Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StonedRomy schreef:Mag hopen dat het niet ook voor bijtincidenten tussen honden onderling gaat. Tuurlijk, als een hond meer dan 1 hond ernstig heeft verwond dan mogen ze wel een spuitje, maar als je ziet hoe sommige eigenaren van kleine hondjes staan te lachen om hoe schattig hun hondje tegen grote honden opspringt en je als eigenaar roept of de eigenaar haar hond terug wilt halen.... Tja, ik heb dus ooit een hond gehad die heel voorzichtig een poot op een hondje legde omdat hij er genoeg van had. Probleem was dat mijn hond 60 kilo woog en het kleine hondje nog geen 5 kilo...
Die eigenaar zag gelukkig in dat het haar eigen schuld was dat ze hem niet terug had geroepen.
Na 1 bijtincident kan je maatregelen gaan nemen, maar het is niet eerlijk dat de kleine honden dan alles mogen doen en laten en de gevaarlijke honden mogen niet reageren.
Seven schreef:Een kg regel zal in dit geval ook bs zijn veel drooggezette pitbull's komen niet boven die 20 kg uit die zouden dan geen regels hebben maar mijn überhaupt sociale zwaardere honden wel
StonedRomy schreef:Tja, mijn hond stond gewoon naast mij, de hele tijd. Hij hief gewoon een poot op en rugje gebroken. Volgens de regel van een dodelijk incident=inslapen, zou hij dus ingeslapen worden.
Tuurlijk mag mijn hond niets doen met kleinere honden, maar de kleinere honden vliegen wel altijd op mijn honden af. Heb serieus een keer mijn hond opgetild omdat de kleine keffer niet erg te sturen was en die mij beet toen ik hem bij de halsband wilde pakken om weg te halen bij mijn hond. Sta je dan met een hond van 35 kilo in je armen.
Heb ook altijd een extra riem bij me als er weer eens een hond niet luistert naar zijn baasje.
Diablo schreef:StonedRomy schreef:Tja, mijn hond stond gewoon naast mij, de hele tijd. Hij hief gewoon een poot op en rugje gebroken. Volgens de regel van een dodelijk incident=inslapen, zou hij dus ingeslapen worden.
Tuurlijk mag mijn hond niets doen met kleinere honden, maar de kleinere honden vliegen wel altijd op mijn honden af. Heb serieus een keer mijn hond opgetild omdat de kleine keffer niet erg te sturen was en die mij beet toen ik hem bij de halsband wilde pakken om weg te halen bij mijn hond. Sta je dan met een hond van 35 kilo in je armen.
Heb ook altijd een extra riem bij me als er weer eens een hond niet luistert naar zijn baasje.
Tuurlijk. Het zijn altijd de anderen die het doen, want eigen honden doen nooit wat. Precies daarom worden er maatregelen getroffen.
Puppetje schreef:Waarom niet gewoon alle honden buiten een muilkorf om. Geen discriminatie en helemaal geen bijtincidenten meer. Ideaal toch........
Diablo schreef:Je begrijpt toch zelf ook wel dat het hier niet gaat om grote honden die per ongeluk een poot op een Chihuahua zetten? Het gaat hier om de honden, die een waas voor hun ogen krijgen en moedwillig andere honden doden. Waarom wil niemand inzien dat dit een serieus probleem is? Natuurlijk moeten de kleine keffers opgevoed worden, maar je maakt mij niet wijs dat het altijd de schuld is van onopgevoede poedersuiker (zoals ze hier genoemd worden) is en dat de andere honden dan per ongeluk het loeder dood bijten.
Sonja89 schreef:maralyn schreef:speciale grote muilkorf vrije plaatsen maken, zodat je het wel kan??
mensen denken zo moeilijk tegenwoordig!
Dat gaat de overheid vast en zeker faciliteren
_Cathalijne schreef:mmm, leuk als dat zo'n >20kg regel zou worden, dan zou mijn ballengekke hondje dus nooit meer achter een bal aan mogen rennen, niet meer apporteren, niet meer zwemmen (want ja, als je het speeltje niet naar de kant kan brengen is het zwemmen ook niet leuk meer).
Marloez schreef:Ik begrijp goed dat je ook gewoon lekker met je brave risicohond alles wilt kunnen doen. Maar besef gewoon dat er een heel groot deel van andere honden bezitters nu ook niet lekker kunnen wandelen vanwege deze honden die flink kunnen bijten. Ik kom heel vaak stafford achtigen tegen waardoor ik mijn hond aangelijnd moet houden, dat is nog veel vervelender. Een hond moet lekker kunnen rennen, zeker in een losloop gebied.
MyWishMax schreef:De meeste, omdat de golden retriever erg populair was. Er werd niet gekeken hoeveel honden er van 1 ras waren en hoeveel honden er dus beten in verhouding met minder populaire rassen. Een ras die met 1000en vertegenwoordigd zijn kunnen veel bijtincidenten veroorzaken, maar als dat nu door 1% van de dieren veroorzaakt wordt? Tegenover een ras waar er bijvoorbeeld maar 100 van zijn en daarbij zijn er qua getallen minder bijtincidenten, tot je gaat kijken daar het percentage honden dat er van dat ras dus een incident op hun naam heeft.
En daarbij, al veroorzaken vechthonden maar 100 bijtincidenten in een jaar en een golden retriever 1000, maar bij die 1e zijn er honden dood of zwaar gewond of mensen zwaar gewond en bij die 2e zijn de honden en mensen niet zwaar gewond. Dat is wel een klein verschil he? Beide is absoluut niet goed, maar juist doordat er zoveel schade veroorzaakt wordt en er regelmatig incidenten plaatsvinden moet er iets aan gedaan worden.
kimmie, ze willen wel het artikel in het strafrecht veranderen dat het niet tegenhouden of ophitsen van een hond naar een mens veranderd wordt naar mens én dier. Dat hond/hond incidenten niet de hoofdzaak is, is inderdaad waar, maar het wordt wel meegenomen.
maralyn schreef:Als zij met wetten komen, vind ik dat hondeneigenaren hier wél recht op hebben.
Zoolgangster schreef:Het kindje wat gebeten werd in mijn voorbeeld, werd dus door een golden retriever gebeten... Er is niets te zien van de verwondingen aan het kindje. Als hij door een "powerdog" zou zijn gebeten, zouden de littekens vermoedelijk levenslang zichtbaar zijn. Nogal een verschil.
Nadeel van golden retrievers en dergelijke: juist omdat ze zo braaf zijn (qua reputatie) nemen mensen die als gezinshond... en vertrouwen ze dus blindelings hun en andermans kinderen toe. En dat feit alleen al kan dus ook voor bijtincidenten zorgen, die gelukkig dus minder ernstig zijn (meestal dan he).
Sonja89 schreef:Dat gaat de overheid vast en zeker faciliteren
Huertecilla schreef:maralyn schreef:Als zij met wetten komen, vind ik dat hondeneigenaren hier wél recht op hebben.
Zie hondenbelasting.
Zelfs betalen geeft de eigenaars NUL rechten.
Kijk, als jij een heel rachtige auto koopt die enorm snel kan is er ook geen enkel argument dat je daarmee sneller dan de voor iedereen geldende maxima zou moten mogen rijden Ook niet als je supercoureur bent. En nee de Staat hoeft geen circuit voor die eigenaars aan te leggen.