Katten fokkers topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:05

Wat een goede tip van het karton! Die ga ik zeker mee nemen als het hier zover is.

Ik denk dat wij ook langzaam richting de catterynaam komen nu.

Het idee is de plaatsnaam hier erin te verwerken. Het is een ini mini dorpje met een huis of 10.
Alleen dan de vraag wat erbij te zetten nog. Misschien gewoon heel simpel: "Du Faches" (van plaatsnaam) Dan zou de naam van de kitten ervoor komen te staan. Anders iets zitten denken met cat/chat ofzo er ook nog voor te zetten maar dan word het wel erg lang misschien?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:23

xoranlover schreef:
Marcella schreef:
Ben nog steeds aan het wachten op goedkeuring cattery naam.

Het is vakantie tijd he. Kan dan wel even duren tenminste bij mundikat duurt het vaak langer in de zomervakantie.

Neocat blijkbaar ook dus zal nog even geduld moeten hebben.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:33

Oh ja, celstof onderlegger dus onder de bovenste laag karton in het nest, in ieder geval niet direct in aanraking met de poes en kittens laten komen.
De vezels in die celstof onderleggers kunnen longontsteking bij kittens veroorzaken als ze het inademen (komt vocht bij en zet dan uit in de longen) wanneer moeder het kapot krabt.
Door het onder de eerste laag karton te leggen, of om het karton te plakken en dan in de kussensloop te doen, voorkom je dat de kittens die losse vezels in kunnen ademen. Celstof onderleggers heb je alleen tijdens de bevalling en de eerste twee dagen erna nodig.

Bovendien hebben de meeste poezen (van mij) echt een bloedje hekel aan die celstof onderleggers en gaan ze er daarom juist aan krabben.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:02

Voor het bevallen heb ik hier een boxmatras gebruikt, daarop celstof matjes en daarover een handdoek. Als het bevallen klaar is dan heb ik de bench met een ledikantdeken dubbel gevouwen en daarover een handdoek. Bench staat altijd open met een kussen ervoor, op de plek die de moeder uitkiest. Ik zet hem altijd eerst maar ergens neer en merk dan vanzelf waar de moeder hem wil hebben. Tot nu toe altijd in de hoek naast de bank. Ik heb er dan een katoenen deken over die het donker maakt met aan de voorkant een opening.

Hier gaat het goed, moeders had een darminfectie maar die is nu weg dankzij een AB kuur. Kittens groeien super en spelen heel wat af. Ik heb ze een tijd bij moeten voeden maar inmiddels kan moeders het weer grotendeels zelf.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 04:36

xoranlover schreef:
Dit is allemaal nog van voor de dracht. En op die onderste was ze te dik :')

[ [url=m/qxkFnA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nIWEaX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W5NIji.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig! <3

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:15

Gisteren bij een poesje gekeken en ze in voor mij gereserveerd :D.

Zit nu ook al een tijd te denken over een Cattery naam maar vind het zo moeilijk. Zit eigenlijk te denken om mijn eigen achternaam maar te gebruiken :+.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 19:19

Wat voor poesje?
Wat is je achternaam?

Nishi moet nog 2 weken!!
Ze is aardig dik aan het worden.

Ik moest gisteren wel lachen.

Nishi is slim!! Ze kan niet meer zo goed aan de achterkant wat doet ze nou achterpoot naar voor steken voorpoot om die achterpoot haken. Zo die poot naar voren trekken en dan kan ze er wel bij!

Hoe geniaal!!

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:34

Slimme Nishi, red ze het wel een beetje met de hitte?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 19:54

Annemiek73 schreef:
Slimme Nishi, red ze het wel een beetje met de hitte?

Ja we hebben overal koelmatten en een vochtige handdoek liggen. Zwembadje staat er met vers water. Daar kiep ik regelmatig ijsblokjes in. En de tegels zijn best lekker koel.

Maar ze kiest er momenteel zelf voor om boven te liggen. Of in de wind (maar wel op afstand) van de ventilator. Dus dat gaat gelukkig prima.

Ze krijgen op zijn tijd een kattenijsje. Dus dat komt wel goed. We laten haar zoveel mogelijk met rust. Ik laat ze alleen niet buiten als we thuis komen. Vind t verschil huis en buiten te groot.
Zo lag ze gisteren bij me

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:20

Yes cattery naam goedgekeurd. :):) *\%/*

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 21:40

Marcella schreef:
Yes cattery naam goedgekeurd. :):) *\%/*

Tof gefeliciteerd welke was het geworden?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:51

Alle kittens krijgen Sunhild voor hun naam is de stamboek naam van mijn overleden fjord.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 22:02

Ooh mooi! Wanneer ga je een nestje fokken?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:06

Even binnenkort bellen voor de kater die ik op het oog heb. Om af te spreken en voorwaarden bespreken.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 22:32

Heb je de poes op de pil of iets? Ben benieuwd naar de kater. Had ik hier al eens foto’s laten zien van de papa van onze aanstaande kittens?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 02:42

xoranlover schreef:
Wat voor poesje?
Wat is je achternaam?

Nishi moet nog 2 weken!!

Nishi is slim!! Ze kan niet meer zo goed aan de achterkant wat doet ze nou achterpoot naar voor steken voorpoot om die achterpoot haken. Zo die poot naar voren trekken en dan kan ze er wel bij!

Hoe geniaal!!

Chocolate point.

Achternaam wordt het toch niet :’).
Nog even verder bedenken.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 02:43

Patty14 schreef:
xoranlover schreef:
Wat voor poesje?
Wat is je achternaam?

Nishi moet nog 2 weken!!

Hoe geniaal!!

Het is een chocolate point poesje.

Mijn achternaam wordt het toch niet. Nog weet even verder brainstormen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 05:42

De kater is trouwens een blauwe rus amerikaans mix type. De engelse type vind ik te grof voor Maira. Zal dan ook vragen of de foto die ik heb ook mag gebruiken om op internet te zetten.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 16:55

Vandaag even een paar foto's gemaakt van ons prinsesje.
Zien jullie haar buik <3 <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:40

Knappe Nishi ben echt benieuwd wat ze ervan gaat maken. <3

En gebeld voor de kater. Echt engels over de telefoon vind ik zo lastig, maar zodra ze krols is mag ik haar brengen. Alles is op contract en alle kittens moeten gesteriliseerd worden voor ze naar nieuwe huis gaan. Behalve als ik er 1 zou houden, maar in principe is dit niet de bedoeling maar sluit het niet uit. O:)

Kan het trouwens zijn dat met enting dat het krols zijn een beetje van slag af is.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:50

Marcella schreef:
Knappe Nishi ben echt benieuwd wat ze ervan gaat maken. <3

En gebeld voor de kater. Echt engels over de telefoon vind ik zo lastig, maar zodra ze krols is mag ik haar brengen. Alles is op contract en alle kittens moeten gesteriliseerd worden voor ze naar nieuwe huis gaan. Behalve als ik er 1 zou houden, maar in principe is dit niet de bedoeling maar sluit het niet uit. O:)

Kan het trouwens zijn dat met enting dat het krols zijn een beetje van slag af is.

Nee, dat komt omdat de langste dag (daglicht) is geweest, zodra de dagen korter worden maakt een kat beetje bij beetje meer melatonine aan en deze verhoogde aanmaak van melatonine remt de aanmaak van de kattenvariant van oestrogeen, waardoor ze minder vaak krols worden. Daarom is Melatonine ook zo'n goed (natuurlijk) middel om krolsheden uit te stellen.

Wat niet betekend dat ze niet krols worden, maar gewoon minder vaak en minder heftig.
Om krolsheid te stimuleren is het aan te raden je kat veel buiten te hebben in natuurlijk zonlicht en 's nachts op een kamer met de lampen aan. Licht breekt melatonine af, hoe minder melatonine, hoe makkelijker ze krols worden.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:43

Nishi is al lekker dik! Nala is van boven gezien echt kogel rond, terwijl de rest van haar lijf nog steeds slank is.
Welke ontworming gebruiken jullie voor de kittens? Bij veel merken staat vanaf 0,5 kg of 6 weken en advies is natuurlijk om bij 3 of 4 weken al te ontwormen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:07

Talishe schreef:
Nishi is al lekker dik! Nala is van boven gezien echt kogel rond, terwijl de rest van haar lijf nog steeds slank is.
Welke ontworming gebruiken jullie voor de kittens? Bij veel merken staat vanaf 0,5 kg of 6 weken en advies is natuurlijk om bij 3 of 4 weken al te ontwormen.

Ik gebruik Milbemax zodra de kittens 1 kg wegen. Een ruime week voor de verhuizing krijgen ze nog 3 dagen panacur en ik geef een pilletje Milbemax mee in het kittenpakket.

Als je op een strak ontwormingsschema zit met de volwassen katten, je katten komen niet vrij buiten of in aanraking met andere katten (buiten je eigen huishouden) en je geen honden hebt, dan is het absoluut niet nodig om al heel jong te ontwormen.

Bedenk dat het elke keer de darmflora, en daarmee ook de weerstand, een flinke opdonder geeft, dus het liefst zo min mogelijk, maar dan moet je wel aan bovenstaande voorwaarden voldoen.

Ontwormen altijd opvolgen met een probiotica kuurtje, als ik merk dat de ontlasting dunner wordt dan volg ik op met Pro-kolin

https://www.medpets.nl/protexin-pro-kolin-advanced/

Anders met Canikur:

https://www.medpets.nl/canikur-pro/?sqr=Canik

Medpets is trouwens een super fijne site, levering altijd binnen 1 werkdag.
Ze zijn wat duurder, maar met (zieke) dieren is het veelal noodzaak als je iets nodig hebt. Regelmatig na 18:00 uur (maar voor 21:00 uur)
pas besteld en toch de volgende dag al in huis.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:47

xoranlover schreef:
Vandaag even een paar foto's gemaakt van ons prinsesje.
Zien jullie haar buik <3 <3

[ [url=m/K8ZXHl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wdKuEp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4vbG7s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat gaat de goede kant op! <3
Spannend hoor!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:01

Hhhmm zal het met de afgelopen warme dagen dat ik het huis donker hield ook niet echt meewerken.

Gaat nog even opzoek naar je lijstje van spullen die je nodig ben. Zit even te twijfelen of ik een doos of de bench die ik op de moestuin heb staan zou gebruiken (met bodem erin).