Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:17

Die matten bedoel ik MightyMike, die rubber randen is ze hier ook aan begonnen. maar ik probeer dat toch te voorkomen. Opvallend is dat ze alleen de exemplaren in de berging te pakken neemt, die ene onder d'r voerbak laat ze met rust.

Van die gerolde kauwstaven heeft mijn man vorige week een voorraadje ingeslagen. Goed aan de maat, denk 30cm lang en 2 tot 3 cm doorsnee? Was ze in het begin helemaal gek mee, maar nu verkiest ze geregeld iets anders. Zijn volgens mij wel de naturel, niet de gerookte. Ook slingert er hier door huis een kalfshoefje waar ze bij vlagen eens aan knaagt.

Als je iets nieuws geeft vind ze het meestal wel een uurtje interessant, maar daarna kijkt ze er nog maar weinig naar om.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:20

Ik denk dat we dezElfde bedoelen Doris, heb je naturel en gerookte versie van.
De naturel versie vind ons ventje niet boeiend, de gerookte is ie gek op.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:25

Ik denk het ook. Ze lust ze wel, maar raakt erop uitgekeken. Misschien moet ik hem gewoon wegleggen en over ene paar dagen weer geven.
Zo had ze ook een kalfshoefje waar ze al zeker een week niet naar had omgekeken. Toen die een paar dagen in de kast had gelegen wilde ze hem weet wel. Maar dan moet ik toch wel een variatie aan kauwdingen hebben om af te wisselen, want als ik d'r niets aanbied dan begint ze aan m'n matten :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:32

Ik zie nu trouwens dat je vroeg wie de puppycursus gaat geven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik z'n naam niet heb meegekregen :o, maar zaterdag worden we om 10.45 verwacht voor de inschrijving en daarna de cursus. Dan laat ik het je nog wel weten ;)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:08

Onze Buffel is ook aant het kauwen geweest. Vooral op de deurposten en aan de muur :(
Gelukkig is het nu wel rustig. Af en toe pakt ie nog wel eens een speen of knuffel van de kleine.
Wel zijn deze taferelen zeldzaam want als ie al alleen thuis zit, zit ie nog steeds in de bench.
Tot nu toe past het nog en vind ie het prima,. Ben wel benieuwd hoe lang nog hahah

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:50

Voor de kauwers; bij de bouwmarkt kun je trapleuningtouw krijgen, oersterk. Leg er een paar knopen in en laat hem een half uur koken met een bouillon blokje en daarna een paar uur laten staan in het vocht. Wordt nog sterker door het koken en wat de bouillon doet kunnen jullie wel raden ;)
Werkt ook met gewone honden speeltjes maar die zijn vaak minder sterk.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:52

Dat is wel een top idee ja! en die krijgen ze niet stuk? Bij ons is vanmiddag het laatste flostouw gesneuveld. Hij blijft net zo lang knabbelen met zijn voortandjes tot er een draadje los is, en ja dan zijn de kaken aan de beurt om het hele ding uit elkaar te trekken

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 00:34

Een kong vullen met vlees, nachtje in de vriezer. Zeker een n uur plezier. Dat een idee ?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 01:34

Donna89 schreef:
Dat is wel een top idee ja! en die krijgen ze niet stuk? Bij ons is vanmiddag het laatste flostouw gesneuveld. Hij blijft net zo lang knabbelen met zijn voortandjes tot er een draadje los is, en ja dan zijn de kaken aan de beurt om het hele ding uit elkaar te trekken

Ze gaan natuurlijk wel een keer stuk, ligt ook aan hoe fanatiek je hond is.
En stevig knopen leggen natuurlijk.
Of even naar de kringloop en daar tussen de oude dekens en kleden zoeken, fleece is goedkoop en kun je makkelijk knopen. Als het stuk is mik je ze weg en haal je nieuwe. Zo ook de bak met knuffeldieren voor 50 cent, gaat niet lang mee, maar dan heb je er als baas ook nog plezier van als de stukken vulling je om de oren vliegen ipv te denken 'daar gaat weer een tientje' ;)

Ik zoek altijd alternatieve oplossingen :P

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 07:52

Goeie tips annelies!

Hier gaat het goed met ons "kind".
Hij is nu echt gewend thuis en kan nu ook wel gewoon even alleen zijn.
Vandaag voor het eerst weer een half dagje aan het werk.

Hij begint ook zelfs al echt aan te geven wanneer hij naar buiten moet.

Hier onze knapperd!

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:20

Wat een aandoenlijk snuitje.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:39

wat schattig!!

onze vriend is nu een goede week geleden geopereerd.

Afbeelding

het herstel gaat goed, maar hij moet zich zeker nog wel een week of 5 rustig houden. vrijdag moeten we weer op controle in dordrecht.

Afbeelding

moet er niet aan denken dat hij het niet gehaald zou hebben! wat kun je toch gek zijn met een dier. tijdens de operatie hadden ze ook een kwabje bij het hartzakje gevonden, even dachten ze aan asbestkanker , maar gisteren telefoontje gehad, dat is het niet, niks aan de hand! dus hopelijk is hij echt weer snel de oude.

nog 3.5 week en dan mogen we de pup gaan halen in duitsland *\o/*

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:02

Jeetje, wat een rits. Gelukkig is alles goed gegaan.

Hier vanmorgen een domper toen we het strand af liepen. Een dode zeehond :(
Ik trek me zulk soort dingen altijd heel erg aan. Vind het zo sneu :(

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:03

Ach wat sneu, dat wil je natuurlijk niet tegen komen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:59

Hier is vandaag de beslissing gevallen dat onze hond niet bij ons kan blijven. Ze is de laatste week heel acuut veranderd qua gedrag, en we kunnen niet achterhalen hoe of wat. We hebben een dochter van 14 maanden, en ze begint naar haar toe te reageren op een manier die we niet oke vinden, en we willen niet afwachten tot er een keer echt wat zou gebeuren, we zijn bang dat het geen kwestie is van of, maar van wanneer. Alleen nu het dilemma... Herplaatsen of inslapen. God wat is dit moeilijk, en bovenal verschrikkelijk jammer... ;(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:04

oh, wat naar bakkabouter. Veel sterkte met de beslissing.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:06

Heftig bakkabouter, ook vanuit hier heel veel wijsheid en sterkte gewenst.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:13

Sterkte Bakkabouter. Ik weet hoe dat is, al was het voor onze hond duidelijk dat het een herplaatser zou worden (maar dan in zijn eentje, niet naast een andere hond, daar lag bij ons het probleem en wij hadden ook kids in die leeftijd), wellicht toch anders. Veiligheid van je kindje gaat boven alles!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:24

Wij zijn al haar 4e adres, en met anderhalf jaar ook de plek waar ze het langste woont. Ik weet niet of ze echt een goede kans heeft om een nieuwe thuis te vinden. We zijn aan het overleggen met het gastgezin van de vzw waar wij haar hebben gevonden, ze heeft daar ook een hele tijd gewoond, en als wij op vakantie gaan, gaat ze daar ook weer logeren. Daar kennen ze haar dus ook heel goed, en hebben ze ook een hoop ervaring met honden inschatten. Hun advies vinden we dus heel belangrijk.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:35

Dat is fijn dat er nog iemand mee kan denken wat betreft jullie situatie.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 09:54

Jeetje, wat een rot beslissing

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:10

Kent iemand van jullie misschien een gedragstherapeut (een beetje in de buurt van antwerpen/waasland) die ervaring heeft met dit formaat/type hond?
We overwegen om uit te sluiten of het toch niks "stoms" is waar we vrij gemakkelijk iets aan kunnen doen, zonder risico voor ons dochterje.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:32

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:34

Bakkabouter ik kan je niet helpen met een gedragstherapeut, maar ik wil wel even zeggen dat ik het heel fijn vind om te lezen dat je echt wil proberen om het "werkend"te maken.
Dat lees je toch ook heel vaak wel anders.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:05

Ik ken die kant op ook geen gedragstherapeut, wellicht eens bellen met fokkers in die omgeving/hondenscholen of zij er ervaringen mee hebben? Wij hebben het destijds ook geprobeerd (maar dan in Dedemsvaart) met een gedragstherapeut. Die ook ervaring met het soort hond had en op zich gaf dat wel veel inzicht, maar kon voor ons helaas het probleem niet oplossen. De fokker van onze hond bood aan om de hond terug te nemen en zo is het toen gegaan. Wij hadden een reu en een teef en die konden niet samen. De reu kwam als pup bij de teef, maar de teef was altijd iets anders (met name wat langzamer :o ) in haar hondentaal. Toen de reu volwassen werd (pas na zijn 2e) begon hij haar dit kwalijk te nemen en reageerde daar heftig op. Beiden ontzettend lieve honden, maar samen braken er gevechten uit, dat kon niet met een kleine peutertje en kruipende baby in huis.. Maar zo'n moeilijke beslissing. Fijn dat je alles probeert, dat sluit straks wat de uitkomst ook gaat zijn, beter af voor je gevoel. Zit het er niet in, dan neem het jezelf niet kwalijk, de veiligheid van je kindje is natuurlijk nr 1, maar het zou natuurlijk prachtig zijn als het lukt!