Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cinniz123 schreef:Heb nog niet alles bijgelezen maar zag de reactie dat een nl asiel geen info wilde geven over een hond.
Ik heb ook zo'n verhaal van dichtbij meegemaakt van een vriendin.
Ze haalde een jonge mechelaar uit het asiel(verhaal was: was aan komen lopen) maar die had ook een tik vd malle molen gehad!
Die meis deed er alles aan kwa cursussen om de hond goed op te leiden tot aan prive cursussen aan en hij behaalde al zn diplomaatjes erbij maar viel wel mensen aan in de rug uit t niets.
Uiteindelijk heeft ze hem met pijn in haar hart terug gebracht met het verhaal dat hij uit het niets ineens mens en dier probeerde van achter te pakken(toen moest ze er gewoon weer voor betalen om hem af te geven)
Een tijdje later stond hij op de site met dat hij weer herplaatst werd omdat het baasje geen tijd en verstand van honden had.
Gewoon te bizar dat ze zo met mens en hond omgaan juist op een plek waar je zou denken dat ze het beste met de beesten voor hebben.
connie64 schreef:Aangezien dit niet gebeurt in het buitenland (lees de landen daar waar al die stichtingen zitten en die honden van straat plukken) blijf je de fokkerij dus voeden door die honden hierheen te halen.
connie64 schreef:khirsanta, welk verhaal stond er dan bij jouw hond?
en vind je niet dat jij dus de hele fokkerij vanuit het buitenland voedt door een hond van een stichting te kopen?
Ik misgun absoluut niemand zijn liefde en plezier voor zijn of haar hond(en) maar de manier waarop in het buitenland met honden wordt omgegaan is soms nogal hard en onverschillig.
Ja ook hier in Nederland maar er zit duidelijk verschil in.
Wat ik bedoel is, zolang de honden verkocht worden daar zal niemand gaan nadenken over een andere oplossing (lees castraties, controles, boetes etc)
Sjolvir schreef:cinniz123 schreef:Heb nog niet alles bijgelezen maar zag de reactie dat een nl asiel geen info wilde geven over een hond.
Ik heb ook zo'n verhaal van dichtbij meegemaakt van een vriendin.
Ze haalde een jonge mechelaar uit het asiel(verhaal was: was aan komen lopen) maar die had ook een tik vd malle molen gehad!
Die meis deed er alles aan kwa cursussen om de hond goed op te leiden tot aan prive cursussen aan en hij behaalde al zn diplomaatjes erbij maar viel wel mensen aan in de rug uit t niets.
Uiteindelijk heeft ze hem met pijn in haar hart terug gebracht met het verhaal dat hij uit het niets ineens mens en dier probeerde van achter te pakken(toen moest ze er gewoon weer voor betalen om hem af te geven)
Een tijdje later stond hij op de site met dat hij weer herplaatst werd omdat het baasje geen tijd en verstand van honden had.
Gewoon te bizar dat ze zo met mens en hond omgaan juist op een plek waar je zou denken dat ze het beste met de beesten voor hebben.
Hier ook 2 honden geleden hond uit NL asiel, met wat achteraf bleek verzonnen verhaal door hun. Hij bleek namelijk uiteindelijk vondeling te zijn en totaal niets bekend van zijn verleden, terwijl er eerst mooi verhaal bij zat.
Deze hond is ook gwoon bij ons gebleven, maar is dus ook met oneerlijk verhaal verkocht.
lor1_1984 schreef:Wat mij betreft moet een ieder voor zich zelf weten of ze een dier uit NL halen of uit het buitenland, zolang ze maar ver weg blijven van malafide stichtingen (zeg ik dat goed?) en broodfokkers.
Ikzelf zal nooit bewust kiezen voor een hond uit het middellandse zeegebied ivm oa leishmania waarbij een negatieve test niet betekend dat de hond het niet heeft.
Vind ik te eng dus die honden sla ik over.
Ik zal dus starten met in NL te zoeken naar een herplaatser, maar toen ik vanmiddag keek op MP zag ik dat er ook advertenties met buitenlandse (stichting?)honden tussen de NL honden staan terwijl ik keek bij de NL herplaatsers.![]()
Maakt het zoeken naar een herplaatser iig niet makkelijker zo.
estja schreef:@Cinniz ook hier zo'n ervaring in een NL asiel. Hond die al diverse keren naar bazinnetje en bezoek had uitgevallen en gebeten zag ik later op de website van het asiel staan als zijnde geschikt om bij kleine kinderen te plaatsen. Doodeng!
En ik wist zeker dat het asiel de juiste informatie had ontvangen over dat bijten toen de hond werd afgestaan.
Sclimpre schreef:De honden moeten ingeënt, gechipt en behandeld tegen parasieten zijn en een geldig paspoort hebben om de grens over te gaan. Dus als dat niet in orde is weet je al dat het geen zuivere koffie is.
Testen op ziektes is dacht ik niet verplicht maar wordt meestal gedaan bij honden uit zuiderse landen (behalve bij pups omdat daar de test niet betrouwbaar is, maar pups hebben dan weer minder risico om besmet te zijn). Ofwel vind je die uitslag ook in het paspoort, ofwel is er een afzonderlijk document van het lab bij.
Mizora schreef:Sclimpre schreef:De honden moeten ingeënt, gechipt en behandeld tegen parasieten zijn en een geldig paspoort hebben om de grens over te gaan. Dus als dat niet in orde is weet je al dat het geen zuivere koffie is.
Testen op ziektes is dacht ik niet verplicht maar wordt meestal gedaan bij honden uit zuiderse landen (behalve bij pups omdat daar de test niet betrouwbaar is, maar pups hebben dan weer minder risico om besmet te zijn). Ofwel vind je die uitslag ook in het paspoort, ofwel is er een afzonderlijk document van het lab bij.
Ze hoeven alleen rabies geënt te zijn, maar vrijwel alle stichtingen enten wel volledig.