Needje schreef:En dat mag dus niet HC. Bij wet verboden.
Die loslopende kat niet.
...en dáár gaat het nu net om

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Needje schreef:En dat mag dus niet HC. Bij wet verboden.
Die loslopende kat niet.
En daarom zie je dus toenemende (haat)acties.
Daarom imo tijd dat er vanuit de regering nu stappen worden genomen daar de bom nog wel eens flink kan gaan barsten.
Als men zelf niet na kan denken dan moet dat maar voor de mens gedaan worden, blijkt ook weer uit dit topic.
Heleennn schreef:magda_90 schreef:Dus mag mijn hond in jouw tuin poepen?
Mijn tuin is omheind met een goed hek, dus als je lekker de ijzeren poort komt openbreken en je hond in mijn tuin loslaat mag jouw hond zeker in mijn tuin schijten. Maar dat lijkt me nou niet zo'n goed idee.
Rivendell schreef:Ik had van de week een hele discussie op Facebook met katten eigenaren.
Er was een kat doodgeschoten en ik zei "dan moet je je kat maar in je tuin houden".
Uiteraard werd dat een rel.
De meeste katteneigenaren schijnen te vinden dat hun katten overal en nergens mogen lopen.
Ik houd mijn kippen en ponies ook op eigen terrein.
Palmera schreef:Het kan natuurlijk zijn dat de baas niet weet dat bv de hond blaft zodra hij weg is. Dus ja, dan is het wel handig als de buren het even melden zodat de baas actie kan ondernemen.
Citaat:Ik moet er wel bij vermelden dat ik nog steeds regelmatig aan mijn buren vraag of ze tevreden zijn m.b.t het gedrag van mijn honden.
Rivendell schreef:Ik had van de week een hele discussie op Facebook met katten eigenaren.
Er was een kat doodgeschoten en ik zei "dan moet je je kat maar in je tuin houden".
Uiteraard werd dat een rel.
De meeste katteneigenaren schijnen te vinden dat hun katten overal en nergens mogen lopen.
Ik houd mijn kippen en ponies ook op eigen terrein.
Heleennn schreef:Zeker wel Magda. Een hek houdt ongenodigde gasten buiten en genodigde gasten binnen. Wat is je punt dan precies? Of je essentie? Want als andere katteneigenaren nu ook gewoon zorgen dat er genoeg plaats is (op eigen grond) voor hun kat en dan nog eens een hekje zetten zal het probleem al grotendeels opgelost zijn. Een kat die zich thuis geborgen en goed voelt gaat niet onnodig rondzwerven als hij daarvoor de grote veilige tuin moet verlaten. Maar een kat moet nu eenmaal een bepaald territorium voor zichzelf hebben en als je dat niet op eigen grond kan geven is het logisch dat ze ook tot bij de buren in de tuin gaan.
Heleennn schreef:Kippen en ponies jagen niet. Katten zijn zelfstandige, solitaire dieren.
fransje23 schreef:Waar zou de grens moeten liggen tussen steden/dorpen waar de kat wel los mag en waar niet?
En zou er ook een verbod moeten komen rond kwetsbare natuurgebieden?
Ik las over katten die vleermuizen vangen. Veel soorten vleermuizen in Nederland zijn vrij zeldzaam en met uitsterven bedreigd. Daarbij kunnen ze ook nog hondsdolheid bij zich dragen. Zou daar dus niet heel vrolijk van worden.
Overigens heeft mijn kat ook een weleens een vleermuis gevangen. Liep niets eens los buiten maar zat gewoon op het balkon.
Heleennn schreef:Dan snap jij het punt niet magda, als de wereld van iedereen is mag een wildvreemde ook gewoon jouw huis binnen lopen. Zo gaat het nou eenmaal niet he, het gaat erom dat een dier met een instinct gewoon doet wat het doet. En er is een verschil tussen een hond in iemands tuin los laten en een kat die op eigen houtje wat rond scharrelt en daarbij ook langsgaat bij de buren. Met een hond ga je wandelen, aan de leiband. Een kat neem je niet mee aan de leiband om even een blokje in het natuurdomein te doen. Een kat zorgt voor zichzelf. Een hond kan je africhten, trainen. Een kat niet. Dat verschil moet je toch duidelijk zijn als je zelf ook een hond hebt? Dus er is geen gulden middenweg bij katten. Ofwel sluit je ze op in je huis en tuintje, ofwel laat je ze vrij lopen. En het aan jou als eigenaar om dat te kiezen. En ik ben tegen opsluiten in huis en tuintje.
Heleennn schreef:Dan snap jij het punt niet magda, als de wereld van iedereen is mag een wildvreemde ook gewoon jouw huis binnen lopen. Zo gaat het nou eenmaal niet he, het gaat erom dat een dier met een instinct gewoon doet wat het doet. En er is een verschil tussen een hond in iemands tuin los laten en een kat die op eigen houtje wat rond scharrelt en daarbij ook langsgaat bij de buren. Met een hond ga je wandelen, aan de leiband. Een kat neem je niet mee aan de leiband om even een blokje in het natuurdomein te doen. Een kat zorgt voor zichzelf. Een hond kan je africhten, trainen. Een kat niet. Dat verschil moet je toch duidelijk zijn als je zelf ook een hond hebt? Dus er is geen gulden middenweg bij katten. Ofwel sluit je ze op in je huis en tuintje, ofwel laat je ze vrij lopen. En het aan jou als eigenaar om dat te kiezen. En ik ben tegen opsluiten in huis en tuintje.
magda_90 schreef:Heleennn schreef:Dan snap jij het punt niet magda, als de wereld van iedereen is mag een wildvreemde ook gewoon jouw huis binnen lopen. Zo gaat het nou eenmaal niet he, het gaat erom dat een dier met een instinct gewoon doet wat het doet. En er is een verschil tussen een hond in iemands tuin los laten en een kat die op eigen houtje wat rond scharrelt en daarbij ook langsgaat bij de buren. Met een hond ga je wandelen, aan de leiband. Een kat neem je niet mee aan de leiband om even een blokje in het natuurdomein te doen. Een kat zorgt voor zichzelf. Een hond kan je africhten, trainen. Een kat niet. Dat verschil moet je toch duidelijk zijn als je zelf ook een hond hebt? Dus er is geen gulden middenweg bij katten. Ofwel sluit je ze op in je huis en tuintje, ofwel laat je ze vrij lopen. En het aan jou als eigenaar om dat te kiezen. En ik ben tegen opsluiten in huis en tuintje.
Dat zijn geen feiten maar jouw mening. Als mijn hond de keuze had scharrelde het liever ook door de wijk heen dan verplicht aan de te moeten lopen.