Er wordt nog wel geniest, niet meer of minder. Soms een paar uur niks en dan weer regelmatig wel.
Ollie niest sowieso wel al veel minder. De L-lysine heeft zijn werk gedaan en krijgt ze nog steeds! Ze is natuurlijk ook gewoon geënt dus denk dat het daarom ‘meevalt’ bij haar!
Shirley
Geplaatst: 13-06-18 11:40
Dat klinkt hoopgevend! Hebben de kittens dan ook niet automatisch wat antistoffen in hun bloed? Dan valt het voor hen hopelijk ook mee
Balou_k
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 11:43
Shirley schreef:
Dat klinkt hoopgevend! Hebben de kittens dan ook niet automatisch wat antistoffen in hun bloed? Dan valt het voor hen hopelijk ook mee
Normaal gezien wel lijkt mij! Daarom vind ik de situatie misschien nog wel rotter. Alles zo goed proberen doen en dan toch zoiets.
Jezelf nou geen verwijten maken, hè? Je doet er echt alles aan om hen te helpen!
Balou_k
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 12:56
Shirley schreef:
Jezelf nou geen verwijten maken, hè? Je doet er echt alles aan om hen te helpen!
Nee nee zeker niet! Dikke pech. Zal het van buiten hebben mee gelopen o.i.d. we doen wel onze schoenen uit in de gang, maar kan ook aan de kleren zitten natuurlijk. En dan zo’n zwangerschap/bevalling wat stress, minder weerstand en tjah, anders heb ik ook geen verklaring.
Maar goed dat je al een huisje voor ze hebt. Ben verliefd op ze
Balou_k
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 18:50
Smelt..
Vanmiddag het huis schoongemaakt, behalve de woonkamer. Die ga ik straks alleen opruimen, swifferen en met de handzuiger wat plukjes kattenhaat opzuigen. Wil het nog een beetje rustig houden. Maar.. Betekent dus wel dat ze zo’n 2 uur ‘alleen’ is geweest. En weetje.. Dat kan ze prima..
Kitten nummer 1 bijvoeren is iets waar ik al even over twijfel, maar ben bang dat hij dan weer niet afdoende bij mama drinkt. Vind dat erg lastig. Komt wel mooi tussen de 5% en 10% van zijn eigen gewicht aan per dag.
Balou_k
Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 14:48
En ben ook erg bang dat ik het niet goed doe en daardoor hij zich verslikt o.i.d.
Daarnaast zijn het ‘maar’ drie kittens en wil ik ook niet dat de melkgift stagneert doordat er ook nog minder wordt gedronken.
ynskek
Moderator Algemeen
Geplaatst: 14-06-18 14:52
Shirley schreef:
Lief zeg
Maar nummertje 1 blijft wel erg achter...is bijvoeren geen optie?
Ik vind t juist zo mooi dat ie keurig ruim 10 gram gegroeid is tussen gister 10.00 uur en vanmorgen 10 uur.
Hij wordt gelukkig niet weg geduwd. Ze hebben elk hij eigen tietje. Extra aanleggen kan ik proberen. Alleen is het ritme nu: slapen, eten, slapen, eten, slapen, eten. Overvoeren is ook niet de bedoeling denk ik.
Ik vind het lastig.
Vanochtend overigens een check up van Nathalie gehad en alles was goed. Zij was juist zo positief over de gewichtstoename van Snowy. Nu ben ik weer een beetje onzeker.
Balou_k
Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 15:05
9/10 keer liggen ze in deze volgorde.
Volgens informatie boeken en internet zijn de achterste tietjes de meest voedzame. Dus dan zit hij wat dat betreft perfecte
TS, minder nadenken over alles Als je DA zegt dat het goed is, dan is het toch goed? Heb een beetje vertrouwen in jezelf!
Ghostattack
Geplaatst: 14-06-18 15:16
Oh wat een heerlijke pluizenbolletjes! Knappe mama poes trouwens Ik word er helemaal jaloers van als ik die foto's bekijk haha
Niet te veel zorgen maken hoor, het komt vaker voor dat één kitten kleiner is dan de rest. Net als wij mensen eigenlijk Misschien interessant om eens te googlen op KittenLady! Ze heeft een website, Instagram en YouTube kanaal. Zij doet dan weliswaar niet zelf fokken, maar kittens opvangen, verzorgen en een nieuw huisje bieden. Heel inspirerend om te volgen! Zoek vooral het verhaal van Hank eens op, kitten met panleukopenia die het allemaal heeft overleefd dankzij haar zorg.
Ze had laatst een nestje kittens opgevangen waarvan ze één kitten "Big Tony" heeft genoemd omdat hij zo bizar groot en zwaar was