Heuplaxiteit staat bij ons ook in de VHL test van rasgroep 8, maar vanuiit diverse fokkers werd mij ook verteld dat ik dat kon negeren... Happy was lijder op laxiteit maar heeft idd HD-A met nw 32,5, dus dat lijkt voor HD idd niets uit te maken.
We hadden eigenlijk al met Marley of Tip een nestje gewild. Maar tegen die tijd was Marley 5,5 en dan is het wel een risico om dán nog alles te testen, met vervolgens 1 kans op een nestje én het risico van het leeg blijven. Dat risico durfden we niet te nemen (al hebben we daar nog steeds spijt van

Tip heeft een melkklierontsteking gehad, waardoor 1 "tietje" is weggehaald. De dierenarts raadde het af om een nestje met haar te fokken, om dat door de operatie het risico bestaat dat heel de melklijst aan die kant niet werkt. En met een groot nest kan je het jezelf dan ineens wel heel lastig maken met maar 5 tepels.
Dus zo kwam Happy. Een kleindochter van de zus van Marley en geboren bij de fokker waar ook de moeder van Marley en Tip geboren is, dus wel "binnen de familie" gebleven en na 2 jaar van uitzoeken, opbouwen, aanvragen van onze kennelnaam, noem maar op, mochten we dan op 23 april ons eerste nestje verwelkomen. Wat was het mooi om dat van dichtbij mee te maken, nog steeds kan ik met tranen in mijn ogen kijken naar foto's en filmpjes van toen.
We zijn voor onze volgende pup nog druk denkend over een roepnaam met eten (of drinken), waarmee we ook in de stamboomnamen kunnen spelen

Vooralsnog heb ik ideetjes voor een "appel" nest (nooit geweten dat er zó veel appelsoorten bestaan

Chef's Special (prefix)
- Cookie Dough
- Fortune Cookie
- Cookies and Cream
- Vanilla Bean Cookie
- Caramel Salt Cookie (hadden eigenlijk Salted Caramel Cookie gewinld, maar dat was 1 letter teveel

- Surprise Cookie.
Ach, we hebben nog even de tijd gelukkig