[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:31

Mag ik me ook melden?

Ik heb een Juwel 600
Afbeelding

Bak draait inmiddels goed, na een hoop problemen.

Ik had zelf ook de Beta. Ik had voor hem 3 vrouwtjes erbij gekocht. Helaas vielen de vrouwtjes mijn mannetje aan en bleef er tot 3x toe niets van hem over. Nu had ik al het probleem dat er bij een van de vrouwtjes een man zat van een andere soort, dus ben ik terug gegaan en heb ik een vrouwtje mee gekregen inclusief een nieuw mannetje omdat mijn man was overleden. Inmiddels heb ik de 3 vrouwtjes nog, en geen mannetje meer.

Ik zou heel graag een deel aquascaping willen doen, vind dat er onwijs gaaf uitzien, maar aangezien ik te veel vissen heb om een maand in een klein bakje van 25l te stoppen kan ik mijn aquarium niet aanpassen :(
Ik twijfel nu om mijn oude bakje uit de schuur te halen, en hierin wat aquascaping te proberen en daar dan wat garnaaltjes in te doen, maar dan moet ik ook een klein passend filter hebben, en die vind ik op dit moment onnodig duur voor zo'n minibakje.. :(

Mioux

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:42

je kan kijken voor die juwel 600 voor een plakat betta man. Kan prima zijn dat als je bv crowntail, veiltail,splender of halfmoon bv had dat de man aangevallen word en niet weg komt. Langere staarten zijn mooi, maar soms weerhoud het de betta ook om weg te komen. En genoeg verstopplekjes op verschillende hoogtes is altijd een aanrader !

25 liter vind ik voor permanent moet je er geen vissen in doen, garnalen kan wel die staan ook bekent om dat hun minder ruimte nodig hebben...

Je kan ook een sponsfilter in de bak doen voor 25 liter, gebruik ik ook veel. zijn iets van 3,95? en luchtpompje kan je op mp zo voor paar euro halen. Is ook beter met garnalen, aangezien bij gewone filter pompjes de jongen vaak erin kunnen vast zitten en gaan ze dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:24

LoveUggs, Welkom! Leuk bakje, welke vissen heb je er naast de Betta's nog in? :)
En aquascapen met vissen in de bak kan wel hoor! Enkel kost het meer tijd omdat vissen soms andere plannen dan jou :P (vraag Casarell maar, die heeft een leuke pleco :+ )

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:38

Haha.. ik zeg niets.. :+

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:05

Ik ben op zoek naar wat red sakura of bloody mary garnaaltjes.
met red sakura bedoel ik knalrood en niet half doorzichtig.

Ik vroeg me af of jullie mensen weten waarbij je dit kan halen etc?
Hobbykwekers of misschien jullie zelf wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:09

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:24

Garnalen zijn hier in de winkel ook echt niet te betalen, dan beter Marktplaats of Aquafizz :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:52

Bij RendoShrimps (2e link) hebben ze ook supergave slakken! Geweislakjes en slakken van de Nerite familie. Ik moet mijzelf elke keer weer inhouden als ik ze voorbij zie komen op de site, de verleiding is groot ze aan te schaffen :))

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:51

Mioux, ik had er idd een halfmoon in, nu enkel nog de vrouwtjes.

Ik heb er nu nog een aantal Galaxys inzitten, 2 dwergourami's, 2 blackmolly's die al zeker een jaar of 3 mee gaan en een hele hoop problemen hebben doorstaan, en een algeneter (zo'n gele :+).

Ik durf nu niet te gaan aquascapen aangezien ik dan nieuwe steentjes aan de bak moet toevoegen. Nieuwe steentjes betekend een hele hoop troep en stof. Die kan ik eerst wel gaan uitspoelen, maar er blijft altijd troep inzitten, en ik ben heel erg bang dat mijn bak dan weet naar de weet ik het wat gaat..

Ik heb een aantal keer flink last gehad van een nitriet piek, met veel hulp van bokt weet ik dat nu onder controle te houden, maar het blijft een beetje eng zegmaar. Ook heb ik er in de vakantieperiode een automatische voeder op gehad. Ook door een verbouwing stond het aquarium toen tijdelijk op de grond in mijn kamer. Waarschijnlijk is er toen perongelijk iemand tegenaan gelopen waardoor het net bijgevulde bakje voer helemaal in mijn aquarium gekieperd is, en mijn water dus ernstig vergiftigd raakte. Hier kwam ik pas achter toen mijn bak enorm begon te stinken. Dat was het moment dat ik er achter kwam dat al mijn vissen het loodje hadden gelegd, behalve de Black molly's en mijn algeneter.

Dus op dit moment wacht ik liever even met risico's nemen. :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:39

Ik zou eens een plakat proberen als betta, meer actief als de halfmoon ivm minder mee te slepen. Mogelijk ook meer kans, en dus meer verstopplekken zou de betta ook fijn vinden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:05

Spruitjee schreef:
http://www.aquafizz.nl/c-2144994-2/garn ... biedingen/

http://www.rendo-shrimp.de/epages/62701 ... s/Garnelen

De eerste is een Nederlandse site, ik heb goede ervaringen met deze site :j
Tweede site is Duits. Over het algemeen goede reviews, enkel is de communicatie soms lastig daar ze minder goed in Engels lijken te zijn. Maar ze zenden goede kwaliteit garnalen aan.

Ik zou ze niet in dierenwinkels halen (als ze al aangeboden worden) want hier zijn ze verschrikkelijk duur.

Mocht iemand duits-nederlandse vertaling nodig zijn. Dat kan ik wel doen ;-)

Paar paginas terug kwamde vraag om een foto te maken van mn betavrouwtjes. Is niet helemaal gelukt...

Afbeelding betavrouw poging

Afbeelding
Onze algie die hard groeit
Afbeelding
Beta met vrouwtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:23

Leuk dat je jezelf aanbiedt als tolk Hagelslag, mocht iemand iets bij RendoShrimp willen kopen :j
Mooie Bettaman!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:24

Wauw die lijken echt niet op betas in mijn ogen haha! Ik ben alleen de mannetjes gewend!

Mijn aquarium groeit zo hard. Moet morgen een flink snoeien en stekken!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:37

Nee opzich lijken ze echt niet op bettas.
Op de eerste foto is rechts onderin een zalm weet niet meer hoe die heet vis.
Maar de bettavrouwen zijn qua kleur wel wisselend. Dus wat dat betreft zijn t wel bettas

@spruitjee,
Ik woon ook in dl dus t is een kleinigheidje
Laatst bijgewerkt door hagelslag op 19-11-15 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:38

dat is een koperzalm heb die ook groep :D Zijn groepsdieren

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:40

Ow dat kan wel, ik vergeet hoe ze heten... Oeps

Hadden daar meer van maar zijn dr nog maar 2. Waren laatst wel in nederland en wouden visjes halen maar hebben het toch niet gedaan.
Eerst de 100 liter klaar hebben en dan kunnen deze in de grotere...

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:56

Hagelslag gave beta man <3 ben er ook wel fan van maar met mijn huidige bestand geen goede combi denk ik.

Die Duitse site is qua prijzen leuker dan de nl site erboven zeg! Staan een aantal leuke beestjes op.. die gaan op de kerst-wish lijst :+

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:47

Wow wat zijn Betta mannen toch mooi! Later als ik groot ben wil ik er ook een in een andere bak.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:00

Mijn bak is aardig dicht begroeid, maar denk dat hij gewoon te klein is geweest om beta vrouwen en een man te houden..

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:43

Leuke foto's van je betta's !

Zou graag ook vrouwtjes voor mijn betta er bij nemen, maar mijn bestand gaat nu heel goed met elkaar dus ik denk dat ik dat maar beter niet kan doen -O-

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:35

Met wat voor visjes houden jullie eigenlijk je betta's?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:44

Wij hebben neons en een zalm weet niet hoe erin zitten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:11

Vanillia schreef:
Met wat voor visjes houden jullie eigenlijk je betta's?

Niet té klein. Dat zien ze als voer.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:15

mijn betta's zitten met kardinaal tetra,koperzalmen,maanvissen,discussen,pleco gibbicebs, corydoras,khuli,L134 en zo in de bak gaat prima. In de "recovery" bak na kweek of beschadiging dat ze opknappen zitten mijn garnalen bij =]

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:52

Mioux schreef:
mijn betta's zitten met kardinaal tetra,koperzalmen,maanvissen,discussen,pleco gibbicebs, corydoras,khuli,L134 en zo in de bak gaat prima. In de "recovery" bak na kweek of beschadiging dat ze opknappen zitten mijn garnalen bij =]

Wauw dan heb je echt een gigantisch aquarium _/-\o_