Ik heb even een grafiek uit het artikel gekopieerd voor de mensen die het niet konden lezen.
Zweden staat op 14% duurder, Noorwegen 46% en Zwitserland 63%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:BeFunny schreef:Jij benoemd dat dat niet zo standaard is. Ik vind het net zo standaard als bij mensen. Zelf ga ik zelden naar de tandarts maar als er iets is dan ga je wel en dat is met je hond niet anders.
Als er wat mis is, ja. En niet standaard voor elke hond of kat, laat staan elk jaar. Het wordt elk jaar gecontroleerd, maar reinigen is nooit nodig geweest. Die controle vind ik standaard, ja, het reinigen niet. Iets standaards is wat elk jaar of periode terugkomt bij elk dier, zoals een enting als je niet titert. Ik zie dus hele andere dingen als standaard.
BeFunny schreef:Wij verschillen op sommige vlakken echt van mening.
Ik laat niet jaarlijks vaccineren en ik titer ook niet. Dat is voor mij niet standaardJaarlijks gebitsreiniging ook niet. Maar dat kan voor iemand anders bij een hond met een slecht gebit bijv anders zijn. En dat hoeft niet te betekenen dat een hond geen goede voeding of snacks krijgt.
Standaard is gewoon dat je je dieren de zorg geeft die ze nodig hebben. En daar kunnen de meningen over verschillen. Maar dat is voor mij standaard.
BeFunny schreef:Wij verschillen op sommige vlakken echt van mening.
Ik laat niet jaarlijks vaccineren en ik titer ook niet. Dat is voor mij niet standaardJaarlijks gebitsreiniging ook niet. Maar dat kan voor iemand anders bij een hond met een slecht gebit bijv anders zijn. En dat hoeft niet te betekenen dat een hond geen goede voeding of snacks krijgt.
Standaard is gewoon dat je je dieren de zorg geeft die ze nodig hebben. En daar kunnen de meningen over verschillen. Maar dat is voor mij standaard.
MyWishMax schreef:Dan kan je blijkbaar niet zo goed lezen en vergeet je ook wat je zelf schrijft, jij bent degene die over standaard begint bij gebitsreiniging. Ik juist niet, ik zeg juist dat dat niet standaard is en alleen als er last is
Nogal vage conclusie om dan te gaan roepen dat anderen een dier niet de zorg geven die nodig is als je zelf dus iets anders zegt als in een vorig bericht. Mijn dieren komen niks te kort hoor.
Cayenne schreef:Sterkte Purny!
Ik heb even een grafiek uit het artikel gekopieerd voor de mensen die het niet konden lezen.
Zweden staat op 14% duurder, Noorwegen 46% en Zwitserland 63%![]()
[ [url=m/yFYUGB.png]Afbeelding[/url] ]
Jessix schreef:Prijsvergelijking kan zeker de moeite waard zijn maar ik hecht me ook wel aan een vaste persoon of team. Wel heel fijn als je een goede dierenarts hebt getroffen die jou en je dieren goed kent. Die ook weet wat jouw situatie is en wat je eventueel zelf kan doen.
Ik vind het dan weer banketstaaf om voor de entingen naar de goedkoopste te gaan.
BeFunny schreef:noox schreef:Het is het echt waard om dierenartsen te vergelijken qua prijzen. Dierenarts waar ik eerst zat rekende over een bepaald pakje voor na de castratie €5 meer dan een dierenarts in een dorp vlakbij. Dat telde met consulten en medicatie flink op.
Daarnaast wordt inderdaad helaas alles gewoon heel duur… Voor mij een overweging om hierna misschien geen grotere hond meer te nemen.
Kleine hond is vaak kwa dierenarts kosten duurder
noox schreef:Jessix schreef:Prijsvergelijking kan zeker de moeite waard zijn maar ik hecht me ook wel aan een vaste persoon of team. Wel heel fijn als je een goede dierenarts hebt getroffen die jou en je dieren goed kent. Die ook weet wat jouw situatie is en wat je eventueel zelf kan doen.
Ik vind het dan weer banketstaaf om voor de entingen naar de goedkoopste te gaan.
Nee ik bedoel ook niet per behandeling, ik hecht ook waarde aan een vast team en waar ze mijn hond kennen. (Zeker omdat hij wat schuw kan zijn bij de dierenarts) Maar toen de kliniek waar ik zat bij castratie enorm veel scheelde ben ik geswitchd, gewoon in zijn geheel van dierenarts geswitchd naar een over all wat goedkopere praktijk. Daar kom ik nu voor alles
Jessix schreef:Ik was gisteren op puppy consult voor de 9 weken enting. Dat kwam op € 117,- uit, ook wel inclusief druppels tegen kennelhoest. Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren dat het een keer onder de € 100,- bleef. Over 3 weken mogen we weer.
Bo_Y schreef:Jessix schreef:Ik was gisteren op puppy consult voor de 9 weken enting. Dat kwam op € 117,- uit, ook wel inclusief druppels tegen kennelhoest. Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren dat het een keer onder de € 100,- bleef. Over 3 weken mogen we weer.
Echt! Oh ik heb bij ons voor precies hetzelfde 74,95 betaald
BarbaraNova schreef:Nou idd mijn sint bernard is ook verre van goedkoop hoor, narcose en dat soort dingen en eigenlijk alles qua medicatie is iets meer als gemiddeld hahaha, maar ja, dus die vlag gaat niet op helaas...
Bo_Y schreef:Jessix schreef:Ik was gisteren op puppy consult voor de 9 weken enting. Dat kwam op € 117,- uit, ook wel inclusief druppels tegen kennelhoest. Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren dat het een keer onder de € 100,- bleef. Over 3 weken mogen we weer.
Echt! Oh ik heb bij ons voor precies hetzelfde 74,95 betaald
Fitzroy schreef:BarbaraNova schreef:Ehhh 450 euro
€ 280,- . Ik had zelf na de berichten hier op 400,- gerekend dus het valt weer ‘mee’.
Fitzroy schreef:BarbaraNova schreef:Ehhh 450 euro
€ 280,- . Ik had zelf na de berichten hier op 400,- gerekend dus het valt weer ‘mee’.