De roofvogel (weet nog steeds niet wat voor) die ik elke morgen zie zitten op hetzelfde punt zit trouwens wel bovenop een lantaarnpaal. Dus wel hoog. Zal mijn camera morgen es meenemen en kijken of ik een foto kan maken...hij zit er bijna elke ochtend...
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-17 11:18
Raven doen stemgeluid na. Dus die zal veel met een man omgaan :p
Lantaarnpaal is toch niet hoog
Slechtvalken zitten hoog, bovenop gebouwen en in torens
Gister avond vis gebakken op het strand. Meneer moest natuurlijk alle aandacht opeisen van iedereen en kreeg natuurlijk ook een stukje verse kabeljauw (uiteraard rauw) Hij is alleen zalm gewend dus het was even wennen voor m
Is dat niet pijnlijk, die nagels in je spijkerbroek?
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-17 15:08
Sonja89 schreef:
Is dat niet pijnlijk, die nagels in je spijkerbroek?
Nee hoor, het is een zangvogel. Kunnen dus niet echt knijpen wat roofvogels en uilen wel kunnen om hun prooi te doden. Een raaf is meer een aaseter. Jonge haasjes pakt ie levend en begint meteen met eten wat kraaien, kauwen en eksters ook doen. Eigenlijk is een handschoen ook niet echt nodig
Bij mn roofvogels en uilen heb ik altijd een handschoen aan, nooit zo op schoot. Ik ken ze door en door maar het blijven Wilde dieren. Mochten ze uit reflex knijpen kan je echt nare ontstekingen krijgen. Mijn mentor is een keer gepakt door zijn havik en een week later moest hij met spoed geopereerd worden ivm een vleesetende bacterie in zijn hand door de nagels van de vogel.
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-17 15:10
Fenrir schreef:
Europese kraaien zijn wel iets groter dan Amerikaanse. Maar alsnog is een raaf een stuk groter natuurlijk
Toevallig zie ik nu net deze video langskomen op Facebook: https://www.facebook.com/73712942980235 ... 517917342/ Het ziet er inderdaad heel schattig uit, maar dan ben ik toch benieuwd naar wat een expert hier over te zeggen heeft.
Indestal
Geplaatst: 12-06-17 17:04
Hitchcock....the birds. de eerste horrorfilm...
_Micha_
Geplaatst: 13-06-17 00:43
Ik vind je raaf echt zo leuk De roofvogels ook maar de raaf komt echt over als een gezelligheidsdier. Ik dacht dat je met praten gewoon geluiden maken bedoelde maar wat kunnen ze dat goed beter dan de meeste 'papegaaien' die ik gehoord heb.
En ik maar Europese kraaien al groot vinden
Dat filmpje trouwens ik dacht dat het spreiden van de vleugels iets met bedreiging/defensieve houding te maken had? Maar hij lijkt wel relaxed te zijn dus waarschijnlijk heb ik het helemaal fout.
Het spreiden van de vleugels bij de Condor is in dit geval zonnen. Soms spreiden ze de vleugels en gaan daarbij plat op de grond liggen, dit doen ze om beestjes op het lijf toe te laten om eventuele parasieten kwijt te raken
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 09:18
Iemand een idee wat voor uilskuiken dit is? zal straks een foto plaatsen van een paar weken later