[VOLG] Reebokje aankomen lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:09

Ilsaaaa schreef:
Ja ik heb ook geen idee wat er aan vooraf is gegaan en zullen we ook nooit weten den ik. Vind het ook sneu maar vertrouw de labrador niet goed genoeg om ze alleen samen buiten te laten. Denk dat er weinig gebeurt maar blijft roof en prooi dier. Zou mooi zijn als hij wat aansluiting vind bij de paardrn inderdaad! Heb twee Shetlanders in de voortuin waar hij wel bij in mag trekken }:0.
Haha lekker chips te eten op de bank :') zooo tam is ie nou ook weer niet

Is dat dezelfde die met Bambi snuffelend op de foto staat?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:35

Waarschijnlijk wel maar dat was onder toezicht. TS meld toch "om ze alleen samen te laten" . Dus zonder toezicht.

En dat snap ik ook wel, een labrador blijft een jachthond en als dat instinct om één of andere reden plots boven komt kan het snel gedaan zijn met de ree.
Onder toezicht houden veel honden zich soms wel eens in en als ze goed onder appel staan zijn ze sneller tegen te houden willen ze iets kwaads doen. Als ze alleen buitzn zijn de hele nacht is er niemand diz kan ingrijpen bij problemen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:37

Ik denk het niet. Onze jachthonden jagen op katten en alles wat beweegt buiten het erf. Op het erf halen ze het niet in hun hoofd om dat te doen. Daarbij heeft een labrador een andere functie binnen de jacht. Die apporteren en horen zacht in de mond te zijn om de prooi niet te beschadigen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:43

Ik vind het schattig maar ook sneu. Vroeg het een kennis die jager is wat hij er van dacht. Hij gaf aan dat het diertje toch vermoedelijk echt met de hand is groot gebracht en is ontsnapt of gedumpt. Een hertenkamp is een uitkomst volgens hem voor dit reetje.

Art_Ificious

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:49

Eigenlijk wel fijn dat jagers ook tips geven die niet in hun voordeel werken :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:50

Ik snap niet zo goed waarom iedereen iets met het diertje “wil”. Het is zo toch goed? Hij ziet er goed uit en kan gaan en staan waar en wanneer hij wil. Dat is het voordeel van wild zijn. Je kan als dier zelf beslissen. Sommige zwerfkatten lopen ook een tijdje bij een huis en gaan dan weer verder.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:58

Art_Ificious schreef:
Eigenlijk wel fijn dat jagers ook tips geven die niet in hun voordeel werken :)

Jagers zijn ook dieren- en natuurliefhebbers hoor
Dat ze jagen wil niet zeggen dat ze geen respect hebben voor wat in het wild leeft. Maar ja...als er overschot is moet dat in stand gehouden worden. Anders breken er ziekten uit, wordt er nog meer wild aangereden dat ligt te lijden etc. Ik was vroeger super anti jacht maar heb het dankzij hem leren respecteren.
Ik denk zelf ook dat deze tamme ree bij soortgenoten op een veilige plek thuis hoort. Het is een prooidier, geen kat. Een klein en tam prooidier loopt gewoon gevaar voor verkeer, met name voor honden van anderen en tijdens het jachtseizoen. Dat gun je zo'n diertje ook niet. En het is ook een kuddedier....wat bij soortgenoten thuis hoort.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:10

Ik heb vannacht over dit topic gedroomd :+
Samen met mijn vriend en grootouders kwamen we vanuit Friesland om een stukje brood te brengen voor Bambi :')

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:11

Monster_tos schreef:
Ik heb vannacht over dit topic gedroomd :+
Samen met mijn vriend en grootouders kwamen we vanuit Friesland om een stukje brood te brengen voor Bambi

:')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:15

Jennyj01 schreef:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen iets met het diertje “wil”. Het is zo toch goed? Hij ziet er goed uit en kan gaan en staan waar en wanneer hij wil. Dat is het voordeel van wild zijn. Je kan als dier zelf beslissen. Sommige zwerfkatten lopen ook een tijdje bij een huis en gaan dan weer verder.

Eens, het beestje ziet er goed doorvoed uit, oogt gezond en kiest zelf voor dit leven. Hij lijkt op zijn 'gemak" met zijn nieuwe familie. En door de bescherming van zijn nieuwe familie is hij veilig, Mooi leven heeft hij gekozen.

Bij ons loopt er een oude vos in de polder en je ziet hem nooit, maar als de jagers er zijn, verschijnt hij op het terras van de buren en daar zit hij rustig te wachten tot de jagers weer weg zijn. Heel slim. En als de jagers wegrijden, verdwijnt hij weer de polder in.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:15

http://www.stichtingreeenopvangnederland.nl

Als het een tam dier betreft laten ze hem echt wel in de opvang blijven met soortgenoten.

Wat ik hier in dit topic zie is dat roofdieren met prooidieren worden vergeleken. Het zelfde als appels met peren vergelijken dus.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:25

Bij ons in de buurt lopen zoveel damherten in Zandvoort en omgeving door het dorp, liggen in tuinen en op pleinen, dat we er hier niet van op kijken. Soms in kuddes van 30 herten, soms in kleine groepjes. Maar dat zijn damherten. De reeen zijn veel schuwer.

Afbeelding

Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:29

janouk schreef:
Bij ons in de buurt lopen zoveel damherten in Zandvoort en omgeving door het dorp, liggen in tuinen en op pleinen, dat we er hier niet van op kijken. Soms in kuddes van 30 herten, soms in kleine groepjes. Maar dat zijn damherten. De reeen zijn veel schuwer.

[ [url=m/0YnjSW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VM86Gw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is wel heel gaaf!
Dat zie je hier dus helemaal niet.
Is hier heel zeldzaam als je er 1 tegen komt :+

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 09:36

Ja dat is de zelfde labrador. Als ik er bij ben gaat het ook wel goed maar alleen vertrouw ik haar niet. Komt namelijk regelmatig met vogels en muizen aan. Haha wat grappig dat je over hem gedroomd hebt! Heb de ree vanochtend nog niet gespot dus misschien heeft hij aansluiting kunnen vinden.
Dat is ook een gek gezicht damherten midden in de wijk! Wij hebben hier geen herten in de omgeving, alleen in kampjes. Maar deze ree naar een hertenkamp brengen is geen optie want daar hebben hertenkampen geen vergunning voor.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:43

Gewoon lekker laten lopen en het zelf uitzoeken.
Snap niet dat sommige moeite hebben met zo'n diertje buiten laten. Paard/pony neem je ook niet mee naar binnen toch? ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:45

lovelyfiefy schreef:
janouk schreef:

[ [url=m/0YnjSW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VM86Gw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is wel heel gaaf!

Als je ooit fotos van de herten wil maken, moet je in de Amsterdamse Waterleiding duinen, ingang Zandvoort, Duinpan, gaan lopen met je camera. Het lukt je niet om 10 minuten te lopen zonder te struikelen over een damhert :o :D hahaha het erge is , dat dit niet overdreven is.

Maar deze herten lopen door de tuinen en plantsoenen op zoek naar eten. Ze zoeken geen aansluiting bij de honden :D of de mensen zoals deze ree doet.

Voor de ree is een hertenkamp veel te veel stress. Buiten dat het ook niet mag. Hij is vrij nu.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:25

Wat een mooi dier! Ik ben benieuwd hoe het met hem verder gaat. In het wild is hij niet schuw genoeg.
Kan hij niet in een afgesloten beschermd natuurgebied geplaatst worden ofzo?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:01

janouk schreef:
lovelyfiefy schreef:

Dit is wel heel gaaf!

Als je ooit fotos van de herten wil maken, moet je in de Amsterdamse Waterleiding duinen, ingang Zandvoort, Duinpan, gaan lopen met je camera. Het lukt je niet om 10 minuten te lopen zonder te struikelen over een damhert :o :D hahaha het erge is , dat dit niet overdreven is.

Maar deze herten lopen door de tuinen en plantsoenen op zoek naar eten. Ze zoeken geen aansluiting bij de honden :D of de mensen zoals deze ree doet.

Voor de ree is een hertenkamp veel te veel stress. Buiten dat het ook niet mag. Hij is vrij nu.

Dat is wel echt heel gaaf!
Ga ik eens over nadenken :D

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:05

Het is wel echt een schatje hoor :)
Ben benieuwd, denk dat je inderdaad niet veel hoeft te doen. Hij redt zich prima.
Hoop dat hij blijft hangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:05

Ik vind Daantje wel een leuke naam... *D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:07

Ik hoop juist dat hij inmiddels zijn eigen plekje in de natuur weer heeft gevonden :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:11

Ik schat zo maar in van niet. Hij te teveel op zijn gemak rond het huis en met de honden en TS. Die is maar niet zo weg, ja misschien weer terug naar de buren ofzo ;)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:12

Jennyj01 schreef:

Op zich is het prima, maar hij loopt natuurlijk wel erg veel gevaar als hij zo tam is. Dat de verkeerde mensen hem zien, of andere honden, of dat hij onder een auto loopt of zo.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:14

Tja in NL met al die wegen door natuurgebieden loopt een gewone wilde ree datzelfde risico uiteindelijk. En je kunt er nu niks aan veranderen. Dus ik zou hem gewoon zijn gang laten gaan en me er niet al te druk over maken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:22

Ik vind het echt zo ontzettend leuk en schattig gezicht!! Echt een gaaf volg topic.

Maar ergens ook wel sneu...

Net even een ecoloog op mijn werk voorgelegd. Hij zegt dat dit vaker voorkomt in deze tijd van het jaar ook. Waarschijnlijk een jonger reekalf dat zijn moeder is 'kwijtgeraakt' (of op een andere manier alleen is gekomen) en opzoek is naar een manier van aansluiting. In dit geval je honden. Vaak kiezen ze ook wel paarden en koeien. Het beste is om hem proberen mee te lokken naar een gebied met reeën in de hoop dat hij die ziet en weer aansluit bij eentje van zijn eigen soort. OF reeen naar je huis toe lokken (vraag mij niet hoe :P). Dan kan hij hopelijk aansluiting vinden met individuen van zijn eigen soort. Het zijn niet perse grote kudde dieren, maar leven wel in kleine groepjes. Ook jonge mannetjes zoals deze, want hij vind hem nog erg jong ogen.

Vind het iig ook best spannend dat hij zo alleen bezig is en zo gericht is op mensen en honden. Idd wat als hij de verkeerde tegenkomt!

Al maakt het hele gebeuren het niet minder schattig. Die foto's dat hij voor dat raam staat verbouwereerd en dat filmpje van het uitlaten, geweldig toch <3 <3 <3