Baby koningspythons verwacht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:49

Oh wauw dan zijn het wel oprecht grote broedsels!

Je schrijft echt fantastisch, super interessant en mooie foto's! Ook ik zou blij zijn met wat meer uitleg over de kleuren en patronen, bijv die van je eigen slangen!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 07:26

Nog een koppie <3

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:20

Wauw! <3
Heeft het een rede dat ze nu niet meer in de 'kuil' van het zwarte 'rooster' liggen?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 08:24

idylle schreef:
Wauw! <3
Heeft het een rede dat ze nu niet meer in de 'kuil' van het zwarte 'rooster' liggen?

Het ei ligt nogsteeds in de kuil hoor! :D Alleen had ik in het begin alle eieren in 1 bak. Omdat de bak zo vol was, bleef de bak na een aantal dagen nogsteeds kouder dan de stoof zelf. Toen heb ik ze over 2 bakken verdeeld en daardoor was de temperatuur beter te verdelen.

Per rooster zitten 10 eierkuiltjes. Nu zijn er dus 5 leeg per bak.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:30

Ohh ik had niet in de gaten dat die kuilen zo dicht op elkaar zaten. Dat je ze verdeeld had dat had ik meegekregen idd. Hoeveel van die stoven heb je nu staan eigenlijk? 3? 2 voor eerste nest en 1 voor tweede nest?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 08:36

idylle schreef:
Ohh ik had niet in de gaten dat die kuilen zo dicht op elkaar zaten. Dat je ze verdeeld had dat had ik meegekregen idd. Hoeveel van die stoven heb je nu staan eigenlijk? 3? 2 voor eerste nest en 1 voor tweede nest?

Ik heb nu 1 stoof waar 10 nestjes in passen. Wel 10 nestjes van normaal formaat :D

Misschien dat ik volgend jaar een 2e kleine stoof van een vriend erbij zet.. Volgend jaar hebben we waarschijnlijk 10-15 nestjes, afhankelijk van of ik ze wil gaan inzetten (conditie) en hoeveel er daadwerkelijk gaan leggen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 11:09

Animal schreef:
Nog een koppie <3

[ [url=m/sSvQ2F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij deze zie ik het tenminste zonder tekening. :D

Heel leuk en interessant om dit topic te volgen!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 11:31

Oh, dat koppie <3

Ik begin steeds meer waardering voor slangen te krijgen door dit topic.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 11:41

Ik heb nog steeds moeite om iets aan slangen schattig te vinden maar het begint ietsje te komen. Dat kopje uit dat ei heeft toch wel iets een klein beetje iets liefs. :')

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:17

Ik lees ook met heel veel plezier mee! Ben als de dood voor slangen en waar ik woon in Frankrijk komen veel adders voor. Hoewel ze beschermd zijn maken veel mensen ze dood wanneer ze de kans krijgen en dat vind ik vreselijk zonde. Doordat ik ze vaak tegenkom ben ik erover gaan lezen en een adder zal je niet snel echt met gif bijten, ze zullen eerder een dreigende klap met hun mond naar je maken, met gif is echt de laatste uitweg wanneer het niet anders kan, ze hebben dit namelijk nodig om hun prooi te doden, en bewaren het daar liever voor. Wat ik ook echt zo mooi vind is dat het echte gentlemen zijn, wanneer ze om een vrouwtje vechten met elkaar is het een worstelgevecht, zeg maar een gevecht op punten, elkaar naar de grond duwen enzo en dan zullen ze elkaar ook nooit bijten, wanneer het een gevecht om een prooi is doen ze dat wel en dan kunnen ze elkaar dan ook stevig verwonden. Daar hebben ze echt mijn hart mee gestolen hoewel ik ze niet aan zou durven raken (wat in het geval van een adder ook niet zo'n strak plan is natuurlijk maar ik bedoel geen enkele slang). Ik vertel aan iedereen die het horen wil dit verhaal en druk ze op het hart om ze vooral niet te doden en hoop dat dat zin heeft. Ik werk op een vakantiepark en mijn collega die zich met het groen bezig houdt doet het niet meer na mijn hartstochtelijke uiteenzetting, dus ik heb in ieder geval al wel iemand ermee bereikt

Hoe dan ook, zoals ik al zei lees ik met veel plezier mee en er kunnen wat mij betreft niet genoeg updates zijn!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 14:17

Alle neusjes zijn nu zichtbaar!
Alle oranje dieren met bruine strepen zouden mannen moeten zijn. De gele dieren met zwarte strepen vrouwen. Dus 7 mannen en 3 vrouwen is de verwachting (0,01% kans dat dit door een mutatie niet klopt). Vrouwen zijn het meest geliefd. Hoeveel pech kun je hebben met de kansen.. Maar tegelijkertijd! Hoe leuk zijn deze baby's! <3

Afbeelding

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 14:45

Animal schreef:
Alle neusjes zijn nu zichtbaar!
Alle oranje dieren met bruine strepen zouden mannen moeten zijn. De gele dieren met zwarte strepen vrouwen. Dus 7 mannen en 3 vrouwen is de verwachting (0,01% kans dat dit door een mutatie niet klopt). Vrouwen zijn het meest geliefd. Hoeveel pech kun je hebben met de kansen.. Maar tegelijkertijd! Hoe leuk zijn deze baby's! <3

[ [url=m/KVX0m6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/68zyfK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind de banana morph wel één van de mooiste!

Maar het is een vrij simpele morph inderdaad en als je iets anders in gedachten had, is dit wel een beetje pech ja.

Hier zijn de 1e 13 uit hun ei en ik had binnen 2 minuten al een ontsnapper :+ kleine houdini's zijn die Gutten toch altijd.

Onder het terra van z'n half broertjes/ zusjes gekropen. Gelukkig is dat maar een klein bakje, dus even de lamp uit en terra opgetild en even ergens anders neergezet. Houdini was snel weer terug bij z'n broertjes/ zusjes.

Ook ik heb de overgebleven eitjes open geknipt. Van een stuk of 2 weet is zeker dat ze leven en vanzelf eruit gaan komen, 2 andere twijfel ik aan, maar kans dat dat nog goed komt is groot. Één eitje heb ik opgegeven. Dat leek een slug, maar toch voor de zekerheid in de broedstoof gestopt. Halverwege de broedtijd zat dit ei volledig onder de schimmel, bij het verwijderen helaas uit m'n handen gegleden en omdat het z'n raar ei was, had ik de bovenkant niet gemarkeerd. Dus ik denk dat het daar fout is gegaan. Want bij het openen knippen dacht ik dat er helemaal niets in zat, behalve witte rubberachtige substantie, maar ineens zag ik toch een koppetje wat volledig ontwikkeld lijkt te zijn. Maar dit ei heeft het zeer waarschijnlijk niet gered dus. Gestorven tijdens de ontwikkeling.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:30

Schattig <3

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:12

Ik vind juist de mannen mooier van kleur (zoals ze nu zijn dan. Geen idee of ze nog van kleur veranderen als ze vervellen) hoe heten deze kleuren?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:25

Ontzettend leuk om dit te volgen en te zien hoe het er allemaal aan toe gaat. Waar gaan de kleintjes heen als ze uit het ei zijn gekomen? Gaan ze dan allemaal apart of de eerste tijd nog samen?

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:57

Lieve snoetjes <3

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:58

<3 Gefeliciteerd!

Ik scrolde snel op FB en kwam bovenstaande foto tegen en ik dacht dat het bladerdeeg in cupcake vormpjes was :Y)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 23:31

Mjetterd schreef:
<3 Gefeliciteerd!

Ik scrolde snel op FB en kwam bovenstaande foto tegen en ik dacht dat het bladerdeeg in cupcake vormpjes was :Y)

_O-

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 06:29

Mjetterd schreef:
<3 Gefeliciteerd!

_O-

Sorry dat ik nog geen lange berichten bijgepost heb. Ben echt heel erg druk. Een korte update gaat makkelijk, maar voor een lang bericht pak ik het liefst mijn laptop en daar heb ik helaas de tijd nog niet voor kunnen nemen.

De eerste is uit het ei! <3
Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 06:56

Interessant om te zien. Persoonlijk zie ik ze toch liever in het wild
Het zijn geen gedomesticeerde dieren.
Maar ze zijn prachtig.
Krijgen al deze jonge dieren wel een goede plek/eigenaar, waar ze de juiste verzorging krijgen? Hoe oud worden ze gemiddeld?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 07:39

Animal schreef:
Mjetterd schreef:
<3 Gefeliciteerd!

_O-

Sorry dat ik nog geen lange berichten bijgepost heb. Ben echt heel erg druk. Een korte update gaat makkelijk, maar voor een lang bericht pak ik het liefst mijn laptop en daar heb ik helaas de tijd nog niet voor kunnen nemen.

[ [url=m/GSYGT2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk!! Is dit dan een man?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 08:05

senna21 schreef:
Interessant om te zien. Persoonlijk zie ik ze toch liever in het wild
Het zijn geen gedomesticeerde dieren.
Maar ze zijn prachtig.
Krijgen al deze jonge dieren wel een goede plek/eigenaar, waar ze de juiste verzorging krijgen? Hoe oud worden ze gemiddeld?

Ze gaan of naar een goede eigenaar of ze blijven bij mij. Verkopen aan particulieren vind ik vaak spannend. Van kwekers weet ik dat ze goed voor de dieren zorgen, maar particulieren willen wel eens gekke dingen doen waarvan ze denken dat het goed is voor het dier. Daarom screen ik vooraf altijd goed voordat ik een dier verkoop. Een dier wordt iig niet zomaar meegegeven aan een particulier :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 08:05

idylle schreef:
Animal schreef:

_O-

[ [url=m/GSYGT2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk!! Is dit dan een man?

Dit zou theoretisch gezien een man moeten zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:58

Wat een schatje. <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:18

Die kop ziet er wat vreemd uit. Is dat normaal dat er een deel nog zo rozig is?