Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:35

xLaraaj schreef:
Oh ok nog nooit van gehoord! En mag ik vragen waarom double doodle? :)

Papa is Double doodle, mama is poedel.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:46

xLaraaj schreef:
Oshaa: echt niet jaloers op de sneeuw, niet jaloers, niet jaloers… :o :')

Het is leuk voor even, daarna is het vooral onhandig! Het is nogal glad overal en het is ook flink oppassen voor zout. En koud! Het is nu 12 uur 's middags en het is -12.

Daarom maar even naar de petstore geweest. Wilde zowiezo een rubberkauw ding hebben, als alternatief voor de drinkfles van mijn man ;) . Natuurlijk met van alles en nogwat teruggekomen. Ook nog even gezellig bij de kleine dieren gekeken, meteen een goede oefening. En heel hard ingezet op andere honden (er zijn daar altijd wel een aantal) gewoon negeren of als 'non-event' zien. Dat was (is) bij Beer altijd de uitdaging geweest, dus ben er nu extra op een het letten bij haar.

Afbeelding

Indi_Vito

Geen idee hoe je het doet! Ik vind 1 pup al behoorlijk vermoeiend _/-\o_

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:55

Oshaa schreef:
xLaraaj schreef:
Oshaa: echt niet jaloers op de sneeuw, niet jaloers, niet jaloers… :o :')

Het is leuk voor even, daarna is het vooral onhandig! Het is nogal glad overal en het is ook flink oppassen voor zout. En koud! Het is nu 12 uur 's middags en het is -12.

Daarom maar even naar de petstore geweest. Wilde zowiezo een rubberkauw ding hebben, als alternatief voor de drinkfles van mijn man ;) . Natuurlijk met van alles en nogwat teruggekomen. Ook nog even gezellig bij de kleine dieren gekeken, meteen een goede oefening. En heel hard ingezet op andere honden (er zijn daar altijd wel een aantal) gewoon negeren of als 'non-event' zien. Dat was (is) bij Beer altijd de uitdaging geweest, dus ben er nu extra op een het letten bij haar.

[ [url=m/kTJdTc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Indi_Vito

Geen idee hoe je het doet! Ik vind 1 pup al behoorlijk vermoeiend _/-\o_

Oh wat een dot! Net een rendier maar dan in hond vorm haha.

En hoe we het doen? Veel tijd hebben, genieten nu ze er nog zijn. Als fokker er voor zorgen dat we rond week 4 beginnen met zindelijkheid, en dat scheelt gewoon al heel veel!
En had ik al gezegd, genieten?

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:03

Ik vind 1 pup ook wel echt genoeg hoor. Zelf 1x een nestje gehad van 7 pups maar nooit meer.
Ben geen held om ze na alle tijd die je erin steekt ze weg te moeten 'geven'. :=

Vandaag 3e les van de puppycursus gehad en mannetje heeft heel knap gewerkt!

Afbeelding

En groeit met de dag :')

xLaraaj

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:06

Ik vind kelpies zo leuk <3

Ik snap nu het gegeven double doodle maar ik vroeg het meer van: waarom deze kruising?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 08:16

Hier ook een kelpie fan <3

Wij wilden een hond die in de fietsmand zou passen, anders was het zeker een kelpie geworden!

(of Jimi uiteindelijk klein genoeg blijft is natuurlijk ook een kleine gok, maar ik zag zijn foto en was verliefd :'))

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 08:28

Ik heb naast mijn kelpie nog 2 mechelaars. Maar volgende word zeker weten weer een kelpie.

Hij is gewoon leuk in alles :D

Afbeelding

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:24

Ik vind Layla zo leuk!

Wij deden Puck altijd op hetzelfde tijdstip in de bench. Dit was haar ‘middagdutje’ heeft ons echt heel erg geholpen. Denk dat we dit tot 10 maand hebben vol gehouden.
Het was dan ook geen opsluiten maar echt en een dutje doen.
Kauwen wou ze nooit en nog steeds niet in de bench.
Wij hebben wel altijd haar in het donker gezet met een hoes er over zodat ze geen andere prikkels kreeg.

Als het kon zou ik zo weer een Puck kruising nemen. Het stoere van een stafford maar kleiner.

Afbeelding

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:21

Ik heb zelf nog een soort puppy (vorige maand 1 jaar geworden). Dan vind ik het ook wel leuk om daar een fotootje van te laten zien alleen dat kan nu niet. Straks als ik weer thuis ben stuur ik wel een fotootje hierin.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:52

Ik had echt een film moment vanmorgen. Wist wel dat het had gesneeuwd, maar niet dat het zoveel was. Deed de deur open en had even een what the f*ck :+

Afbeelding

Afbeelding

Op sommige plekken ligt er nu een halve meter sneeuw. Dacht dat we zondag al aardig wat hadden gehad, maar dit is een whole next level.

De honden vermaken zich kostelijk! (in hele korte momenten, aangezien het erg koud is).
Beer is alleen wel zijn bal in de sneeuw kwijt..

Afbeelding

Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:31

Wow wat een berg sneeuw :Y)
Onze vorige hond zou dit de hemel op aarde vinden, lekker met zo'n sneeuwsnoet <3

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 12:24

Die hoeveelheid sneeuw mag je van mij wel daar houden :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 12:30

Wow wat een berg sneeuw. Ik vond dat kleine beetje van hier laatst genoeg.

Lilo's oren en ogen zijn weer helemaal goed. Ze blijft toch veel jeuken, dus gaan we wrs volgend jaar kijken wat een hypoallergeen dieet met haar doet. Voor de allergietest is ze nog te jong (7 maanden nu) en ik wil toch kijken of het niet voer gerelateerd is.
Dit is in overleg met de dierenarts natuurlijk. We beginnen met 4 tot 6 weken en dan weer langzaam wat gaan toevoegen.

Vanmorgen lekker gaan wandelen op de heide. Bruce ook meegenomen

Afbeelding
Afbeelding

De zon was zo mooi <3

Edit:
Ik was niet happy met de halsband die ik voor lilo had en bruce zijn halsband was ook aan vervanging toe.
Nu heeft lilo een hele mooie van dog with a mission

Afbeelding

Afbeelding

Bruce krijgt een halsband van bullybillows. Die is nog onderweg..

Afbeelding

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:43

Wij hebben vandaag alle puppers op de foto gezet <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:41

Kamiel is leuk <3

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:48

@arabella2000 wat een mooie omgeving daar op de hei, lekker rustig, zonnetje erbij. Genieten zeg! En mooie halsband heb je gekocht, echt prachtig. Hier zou zo'n halsband het niet overleven haha. Ik hoop dat ze hem nog lang mooi houdt. <3

@Indy_Vito schattig zeg die pups in de kerstsfeer. Ik ben zelf erg fan van (grote) poedels. :j Je nieuwe pup ziet er mooi uit! Hoeveel poedels heb je in totaal?
Zijn de pups op de foto de poedel x double doodles? Ik ben niet thuis in de doodle fokkerij of fokken met kruisingen, maar is het een bewuste keuze om er nu weer een volle poedel doorheen te kruisen?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:39

Wat een koppies, jared en amar springen er voor mij uit.

Ik zit in spanning tot en met halverwege januari. Dan weet de fokster of haar teefje drachtig is. Gelukkig vliegt de tijd en zijn mijn zus en vader in januari jarig dus voelt het niet als lang wachten op goed of slecht nieuws bericht.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:31

Indi_Vito schreef:
Wij hebben vandaag alle puppers op de foto gezet <3
[ [url=m/XSU8W6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7CVBKv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nbLrQc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/B1yVGo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Equ7iU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aoAc2w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QKevdn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T56mDg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een lieverds! Ze zullen wel een goed tehuis hebben! *\o/* *\o/*

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:00

@ Pippa
Ja klopt hoor wat je zegt!
Ik heb een standaard Poedel reu
1 kleine dwerg
1 toy
En onze nieuwe pup wordt een grote dwerg.

Dan heb ik een Labradoodle waar we een ander huisje voor zoeken want we willen niet verder in de Labradoodle's. Ze zijn voor mij qua karakter en vraag om beweging/aandacht mentale uitdaging niet geschikt in ons gezinsleven.

Deze pupjes zijn allemaal nog beschikbaar, de markt ligt nu op z'n gat maar dat komt in januari wel weer op gang. Alleen Trevor gaat naar mijn moeder dus die heeft een geweldig huisje!

We hebben gekozen voor een in eerste instantie Labradoodle er is gewoon meer vraag naar doodle's als naar grote poedels. En poedel er weer doorheen zorgt toch weer voor extra anti allergeen.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:01

StalMelyn schreef:
Wat een koppies, jared en amar springen er voor mij uit.

Ik zit in spanning tot en met halverwege januari. Dan weet de fokster of haar teefje drachtig is. Gelukkig vliegt de tijd en zijn mijn zus en vader in januari jarig dus voelt het niet als lang wachten op goed of slecht nieuws bericht.

Ohh spannend!! Voor welk ras ga je?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:12

Altijd Jack Russells gehad maar stap over op de Norfolk. Nu duimen dat het lukt. Vorige teefje bij een andere fokster was niet dragend en dit teefje was de vorige keer niet dragend van deze reu en dit is dus een herdenking.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 22:25

Ik had beloofd voor een foto van m’n hond. Voor als je je het afvraagt, nee hij is geen husky hij is een pomsky (husky x pomeriaan).
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:05

Indi_Vito schreef:
@ Pippa
Ja klopt hoor wat je zegt!
Ik heb een standaard Poedel reu
1 kleine dwerg
1 toy
En onze nieuwe pup wordt een grote dwerg.

Dan heb ik een Labradoodle waar we een ander huisje voor zoeken want we willen niet verder in de Labradoodle's. Ze zijn voor mij qua karakter en vraag om beweging/aandacht mentale uitdaging niet geschikt in ons gezinsleven.

Deze pupjes zijn allemaal nog beschikbaar, de markt ligt nu op z'n gat maar dat komt in januari wel weer op gang. Alleen Trevor gaat naar mijn moeder dus die heeft een geweldig huisje!

We hebben gekozen voor een in eerste instantie Labradoodle er is gewoon meer vraag naar doodle's als naar grote poedels. En poedel er weer doorheen zorgt toch weer voor extra anti allergeen.

Maar wat is dan je Fokdoel vraag ik me af? Ga je door op de vraag dus fok je voor je portemonnee? Of probeer je daadwerkelijk iets bij te dragen aan het ras, de poedel dus. Want een labradoodle is geen ras.

Ik krijg echt kriebels van al die doodles. Volgens mij is het ook achterhaald dat ze hypo allergeen zijn allemaal. En vraag me ook echt af wat er mis is met een normale poedel… bedoel volgens mij zijn dat geweldige honden en kunnen we mensen beter informeren over goede keuzes dan meefokken met de meute en ook maar doodles gaan fokken….

Krijg ook kots neigingen van alle andere combi’s. Ze kruisen ook al border collies met doodles of border collies met labrador. Ik persoonlijk vind het een enorm trieste bedoening. Nog niet gesproken van de pup prijzen voor dat soort doodle achtigen…..

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:21

Ik begrijp niet wat er mis is met een doordachte kruising.

De genenpoel van ieder (!) ras is eigenlijk niet groot genoeg om op lange termijn gezonde honden te blijven fokken.

Er zijn natuurlijk grote nadelen aan zo'n hype als de doodle omdat er mensen zijn die er misbruik van maken. Dat ben ik met je eens. Maar die hype is er bij verschillende erkende rassen ook (geweest).

Maar laten we het bij onze leuke pups houden :j

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:29

Wat vind jij dan precies doordacht aan de kruisingen met een doodle??
Een kruising in mijn ogen is iets waar je overna denkt, honden kiest die bij elkaar passen?

Als iedereen maar doodles gaat fokken omdat daar veel vraag naar is vind ik dat niet meer doordachte kruising. Ja voor de portemonnee dan…