Je weet het nu wel zei je net nog, dus denk niet dat ik nog eens hoef te herhalen wat het probleem is, die lijkt me vrij duidelijk..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MirandaNH schreef:Als je je ratje steeds mee gaat nemen naar andere ratjes, en hem er dan steeds bij weg haalt.. zal die zich alleen maar ongelukkiger gaan voelen..
Je kan toch echt het beste 2 nemen meid. Je zal zien dat je kerel zich veel gelukkiger voelt. Hoeft ie niet alleen te spelen, slapen, eten, dingen onderzoeken etc. Als je 1 ratje neemt zal die algauw wegkwijnen. We zeggen dit niet om je te pesten maar omdat iedereen hier er ervaring in heeft en weet hoe belangrijk het juist is om niet 1 nemen maar in ieder geval 2Neem het nou echt maar aan van ons.
Ik heb een rattenopvang gehad en telkens als ik 1 ratje binnen kreeg die nooit anderen gezien had werd juist zó gigantisch blij als ik hem bij anderen in zette. Echt waar meid, dat is het allerbeste voor je aankomende kereltje
MirandaNH schreef:Ahh mooi dat je er 2 mag waarschijnlijk! Echt het is beter voor ze hoor meid, je ratje zal zich echt veel beter voelen met een speel/slaap maatje! En ratjes leren ook veel van elkaar, dus het is echt een win situatie voor je aankomende kereltje als je een maatje voor hem er bij mag! En het is toch ook veel leuker om naar 2 te kijken dan naar 1ratjes zijn gewoon super leuk om ze te zien als ze met elkaar spelen en zo lief bij elkaar liggen te slapen!
Beide kooien zijn voor zover ik kan zien (mijn pc laad niet alles) prima geschikt voor 2 hoor.
MirandaNH schreef:Kijk maar eens op deze website: http://ratten.nl/ hier kan je heel veel over ze leren, staan handige tips en er staat als het goed is ook op hoe groot de kooi minimaal moet zijn voor 2 ratjes. Erg leerzame site is dit
MirandaNH schreef:Laat je moeder anders mee lezen op die site die ik net gaf. Staat ook op dat het erg belangrijk is om niet 1 ratje te nemen. Misschien verandert ze dan wel van gedachten! Hihi ik weet het ook hoor van vroeger, mocht ik ook nooit 2.. deed het altijd stiekum, ze keek toch nooit in de kooi: was er veel ste bang voor.. totdat ze beide waren ontsnapt en bij haar op de slaapkamer liepen hahaha toen kwam ze erachter maarja toen had ik ze alIk hoop dat het je lukt om je moeder over te halen! Het is echt zo belangrijk om 2 te nemen ipv 1 ! Maar laat haar maar eens meelezen op die site, misschien begrijpt ze het dan wel
Haflinger15 schreef:duidelijk dat ik er dus 1 neem en ik denk dat ik hier maar niks meer post want krijg toch allemaal slechte reactie's!
paarden staat ook zo vaak alleen(kuddedier???)
en dan is het oow een geitje is ook goed nou dan is 3 x in de week contact met andere ratten beter als niks.