Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SandraVerl schreef:NOg nooit van gehoord. Kan hier trouwens ook niet want dan zien we het en bevrijden we de vogel. Wij hebben sinds gisteren ook de netjes buiten gehangen want het wordt fiks kouder komende weken. Omdat we zo zuidelijk zitten is het hier altijd een stuk warmer dan in Nl.Vriendlief heeft onlangs gelezen dat je geen voer in netjes mag buitenhangen, omdat vogels er met hun pootjes in kunnen vastzitten en zo sterven.
En dat doen de meeste vogelliefhebbers denk ik. Dus ik zou daar niet te veel waarde aan hechten als ik jou was.
De zonnebloempitten en pindakaaspotten zijn momenteel favoriet. De laatste tijd lijken de vogels sowieso steeds beter gebruik te maken van het voer. Het roodborstje zagen we eerst alleen op en rond de voederplank, maar nu hangt hij of zij soms ook aan een vetbol. De merels kwamen eerst niet in de buurt, later zagen we ze op de grond naar restjes zoeken en nu zien we ze ook op de voedertafel. De vinkjes lijken wel verdubbeld in aantal en ik vraag me af of het allemaal wel vinken zijn. Ze zijn namelijk erg verschillend van kleur, van behoorlijk donker met roodbruine borst tot veel lichter bruine, maar ook meer geelgroenige vogeltjes. Misschien dat dat toch groenlingen zijn?
Heb zonnebloempitten in de kelder liggen uit eigen tuin , die leg ik soms in het huisje is altijd dringen
Pimpelmeesjes zijn daarin echt wel assertiever. Daarnet kwam er nog 1 langs me zitten terwijl ik de mezenbollen aan het vervangen was.

Laatst gingen ze zelfs achter een buizerd aan!
Ze kunnen wel gewend raken aan mensen en ze bij zich in de buurt tolereren. Spruit schreef:Fazanten smeren hem en worden zelden tamZe kunnen wel gewend raken aan mensen en ze bij zich in de buurt tolereren.
NathalietjeB schreef:oh die huisjes die zien er leuk uit, waar haal je die?
Een tijdje geleden heb ik die ook eens gezien, maar daarna niet meer, tot gister. Het schijnen sociale diertjes te zijn, maar ik ben bang dat dit toch echt een eenzaam exemplaar is.
Laatst twijfelde ik al vanwege de grote variatie in kleur onder de vinken, maar gister hoefde ik niet meer te twijfelen, dat was overduidelijk een groenling.
Wel een idee om een roestplek in een schuur te maken, ander zoeken ze er zelf 1 in een boom.