MarliesR schreef:Bedankt voor alle leuke reacties! Ik ben nog steeds super trots!
Gisteren had hij zelfs nog een shoot! Hij was wel erg moe nog van alles, maar ondanks dat heeft de fotograaf een paar hele mooie foto's van hem kunnen maken! Heb al een eerste voorproefje gezien (zal er later nog wel wat van delen).
Djaikha, verstandig om dan voor een ander ras te gaan! Het zijn geweldige honden, maar je moet er wel echt je leven naar inrichten en bereid zijn veel in te leveren. Wij ervaren Yorek nu als behoorlijk makkelijk, maar ik stop er wel héél véél tijd en energie in. En bepaalde eigenaardigheidjes moet je tegen kunnen c.q. leuk vinden. Op een flat zou ik trouwens niet eens een groot probleem vinden (mits je dan niet heel veel trappen op en af moet). Wij wonen ook niet achterlijk groot. Belangrijkste is dat je er tijd en energie in stopt en ze mentaal bezig kan houden.
We hoeven hier geen trappen op en af ivm twee liften, maar als die het niet doen is het wel een heel eind naar beneden over trappen. Ik ben het met je eens dat het op zich wel zou moeten kunnen om zo'n hond te houden op een flatje. Het punt is dat we graag een pup hebben. We zijn sowieso al een beetje zat van de lift, maar met een pup moet je dan ook steeds met de lift op en neer voordat je buiten bent en dat vind ik ivm ongelukjes niet zo fijn. Ook hebben we een (angstige) kat waarvan we niet weten hoe ze is met honden.. Het zou allemaal wellicht mogelijk zijn op 50m2, maar wij willen liever zowel de hond als de kat minimaal de ruimte kunnen geven om elkaar eventueel te ontlopen. Daarom wachten we nog even (hopelijk) op minimaal een groter huis op de begane grond met een tuin 
Ondertussen blijf ik je avonturen met Yorek volgen! Ik vind Yorek een supermooie hond, maar ik vind het ook leuk om te lezen hoe je hem opvoedt, wat je tegenkomt aan gekkigheid en welke trucjes zowel jij als Yorek gebruiken. Zo leer ik ook weer wat bij