Dierenartskosten zijn echt niet normaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Dierenartskosten zijn echt niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 16:32

Sterkte Purny! :(:)

Ik heb even een grafiek uit het artikel gekopieerd voor de mensen die het niet konden lezen.
Zweden staat op 14% duurder, Noorwegen 46% en Zwitserland 63% :=
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 16:37

MyWishMax schreef:
BeFunny schreef:
Jij benoemd dat dat niet zo standaard is. Ik vind het net zo standaard als bij mensen. Zelf ga ik zelden naar de tandarts maar als er iets is dan ga je wel en dat is met je hond niet anders.

Als er wat mis is, ja. En niet standaard voor elke hond of kat, laat staan elk jaar. Het wordt elk jaar gecontroleerd, maar reinigen is nooit nodig geweest. Die controle vind ik standaard, ja, het reinigen niet. Iets standaards is wat elk jaar of periode terugkomt bij elk dier, zoals een enting als je niet titert. Ik zie dus hele andere dingen als standaard.

BeFunny schreef:
Wij verschillen op sommige vlakken echt van mening.
Ik laat niet jaarlijks vaccineren en ik titer ook niet. Dat is voor mij niet standaard ;) Jaarlijks gebitsreiniging ook niet. Maar dat kan voor iemand anders bij een hond met een slecht gebit bijv anders zijn. En dat hoeft niet te betekenen dat een hond geen goede voeding of snacks krijgt.

Standaard is gewoon dat je je dieren de zorg geeft die ze nodig hebben. En daar kunnen de meningen over verschillen. Maar dat is voor mij standaard.

Dan kan je blijkbaar niet zo goed lezen en vergeet je ook wat je zelf schrijft, jij bent degene die over standaard begint bij gebitsreiniging. Ik juist niet, ik zeg juist dat dat niet standaard is en alleen als er last is :+

Nogal vage conclusie om dan te gaan roepen dat anderen een dier niet de zorg geven die nodig is als je zelf dus iets anders zegt als in een vorig bericht. Mijn dieren komen niks te kort hoor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 16:37

Jeetje Purny, sterkte :(:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 16:48

BeFunny schreef:
Wij verschillen op sommige vlakken echt van mening.
Ik laat niet jaarlijks vaccineren en ik titer ook niet. Dat is voor mij niet standaard ;) Jaarlijks gebitsreiniging ook niet. Maar dat kan voor iemand anders bij een hond met een slecht gebit bijv anders zijn. En dat hoeft niet te betekenen dat een hond geen goede voeding of snacks krijgt.

Standaard is gewoon dat je je dieren de zorg geeft die ze nodig hebben. En daar kunnen de meningen over verschillen. Maar dat is voor mij standaard.

MyWishMax schreef:
Dan kan je blijkbaar niet zo goed lezen en vergeet je ook wat je zelf schrijft, jij bent degene die over standaard begint bij gebitsreiniging. Ik juist niet, ik zeg juist dat dat niet standaard is en alleen als er last is :+

Nogal vage conclusie om dan te gaan roepen dat anderen een dier niet de zorg geven die nodig is als je zelf dus iets anders zegt als in een vorig bericht. Mijn dieren komen niks te kort hoor.

Wie zegt dat laatste dan, dat iemand een dier de juiste zorg niet geeft?

Ik zegt dat een gebitsreiniging bij dieren voor mij net zo standaard is als bij mensen. Standaard hoeft niet te betekenen jaarlijks. Dat is iets wat jij daar van maakt.

Voor iemand anders kan die jaarlijkse gebitsreiniging wel standaard zijn als bijv een hond een slecht gebit heeft. Dat hoeft niks te maken te hebben met voer of snacks. Als je zelf een slecht gebit hebt ga je ook standaard vaker naar de tandarts.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 16:56

purny schreef:
Ik heb helaas vanmorgen mijn kat in moeten laten slapen. Rekening krijg ik nog maar heb wel de rekening van de crematie binnen. Individueel en een asbus 310 euro.

Wat erg purny. En wat een pech heb je met haar gehad. Je hebt je best gedaan. Veel sterkte.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:24

Cayenne schreef:
Sterkte Purny! :(:)

Ik heb even een grafiek uit het artikel gekopieerd voor de mensen die het niet konden lezen.
Zweden staat op 14% duurder, Noorwegen 46% en Zwitserland 63% :=
[ [url=m/yFYUGB.png]Afbeelding[/url] ]

Er zijn ook cijfers te vinden die aantonen dat Zweden 24 procent duurder is.

De officiële cijfers zeggen echter dat Zweden in het algemeen 6procent duurder is dan Nl en België.
De prijs voor Alcohol is flink duurder. En er zullen vast andere dingen zijn die wat duurder zijn. Ik heb er afgelopen zomer niks meer van gemerkt. Wij kopen ook geen alcohol. Reizen met OV is een stuk goedkoper. Uit eten is gelijkwaardig aan hier. Koffie drinken met een stukje appeltaart de prijs is vergelijkbaar.

Dat was 5 jaar geleden echt heeel anders omdat hier alles een stuk goedkoper was.

Maar veel verse groenten zijn bijv goedkoper in Zweden. Al is er wel minder keus. Bij vlees is het net wat je koopt vaak hebben ze daar goeie slagers en goed vlees is duurder dan dat vlees wat wij hebben. Maar ze hebben ook veel diepvriesvlees.

Je hoeft in Zweden als je boodschappen gaat doen niet duurder uit te zijn als in NL. En ze hebben ook gewoon een lidl.

https://visitsweden.nl/over-zweden/prijsniveau-zweden/

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 08:29

Jessix schreef:
Prijsvergelijking kan zeker de moeite waard zijn maar ik hecht me ook wel aan een vaste persoon of team. Wel heel fijn als je een goede dierenarts hebt getroffen die jou en je dieren goed kent. Die ook weet wat jouw situatie is en wat je eventueel zelf kan doen.

Ik vind het dan weer banketstaaf om voor de entingen naar de goedkoopste te gaan.

Nee ik bedoel ook niet per behandeling, ik hecht ook waarde aan een vast team en waar ze mijn hond kennen. (Zeker omdat hij wat schuw kan zijn bij de dierenarts) Maar toen de kliniek waar ik zat bij castratie enorm veel scheelde ben ik geswitchd, gewoon in zijn geheel van dierenarts geswitchd naar een over all wat goedkopere praktijk. Daar kom ik nu voor alles :j

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 08:34

BeFunny schreef:
noox schreef:
Het is het echt waard om dierenartsen te vergelijken qua prijzen. Dierenarts waar ik eerst zat rekende over een bepaald pakje voor na de castratie €5 meer dan een dierenarts in een dorp vlakbij. Dat telde met consulten en medicatie flink op.
Daarnaast wordt inderdaad helaas alles gewoon heel duur… Voor mij een overweging om hierna misschien geen grotere hond meer te nemen.

Kleine hond is vaak kwa dierenarts kosten duurder :j

Ja? Alsin, mini poedel vs duitse herder? Of bedoel je dan meer chihuahua vs border collie? Qua formaten :)
Mijn hond nu weegt 17 kg, dus ook al niet erg groot hoor. En ik ben op dit moment student, dus sowieso al niet zo breed in het geld :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 09:55

Duitse doggen zijn in mijn ervaring niet bepaald goedkoop wat betreft dierenarts kosten... :')

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:43

Nou idd mijn sint bernard is ook verre van goedkoop hoor, narcose en dat soort dingen en eigenlijk alles qua medicatie is iets meer als gemiddeld hahaha, maar ja, dus die vlag gaat niet op helaas...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:56

Ik was gisteren op puppy consult voor de 9 weken enting. Dat kwam op € 117,- uit, ook wel inclusief druppels tegen kennelhoest. Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren dat het een keer onder de € 100,- bleef. Over 3 weken mogen we weer.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:59

noox schreef:
Jessix schreef:
Prijsvergelijking kan zeker de moeite waard zijn maar ik hecht me ook wel aan een vaste persoon of team. Wel heel fijn als je een goede dierenarts hebt getroffen die jou en je dieren goed kent. Die ook weet wat jouw situatie is en wat je eventueel zelf kan doen.

Ik vind het dan weer banketstaaf om voor de entingen naar de goedkoopste te gaan.

Nee ik bedoel ook niet per behandeling, ik hecht ook waarde aan een vast team en waar ze mijn hond kennen. (Zeker omdat hij wat schuw kan zijn bij de dierenarts) Maar toen de kliniek waar ik zat bij castratie enorm veel scheelde ben ik geswitchd, gewoon in zijn geheel van dierenarts geswitchd naar een over all wat goedkopere praktijk. Daar kom ik nu voor alles :j

Ah zo! Ja dat snap ik wel. Toen mijn dierenarts met pensioen ging heb ik ook wel wat onderzoek gedaan. Nu heb ik niet de goedkoopste, maar ben wel tevreden over ze en ze zitten in mijn eigen woonplaats. Dat laatste vind ik ook wel fijn.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:06

Jessix schreef:
Ik was gisteren op puppy consult voor de 9 weken enting. Dat kwam op € 117,- uit, ook wel inclusief druppels tegen kennelhoest. Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren dat het een keer onder de € 100,- bleef. Over 3 weken mogen we weer.

Echt! Oh ik heb bij ons voor precies hetzelfde 74,95 betaald

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:10

Bo_Y schreef:
Jessix schreef:

Welke regio?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:12

BarbaraNova schreef:
Nou idd mijn sint bernard is ook verre van goedkoop hoor, narcose en dat soort dingen en eigenlijk alles qua medicatie is iets meer als gemiddeld hahaha, maar ja, dus die vlag gaat niet op helaas...

Dat klopt ook. Extreme rassen zijn ook weer duurder.

Maar een laten we zeggen normaal formaat hond is doorgaans goedkoper dan kleine hondjes kwa dierenarts kosten. Dat zit hem ook in de keuze voor andere narcose o.a. neem bijv een sterrilisatie dat kon vroeger bij een kleine hond best goedkoop daar betaal ik nu over de 600 voor. En daarbij is het meeste voor de narcose.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:15

Drenthe, Assen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:25

Ik kreeg vandaag ook de dierenartsrekening binnen van een Einschuss-been. DA is 1 x geweest, intraveneuze antibiotica, 4 x Sulfatrim en een flesje Novacam. Wie het weet mag het zeggen …

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:33

Ehhh 450 euro

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:40

Bo_Y schreef:
Jessix schreef:

En ik gisteren 77.50 voor enten en kennelhoes.
En een andere pup alleen enten 45 euro.

Regio Brabant.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:52

Bo_Y schreef:
Drenthe, Assen

Ja ik heb wel eens eerder prijzen vergeleken op bokt. Hier in midden Nederland / Utrechtse Heuvelrug scheelt het maar zo een paar tientjes.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 14:17

BarbaraNova schreef:
Ehhh 450 euro

€ 280,- . Ik had zelf na de berichten hier op 400,- gerekend dus het valt weer ‘mee’.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 14:47

Fitzroy schreef:
BarbaraNova schreef:
Ehhh 450 euro

€ 280,- . Ik had zelf na de berichten hier op 400,- gerekend dus het valt weer ‘mee’.

Ja. Voor mijn verzorgpaard moest eens de da komen bedrag totaal was 375. Ik was toevallig die dag met de kat naar da geweest en was bijna 700 kwijt.

Ik vind dat wel bizar. De da was op een vrijdag avond bij het paard van 20:00 tot 22:30. Heeft wat met de keel moeten schrapen en water erin spuiten. Medicatie toegediend tegen pijn er zat iets in de keel wat er maar niet uit kwam.
En met de kat zijn we gewoon tijdens spreekuur langs geweest. Is wel een foto gemaakt. Maar vond kwa bedrag wat je krijgt (dat komt in plaats van dat je erheen moet en is twee en half uur bezig) met de kat stonden we binnen we binnen 3 kwartier weer buiten. Dat best gek.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 16:11

Fitzroy schreef:
BarbaraNova schreef:
Ehhh 450 euro

Nou dat valt idd mee, ik had vier dagen dierenziekenhuis, 1 x onder een roesje gespoeld en dan laxeer en parafine enz en moest 2250 aftikken....t wordt nu iets schraler met kerst :Y)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 16:27

Wat ik echt erg vinden dat niet ieder dier goede zorg krijgt vanwege de kosten. Ik ken een vrouw die had een kat en die kwam kruipend na een paar dagen weg geweest te zijn weer thuis. Ze vroeg aan mij kan ik metacam geven dat heb ik hier nog staan. Ik gaf als adviesraad naar de dierenarts, ja hallo weet je wat dat kost zo veel geld heb ik niet. Uiteindelijk zijn ze na een week toch gegaan maar hij was er heel erg aan toe, hij werd meteen ingeslapen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 16:35

Ik schrik vooral ook van de prijsverschillen. Voor een aankoopkeuring betaalde ik bij de een €850,-. Bij een ander €860,-. Bij de volgende €1200,- en bij nummer 4 zou ik €1600,- betalen, bij de laatste werd dan ook het bloedtrekken apart gerekend van de klinische keuring.. Ik vind de bedragen zo ver uit elkaar liggen..