Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:12

Ik heb in grote lijnen even bijgelezen, het gaat hard!

Welkom @wilmatj!

@mvdende wow, gewoon wow :n
Toby gaat nooit naar een losloopgebied en heeft een prima gevarieerd sociaal leven hoor... Speelt met een paar vriendjes en wandelt aan de lijn. En niet omdat Toby asociaal is, maar hij jaagt. Dus hangt er een lijn aan. Simpel.

Het gedrag van Skip vind ik persoonlijk onwijs asociaal. Als een hond op de mijne rijdt, krijgt hij toch een lel...
De hond van mijn ouders heeft één vriendje waar hij zo overprikkeld van raakt dat hij wel eens wil rijden, en dan roepen we hem echt als hij aanstalten maakt al terug, laten hem afkoelen en dan mag hij daarna pas terug en spelen ze daarna leuk. Dat is de enige hond bij wie hij het doet en dan nog corrigeren we dat steeds. Gelukkig is die van mijn ouders klein (15kg) en zijn vriendje groter (25kg) en gezond, maar het blijft héél vervelend en is echt overprikkeling of stress, en dat zul je moeten sturen! Rijden is geen normaal gedrag. Tenzij inderdaad tijdens het dekken, reu op loopse/ dekrijpe teef. Dan wel.

Ik heb hier een hond die al borstels opzet als een andere hond hem te assertief benadert, dát is het resultaat van anderen die hun hond gewoon maar overal op laten klappen. En ik kan de keren dat ik de straat oversteek omdat de lichaamstaal van een andere hond me niet aanstaat al niet eens meer tellen. Echt, zo belangrijk om dat te leren lezen! Kan ik dat perfect? Nee! Maar bij twijfel steek ik sowieso al over.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:14

Skippy01 schreef:
Ik heb in grote lijnen even bijgelezen, het gaat hard!

Welkom @wilmatj!

@mvdende wow, gewoon wow :n
Toby gaat nooit naar een losloopgebied en heeft een prima gevarieerd sociaal leven hoor... Speelt met een paar vriendjes en wandelt aan de lijn. En niet omdat Toby asociaal is, maar hij jaagt. Dus hangt er een lijn aan. Simpel.

Het gedrag van Skip vind ik persoonlijk onwijs asociaal. Als een hond op de mijne rijdt, krijgt hij toch een lel...
De hond van mijn ouders heeft één vriendje waar hij zo overprikkeld van raakt dat hij wel eens wil rijden, en dan roepen we hem echt als hij aanstalten maakt al terug, laten hem afkoelen en dan mag hij daarna pas terug en spelen ze daarna leuk. Dat is de enige hond bij wie hij het doet en dan nog corrigeren we dat steeds. Gelukkig is die van mijn ouders klein (15kg) en zijn vriendje groter (25kg) en gezond, maar het blijft héél vervelend en is echt overprikkeling of stress, en dat zul je moeten sturen! Rijden is geen normaal gedrag. Tenzij inderdaad tijdens het dekken, reu op loopse/ dekrijpe teef. Dan wel.

Ik heb hier een hond die al borstels opzet als een andere hond hem te assertief benadert, dát is het resultaat van anderen die hun hond gewoon maar overal op laten klappen. En ik kan de keren dat ik de straat oversteek omdat de lichaamstaal van een andere hond me niet aanstaat al niet eens meer tellen. Echt, zo belangrijk om dat te leren lezen! Kan ik dat perfect? Nee! Maar bij twijfel steek ik sowieso al over.

Kijk, dat is toch top! en dat bedoelde ik met het verschil qua instelling en hoe je ermee omgaat qua verantwoording nemen. Als het toch een keer gebeurd en je zou net te laat zijn, is het idd even rot, maar normaal ben je/je ouders er wel mee bezig en laten het dan ook niet op z'n beloop en dat is zoveel meer waard als zo'n bagger instelling idd waarbij mensen het maar op een beloop laten en het afdoen als normaal gedrag ook nog.

Dan is er ook veel meer begrip onder elkaar, want uiteindelijk is het wel fijn als er wel wat begrip is; zeker als je met een jonge hond bezig bent die nog moet leren of een hond met trauma of iets dergelijks die nog moet leren, etc. Maar nog steeds; ook daar moet je gewoon eerlijk zijn. Is ongewenst gedrag aanwezig wat echt vaster erin gaat zitten zul je daar echt verantwoording moeten nemen en eventueel dan gewoon moeten gaan aanlijnen om maar wat te zeggen.

Maar zo probeer ik het dan ook te doen met m'n jonge hond en opvoeden/trainen in een losloop gebied. Dat gaat ook niet altijd perfect, maar ik probeer op te letten en te reageren wanneer en waar ik denk dat nodig is en probeer rekening te houden met anderen en verantwoording te nemen. En als ze echt een keer niet luistert omdat ze bv. mentaal wat overprikkeld is, gaat ze gewoon even aan de lijn. En toen ze loops was heeft ze ook 3 weken aan de lijn gelopen en dat ging ook prima :j Ik ga nog steeds graag naar het losloop gebied omdat Arya het overall wel leuk vind normaal, maar wanneer het niet kan/gaat, dan niet.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-10-20 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:17

Deze hele discussie met mvdende is echt een gebed zonder eind. Het is maar te hopen dat je niet de verkeerde persoon treft met een hond die echt een keer goed uit haalt. :D :Y)

Oh, ik moet even een trots momentje delen van Jip. Tijdens de wandeling gisteren heeft hij een hond die we tegenkwamen compleet genegeerd *\o/* Voor hem is dat echt een hele grote stap vooruit! We komen er wel met kleine stapjes. :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:18

CupCakes_ schreef:
Deze hele discussie met mvdende is echt een gebed zonder eind. Het is maar te hopen dat je niet de verkeerde persoon treft met een hond die echt een keer goed uit haalt. :D :Y)

Oh, ik moet even een trots momentje delen van Jip. Tijdens de wandeling gisteren heeft hij een hond die we tegenkwamen compleet genegeerd *\o/* Voor hem is dat echt een hele grote stap vooruit! We komen er wel met kleine stapjes. :D

Super trots op jullie *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 17:23

CupCakes_ schreef:

Of mens :')
Ik ben vervelender om tegen te komen dan mijn honden in zulke situaties.. t is niet de eerste waar ik een lijn aan klik en gewoon mee aanloop of hem een rotschop geeft als baasje niet ingrijpt.
Liever dat ik schade oploop van andermans hond dan mijn honden.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:23

CupCakes_ schreef:

Whoop whoop! *\o/*
Super goed! En de puberteit gaat gelukkig ook over, komt goed :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 17:35

Jeej cupcakes! Goed bezig!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:41

xLaraaj schreef:
Veel nieuwe mensen hier ! Ben super slecht in namen dus ik excuseer mij al op voorhand :+ maar heb een schattig nestje malamutes gezien en ik denk een appenzeller? :D

Hier is Naya niet goed in hondengedrag. Zeker vroeger niet. Vraag maar aan Zoë: Kenai had haar al 3x hard gecorrigeerd. Blijft ze tog nog op hem springen.
Dit gaat nu veel beter door ouder te worden en met dat Charlie nu ook er is maar laat haar niet zomaar naar andere honden gaan. En dat weet ze. Als ze los is en er komt een andere hond in zicht komt ze meteen naar mij.
Naya rijd nu ook op Charlie momenteel maar ze is loops en weet het ook allemaal niet meer hahahaha :P

Zeker een appie! Zijn er niet veel die het ras kennen heb ik gemerkt (Met als toppunt de dierenarts assistente die vroeg wat voor kruising het was en toen ik appenzeller zei zich herhaalde.)

Ziva haar controle was goed, bot groeit goed. Alleen niet onze "eigen " dierenarts. Deze nam iets minder tijd om het uit te leggen en was erna ook niet bereikbaar voor vragen want hij moest naar huis := .
Vragen even op de mail zetten naar de eigen, die mochten we ook in zijn vakantie mailen omdat het zo'n unieke operatie is.

Abby is vandaag voor het eerst sinds de operatie weer bij Ziva. Ze is zo lief ermee :+:

Afbeelding

Wat fijn dat Jip zo vooruit gaat! Die is nu 1.5 jaar ofzo toch?? Was hij niet ook chemisch gecastreerd?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:42

Wij hebben de katten weer bij de hond gelaten. Moet zeggen dat het wonderbaarlijk goed gaat. Kat gebruikt poot, maar geen nagels uitgetrokken. Zhiva kan even een moment van rust vinden wanneer de kat op de grond ligt.

Onze andere kat heb ik inmiddels opgegeven, dat wordt niks met de hond en zal het nooit worden :')

Hebben jullie verder nog tips? We hadden de katten er van het begin al bij, maar toen kwam Zhiva niet aan slapen toe en dat vonden we wel belangrijk, dus de katten zitten normaliter overdag op zolder. Snachts komen ze beneden en dat gaat goed als Zhiva in de bench zit. Geen geblaf of geketter. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:45

Zo ik moet even flink bij lezen.

De hele discussie over rijgedrag, ga ik eigenlijk met de meeste mee leer je hond lezen dat scheelt een hoop frustraties onderling zowel voor hond als mens.

Wij hebben geen losloopgebied hier ik wandel voornamelijk in een bos of op ons eigen land. Maar als wij ergens heen gaan buiten onze woonplaats dan zoeken we nog wel eens naar een plaatst waar de hond lekker kan rennen. Ookal is het een losloopt gebied ik lijn mijn hond aan als ik een ander tegen kom. Vinden veel mensen gek maat ik vind dat gewoon normale etiquette ik wil eerst weten wat voor hond het is die ik tegen kom. Mijn hond is heel sociaal, wil dolgraag spelen maar is jong en kan nogal lomp zijn.

Wrer wat mooie borders gezien en een geweldige teckel. Ik heb niet iedereen zn naam onthouden sorry :oo

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:49

Oh wauw....
Ik heb niet de puf om naar een lange pittige cursus dag deze discussie te lezen verder.

Jippie Jip wat ben je goed bezig!!

Ook zag ik ergens een foto van puppy's <3

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:51

Nayomie schreef:
Wij hebben de katten weer bij de hond gelaten. Moet zeggen dat het wonderbaarlijk goed gaat. Kat gebruikt poot, maar geen nagels uitgetrokken. Zhiva kan even een moment van rust vinden wanneer de kat op de grond ligt.

Onze andere kat heb ik inmiddels opgegeven, dat wordt niks met de hond en zal het nooit worden :')

Hebben jullie verder nog tips? We hadden de katten er van het begin al bij, maar toen kwam Zhiva niet aan slapen toe en dat vonden we wel belangrijk, dus de katten zitten normaliter overdag op zolder. Snachts komen ze beneden en dat gaat goed als Zhiva in de bench zit. Geen geblaf of geketter. :)

Wij geven Abby een stuk runderkophuid oid als de katten komen spieken. Van kauwen worden ze rustig en dan is haar aandacht wat afgeleid.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:52

CupCakes_ schreef:

Wat een mooie vooruitgang *\o/*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:02

Aah, Abby & Zhiva! Die zal vast ook aanvoelen dat er wat 'mis'is. <3

Jip is nu 13 maanden/1 jaar en en maand oud en chemisch gecastreerd. Maar die laten we uitwerken en gaan we niks meer mee doen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:16

Want toen dat net gedaan was werd hij heel onzeker toch? Ik snap dat jullie daar verder niks mee doen!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:25

smurffie schreef:
Want toen dat net gedaan was werd hij heel onzeker toch? Ik snap dat jullie daar verder niks mee doen!

Jaa dat klopt! Hij werd daar enorm onzeker van. Dus nu laten we het uitwerken en zien we wel hoe het gaat lopen. Wie weet is het dan een voorbeeldige hond ineens :') Nee zonder gekheid, Jip is geen hond om te castreren.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:30

Wow heftige discussie hier, en terecht! Ik schrik er echt van dat je dat als normaal gedrag ziet mvdende. Uit je verhalen hier maar überhaupt op Bokt vind ik Skip niet als een fijne sociale hond klinken. Ik hoop jullie ook niet tegen te komen iig :=

Otje had er nogal een handje van om echt súper enthousiast elke hond te begroeten, uitdagen enzo... we hebben daar aan gewerkt, was overduidelijk puppy enthousiasme. Nu gaat dat echt veel beter en loopt ze prima langs honden, of ze begroet ze beleefd en rustig. Gewoon even netjes voorstellen in plaats van direct HALLO IK BEN OTJE LEUK HE KOM JE SPELEN :):) :+

Ze heeft een aantal keer gehad dat ze van spelen met Billie gewoon flink overprikkeld raakte en ook op Billie ging rijden, dan roep ik d’r gelijk bij me en gaat ze gewoon aan de lijn om even af te koelen. Dat soort gedrag is echt uiting van frustratie/overprikkeldheid en echt niet oké... niet voor de hond zelf maar ook zeker niet voor degene die bereden wordt.

Grappig dat het zuiden zo goed vertegenwoordigd is!

Welkom alle nieuwe! Zag al puppies voorbij komen <3 <3 leuk vooruitzicht!

En Willemijn, supergoed van Jip! Jullie komen er wel <3

Ik voel me al een paar dagen echt beroerd en Otje is zo lief voor me :+:
Afbeelding

En Otje is samengesmolten met de bank _O-
Afbeelding

ChaplinC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:37

Kiwiwitje, van harte gefeliciteerd met de pupsels! <3
Wat een leuke honden en verhalen komen er voorbij. Ik zal ook eens wat van mijn kleine prins uploaden.
Zoals ik al vertelde is hij suuuuper sportief en doet graag agility.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:40

ChaplinC schreef:
Wat een leuke honden en verhalen komen er voorbij. Ik zal ook eens wat van mijn kleine prins uploaden.
Zoals ik al vertelde is hij suuuuper sportief en doet graag agility. Echt leuk dat jullie zo sportief bezig zijn!

[ [url=m/MVGIo7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TFkAAG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XPlfKF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is wel heel toevallig dat je net nu post, ik was een paar minuten geleden nog een filmpje op je insta aan't kijken waarvan ik behoorlijk onder de indruk was met wat je kleine prins liet zien :j <3

Warboel
Wat rot dat je je zo bagger voelt |( Hopelijk knap je snel weer wat op. Lekker bankhangen en met Otje dekens delen tot dan :knuffel:

ChaplinC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:53

cursebreaker schreef:
ChaplinC schreef:
Zoals ik al vertelde is hij suuuuper sportief en doet graag agility. Echt leuk dat jullie zo sportief bezig zijn!

[ [url=m/MVGIo7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TFkAAG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XPlfKF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is wel heel toevallig dat je net nu post, ik was een paar minuten geleden nog een filmpje op je insta aan't kijken waarvan ik behoorlijk onder de indruk was met wat je kleine prins liet zien :j <3

Warboel
Wat rot dat je je zo bagger voelt |( Hopelijk knap je snel weer wat op. Lekker bankhangen en met Otje dekens delen tot dan :knuffel:

Nou dat is inderdaad heel toevallig! Wat leuk :D Ik ga jullie pagina ook eens bekijken, ik vind Duitse herders geweldig!! Als ik klaar ben met studeren en zelf een huis en tuin hebt, komt er ook zeker een in huis <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:00

Oehhh jij hebt een Instagram pagina? :D

ChaplinC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:07

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:14

Mooie bull die heeft tenminste nog een neus :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:14

Hier zijn vandaag Aelynn haar pupjes geboren :D
Aelynn is een super mama. Wij mogen gewoon wat we willen met de pups, maar ze doet eigenlijk alles zelf

Afbeelding

Pup 1: Miss Pink: 358 gr

Afbeelding

Pup 2: Miss Blue: 322 gr

Afbeelding

Pup 3: Miss Yellow: 392 gr

Afbeelding

Pup 4: Mister Green: 360 gr

Afbeelding

Pup 5: Mister Red: 372 gr

Afbeelding

Pup 6: Miss Purple: 380 gr