Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Galaika

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:09

Troy sloopt gelukkig alleen zijn speeltjes, wel graaft hij graag putjes in de tuin en doet niks liever dan gras plukken.

Veel plezier morgen Pandakaas! Geniet ervan!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:14

Pandakaas schreef:
Tis toch wat he, kopen we zo liefdevol speeltjes voor ze en kijk wat voor dankbaarheid je er voor krijg :') Of ze slopen alsnog het huis of de speeltjes :+ Ik heb ook wel eens een bank gehad waar de vulling uit gehaald was..En dan heel onschuldig kijken alsof het de kaboutertjes waren!

Oohh ik heb nu toch wel last van gezonde spanning hoor, morgen pup ophalen :D *\o/*

Leuk!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:16

Pindakaas, dat is leuke spanning. Leuk!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:26

Het gaat best hard hier! Veel plezier morgen Pindakaas! :D

Wat erg al die slopers, zo zuur is dat! Melle heeft periodes dat hij met schoenen aan de haal gaat, maar over het algemeen pakt hij zijn eigen speelgoed om te slopen. *even afkloppen*

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 14:50

Spannend pandakaas! Veel plezier.

Hahaha internetkabels. Daar heb ik ook nog wel een leuk verhaal over. Pieter klimt graag op dingen. Hij is dus een keer op de router geklommen en heeft daar overheen geplast. Net aan het begin van de corona crisis toen we allemaal thuis moesten werken haha.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:48

Jintexx schreef:
Ik ben Michelle, en heb sinds maart mijn eerste hondje Jip (shishu x maltezer) en bijna 8 maanden jong. Wij wonen in Mill (regio Uden)

[ [url=m/sqmNQq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Lr2wMW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die vind ik leuk! Wel apart dat hij zwart is i.p.v.wit (Maltezer).

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:03

Veel plezier @pandakaas!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:30

Pieter op de router geklommen én overheen geplast?! Oké, leuk is het niet maar moet er stiekem wel om lachen, das toch wel een knap kunstje :')

Bedankt allemaal! Ik zal morgen vast wel een foto spammen hier O:)

beauty1love schreef:
Pandakaas: oh super leuk! Wat voor pup was het ook alweer? <3

Een kruising aussie x border collie!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:40

Spannend Pandakaas! En zó leuk :):)

Lars met dat kuiken <3

Oei Lay_D, wat een boef! Maar als je m zo ziet liggen, kan je er eigenlijk ook niet boos op worden haha.

Vandaag een verlaat verjaardagskadootje gehaald, onze hond is er superblij mee!

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:11

Zo gaat hard hier met de berichten leuk!
Niet alles kunnen lezen...

Veel plezier me de nieuwe pup Pandakaas!

Las ook over slopende honden.. hier eigenlijk weinig gesloopt zeker niet als pup/puber.
Wel tot 2 keer de gordijnen gescheurd van mijn moeder met alleen thuis zijn opbouwen, maar we denken dat er wat gebeurd is waardoor hij in paniek raakte ofzo.. want verder nooit last gehad.

Wat een leuk ding noviceh, wat is het precies voor speeltje?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:31

KarinW86 schreef:
Wat een leuk ding noviceh, wat is het precies voor speeltje?

Het is een bloem met hele lange steel die je in de bloempot kan proppen. De hond wordt daarbij uitgedaagd om m eruit te kunnen krijgen. Alles kraakt en piept, dus onze hond is dolgelukkig :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:33

Ow wat grappig! Kende ze niet

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:29

Skippy01 schreef:
Veel te veel en allemaal 'gekke' rassen ook nog }:) nee, gaaf, prachtige collectie honden. Je hebt wel een thema qua kleur hè ;) best pittige rassen zitten daar tussen! Vooral de Kroaat?

Ja dat is zeker een pittig ras. Al valt de mijne best mee, het karakter moet je liggen denk ik...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:13

Machie schreef:
Skippy01 schreef:
Veel te veel en allemaal 'gekke' rassen ook nog }:) nee, gaaf, prachtige collectie honden. Je hebt wel een thema qua kleur hè ;) best pittige rassen zitten daar tussen! Vooral de Kroaat?

Ja dat is zeker een pittig ras. Al valt de mijne best mee, het karakter moet je liggen denk ik...

Ja, dat is het uiteindelijk. Als je niet houdt van heel zelfstandig inclusief zelfstandig jachtgedrag heb je aan de mijne ook je handen vol. Ik vind het (inmiddels) best makkelijk, leven met een podengo-mix.
Wat ik begrepen heb (geen idee wat daarvan waar is, dus corrigeer me gerust), is dat de Kroaten qua karakter een beetje 'mudi on steroids' zijn, en Mudi zijn al niet echt slome duikelaars natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:43

JoellaLoves schreef:
Ymor schreef:
Gaaf dier!! Ik ben helemaal niet bekend met apporteerwerk.

Als je hond een leuke apporteer drift heeft kan het super leuk zijn. Je kan hele leuke wedstrijden lopen en een voordeel, je hebt weinig nodig! Een dummy en een natuurgebied. :D

Die van mij vreet alles op, zo vond hij laatst een rot konijn aan de waterkant. Schrokte het helemaal naar binnen, behalve een poot. Ranzig!!! Hij heeft het trouwens prima verwerkt. :)

Hier trouwens ook de pup op schoot en veel puppypads en een vuilniszak mee!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 07:44

Mijn vorige hond (was mijn knappe kruising herderxbouvier: Argos) pakte eens een half aangevreten reiger..
De poot hing nog uit zijn bek. Ik trok er aan.. en daar kwam de helft inclusief luchtpijp naar buiten. Gadverdamme..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:01

Skippy01 schreef:
Machie schreef:

Ja, dat is het uiteindelijk. Als je niet houdt van heel zelfstandig inclusief zelfstandig jachtgedrag heb je aan de mijne ook je handen vol. Ik vind het (inmiddels) best makkelijk, leven met een podengo-mix.
Wat ik begrepen heb (geen idee wat daarvan waar is, dus corrigeer me gerust), is dat de Kroaten qua karakter een beetje 'mudi on steroids' zijn, en Mudi zijn al niet echt slome duikelaars natuurlijk.

Dat klopt wel. De fokker van mijn kroaat zegt over de kroaten, Ze hebben het karakter van een mechelse herder, ze keffen als een sheltie en hebben de werklust van een border collie.
Maar de kroaat en de mudi liggen wel dicht bij elkaar. Zeker qua uiterlijk zijn ze heeeel gelijkwaardig :)
Ik hou van dit type honden, wat dat betreft is de border collie wel even wennen. Al is het heerlijk een hondje te hebben die zo enorm makkelijk is.
Zo'n zelfstandige podenco is echt 10x niks voor mij, dat gaat mis. Daar ga ik dingen van willen die de hond totaal niet kan handelen :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:18

@IMJ bah bah bah! :r

@machie haha, dan klinkt een border Collie inderdaad makkelijker!
Nee, zo'n pod moet je liggen. Moet eerlijk zeggen dat ik hierna niet meer voor een pod ga vermoedelijk. Maar dat heeft maar één reden: jachtinstinct dat zo diep zit dat een recall trainen niet lukt, loslopen is dus geen optie, behalve op omheind terrein. En omheind moet dan OMHEIND zijn, want ze springen zo over 1,5m uit stilstand als het moet... Qua karakter vind ik ze wel echt geweldig, heerlijke honden in huis, echt honden die oprecht genieten van tegen je aangeplakt liggen, altijd in voor lange wandelingen, super zachtaardig. Iemand moet die hond recreëren mét recall-optie, dan heb ik mijn perfecte hond :)) (en dan is niet los kunnen lopen één ding, maar de stress zit met name in 'als hij los komt' natuurlijk, aanlijnen met wandelen is één ding, altijd moeten opletten dat hij niet weg kan schieten een tweede)
(Ik ben dus niet het type voor een hond die perfect luistert en wacht op opdrachten, krijg ik de kriebels van O:) )

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:46

Skippy01 schreef:

Nee, zo'n pod moet je liggen. Moet eerlijk zeggen dat ik hierna niet meer voor een pod ga vermoedelijk. Maar dat heeft maar één reden: jachtinstinct dat zo diep zit dat een recall trainen niet lukt, loslopen is dus geen optie, behalve op omheind terrein. En omheind moet dan OMHEIND zijn, want ze springen zo over 1,5m uit stilstand als het moet... Qua karakter vind ik ze wel echt geweldig, heerlijke honden in huis, echt honden die oprecht genieten van tegen je aangeplakt liggen, altijd in voor lange wandelingen, super zachtaardig. Iemand moet die hond recreëren mét recall-optie, dan heb ik mijn perfecte hond :)) (en dan is niet los kunnen lopen één ding, maar de stress zit met name in 'als hij los komt' natuurlijk, aanlijnen met wandelen is één ding, altijd moeten opletten dat hij niet weg kan schieten een tweede)
(Ik ben dus niet het type voor een hond die perfect luistert en wacht op opdrachten, krijg ik de kriebels van O:) )

Qua karakter zou ik je dan zó een Strikje aanraden. Willen altijd bij je zijn dus kunnen prima los maar zijn absoluut niet slaafs. Zit een heel stuk zelfstandigheid in en heel, heel veel liefde.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:09

RoosvanBlue schreef:
Skippy01 schreef:

Qua karakter zou ik je dan zó een Strikje aanraden. Willen altijd bij je zijn dus kunnen prima los maar zijn absoluut niet slaafs. Zit een heel stuk zelfstandigheid in en heel, heel veel liefde.

Ja, ik vind de strikjes ook écht heel tof, fijn karakter, nog net een mooie maat (grote honden en ik werkt niet). Maar die zou ik dus echt iedere paar maanden met een schaar te lijf gaan O:)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:09

Ach, dat heb ik met mijn Strikjeskruising ook jaren gedaan. Gewoon tondeuse erover 2 keer per jaar :')

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:26

Hihi mijne gaat ieder jaar 5x een scheer apparaat over hihi maar dat is ook niet zo gek met een poedel ;)

Vandaag weer lekker kort, altijd zo lekker aangezien hij een hekel heeft aan kammen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:22

@karin poedel is ook wel een heel andere vacht weer. Onze Doodle gaat 4x per jaar naar de trimmer. lekker kort, super praktisch. Maar bearded collies worden natuurlijk geacht lang haar te houden. En dat is bij poedels (of onze doodle) niet het geval. Meestal krijg je als reactie als je een beardie wil kortwieken 'dan is het niet jouw ras, het haar hoort erbij'.
Mijn hond heeft een combi van plukvacht en kort haar (bovenkant is plukvacht, zijkanten en buik kort), en ik vind het heerlijk, haar dat niet zo lang is :j als ik richting een 'harig' ras zou gaan, zou er dus mooi een schaar in gaan. Wat bij een beardie nog wel kan (ook al hoort het dus niet), maar bij een, noem maar iets, lappenhond, nooit mooi wordt natuurlijk :')

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 14:21

Resultaat
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 14:53

KarinW86 schreef:
Resultaat
[ [url=m/bMIS4k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, i-de-aal! Zo ziet onze doodle er na een bezoekje trimmer ook ongeveer uit (staart en gezicht laten we wel iets voller, doodle-trim ipv poodle-trim).
Veel praktischer, zeker met hoe mijn ouders (waarvan hij is) wonen: tegen de bosrand aan...