[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:14

Och dat is toch een meisjesdroom die uitkomt voor die meid! Roodkapje en de wolf! <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 18:27

Twee foto's van _Sanne hier op Bokt uit de shoot vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:44

Absoluut prachtig zeg! <3

FFDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:47

Oh die foto met het meisje <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 19:29

Foto van Kkkaren hier op bokt. Hij vond dit jochie echt heel lief en wilde hem steeds kusjes geven haha. Hier mocht het jongetje met Yorek lopen (ik had hem voor de zekerheid nog wel aan een extra riem vast) en daar werd Yorek wel heel enthousiast van :') <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 11-03-17 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:30

Oh wat een geweldig beest <3

Djaikha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:44

Ik lees al een tijdje mee, maar wat een super mooie en leuke hond, zeg!! En wat een heerlijke foto's <3

Wij wilden ook graag een hond die op een wolf lijkt, maar dat hebben we laten varen. We vinden onszelf daar niet ervaren genoeg voor. Nu heb ik mijn zinnen gezet op een Zwitserse witte herder of een boheemse herder, mijn man op een Duitse herder. Maar dat is allemaal toekomstmuziek. We wonen nu nog op een flatje, maar zodra we een huis met ruimte er omheen hebben (lees: paarden-aan-huis-ruimte), dan komt er ook zo'n hond :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:48

Wat een geweldige foto's!! <3
Wat is hij braaf!!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:09

Mooie foto's zeg, leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:23

Aww zo lief <3

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:02

Marlies, wat een gave foto's! Fijn dat het zo goed ging ook met kinderen en andere honden.

En wat betreft verharen, die van mij verhaart nu ook en ach hoort er bij toch :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:23

ahwww die kus foto... wat een geweldig beest is het!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 14:12

Bedankt voor alle leuke reacties! Ik ben nog steeds super trots!
Gisteren had hij zelfs nog een shoot! Hij was wel erg moe nog van alles, maar ondanks dat heeft de fotograaf een paar hele mooie foto's van hem kunnen maken! Heb al een eerste voorproefje gezien (zal er later nog wel wat van delen).

Djaikha, verstandig om dan voor een ander ras te gaan! Het zijn geweldige honden, maar je moet er wel echt je leven naar inrichten en bereid zijn veel in te leveren. Wij ervaren Yorek nu als behoorlijk makkelijk, maar ik stop er wel héél véél tijd en energie in. En bepaalde eigenaardigheidjes moet je tegen kunnen c.q. leuk vinden. Op een flat zou ik trouwens niet eens een groot probleem vinden (mits je dan niet heel veel trappen op en af moet). Wij wonen ook niet achterlijk groot. Belangrijkste is dat je er tijd en energie in stopt en ze mentaal bezig kan houden.

Djaikha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:05

MarliesR schreef:
Bedankt voor alle leuke reacties! Ik ben nog steeds super trots!
Gisteren had hij zelfs nog een shoot! Hij was wel erg moe nog van alles, maar ondanks dat heeft de fotograaf een paar hele mooie foto's van hem kunnen maken! Heb al een eerste voorproefje gezien (zal er later nog wel wat van delen).

Djaikha, verstandig om dan voor een ander ras te gaan! Het zijn geweldige honden, maar je moet er wel echt je leven naar inrichten en bereid zijn veel in te leveren. Wij ervaren Yorek nu als behoorlijk makkelijk, maar ik stop er wel héél véél tijd en energie in. En bepaalde eigenaardigheidjes moet je tegen kunnen c.q. leuk vinden. Op een flat zou ik trouwens niet eens een groot probleem vinden (mits je dan niet heel veel trappen op en af moet). Wij wonen ook niet achterlijk groot. Belangrijkste is dat je er tijd en energie in stopt en ze mentaal bezig kan houden.

We hoeven hier geen trappen op en af ivm twee liften, maar als die het niet doen is het wel een heel eind naar beneden over trappen. Ik ben het met je eens dat het op zich wel zou moeten kunnen om zo'n hond te houden op een flatje. Het punt is dat we graag een pup hebben. We zijn sowieso al een beetje zat van de lift, maar met een pup moet je dan ook steeds met de lift op en neer voordat je buiten bent en dat vind ik ivm ongelukjes niet zo fijn. Ook hebben we een (angstige) kat waarvan we niet weten hoe ze is met honden.. Het zou allemaal wellicht mogelijk zijn op 50m2, maar wij willen liever zowel de hond als de kat minimaal de ruimte kunnen geven om elkaar eventueel te ontlopen. Daarom wachten we nog even (hopelijk) op minimaal een groter huis op de begane grond met een tuin :)

Ondertussen blijf ik je avonturen met Yorek volgen! Ik vind Yorek een supermooie hond, maar ik vind het ook leuk om te lezen hoe je hem opvoedt, wat je tegenkomt aan gekkigheid en welke trucjes zowel jij als Yorek gebruiken. Zo leer ik ook weer wat bij :o

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 17:30

Ja, liften in combinatie met zindelijk maken is verre van ideaal! En de combinatie van een angstige kat met een honden die een grote kans hebben op jachtinstinct is ook niet echt bepaald handig. Nou ja, zoals ik al zei. Goede keuze dan! Het is altijd belangrijk om bewust te blijven van alle uitdagingen en op basis daarvan goede keuzes te maken voor zowel jezelf als de hond. En zo te lezen doen jullie dat!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 21:25

Yorek had visite! Er zijn twee mensen helemaal uit België hierheen gekomen om Yorek te ontmoeten om te kijken of dit type hond ook iets voor hun was. Yorek heeft zijn uiterste best gedaan ze helemaal in te palmen en ze hebben een aantal extra gezichtswasjes gehad :+ :D .

Ze hadden nog een super lief cadeautje voor mij meegenomen!
Afbeelding

Daarnaast staan er inmiddels maar liefst 4 fotoshoots in de planning voor de komende tijd met allemaal verschillende thema's! Ontzettend leuk!

Verder is Yorek vandaag voor het eerst anderhalf uur alleen geweest en dat ging prima. Hij had wel een klein beetje stres gehad gezien er wat kwijl in de bench lag van het hijgen, maar toen ik weer thuis kwam lag hij er rustig bij en was hij niet helemaal overprikkelt. Knap jochie! Volgende week nog een keer anderhalf uur en dan de week erop eens twee uurtjes proberen. Ik pak daar 1 dag per week voor, de overige dagen is hij nog steeds maximaal 1 uur per dag alleen. Doorgaans oefen ik dit drie dagen in de week. Soms een dag minder, soms 1 dag vaker. Uiteindelijk is het het idee het op te bouwen naar dat hij 4 uur alleen kan zijn voor 1 a max 2x per week indien het eens nodig is.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:13

Wat een leuke mok zeg!

Houd je hem bewust straks maar 4 uur per dag alleen? Als je eens een etentje hebt met aansluitend avondje weg moeten ze wel langer alleen zitten.
Met die van mij gaat dit prima. Of ligt dat gewoon aan het ras?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 12:38

4 uur alleen is voor een wolfhondtype vaak al best wel lang. Er is wel een enkeling die langer alleen kan zijn hoor als je mazzel hebt, maar je hebt er ook genoeg bij die echt gewoon helemaal niet alleen kunnen zijn. Ook niet voor eventjes.

En een etentje met een avondje weg kan dan dus gewoonweg niet. Als je voor dit soort honden kiest zal je je leven aan hun moeten aanpassen. Niet andersom.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 17:20

Maar weer eens een update over onze dikke puber haha!

Yorek zit momenteel in een fase dat hij toch wel vind dat er dingen stuk moeten :') Gelukkig kan ik hem tot dusver goed afleiden door hem dingen te geven die ook daadwerkelijk stuk mógen. Betekende afgelopen week wel regelmatig dat ik een aantal uur aan stuk bezig was met hem afleiden. Nee dat mag niet. Nee dat ook niet. Kijk dit mag wel. Nee, dat dus niet. Nee, ook niet aan mijn mouw hangen. Nee, ook niet aan mijn broek. Hier kijk nog een doos, die mag je wel kapot maken! *5 min rust*. Nee, de bank mag je ook niet opeten. En het kleed wat er op ligt ook niet. Misschien vind je deze doos leuker? *10 min rust*. Nee, je mag niet het kleed opeten. Nee, ook de kozijnen niet. Nee, ook de vensterbank niet...

Etc etc :') :')
Het zijn duidelijk geen honden voor mensen met heel weinig geduld. Of mensen die ten aller tijde een heel netjes huishouden willen! Want na zo'n ochtend als bovenstaande ziet je woonkamer er dus ongeveer zo uit :+
Afbeelding

En los van zijn choas verhaard hij op het moment als een malle, dus tegen de tijd dat je de stofzuiger weer hebt terug gezet nadat je alles intensief hebt gestofzuigd, ligt er weer een nieuwe deken van haar :+ :')

Vandaag zijn we even met hem naar de Hoge Veluwe geweest. We moesten onze jaarkaart nog regelen, dus eerst met hond en al naar het bezoekerscentrum. Daar is het DRUK op een mooie dag als vandaag en dan ook nog een zondag. Veel prikkels voor hem om te verwerken dus! Erg goed voor hem. We hadden enorm veel aanspraak! Veel "Is het een wolf?" vragen. Een enkele "Is het een halve wolf?" vraag. En een hele groep japanners die met hem op de foto wilde haha!

Maar het mooiste is hij toch in het park... Binnenkort maar weer eens mijn eigen camera uit het stof trekken en wat foto's daar maken. Het is zo'n prachtig gebied! Vandaag alleen even twee snapshots uit de mobiel.

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:43

Wat wordt hij groot Marlies! Hoe groot is hij nu?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 20:46

Ja het is echt een flinke knoeperd! Heb laatst geprobeerd te meten en ik denk dat hij nu 77cm zit. Maar hij wilde niet bepaald meewerken toen, dus het is een beetje met een slag om de arm. Denk echter dat het ongeveer wel klopt. Met het haar niet "platgedukt" voor meten lijkt hij even hoog als mijn bureau en dat is 80cm. Volgende week dinsdag is de opvolgafspraak weer bij Dr. Aharon voor de check-up dus dan ook even weer op de weegschaal! Ben erg benieuwd.

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:55

En, hoe is het met Yorek? Hoe groot en zwaar is hij inmiddels?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 12:38

Het gaat super met Yorek! Hij pubert vrolijk verder haha!
Ik moet de hoogte nog even een keer goed meten, maar denk ongeveer 78cm. Hij weegt nu 49kg.

Check bij Aharon was weer helemaal APK perfect, geen enkele correcte nodig en we kregen zelfs nog 10% korting omdat ze hem zo enorm vindt haha!

Afbeelding

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:02

Haha, voortaan bij alle winkels proberen :')

*donkere stem:*
"En nu korting, anders laat ik de hond los!"
:j

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 17:16

Haha :D
Als ik hem daadwerkelijk loslaat is het eerste wat hij doet waarschijnlijk uberblij naar die persoon rennen en diegene in zijn gezicht proberen te likken :D . Maar hey, als je een beetje bang voor honden bent is zo'n hond die opeens oog in oog met je staat best imposant :+

Nog een foto van gisteren

Afbeelding