Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Varekaj schreef:Heb je bij een spin niet eerder 2 puntjes? Dit doet me eerder aan een muggenbeet denken. Al blijft het spooky dat die ff in je shirt zat.
Mijn vriend is een sadist. Ik ben als de dood voor spinnen, hij absoluut niet. Het wordt nu frisser 's avonds, dus voor schemer sluit ik de ramen in huis. Just in case. Hij zet alles spontaan weer open "want anders koelt het niet af in huis".
Maw, hij nodigt die rotbeesten gewoon uit om te komen horror spelen wanneer hij weer het land uit is voor werk
soesie schreef:Is dat dan pijnlozer of sneller dan een flinke stamp op zijn kop?
LoveGlove schreef:Nou dat was een kruisspinnetje
Maar ik ga jullie ook weer een stukje geruststellen:
Heel veel spinnen in Nederland kunnen bijten. En een minder leuke troost: iedereen reageert er anders op. Dus terwijl het voor de ene een muggenbultje is, is het voor de ander bijna de dood.
Maar, spinnen willen niet zomaar bijten, tenzij je hun prooi bent (wat we echt niet zijn), of ze zich bedreigt voelen. Dus als je ze rustig over je hand laat lopen, en je gaat niet keihard praten, of op hun achterlijfje zitten duwen etc, zullen ze ook niet bijten. En als ze ook bijten, heel veel spinnen injecteren bij de eerste beet die ze je geven (als ze al 2 keer bijten) bijna geen tot geen gif, omdat ze dat meer nodig hebben voor hun eten. Dus voor gevaar doen ze dat niet meteen. Bijten is dan meer een waarschuwing van: let op, ik ben gevaarlijk. Ga niet door.
Dus, ik hoop dat iedereen weer ietsje rustiger is
Tigress schreef:LoveGlove schreef:Nou dat was een kruisspinnetje
Heel veel spinnen in Nederland kunnen bijten. En een minder leuke troost: iedereen reageert er anders op. Dus terwijl het voor de ene een muggenbultje is, is het voor de ander bijna de dood.
Maar, spinnen willen niet zomaar bijten, tenzij je hun prooi bent (wat we echt niet zijn), of ze zich bedreigt voelen. Dus als je ze rustig over je hand laat lopen, en je gaat niet keihard praten, of op hun achterlijfje zitten duwen etc, zullen ze ook niet bijten. En als ze ook bijten, heel veel spinnen injecteren bij de eerste beet die ze je geven (als ze al 2 keer bijten) bijna geen tot geen gif, omdat ze dat meer nodig hebben voor hun eten. Dus voor gevaar doen ze dat niet meteen. Bijten is dan meer een waarschuwing van: let op, ik ben gevaarlijk. Ga niet door.
Dus, ik hoop dat iedereen weer ietsje rustiger is
Mijn moeder valt onder het tweede kopje. Die moet met spoed naar het ziekenhuis als ze is gebeten door een spin. Hierdoor is bij mij de angst voor spinnen een aangeleerde angst, jottem![]()
Ik zat laatst op de achterbank in de auto, toen er ineens een kruisspinnetje naar beneden kwam bungelen. Van middelmatige grootte, maar groot genoeg om mij te laten gillen. Beest vind vervolgens de hoofdsteun een prachtig plekje, en gaat daar zitten. Leuk, zo recht in mijn zichtveldNog steeds paniekerig zat ik op de achterbank.
Daarna kwam de opmerking naar voren toe (omdat mijn vriendin zich afvroeg wat er gebeurde, aangezien ik bijzonder ongemakkelijke posities wist aan te nemen inmiddels)...er floepte er ook zo uit dat ik nog niet eerder zo snel mijn beentjes had gespreid![]()
Met de benen wijd zat ik op de achterbank, zodat dat beest niet naar beneden kon gaan bungelen om op mijn broek te gaan lopen. Ik werd vierkant uitgelachen, en heb daarna maar gauw de keuze gemaakt om aan de andere kant van de achterbank te gaan zitten (want dat had ik mij in die 5 minuten paniek zaaien nog niet kunnen bedenken)
Op mijn kamer maak ik met elke spin een afspraak...niet verder dan mijn bed (ik bedoel, de rest van mijn kamer is gewoon veel ruimer. Ga daar je kont maar parkeren) en er is een max. van 3 spinnen. Tevens mogen ze niet te groot zijn, op de langpoten na...die zijn nou eenmaal aan de maat
Wanneer zij zich niet aan de afspraak houden, tyf ik ze het raam uit nadat ik ze heb gevangen in een fles
Ayasha schreef:Hier wel eens spinnenbeten gehad en ik reageer best heftig op hun gif. Heb dan vaak een paar gewone 'beetjes' en een die duidelijk alergisch gereageerd heeft, begreep dat al nooit maar dat zal dan een écht bange/nijdige spin geweest zijn of de maat was gewoon vol (mijn man zegt elke nacht dart ik best agressief ben in mijn slaap dus die spinnen hebben dan vuur met vuur bestreden gok Ik).
Een keer iets in mijn Mouw gehad van mijn trui, was ook een spin (heb m zien vallen toen ik die trui uit gooide omdat het ineens zo stak) maar dat voelde haast als brandnetels,werd ook meteen vuurrood rondom de 'blaasjes'. Trok gelukkig ook na een paar uur weer weg.
Die diepvriesspinnen he... Is er onderzoek dat uit wijst of zo'n spin temperatuur anders ervaard? Als je ze in twee hakt (lekker luguber) is dat dan niet sneller en pijnlozer? (En met minder drab dan pletten plus preciezer?)
Zo'n vogelspin pletten moet vreselijk klinken... Ze hebben allemaal een soort uitwendig skelet toch?
Ik ben panisch voor ze en vind ze tegelijk ontzettend boeiend, zo'n tarantula, zeker zo'n mooi gekleurde, vind ik dan minder eng dan die kleine snelle... (ze geven me de mogelijk valse indruk dat ze voorspelbaarder zijn door hun grootte en 'loggere' manier van doen)
LoveGlove schreef:Nou dat was een kruisspinnetje
knip
Ayasha schreef:Hier wel eens spinnenbeten gehad en ik reageer best heftig op hun gif. Heb dan vaak een paar gewone 'beetjes' en een die duidelijk alergisch gereageerd heeft, begreep dat al nooit maar dat zal dan een écht bange/nijdige spin geweest zijn of de maat was gewoon vol (mijn man zegt elke nacht dart ik best agressief ben in mijn slaap dus die spinnen hebben dan vuur met vuur bestreden gok Ik).
Een keer iets in mijn Mouw gehad van mijn trui, was ook een spin (heb m zien vallen toen ik die trui uit gooide omdat het ineens zo stak) maar dat voelde haast als brandnetels,werd ook meteen vuurrood rondom de 'blaasjes'. Trok gelukkig ook na een paar uur weer weg.
Die diepvriesspinnen he... Is er onderzoek dat uit wijst of zo'n spin temperatuur anders ervaard? Als je ze in twee hakt (lekker luguber) is dat dan niet sneller en pijnlozer? (En met minder drab dan pletten plus preciezer?)
Zo'n vogelspin pletten moet vreselijk klinken... Ze hebben allemaal een soort uitwendig skelet toch?
Ik ben panisch voor ze en vind ze tegelijk ontzettend boeiend, zo'n tarantula, zeker zo'n mooi gekleurde, vind ik dan minder eng dan die kleine snelle... (ze geven me de mogelijk valse indruk dat ze voorspelbaarder zijn door hun grootte en 'loggere' manier van doen)
Ayasha schreef:Dankje voor de uitleg Adamootje!
Ik heb ooit een tarantula (geen ide welk type maar ze leek wel erg op die wat jij noem, die G. Rosea) mogen uhm "aaien" van iemand die allerlei van dat type dieren had zitten (hij had ook slangen en nog wat soorten spinnen.). dat dier vond ik helemaal niet eng, ik denk door de grootte dat ik het meer als "dier" zag dan als eng wezen.