Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pandakaas schreef:Tis toch wat he, kopen we zo liefdevol speeltjes voor ze en kijk wat voor dankbaarheid je er voor krijgOf ze slopen alsnog het huis of de speeltjes
Ik heb ook wel eens een bank gehad waar de vulling uit gehaald was..En dan heel onschuldig kijken alsof het de kaboutertjes waren!
Oohh ik heb nu toch wel last van gezonde spanning hoor, morgen pup ophalen![]()
beauty1love schreef:Pandakaas: oh super leuk! Wat voor pup was het ook alweer?
Machie schreef:Skippy01 schreef:Veel te veel en allemaal 'gekke' rassen ook nognee, gaaf, prachtige collectie honden. Je hebt wel een thema qua kleur hè
best pittige rassen zitten daar tussen! Vooral de Kroaat?
Ja dat is zeker een pittig ras. Al valt de mijne best mee, het karakter moet je liggen denk ik...
JoellaLoves schreef:Ymor schreef:Gaaf dier!! Ik ben helemaal niet bekend met apporteerwerk.
Als je hond een leuke apporteer drift heeft kan het super leuk zijn. Je kan hele leuke wedstrijden lopen en een voordeel, je hebt weinig nodig! Een dummy en een natuurgebied.
Skippy01 schreef:Machie schreef:
Ja dat is zeker een pittig ras. Al valt de mijne best mee, het karakter moet je liggen denk ik...
Ja, dat is het uiteindelijk. Als je niet houdt van heel zelfstandig inclusief zelfstandig jachtgedrag heb je aan de mijne ook je handen vol. Ik vind het (inmiddels) best makkelijk, leven met een podengo-mix.
Wat ik begrepen heb (geen idee wat daarvan waar is, dus corrigeer me gerust), is dat de Kroaten qua karakter een beetje 'mudi on steroids' zijn, en Mudi zijn al niet echt slome duikelaars natuurlijk.
Skippy01 schreef:@IMJ bah bah bah!![]()
@machie haha, dan klinkt een border Collie inderdaad makkelijker!
Nee, zo'n pod moet je liggen. Moet eerlijk zeggen dat ik hierna niet meer voor een pod ga vermoedelijk. Maar dat heeft maar één reden: jachtinstinct dat zo diep zit dat een recall trainen niet lukt, loslopen is dus geen optie, behalve op omheind terrein. En omheind moet dan OMHEIND zijn, want ze springen zo over 1,5m uit stilstand als het moet... Qua karakter vind ik ze wel echt geweldig, heerlijke honden in huis, echt honden die oprecht genieten van tegen je aangeplakt liggen, altijd in voor lange wandelingen, super zachtaardig. Iemand moet die hond recreëren mét recall-optie, dan heb ik mijn perfecte hond(en dan is niet los kunnen lopen één ding, maar de stress zit met name in 'als hij los komt' natuurlijk, aanlijnen met wandelen is één ding, altijd moeten opletten dat hij niet weg kan schieten een tweede)
(Ik ben dus niet het type voor een hond die perfect luistert en wacht op opdrachten, krijg ik de kriebels van)
RoosvanBlue schreef:Skippy01 schreef:@IMJ bah bah bah!![]()
@machie haha, dan klinkt een border Collie inderdaad makkelijker!
Nee, zo'n pod moet je liggen. Moet eerlijk zeggen dat ik hierna niet meer voor een pod ga vermoedelijk. Maar dat heeft maar één reden: jachtinstinct dat zo diep zit dat een recall trainen niet lukt, loslopen is dus geen optie, behalve op omheind terrein. En omheind moet dan OMHEIND zijn, want ze springen zo over 1,5m uit stilstand als het moet... Qua karakter vind ik ze wel echt geweldig, heerlijke honden in huis, echt honden die oprecht genieten van tegen je aangeplakt liggen, altijd in voor lange wandelingen, super zachtaardig. Iemand moet die hond recreëren mét recall-optie, dan heb ik mijn perfecte hond(en dan is niet los kunnen lopen één ding, maar de stress zit met name in 'als hij los komt' natuurlijk, aanlijnen met wandelen is één ding, altijd moeten opletten dat hij niet weg kan schieten een tweede)
(Ik ben dus niet het type voor een hond die perfect luistert en wacht op opdrachten, krijg ik de kriebels van)
Qua karakter zou ik je dan zó een Strikje aanraden. Willen altijd bij je zijn dus kunnen prima los maar zijn absoluut niet slaafs. Zit een heel stuk zelfstandigheid in en heel, heel veel liefde.
KarinW86 schreef:Resultaat
[ [url=m/bMIS4k.jpg]Afbeelding[/url] ]