Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
).

dus hij krijgt kartonnen dozen en wc rollen
en als ik langer wegga in de kennel dus.

Werkt soms, en soms ook nèt niet; dan blaft hij op het laatste moment toch nog één keer (heel hard
)

Ik heb m'n nieuwe Non stop trekking belt uitgeprobeerd en vond het echt fantastisch! Die gaat denk ik enorm veel plezier geven voor onze langere wandelingen
De oranje Black Wolf bungee lijn was van een vriendin die ik heb geleend om te testen. Vanmiddag voor onszelf een nieuwe besteld in fel roze + een nieuw non stop tuig. De Dog Copenhagen tuigjes die ik heb ga ik nog wel gebruiken voor losloop wandelingen e.d., maar als ze voor de heup gordel gaat lopen, wil ik d'r eens in een non stop tuigje zetten die daar net wat beter voor is gemaakt. 

Is z'n geld nu al dubbel en dwars waard haha. En ik ben voor het Non-stop Line Harnas gegaan in de kleur zwart.
ThreeFingers schreef:@Nikass
Een oude lekke leren voetbal (gratis bij voetbalclubs) is een prima speelgoed voor de hond, proberen te voorkomen dat hij niet gaat slopen of opeten, dus gooien, en gelijk terug brengen, zodra hij gaat slopen, zeggen dat hij dat niet mag doen. Doe hem desnoods aan een lange lijn, zodat je je controle houdt.
Voor het uitlaten/wandelen, hond aan de riem, leren bal in de bek en naar buiten lopen.
Met volle bek blaft het toch lastiger. Plus je hebt controle, dat hij rustig mee kan lopen, zonder hem de kans te geven om te slopen.
1,5 jaar is nog jong genoeg en een perfecte leeftijd om nog even lekker baldadig te kunnen zijn
Arya is nu net 2 geworden en merk nu wel aan d'r dat ze echt volwassener aan't worden is. Al kan ze ook nog steeds wel jong overkomen, maar als ik zo naar 't grote geheel kijk is ze vooral het afgelopen jaar daarin wel gegroeid. cursebreaker schreef:Hoe zeer staat hij open voor voer (beloningen) buiten?
Eventueel voordat de opwinding te groot wordt, want meestal kun je dat moment zelf wel inschatten denk ik, of net als je buiten bent wat trainers op de grond strooien ergens zodat hij afgeleid raakt daardoor? Van snuffelen/snoepjes zoeken worden ze vaak gelijk alweer iets rustiger in 't koppie en is misschien dan op dat moment net even genoeg om 'm erna rustig mee verder te krijgen.

en ik moet regelmatig toch echt heel vroeg de honden uitlaten (06.00 uur) omdat ik dan vroege dienst heb... zo af en toe probeer ik haar weer echt te 'downsizen' aan de lijn, aan de voet, geen gedoe maar dat kost me simpelweg voordat we dan de deur uitgaan zo'n minuut of 10 (ja het wordt dan iets beter maar van de 10x is het nog 4x 'bal')... dus daar heb ik niet altijd zin in 's ochtends...