Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:49

Ik lees hier al een poosje mee en sommige mensen hebben echt leuke en aparte huisdieren :)
Zelf heb ik doodnormale ratjes en een naaktrat, en sinds kort een baardagame.

En Beau is namelijk best een ongewone baardagame want hij heeft dwerggroei.
Hij is nu 4 maanden oud en past nog op een vinger. Geslacht is overigens nog onbekend.
Hij lag toen ik hem op kwam halen met zijn broer/zus van even oud en hij past er echt dik 4 a 5 keer nog in. Gaan hem nu lekker voeren en kijken wel hoe groot hij nog kan worden.

Afbeelding

Polivy

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:53

Aggos, wat zijn ze toch geweldig als ze zo klein zijn :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:02

Vind een slangenbeet niet echt heel pijnlijk maar dat wurgen lijkt me wel veel enger :=
Ben ook wel eens gebeten door een rat dat vond ik pijnlijker :P

Dankje RP! Ik doelde idd op die aluminium kooien. Zien er mooi uit. Het kriebelt al langere tijd zo om weer ratjes te nemen. Enige wat me echt tegenhoudt is de geur. En ze worden niet zo oud dat is jammer maar ze zijn zo leuk...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:03

Nog een foto van vorige week ofzo. Komen we thuis, liggen die Harry's van ons er weer heerlijk bij :') Koek weer heerlijk op z'n charmanst op het uiteinde van de stok (sowieso al apart :D) en Bert gebruikt 'm gewoon als matras _O-
Afbeelding

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:18

chinchilla vaders blijven normaal altijd bij het vrouwtje en hun jongen tot 8 weken oud. Het nadeel is alleen dat het vrouwtje weer gedekt kan worden.

mijn chinchilla bokjes bleven er altijd bij en ging altijd goed. nog nooit problemen gehad. Als ik merk dat het vrouwtje drachtig is van een bok dan castreer ik het bokje als in haar zwangerschap. zodat herdekking niet de kans kan krijgen. Ik ga mijn bokje trouwens voor de nieuwe regels castreren omdat ik een twee oudere fokdieren heb. bokje is 7 en vrouwtje is 5 jaar. ze komen bij een grote fokker vandaan. Dus als ze gedekt word is het mazzel om jonkies mee te maken voor de laatste keer. in april word het mannetje uiterlijk gecastreerd. En dat is eigenlijk omdat er violet baby's uit kunnen komen niet heel bijzonder qua kleur maar ik vind het prachtig. wil dan max 4 dieren houden in totaal. dus hoop op een klein nestje.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:20

cherell0 schreef:
Humus is het verterende blad/hout en beestje op de bovengrond van het bos ( niet te vergelijken met compost)
Het schijnt goed vocht vast te houden , binnen kort weet ik meer gezien ik het besteld heb voor m'n miljoen poot .

Wat balen lw en Tessa :(

Mooie boa <3

Als je even zou willen weten hoe het bevalt? Zou tof zijn :j

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:01

Met chincilla's heb ik geen ervaring, onze slang zit ook op reptibark.

gisteren deed ons baardje echt raar, ik ben een beetje ongerust!
normaal als het licht uit gaat, stormt hij naar zijn struikje en valt als een blok in slaap.
Gisteren zat hij na 15 min nog steeds beneden, wij kijken wat er aan de hand was en hij probeerde omhoog te klimmen naar zijn struikje en viel steeds achterover!
ook liep hij raar, hij was precies zijn evenwicht kwijt...
We hebben hem genomen en zagen dat er een stukje zand in zijn oog zat, uitgehaald en in zijn struikje gehangen. deze morgen hing hij er nog (normaal komt hij naar zijn baskplaats als het licht aangaat), dus hem op zijn baskplaats gezet, uurtje gewacht, eten gegeven (wou weer niet eten, gisterenavond ook al niet en gisterenochtend maar 2 krekeltjes.
Of hij nog moeite heeft met klimmen weet ik niet, ik heb hem maar gewoon laten zitten omdat ik hem niet in de stress wil jagen....

Mijn vriend zei wel dat hij hem gisteren zien vallen heeft, hij wou van de ene tak naar de andere springen en is op zijn rug gevallen, zou hij hem hebben pijn gedaan en daarom evenwichtstoornis??

ben zo benieuwd naar deze avond! hoe het met hem is... morgen ga ik naar de reptielenwinkel om een muis voor onze slang en ga gelijk wat andere insectsoorten meebrengen voor ons baardje.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:11

klink niet goed inderdaad voor je baardje heb dat nog nooit gezien. misschien kalk te weinig geef je dat ook aan hem of haar?

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:12

hij krijgt reptivite en ook kalk... (sepia)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:36

Dan moet dat goed zijn. vind het gek van de spierslapte, waar heb je hem gekocht? zou namelijk terug gaan. want zo hoort een kleintje niet te doen. neem aan dat de temperatuur ook goed is. en dat hij niet opeens in winterrust is. hoelang geef je hem licht? en wat voor lampen heb je en welk watt.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:40

Bij een reptielenwinkel in de buurt, raar he? Temperatuur enzo zit goed.
Zou het van te vallen kunnen zijn? Of van dat stukje zand in zijn oog? Hebben we er trouwens uitgehaald met vochtig wattenstaafje...
En dan eetproblemen... Morgen moet ik toch in de winkel zijn om een muis te gaan halen, ik vraag het daar...

Edit: 12 u licht per dag. Warmtelamp 60 watt en iv lamp momenteel repti glo... Die is niet goed, heb ik op een ander forum gehoord dus andere lamp is besteld...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:51

oke maar ook niet zo slecht dat je baardje gaat vallen of zo.
zou inderdaad terug gaan, want dit is wel zorgewekkend ook het slechte eten.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:42

Citaat:
Ik moet vanwege inkrimpen een paar regiussen wegdoen.
het gaat om een meerdere dieren en foto's kun je altijd in pb krijgen ;)
ze gaan hier weg met overdrachtpapieren en papieren waarin wordt bijgehouden wanneer vervelt/wanneer gegeten en gewicht. zodat je gewoon kan zien of het diertje in orde is, hoe snel meneer/madam gegroeid is etc.
het betreft 1 dame (axanthic) en man (cinnamon) -> allebei van dit jaar
en een volwassen kweekklaar man. (is volgens mij een pastel.. moet ik even mijn vriend vragen voor wat er precies inzit haha)
de prijzen kunnen over pb, zijn niet hoog( wilde gewoon een goed huis) maar wel realistisch :)

(kevin, de vriend :P) dit keer aan het woord haha. Om het even goed weer te geven, dit zijn dus de juiste Morph benamingen en info.

De 0.1 Spider Axanthic is van September 2013, 2x verveld ondertussen en weegt nu 225Gr.
Afbeelding

De 1.0 Pastel het. Axanthic is van Augustus 2010, sinds hij hier is (4 a 5 maanden) 2x verveld en weegt nu 1280Gr.
Afbeelding

De 1.0 Cinnamon is van Augustus 2013, 2x verveld en weegt nu 255Gr.
Afbeelding

Mijn voorkeur gaat er naar uit om het Axanthic koppel samen te verkopen en de Cinnamon aan te houden. Heb nog een mooie spider dame liggen waar ik die eventueel mee kan combineren. Een het. Axanthic op een niet axanthic zetten vind ik persoonlijk zonde van de genen. Een goed bod naar waarde van de slangen is altijd welkom!

groetjes
kevin
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 30-01-14 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:49

vind ze prachtig en wat een foto's jeetje wat goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:51

Hebben :oo

Baal gewoon dat ik maar 3 terra's kwijt kan op mijn kamer :(

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:52

Dankje :D! Is 1 van de "bij" hobby's. beetje aankloten met de Canon Eos 600D :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:54

Ben bang dat als ik op mijzelf woon dat er wel veel meer slangen bij komen :') En dat ik er ook mee ga kweken. Maar nu kan dat echt niet helaas :(

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:25

Mooie slangen! Die eerste vind ik mooi :D

Pas wel op je mag niet met 2 mensen op 1 account/iemand anders op je account laten zou een beetje banketstaaf zijn als je daarvoor een ban krijgt ;)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:45

zelfde huis, zelfde wifi, zelfde IP.... ga er toch niet van uit dat als er even gesproken wordt vanuit iemand anders om mezelf te corrigeren dat er dan een ban zou volgen?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:22

Lies_Niek , dat zou zo mijn tango kunnen zijn ... Even oud even klein :wow:

Tessa , als ik het heb laat ik het weten ( dit zal rond 8 feb. Zijn)

Sharitje , klinkt als zenuw schade ... Iig iets aan doen eventueel langs een reptiel da of terug naar de dierenwinkel.

Ooooo die slangen :') zo niet eerlijk . vooral de 1e & 3e <3

Koek en Bert , heerlijk stel <3

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:34

@Cherell, Die heeft ook een groei-achterstand? Beau zijn ouders zijn namelijk gewoon normale baardagamen. Vaders is trouwens echt een prachtbeest met rood en zijn moeder heeft oranje. Heb hem gratis mogen ophalen omdat hij dus die groei-achterstand heeft. Op het moment is Beau bruin/beige maar ik zie al rood tevoorschijn komen bij zijn koppie. Heel veel mensen denken trouwens dat het een speelgoedje is vanwege zijn formaat :=

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:39

Ik heb hem van een Duitser op de beurs , hij zou een normale baard moeten zijn .

De linkse is rango 15 cm 4 mnd , rechts nieuwe 18 cm 3 mnd .
Afbeelding

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:52

Bij deze maar eens een filmpje van mijn sugar gliders <3 Stitch die aan het genieten is van een meelwormpje (of twee meelwormpjes tegelijk, multitasken :j := )

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:59

<3 zo lief om te zien

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:55

Mooi heh := hapje van de ene meelworm, hapje van de andere meelworm :D