Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:18

Idd pijnstillend en ontstekingsremmers, juist voor artrose, en veel minder belastend dan bv metacam.

De assistenten mogen hem zetten of zelf

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:51

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:04

Ok, sorry Jessix, mijn da had dat zo vermeld.
My bad, foute info

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:29

Geen probleem natuurlijk! :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 16:47

Paardenfann4 schreef:
Ik ben nieuwsgierig naar deze injecties, wat doen die precies? Is het alleen pijnstillend of ook ontstekingsremmend. Mijn herder krijg nu een onderhoudsdosis metacam, maar mocht hij meer last van zijn artrose krijgen dan overweeg ik deze injecties. Zitten er nog risico's aan verbonden? Hij is 11 jaar en 8 maanden nu.

Volgens de fabrikant en veel dierenartsen zijn er geen bijwerkingen maar als je op Facebook bij “Librela experiences” kijkt dan lijkt het er wel op dat er wel de nodige bijwerkingen zijn. Het is altijd lastig te beoordelen of het echt de bijwerkingen van Librela zijn of toeval.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:23

Ik ga even op die FB pagina kijken, bedankt.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 17:32

Paardenfann4 schreef:
Ik ga even op die FB pagina kijken, bedankt.

Er is sinds kort ook een Nederlandse FB pagina: Librela ervaringen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:16

Die ga ik ook eens checken

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:12

hoe is het met iedereen nu? mijn hond heeft de eerste keer een injectie gehad hier viel de prijs wel mee, heb 70 euro betaald, consult daar in tegen was 200 euro :')

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:15

Maandag moet ik met mijn hond terug voor de 7de prik, ze doet het nog steeds fantastisch en springt weer overal op, ze voelt haar terug supergoed. Ik ben librela zo dankbaar. :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:16

Mijn Welsh Corgi van 9 jaar heeft zijn 2de injectie vorige week gehad hij is wel verbeterd en is nu van de Rimadyl af maar, hij loopt niet ineens als een zonnetje helaas.
Ik wil het wel de tijd geven en even doorgaan om te kijken of er nog meer verbetering in zit. Hij is verzekerd dus krijg 80% vergoed dat scheelt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:35

fijn om te lezen, bedankt voor het reageren :j ik wacht rustig af maar zou fijn zijn dat hondlief straks weer lekker in de sneeuw kan rondhobbelen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:49

De mijne staat al tijdje op de infecties, helemaal van de rymadil af, doet het net zo goed als met de pijnstillers.
Hij is op z'n bijna 10e nog steeds een mafkees

Afbeelding

Uitlaathond die inmiddels de 2e heeft gehad is echt 80% verbeterd

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:28

Wat goed dat DK het zo goed doet, hoe gaat het met zijn nieren?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:12

Kimmie, eigenlijk heel goed, hij drinkt nu weer normaal en ook geen mega plassen meer.
Ik ben best heel tevreden hoe hij het doet.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:46

Silvia schreef:
Jessix schreef:
Mijn hond is 36kg ik betaal € 109,-. Daarvan is € 89,- voor de injectie en de rest 'speciaal consult' bij mijn dierenarts. Het advies wat zij geven is wel Rimadyl erbij te blijven geven omdat dat ook een ontstekingsremmer is en Librela niet. Ook geef ik haar nog Flexadin. Een dure dame is het nu dus! :o Maar goed, ik hoop het nog lang aan haar te mogen uitgegeven.

Bij de DA praktijk waar ik kom betaal ik alleen voor de injectie, die wordt gezet door de DA assistente. Daar zitten geen extra kosten bij. En als ik zou willen mag ik de injectie ook zelf zetten. Dus apart dat jij moet betalen voor ‘speciaal consult’.

Ik betaal ook alleen de injectie.. 1x per half jaar consult, omdat de da haar dan wil zien.. :j

Naast de injectie krijgt ze dagelijks Metacam..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:47

Silvia schreef:
Jessix schreef:
Mijn hond is 36kg ik betaal € 109,-. Daarvan is € 89,- voor de injectie en de rest 'speciaal consult' bij mijn dierenarts. Het advies wat zij geven is wel Rimadyl erbij te blijven geven omdat dat ook een ontstekingsremmer is en Librela niet. Ook geef ik haar nog Flexadin. Een dure dame is het nu dus! :o Maar goed, ik hoop het nog lang aan haar te mogen uitgegeven.

Bij de DA praktijk waar ik kom betaal ik alleen voor de injectie, die wordt gezet door de DA assistente. Daar zitten geen extra kosten bij. En als ik zou willen mag ik de injectie ook zelf zetten. Dus apart dat jij moet betalen voor ‘speciaal consult’.

Ik betaal ook alleen de injectie.. 1x per half jaar consult, omdat de da haar dan wil zien.. :j

Edit: en flexadin (eerst plus, nu ben ik hiervan de laatste zak op aan 't maken.. Dan gaan we over op de advanced..)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:55

De mijne gaat er galliprant naast krijgen, maar eerst van de predni af.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 19:00

Mijn hond heeft in september 2021 de eerste injectie gekregen en de eerste maanden deed ze het er super op. Geen bijwerkingen. Helaas is de toverformule sinds een paar maanden uitgewerkt en zijn we op zoek naar alternatieven. Orale NSAID’s zijn geen optie, ze krijgt dan flinke maag- en darmproblemen. We zijn 2 dagen geleden gestart met Gabapentine, hopelijk werkt dat. Mijn hond loopt al bij de fysio en daar krijgt ze hydrotherapie wat haar heel goed heeft gedaan. Omdat ze de afgelopen weken opeens meer last kreeg van haar achterhand is de hydrotherapie (tijdelijk) vervangen door laser therapie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:01

nine1987 schreef:

Edit: en flexadin (eerst plus, nu ben ik hiervan de laatste zak op aan 't maken.. Dan gaan we over op de advanced..)

Ach ik vind het eigenlijk wel fijn om de dierenarts elke maand even te zien. Zo kunnen we samen goed monitoren en het is geen volledig consult wat ze rekent en ze neemt wel even echt de tijd.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:39

Ja joh, ieder z'n ding.. Het is ook zeker geen verwijt.. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:09

nine1987 schreef:
Ja joh, ieder z'n ding.. Het is ook zeker geen verwijt.. :)

Oh zo vat ik het ook niet op hoor. :) Dit is gewoon hoe het gaat bij mijn dierenarts en ik vind die paar tientjes niet de moeite waard om er voor naar een ander te gaan. Rijk word ik toch niet. ;)

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:41

Ik was heel enthousiast over de Librela injecties. Mijn Rottweiler van bijna 10 krijgt ze sinds juni dit jaar. Ik zag na een paar dagen duidelijk verbetering. Hij werd weer vrolijk en had geen pijn meer. Helaas heeft hij sinds een week toch een gevreesde bijwerking... Hij loopt erg wankel, valt om tijdens het plassen en struikelt erg veel. Ook is hij uitgegleden en heeft daarbij heel veel pijn gehad. Zo zielig...
Nu krijgt hij Previcox en is gelukkig weer pijnvrij. Nog steeds loopt hij alsof hij dronken is, maar ik hoop dat het van voorbijgaande aard is als de Librela uitgewerkt is. Voor hem geen nieuwe injectie voorlopig...

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:50

Hier had ik net hetzelfde dit weekend met mijn hond. Ze krijgt al librela sinds vorig jaar december en was er heel goed mee. Het werkte zo goed dat we besloten om vijf weken er tussen te nemen voor de volgende injectie. Dat hebben we ons wel degelijk moeten beklagen, het weekend voor de nieuwe spuit begon mijn hond te wankelen, liep onstabiel en gleed uit over de gladde vloeren in huis. Ze kon zelfs geen stoelgang maken omdat ze de kracht niet had om te drukken, wat resulteerde in krampen en buikpijn. Na veel geduld en tijd geven is ze toch kunnen gaan en had ze een rustige nacht. Librela was dus uitgewerkt, gelukkig de dag erna hadden we afspraak bij de dierenarts, terug librela erin en ze is nu alweer beter op de been, gelukkig maar.

Maar het geeft me wel een idee dat het echt de librela is die haar op gang houdt en dat er wel ooit een tijd komt dat het zijn effect zal verliezen en ze weer slechter zal beginnen lopen. Ik stond dan ook huilend bij de dierenarts omdat ik me realiseerde dat we te dichtbij die fatale dag zullen komen. ;(

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:41

Balen zeg, hier 2 keer een injectie gehad nu en geen enkele bijwerking gelukkig. Ik lees veel slechte ervaringen op sommige Facebook pagina's maar tot nu toe ben ik tevreden

Veel sterkte jede fijn dat de previcox goed werkt

Ik snap je hoor laureas, het is hetzelfde hier als de librela niet werkt dan is het toch einde ;(