grote kippen niet zo aanhankelijk zijn vlak voor de leg...had ik vijf van die joekels in mijn nek
Vanmorgen de kippies maar weer overgejaagd naar de paardenstal. Voor de nacht laat ik ze er nu in zitten, in de hoop dat geen marter langs komt, want die kan waarschijnlijk wel door de tralies heen. Aangezien ik pas met het donker thuis kwam, kon ik ze niet meer terugjagen naar hun hok, want ze lagen al allemaal te slapen in het stro.
Antheman
Geplaatst: 21-11-14 21:33
Ik baal er echt van. De commerciële dierensector bakt er niets van. De kippen op de getroffen boerderijen konden niet naar buiten. Die proppen al die kippen bij elkaar en proppen ze vol met anti-biotica. De boeren moeten eens leren naar zichzelf te kijken ipv direct naar de natuur, de wilde vogels, te wijzen.
Wij als particulier zijn hier de dupe van. Ik heb gelukkig een groot nachtverblijf. Ik heb geen ren. Mijn kippen lopen normaal gesproken over mijn erf. Nu dus niet. Ik heb de hele middag gewerkt om de stal kippenproof te maken om ze nog meer bewegingsruimte te geven. Een stalwand kreeg een mobiel kippengaas ervoor en we hebben een verbrede deur gemaakt. Helaas krijgen de kippen zo geen direct zonlicht op hun veren.
anneliesdj
Geplaatst: 22-11-14 00:03
Maar is er nu weer een ophokplicht? Want ik hoor ze nu wel weer over een nieuw vervoersverbod, maar er wordt niets gezegd over een ophokplicht, ook niet bij het journaal vanavond.
Ha! Het knuffelen heeft geholpen. Vandaag de eerste 2 eitjes gevonden. De oudste hen heeft als eerste eentje gelegd. Één van de jongere hennen volgde het voorbeeld. Aan hun gekakel naderhand te horen zijn ze maar wat trots op zichzelf. Leuk om te zien. Had niet verwacht dat kippen zo gezellig konden zijn.