Het nemen van een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:59

anjali schreef:
Ik bedoelde eigenlijk dat een reu overal geursporen gaat uitzetten,dus overal een beetje plassen,terwijl een teef dat niet zou doen.Het gaat hier over niet-gecastreerde reuen.Wel gecastreerde zetten misschien geen geursporen uit?

Die teef deed dus precies dat, geursporen uitzetten tot ze echt druppels moest persen.
De dekreu van mijn ouders wil dat ook maar mag dat niet als hij aan de lijn zit en dat gaat prima.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:14

Een reu valt prima aan te leren dat hij niet 100x gaat markeren zodra hij aan de riem loopt. Wat ze doen als ze los lopen moeten ze zelf weten, maar die van mij mag 1-2x plassen tijdens het plas rondje aan de riem en verder blijven zijn pootjes aan de grond ;)

Hier reu en een teefje, slapen gemakkelijk uit tot 11-12u 's ochtends als wij vrij zijn en dan vaak kort rondje grasveld voor plas/poepen. Moeten we werken, dan is het rond 8u dat rondje en erna zo'n 7-9uur alleen. Totaal geen probleem voor ze. Werk dagen komen max 3x per week voor en soms doet me moeder ze dan tussen de middag even kort uitlaten, maar meestal kijken ze haar dan aan van wát kom jij nou weer doen? :P

S middags/na werk gaan ze praktisch elke dag een uur naar het strand en dan vaak daarna nog 2uur los op stal scharrelen op het erf. Soms is het erna nog 1x tje 's avonds rond 10/12u plas rondje en klaar, maar ook vaak genoeg 2x per dag naar buiten. Alleen dan is een van de 2 keren wel vaak minimaal 2uur.
En dan elke week zo'n 10-15km mee met de paarden op buitenrit en 10km mee hardlopen 2x per week.

Verder nadelen? Tja wij hebben er 2 met een gebruiksaanwijzing, die worden dood ongeluk als er iemand zou komen oppassen op ze :') (behalve dan me ouders) Maar hierdoor zijn we gewoon gewend ze overal mee naar toe te nemen, zijn ook gewend met gemak 3uur in de auto te tukken dus als ze ergens even niet mee kunnen, dan blijven ze in de auto. De 10x per jaar dat we echt een dag weg zijn, kunnen we ze dan bij me ouders brengen.

Neuh geen nadelen hier, lekker gezellig, leerzaam. Altijd een maatje om ergens mee naar toe te nemen en een rede om naar buiten te moeten :Y)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:07

Duhelo schreef:
Voor de mensen die ook plasrondes doen, hebben jullie geen tuin dan?

Hier (sowieso is dit in belgië niet zo de gewoonte denk ik) doen we eigenlijk niet aan plasrondes, Hond doet gewoon de behoefte in de tuin (of, in ons geval op ons groot terras of overdag als we gaan werken in haar kennel). Wat dan uiteraard ook netjes opgeruimd wordt iedere dag.
Het wandelen an sich is puur voor het wandelen, niet voor behoeftes. (Hier gaat ze wel minstens 3-4 keer per week mee naar de paarden voor minstens 4-6 uur, gaan we minstens eens per week gaan fietsen, eens per week een langere groepswandeling (8-12 km) en tussendoor eventueel nog kleinere wandelingen, eens naar het bosje, of spelen we lekker thuis, afhankelijk van het weer.

Ik heb wel een tuin, maar die is niet in gebruik als toilet, wou ik ook graag zo houden. Is ook geen reusachtige tuin, zou ik een boerenerf hebben vind ik het wat anders, maar met voor meeste mensen normale tuin ben ik blij dat mijn hond dat ook ziet als Eigen gebied en er niets in doet. (en de kat ook niet)

Kiri, jak!!!!! :+

Amaris

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:42

omg Kiri, ik hoop dat ie niet meer de auto in moest ofzo? IEUW! haha!

Ik heb een spannende tijd nu, op 4 april om 20:30 uur kan ik me inschrijven voor een pup via de site van de fokker. En daarna hopen dat ze me een pup willen gunnen (en dat zal wel niet want ik voldoe natuurlijk weer niet aan het leuke gezinnetje met 2,5 kinderen en een thuiszittende moeder) maar ik ga het toch proberen.

Er is wellicht een uitwijkmogelijkheid via een andere fokker, maar ik weet nog niet goed wat ik daarmee aan moet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:46

Amaris schreef:

Ik heb een spannende tijd nu, op 4 april om 20:30 uur kan ik me inschrijven voor een pup via de site van de fokker. En daarna hopen dat ze me een pup willen gunnen (en dat zal wel niet want ik voldoe natuurlijk weer niet aan het leuke gezinnetje met 2,5 kinderen en een thuiszittende moeder) maar ik ga het toch proberen.

Er is wellicht een uitwijkmogelijkheid via een andere fokker, maar ik weet nog niet goed wat ik daarmee aan moet.

Ik ga voor je duimen! Wij zijn ook nog op bericht van de fokker aan het wachten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:45

yuk, die husky ... die zou ik toch even ergens een vijver ingooien voor die de auto in mag :D

Ik zou het ook niet fijn vinden als ze de de ganse tuin zou gebruiken (van de terras gaat ze altijd naar het einde toe en dat is héél simpel proper te houden), maar zou wel een plashoek inrichten.
een paar vierkante meter is ruim zat, geen risico op kinderen die erin trappen als ze uit die hoek blijven, en inderdaad, met hond op vers vlees die een keer per dag poept, als je de drol dagelijks weghaalt en nu en dan een emmer bleek / allesreiniger in het stukje gooit, blijft dat lekker fris hoor.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:08

Ik woon in een flat met 2 grote actieve honden. Echt geen probleem. De pup (4 maanden) doet s ochtends eerste plas nog op balkon en heel soms tussendoor ook nog. Dat zal over 2 maanden hopelijk over zijn. Ik gooi er chloor over en schuur het elke week.

Overdag leven ze in roedel van 6 grote honden. Meestal zijn hun of hun en ik (ligt er aan welke diensten ik heb en de vriendin heeft die daar woont) overdag daar. Soms heb ik ze alle 6 in mijn flat.
Huis heeft tuin maar niet super groot. Behoefte doen ze maar tijdens het uitlaten. Meestal worden ze 4x uitgelaten soms meer soms 3x. Ligt aan het weer en de afstanden.
Sowieso 1x per dag uur in bos en vanaf nu tm oktober meestal 2x naar het bos. De kleinere rondes zijn meestal 15 minuten.

Met zo'n roedel is het vast duidelijk dat ons leven in het teken staat van de honden. Vrijwel alle vrije tijd is voor hun. Sociaal leven hebben wij beiden verder niet zo. Geen behoefte aan ;)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:18

Ik woon nu nog in een flatje. En nu heb ik even 3 honden(1 eigen 2 logee's.,zitten normaal dagelijks bij elkaar).
Tijdens werkdagen worden ze 's morgens uitgelaten (onder protest van de oudste hond die nu 6 is :') haar mandje/bed is veel lekkerder). Dan na het werk weer. We proberen dan altijd een ronde te lopen waar ze lekker los mogen rennen.
Als ik dan voor het naar bed gaan nog even met ze probeer te gaan kijken ze me alle 3 raar aan en komen alleen na lang zeuren hun riemen omdoen. Dus daar zijn we maar mee gestopt. Als ze dan nog moeten dan lopen ze naar de deur en laten we ze natuurlijk wel uit ;)

op vrije dagen blijven ze gerust tot 11 uur liggen. Als ik niets doe doen zij ook niets. Dus normaal sta ik toch maar op tijd op haha en dan gaan we wel lekker een uur naar de heide. In de tuin wordt hier niets gedaan. Vind ik een vies idee dus als ze moeten geven ze het maar aan ;)

Maar geen uren wandelen per dag. Daar heb ik naast mijn fulltime baan helemaal geen tijd voor. Mijn hond zit niet fulltime alleen omdat ik haar elke morgen naar mijn ouders breng. Daar zit ze minstens met 2 honden en vaak is 1 van mijn ouders ook wel thuis.

Ik denk dat het iets is wat je je honden aanwent. Zijn ze gewend veel te wandelen dan gaan ze dat ook eissen. Zijn ze gewend weinig te wandelen dan is dat voor velen ook prima.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:34

Voor mij echt ondenkbaar. Mijn jongste plast ook niet iedere ronde, maar uitlaten is niet alleen voor plas en poep bij mij, ook lekker snuffelen en spelen en frisse neus halen. 6 jaar oud en dan voornamelijk liggen slapen klinkt mij nogal depressief...Dat ze het gewend zijn, betekent niet dat het ook zo leuk is voor ze..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:36

DatBenIkNou schreef:
Maar wanneer​ plassen ze​ dan? Alleen in de ochtend of kunnen ze vrij in en uit lopen in de tuin of erf oid?? Voor mij echt ondenkbaar. Mijn jongste plast ook niet iedere ronde, maar uitlaten is niet alleen voor plas en poep bij mij, ook lekker snuffelen en spelen en frisse neus halen. 6 jaar oud en dan voornamelijk liggen slapen klinkt mij nogal depressief...

Ook dat is heel hond afhankelijk, ik heb een hond die snuffelen wel leuk vind maar het rennen en spelen op zich kan haar gestolen worden. Ze ligt liever op schoot dan dat ze buiten is en dat is voor mij alleen maar fijn. Beestje is inmiddels 8 en kerngezond maar dit gedrag heeft ze al sinds ze anderhalf is, alles om de baas te pleasen maar het mag niet te veel moeite kosten :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:36

Gelukkig was het de berg achter mijn huis dus de tuinslang buiten op der gezet :P

Mijn honden vinden alles leuk :+ niks is gek genoeg gelukkig. Snuffen, rennen, spelen, speuren you name it.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:54

Buiten rent ze een beetje achter ons aan en snuffelt etc. Ze is zeker niet depressief, maar zeer gesteld op haar rust totdat ze goed wakker is. Daarna valt ze je de hele dag lastig met haar bal (ook als we al uren gewandeld hebben).
Voor te spelen hoeven we zeker niet te gaan wandelen. Dat kan ook prima in de tuin of in huis.

Wandeleb is vooral om even uit te rennen en om te poepen en plassen. Als ze al niet willen hoezo zou ik ze dan gaan dwingen. Ze vinden het prima zo en als het nodig is kunnen ze uren wandelen prima aan.
Ik ken tr weinig tot geen mensen die fulltime werken en dan elke dag 4 a 5 rondes met de hond gaan wandelen :Y) als ik dat moet gaan doen dan kan ik voor de rest niets meer doen die dag. Genoeg is genoeg en als de honden er blij mee zijn vind ik het prima ;)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:15

Machie schreef:
Ik vind 3x per dag wandelen weinig.
Mijn honden komen zeker 5x per dag buiten. s morgens, tussen de middag, na mn werk gaan we een uur naar het bos, dan na het avond eten nog een rondje en net voor het slapen gaan nog even een plasje.
Hoe doen mensen dat die er 3x mee buiten komen?

's morgens rond half 8, om half 1, om half 7 en voor het slapen.
Oh wacht dat is 4x haha :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:18

Azmay schreef:
Duhelo schreef:
Voor de mensen die ook plasrondes doen, hebben jullie geen tuin dan?

Hier (sowieso is dit in belgië niet zo de gewoonte denk ik) doen we eigenlijk niet aan plasrondes, Hond doet gewoon de behoefte in de tuin (of, in ons geval op ons groot terras of overdag als we gaan werken in haar kennel). Wat dan uiteraard ook netjes opgeruimd wordt iedere dag.
Het wandelen an sich is puur voor het wandelen, niet voor behoeftes. (Hier gaat ze wel minstens 3-4 keer per week mee naar de paarden voor minstens 4-6 uur, gaan we minstens eens per week gaan fietsen, eens per week een langere groepswandeling (8-12 km) en tussendoor eventueel nog kleinere wandelingen, eens naar het bosje, of spelen we lekker thuis, afhankelijk van het weer.

Ik heb wel een tuin maar vind het onnodig en niet fris dat de hond daar zou plassen.
Dus wij lopen gewoon 2x per dag een paar meter om te laten plassen en 1x een lang stuk om te poepen, weinig moeite imo.

Edit: Poep ruim ik uiteraard op al lijk ik ongeveer de enige hier te zijn.

En verder wandel je niet?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:20

Amaris schreef:

Huh.. wat is dat voor een fokker?? Inschrijven via de site vanaf een bepaalde tijd? Bijzonder... Wat voor ras?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:58

IngeN86 schreef:
Azmay schreef:

Ik heb wel een tuin maar vind het onnodig en niet fris dat de hond daar zou plassen.
Dus wij lopen gewoon 2x per dag een paar meter om te laten plassen en 1x een lang stuk om te poepen, weinig moeite imo.

Edit: Poep ruim ik uiteraard op al lijk ik ongeveer de enige hier te zijn.

En verder wandel je niet?

Nee, heeft de hond ook totaal geen behoefte aan en nooit gehad. Tevens oast ze zich aan aan mijn gezondheid. Als ik me goed voel is ze energiek en holt ze vooruit en als ik me bagger voel sjokt ze maar wat mee.

Maar dit is dan ook een poedel en geen herder of ander hoog energie ras. Mijn ouders lopen een uur of soms half uur per dag op grote wandeling met de poedels en dat is ook genoeg.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:10

IngeN86 schreef:
Amaris schreef:

Huh.. wat is dat voor een fokker?? Inschrijven via de site vanaf een bepaalde tijd? Bijzonder... Wat voor ras?

Is niet zo bijzonder. Het betreft een labradoodle en die fokker heeft in het verleden met wachtlijsten gewerkt, maar zij vinden dat dat niet prettig werkt.

Dus mensen die belangstelling hebben voor een hondje kunnen op de site lezen wanneer het teefje de echo krijgt, en is de dekking geslaagd dan kun je je aanmelden voor dat nestje via de aanmeldlink die dan op een vooraf aangegeven datum zal verschijnen.

Die aanmelders krijgen een inschrijfformulier om terug te sturen en dan gaat de fokker de beste nieuwe baasjes proberen te filteren.

Zo heeft de fokker voor dat ene nest in 1x alle belangstellenden te pakken en kunnen ze daarmee aan de slag, ipv telkens mensen op de wachtlijst zetten er weer afhalen, zo'n lijst beheren enz.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:20

Dat is wel redelijk bijzonder hoor, Amaris. De enige juiste manier om mensen te screenen is door ze te ontmoeten (en zelfs dat biedt nog geen 100% garantie helaas..). Maar dan krijg je er wel een gevoel bij. Als ze na persoonlijke gesprekken een online wachtlijst zou hebben, zou al minder raar zijn. Maar dan heb je iedereen wel eerst ontmoet en geselecteerd. En waarom zou je alleen een pup krijgen als je een leuk gezin hebt en een moeder bent die thuis zit? Erg vreemd.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:26

Nadat je bent geselecteerd moet je ook op bezoek. Die aanmelding is alleen maar stap 1. Dan volgt de inschrijving, de selectie en het contact. En pas als het klikt tijdens de ontmoeting kun je in aanmerking komen voor een pup.

De overall mening is dat 'een labradoodle een echte gezinshond is' dus je moet veel thuis zijn en het dier moet een onderdeel van het gezin zijn.
Bij mij zal hij naar de opvang moeten. Maar ik ben van mening: het is eerst een hond, en daarna pas een labradoodle. En honden worden blij van beweging en onderling sociaal contact. Maar veel van die fokkers hebben een voorkeur voor iemand die veel thuis is.

Citaat:
Onderaan deze pagina geven wij aan welke dekkingen voor de komende periode gepland zijn, met welk ouderpaar en wanneer.
Zodra de beoogde moeder loops is zullen wij dit aankondigen onderaan deze pagina. U moet dus zelf wel af en toe een kijkje op deze pagina te nemen, in de maand dat de loopsheid verwacht wordt.
De melding van een loopsheid is alleen maar een vooraankondiging. U kunt uzelf dan nog niet aanmelden.
10-14 dagen na begin van de loopsheid vindt de dekking plaats, ook dat zullen wij melden.
4 Weken na de dekking volgt de echo, wij melden enkele weken vantevoren op welke dag en de tijd wij de uitslag van de echo bekend zullen maken.
Als de zwangerschap bevestigd is kunt u op dat moment uw interesse aan ons kenbaar maken door ons een bericht te sturen. (wacht niet to de volgende dag want de ervaring leert dat een nest dezelfde dag vergeven zal zijn)
In uw bericht geeft U aan interesse te hebben voor een pup uit het desbetreffende nest. Uw aanmelding is vrijblijvend ! Hiermee koopt u dus nog geen pup, en heeft u ook nog geen recht op een pup. Het is slechts een mededeling dat u graag mee wilt doen aan de selectieprocedure.
U ontvangt van ons per email verdere details met daarbij een uitgebreid adoptie/vragenformulier, met het verzoek dat in te vullen en naar ons terug te mailen.
Op basis van de ontvangen formulieren nodigen wij enkele families uit voor een persoonlijke kennismaking.
Wij maken dus een selectie, helaas kunnen we niet aan alle aanvragen voldoen. De selectie is niet op basis van eerst-komt-eerst-maalt.
Na de persoonlijke kennismaking neemt u thuis de beslissing of u definitief wilt inschrijven.
Als uw beslissing positief is maakt u de aanbetaling aan ons over, waarna uw inschrijving definitief is geworden. 4 weken later wordt uw pup geboren !

Kennismakingsbezoeken zijn alleen mogelijk als de inschrijving voor een bepaald nest geopend is.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 22-03-17 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:30

Maar het is toch logischer om eerst contact en bezoek te doen en daarna te selecteren :+? Iedereen kan wel een formuliertje mooi invullen. Nou ja, het zal wel aan mij liggen.

Mijn honden zijn ook onderdeel van mijn "gezin", het zijn mijn kids. Maar ik heb geen vriend en (gelukkig) geen twee benige koters en ik zit ook niet de hele dag thuis. En mijn honden komen niks te kort hoor, ik zou best met ze willen ruilen :D.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:33

Haha ik kom dit topic nu tegen, mijn jongste is inmiddels een half jaar en goh echt, ik hou NIET van pups :') Nee maar echt serieus _O-

Het luistert (nog) voor geen meter, het is bij tijd en wijle lek, het zet z'n inmiddels volwassen tandjes in mijn meubilair, het springt met 4 poten tegelijk op mijn slapende oudste _O- Hij is ook hartstikke zoet en lief hoor, maar ik kan serieus niet wachten tot ie anderhalf/twee is :') Ik vind honden heerlijk en 2 honden is zo mogelijk nog leuker dan 1, maar man wat hou ik NIET van puppies _O-

arabella2000 schreef:
Ik ken tr weinig tot geen mensen die fulltime werken en dan elke dag 4 a 5 rondes met de hond gaan wandelen :Y) als ik dat moet gaan doen dan kan ik voor de rest niets meer doen die dag. Genoeg is genoeg en als de honden er blij mee zijn vind ik het prima ;)

Hier haak ik even op in, ik werk momenteel niet fulltime maar ik heb jaren 32 uur per week gewerkt. Met hond ja. Daar ging ik 's morgens een half uur eerder voor uit bed om 'm uit te laten, mijn man kwam tussen de middag thuis voor een wandeling van een minuut of 20, als ik thuis kwam uit werk liep ik een ronde met 'm (in de winter een losloopronde, in de zomer een pies-poeprondje), na het eten 's zomers nog een lange losloopronde en in de winter een pies-poeprondje en 's avonds voor het slapengaan liep mijn man nog gemiddeld 3 kwartier tot een uur met hem. Ik heb geen tuin dus ik moet wel. En ja dat klopt inderdaad dat je, zeker door de weeks weinig tijd voor andere dingen overhoudt maar dat is de keus die ik gemaakt heb :)

Aanmelden via de site is in mijn ogen ook wel bijzonder hoor Amaris.. Zou het zelf niet zo snel doen, niet als fokker en ook niet als pupkoper eigenlijk :P maar is uiteraard mijn mening :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:33

Nynke1 schreef:
Maar het is toch logischer om eerst contact en bezoek te doen en daarna te selecteren :+? Iedereen kan wel een formuliertje mooi invullen. Nou ja, het zal wel aan mij liggen.

Mijn honden zijn ook onderdeel van mijn "gezin", het zijn mijn kids. Maar ik heb geen vriend en (gelukkig) geen twee benige koters en ik zit ook niet de hele dag thuis. En mijn honden komen niks te kort hoor, ik zou best met ze willen ruilen :D.

Dan moeten ze veel te veel mensen langs laten komen, en nu maken ze vast een voorselectie.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:34

Waarom zou je dat niet doen Neej? Of je nou een mailtje of belletje doet, en dan een inschrijfformulier krijgt, of je contact ze via de site. Dat maakt mij echt niet uit.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:46

Ik zou het ook niet doen. Het is onpersoonlijk en zou er gewoon een raar gevoel van krijgen. En ook vooral vanaf een speciale datum en tijd. Daar krijg ik een beetje een gevoel bij alsof je kaartjes probeert te bemachtigen voor een concert en er snel bij moet zijn, ofzo.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:52

Mij boeit het echt niet. Het persoonlijke komt wel als ik op de koffie ga/mag. Het eerste contact mag van mij best via mail. Zo gaat het tot nu toe toch altijd.

Het is al zo'n onmogelijke taak om ergens een LD vandaan te halen, dan laat mij maar via een linkje mijn interesse kenbaar maken.